-57 ovali

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

-57 ovali

ViestiKirjoittaja J » 23.3.2007 22:43

Tuntuu, että täälä on tota vanhempaa kalustoa nykyään enemmänkin, niin kehdannen laittaa omanikin tänne vaikka ei ehkä ihan oikeaan foorumiin välttämättä osukkaan. Koitetaan keksiä aiheesta jotakin tarinaa...

Eli tosiaankin -57 ovalista olisi tarkoitus saada tieliikenne kelpoinen laitos. Tuonne sivuille olen kirjoitellut projektin edetessä tarinaa, joskin aika lyhykäisesti mutta kuvat kertokoon puolestaan.

Auto on viimeksi ollut liikenteessä vuonna -76, joten tollaset 30 vuotta auto on seissyt eränäisissä paikoissa. Ja nyt auton 50v juhlavuonna olisi tarkoitus saada se takaisin liikenteeseen.

Puuhastelu tän härpäkkeen kanssa aloitettiin tuossa vuoden vaihteen tienoilla. Autosta puuttuu ovipahveja ja penkkejä lukuunottamatta kaikki verhoilut, eli niitä pitäisi jossain vaiheessa lähteä metsästämään. No se ei kuitenkaan ole ihan vielä se suurin murhe.

Asiaan...

Ensimmäisessä vaiheessa kaikki irtilähtevä heitettiin ensin auton sisältä mäkeen. Jonka jälkeen homma jatkui sillä, että rakentelin telineen koria ja pohjalevyä varten, jossa autoa saa pyöriteltyä aika hyvin ympäri ja työskentely on jokseenkin mukavampaa kuin ihan lattialla.
Kuva Kuva
kuvat

Seuraavaksi olikin vuorossa joulu:
Kuva
Pitihän se tollanenkin vääntää ja upea tuli =)

Joulun jälkeen homma jatkuikin sitten sillä, että kori sai väistyä pois pohjalevyn päältä ja ihmeteltiin, että mitä auto on ihan oikeasti syönyt. No yllätys yllätys reikiähän sieltä löytyi, mutta ei mitään ihan mahdotonta kuitenkaan.
Kuva Kuva Kuva
kuvat

Korista tosiaan löytyi muutamia ikävähköjä reikiä ja niistä oli tarkoitus hankkiutua eroon. Itseasiassa tätä kirjoittaessa ne näyttävät jo huomattavasti paremmalta. Kuplaa saa vieläkin sen verran kivasti noita pelti osia, että noiden korjaus käy aika kivuttomasti.
Kuva Kuva
kuvat

Sitten kun kori ja pohjalevy oli kerran irrallaan, niin vielä etuakseli ja taka-akseli irti pohjalevystä, jotta pääsin kunnolla pohjalevyn kimppuun. Pohjalevy oli kauttaaltaan 5-10mm kurakerroksen peitossa, mutta mielestäni kuitenkin yllättävänkin hyvässäkunnossa.
Kuva Kuva Kuva Kuva
kuvat

Tämän jälkeen sitten pohlevyn kimpussa tuli häärittyä ja kaikki kurat ja massat sainkin puhdisteltua. Ja oiskohan siinä keskipalkissa jotakin bitumin ja pahvin sekaista ainetta niin ne saivat myöskin lähteä. Tämän jälkeen tuli kuitenkin mieleen, että jos kuitenkin hiekkapuhalletaan tuo pohja kun näin levällään systemit ovat jo. Ja niinhän siinä sitten kävi, että puhallettavaksi alusta kiikutettiin...
Kuva Kuva Kuva
kuvat

pohjalevy ja jotain muita alustan osia tosiaankin meni hiekkapuhallukseen ja tietenkin siinä oli muutamien viikkojen jono. Sitä odotelessa oli pakko käydä jo koriin käsiksi vaikka alunperin oli suunnitelmissa saattaa pohjalevy kuntoon ennen kuin koriin käytäisiin käsiksi.

Aloitin siis irroittamalla lokarit ja rapimalla massat pois sisälokareista. Massan alta löytyikin vähän lisää korjattavaa. Eli noi takapään korin ja pohjalevyn kiinnitys kohdat oli vähän heikossa hapessa.
Kuva Kuva Kuva

Tämän jälkeen ehostettiin vähän tallia. Auto siis siirrettiin ennen näitä toimenpiteitä toiseen talliin, jossa on LÄMMITYS =) Vaikka tuossa edellisessä hallissa tilaa olikin enemmän, niin -15 astetta alkoi olla vähän kylmä askarrella.
Kuva Kuva Kuva Kuva
kuvia

Kun talli oli saatu vähän mukavampaan kuntoon jatkettiin korin kanssa eteenpäin. Hanttarin puoleinen astilaudan kiinnitys ja tuo takasivupellin alareuna olivat vähän päässeet happanemaan ja ne korjattiin korjauspaloilla. Tässä kohtaa kori tuettiin ovien kohdalta ja nostettiin telineelle takaisin.
Kuva Kuva Kuva
kuvia


Sitten vaihdettiin lisää peltiä sammaleen tilalle, eli lämpökotelon pohjat vaihdettu molemmin puolin samoin astinlaudan kiinnitykset ja takasivupeltien alareunan happamuudet poistettu ja korvattu uudella pellillä.

Tai itseasiassa toinen puhallinkotelon pohja oli niin hyvä, että oli ihan vielä maalit pinnassa, joten hioin sen vaan puhtaaksi ja leikkasin molemmista päistä happamat kohdat pois. Toisen puolen puhallinkotelon etupäästä oli kadonnut kokonaan se kohta, josta kori tulee pohjalevyyn kiini, joten se piti loihtia sinne uudelleen.
Kuva Kuva Kuva
kuvia

Sitten tuli vähän jo alustan osia ja muuta kilkettä autoon ruuvattavaksi.
Kuva Kuva Kuva
kuvia

Ja taas puuhastelua jatkettu... Sisälokareden kunnostuksella.
Eli nailonilla hinkkasin maalit pois ja samalla noi lokasuojien kiinnikkeet fixailin.
Kuva Kuva Kuva
kuvat

Pohjalevyn irroittamisen yhteydessä aikaisemmin muutamia noita takapään kiinityksen pultteja katkesi
ja ne ruuvasin nyt pois uusien tieltä (pitiköhän tämä mainita erikseen? =)).
Kuva Kuva Kuva
kuvat

Etuakseli tuli purettua osiin, jotta saa siitä muutamia osia tuon uuden
akselin rakentamista varten. Ja itse akseli meni hiekkapuhallukseen.
Kuva Kuva Kuva
kuvat

Sitten tuli vähän lisää osia tohon härveliin maailmalta.
Toista pakettia odoteltiinkin 7 viikkoa, mutta tulihan se viimein =)
Kuva Kuva Kuva
kuvat

Varapyöräkotelon pohja oli kanssa vähän heikossa hapessa,
joten sinne lätkäsin uutta peltiä.
Kuva Kuva Kuva
kuvat

Tuli vähän pidempi tarina tästä ekasta viestistä, mutta koittakaahan kestää =)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 24.3.2007 10:12

Tällaisia projekteja on kiva katsoa ja seurata. Ei oikein jaksa innostaa sellaiset, joissa haetaan rahalla tuninkikaupan hyllyltä palikka ja ruuvataan kiinni.
Haastetta tuossa riittää, mutta ei ollenkaan mahdoton hanke. Tsemppiä.

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 24.3.2007 10:42

Yllättävän hyvän aihion oot löytäny. Ikää kuitenkin jo. Oliko pohjalyvykin ihan ihjä?

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 24.3.2007 12:12

Niin tosiaankin pohjavevy oli kyllä yllättävän hyvässä kunnossa, mutta kyllä sielä pari pientä reikää oli. Pohjalevy tuli nyt loppuviikosta hiekkapuhalluksesta ja tällaiselta se nyt näyttää.
Kuva Kuva
kuvat

Puhallettujen osien päälle vedettiin epoksimaali. ja nyt vähän harkitaan mitä sihen päälle keksitään. Eli, että oisko se mustaa vai jotain vaaleempaa väriä... Korin ulkokuori jää kuitenkin mustaksi.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 24.3.2007 15:18

Kaikenlaisia romuja ne ihmiset jaksaa vaivoikseen ottaa...=P

Vaaleeksi vaan pohja, ni on katsastusmiehellä ihmettelemistä ku tutkii pohjaa...aika mukavalta se alusta näytti noinkin kun eilen kävin tallilla kattomassa. Ois ollu mukava nähä ennen puhallusta, et oliks siellä peltiä ollenkaan jäljellä, ku näytti muutamasta kohdasta olevan ihan pitsiä...no onpahan paikattavaa lisää ettei hommat lopu. =)

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 24.3.2007 15:51

Tuntuisi olevan hyvä vauhti päällä...
Pintamaaliksi jotain uretaanipohjaista, koska epoksi ja pulveri lohkeavat
erittäin helposti. Sävyksi jokin tumma, koska vaaleat rungon osat paistavat
lokareista kohtuu helposti jos auto on tumma.

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 24.3.2007 19:33

Kaikenlaisia romuja ne ihmiset jaksaa vaivoikseen ottaa...=P


Ei tuo mikään romu ole sillä se on OVAALI! aivan eri vehkeitä kuin jotkut ohut-tolpat :))

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 24.3.2007 19:56

Lisäksi: keneltäkään tuskin jää hymy hersymättä, kun näkee tuon vehkeen semaforin toiminnassa ensimmäisen kerran.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 24.3.2007 21:28

Näyttää lupaavalta rojektilta,toivotaan ettei kopalle tehdä mitää "erikoista" ?

PS:fuckairride

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 24.3.2007 23:34

Teemu M kirjoitti:Kaikenlaisia romuja ne ihmiset jaksaa vaivoikseen ottaa...=P

Joo niinpä! Tuolakin tallin nurkassa lojuu joku vanha golffin rämä, jonne on vissiin jotain ihmeen uudenlaista ilmastointi järjestelmää tulossa... tai en minä tiedä kabiini on ainakin täynä jotain putkia :D

ei se mikään romu oo NII!

Västi kirjoitti:Sävyksi jokin tumma, koska vaaleat rungon osat paistavat
lokareista kohtuu helposti jos auto on tumma.

Juu tota olen tässä pohtinutkin, että paistaako ne vaaleat sisälokarit liikaa sieltä jos ne vaaleaksi jättää. No jatketaan arpomista vielähän tässä ehtii muutamaan kertaan mieltä muuttamaan!

lukkari kirjoitti:Lisäksi: keneltäkään tuskin jää hymy hersymättä, kun näkee tuon vehkeen semaforin toiminnassa ensimmäisen kerran.

Juu saa nähdä miten jumissa vinkkarit on 30v käyttämättömuuden jälkeen. Vielä ne tuntuvat liikkuvan ihan köykäsesti, mutta virtaa niille en oo vielä uskaltanut antaa.

Jone kirjoitti:...toivotaan ettei kopalle tehdä mitää "erikoista" ?

Koppaan ei ole tulossa mitään "erikoista" tarkoitus tällätä orkkis haitarikatto tohon paikalleen ja tollasenaan (nyt kun reiät on paikattu) tuohon alustan päälle. EI siis lähdetä sotkemaan tuota hienoa maalipintaa millään =)

Kuva

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 24.3.2007 23:59

Kuva

Todella asiallisen oloista suunnitelmaa...ja hienoa projektin esittelyä kuten teitin "tallilla" on ollu tapana.

Ei tuosta kuvasta oo isompaa versiota?

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 25.3.2007 0:03

Tulipa noista vaaleista sisälokareista mieleen:

80-luvulla näyttelyauton tunnisti valkoisista sisälokasuojista ja Slot Mag:eista. :)

Kuva

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 28.3.2007 23:04

Rolle kirjoitti:Ei tuosta kuvasta oo isompaa versiota?

Eipä ole, jostain internetin syövereistä bongasin. Kaipa tuosta joku joka osaa/jaksaa voisi piirrellä isomman?

jee_bee kirjoitti:80-luvulla näyttelyauton tunnisti valkoisista sisälokasuojista ja Slot Mag:eista. :)

Joo ton kuvan perusteella kyllä jää vaaleat sisälokarit tekemättä. Pitänee tyytyä vaan mustaan väriin kyllä ne aika häijysti näyttäis paistavan sieltä.


Vähän taas tullut puuhasteltua ton härvelin kanssa. Eli koria on puhdisteltu oikeen tunteella. Pari viikkoa olen nyt häärinyt tuon korin kanssa ja ehkä se pikkuhiljaa alkaa ihan oikeasti vähän jo etenemäänkin. On kyllä todella pieniä ja ikäviä koloja tuola, mutta kyllä tämä pikkuhiljaa etenee =)
Kuva Kuva Kuva
kuvat

Alustaan ajattelin vaihtaa kaiken tekniikan uuteen, joten nyt tuli osat tätä operaatiota varten. Tai ainakin suurin osa näistä osista. Samoin tossa pohjalevyssä oli vielä vähän paikattavaa, niin sitä varten tuli vähän kikkuloita myös.
Kuva Kuva
kuvat

Näinä kauniina kevät päivänä vaan mietityttää pari kertaa lähetä tuonne tallin pölyyn terassin sijaan =) No on sitä onneksi jo ehditty terassillekkin!

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 29.3.2007 0:04

Asiallinen projekti, minkäs lainen kone on tulossa

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 29.3.2007 21:32

Miten olet putsannut tuosta kopasta massat ja maalit pois?

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 29.3.2007 21:40

Koneesta ei oikeen ole vielä tietoa. Pari vaihtoehtoa sinne olisi laitettavaksi, mutta varmaan parempi katsoa sitä tossa vähän myöhemmin. Rekisteriotteessa lukee 1200 niin kai sinne sellanen kuuluu laittaa? =)

Massat putsailin tollasella kuumailmapuhaltimella sillä sai mukavasti massat "sulamaan" sen jälkeen ei tarvinnut kun ottaa pieni pakkelilasta ja vedellä massat pois. Maalit on poistettu porakoneen ja nailonlaikan kanssa. Nailonlaikalla maalit lähtee yllättävän hyvin irti jos ei ole ruosteessa.

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 5.4.2007 0:28

Vähän taas homma edistynyt. Eli koria puhdisteltu tälläkertaa sisältäpäin. Pikkuhiljaa alkaa oleen kaikki käyty läpi mitä on tarkoituskin. sisältä ollaan vielä vähän vaiheessa ja "kuulemma" konehuonekin pitää "kiillottaa" =) mutta sen jälkeen päästäisiin maalaus hommiin...

Näillä näkymin nuo lokarit mitä tossa aikaisemmin pohdiskelin tulee ihan mustalla ja alusta muuten tumman harmaalla tai sitten vedetään kokonaan vaan mustalla koko alusta. Sisältä kori maalataan kiiltävällä mustalla jos orkkis väri jostain löytyy.

Tässä vähän korin sisäpuolelta tilanteesta:
Kuva Kuva

kaikki kuvat korin läpikäynnistä.

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 10.4.2007 9:49

Koria maalailin viikonloppuna alapuolelta uuteen väriin. Samoin sisälokasuojat saivat vähän uutta väriä pintaan. Lieneen katsastuksessa ukkojen ilme näkemisen arvoinen kun tuon katiskan sihen pihalle ajaa. Tai ainakin siinävaiheessa kun se nosturille nostetaan mikäli eivät sitä ennen jo ilmoita, että ei tarvii ajaa sisälle tota rotiskoa =)

Kuva Kuva Kuva

ja kaikki suttaus kuvat.

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 18.4.2007 1:38

Eipä ole hetkeen tullut tätä päivitettyä, joten pistetäänpä tänne taas vähän tarinaa...

Eli kori tosiaankin sai väriä pintaan viimeksi ja nyt on tullut vielä korin sisällekkin vähän uutta maalia. Nyt siis korin osalta alkaisi homma olla valmista. Eli sille ei nyt hetkeen ole tapahtumassa mitään mutta johan sen kanssa tuli puuhasteltuakin.
Kuva Kuva

Sitten kävin vähän "varastolla" ihmettelemässä, että mitä vanhaa ryönää sieltä löytyisi. Ja löytyihän sieltä. Elikä ainakin vanteet ja pari sarjaa puskureita sielä oli. Vanhat vanteet tosiaan kaivoin esiin ja ajattelin ne ruuvata ovalin alle... Puskureita vielä arvotaan, että laitetaanko jenkkimalliset vai nuo ovalin orkkis puskurit. Kumeilla ei taida ihan kesää enää ajella =)
Kuva Kuva
varasto löytöjä

Tuolta varastolta "löytynyt" vaihdelaatikko piti seuraavaksi ottaa käsittelyyn, eli ensin pesin sen puhtaaksi ja sitten vähän vielä ruosteita poistelin ja vähän piti itse laatikkoa kiillotella. Jarrurummut ja kilvet + jotain muuta pientä kilkettä hiekkapuhaltelin tossa samalla ohimennen.
Kuva Kuva
kuvat operaatiosta


Kuten tossa aikasemmin olikin jo todettu pohjalevy kaipasi vähän ehostusta hiekkapuhalluksen jäljiltä. Pohjalevy tuli nyt sitten paikkailtua ja maalailtua.
Kuva Kuva Kuva
kuvat


Sitten nuo aikaisemmin varastolta löytyneet vanteet todettiinkin kelvottomaksi tähän autoon, joten uudethan piti tietenkin saada tilalle. Samalla tuli vähän alustan puslia, joita onkin odoteltu jo tovi. Nyt kun puslat viimein tulivat, niin päästään ehkä viimein ilma-akselin kimppuun.
Kuva Kuva
kuvei

luukkonen
-
Viestit: 101
Liittynyt: 23.10.2006 20:20

ViestiKirjoittaja luukkonen » 18.4.2007 11:20

Noi vanteet on aivan uskomattoman hienot!!! Muutenki tuntuu että tulee aika viimeistelty lopputulos!

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 18.4.2007 11:21

Asialliselta näyttää, kyllähän 50-vuotiasta tulee jo nätisti kohdellakin.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 18.4.2007 15:54

On saleen kyllä erittäin siistiä jälkeä! Tätä projektia on ilo seurata. Keep On The Good Work!

juhema
-
Viestit: 162
Liittynyt: 23.7.2003 12:28

ViestiKirjoittaja juhema » 18.4.2007 16:02

Pakko kehua, että olet kyllä hyvin pikkukuvilla ja tekstillä dokumentoinut projektin! Mielenkiintoista lueskella. Eikun vaan tsemppiä jatkoon.

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 18.4.2007 22:10

Kiitoksia vain kehuista, vanteisiin olen itekkin tyytyväinen ovat juuri sellaiset kun pitikin! Saapa nähdä vieläkö ne mielyttää kun niitä joskus alle pitäisi laittaa :D

Aurinkoinen_
-
Viestit: 72
Liittynyt: 5.10.2006 8:02

ViestiKirjoittaja Aurinkoinen_ » 19.4.2007 8:39

Siisti ovaaliprojekti on kyllä tuloss ja noi vanteet on piste i:n päälle....

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 19.4.2007 8:51

On se merkillistä ku puskuritkin pitää tuunata merivedessä...=P

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 30.4.2007 1:07

On se merkillistä ku puskuritkin pitää tuunata merivedessä...=P

Niinpä! Mut minkäs teet! Meinasin puhaltaa sen tossa tänään ja paiskaa takasin, mutta enpä jaksanutkaan. Olisi vaan toi "tuunaus" nopeutunut huomattavasti =)

Jees, eli on täälä jotain saatu aikaankin, joskin aika hitaasti. Eli pohjalevy tuli maalailtua loppuun ja se nyt näyttäisi tämän näköiseltä:
Kuva Kuva Kuva
kuvei

Sitten seuraavaksi pohjalevyyn kiinnitettiin jarruletkut ja putket. Samalla vaihdoin kaikki vaijerit, eli kaasu, kytkin ja käsijarruvaijerit vaihdettiin uusiin. Ryyppyvaijeri on nyt ainoa, jota ei ole vaihdettu ja se olisi tarkoitus poistaa tai kätkeä runkopalkin sisään, koska käyttöä sille ei taida löytyä.
Kuva Kuva
kuvat

Vaihdelaatikon putsasin loppuun ja maalailin samalla vähän. Kasa tiivisteitä ja muuta sen sellaista on vielä matkalla, joten sitä ei vielä ihan valmiiksi asti saatu. Paikalleen sitä piti kuitenkin jo sovittaa, jotta pääsin alkuun takapään ilmapussien kanssa.
Kuva Kuva Kuva
kuvat

Sitten tosiaan seuraavaksi kävin hakemassa kasan rautaa paikallisesta metallipajasta. Etuakseli ja jotain ilmajousituksen osia näistä ois tarkotus saada.
Kuva Kuva

Vielä löytyi muutamia alustan osia mitä en ollut käynyt läpi nämä pesin, puhalsin ja maalasin niiltäosin kun se oli mahdollista.
Kuva Kuva Kuva Kuva
kuvat

Jostain pitäisi löytää vielä taakse renkaatkin, eli jos jollakin lojuu ylimääräsiä 5.5x15" vanteelle sopivia renkaita jossain, joista olisi valmis luopumaan sopivaan hintaan niin eikun viestiä tännepäin!
Viimeksi muokannut J, 1.5.2007 23:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 30.4.2007 1:17

perusteellista jälkee on :o

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 30.4.2007 22:31

Miten putsasit tuon vaihdelootan?

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 1.5.2007 22:24

Vaihdelaatikko on putsattu ihan liuottimella pesemällä ja sen jälkeen teräsharjalla.

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 2.5.2007 20:37

Tulipas nättiä jälkeä pelkällä teräsharjalla! Kun vaikka tätä kuvaa katsoo. http://oval.rustyvw.org/23/content/bin/ ... G_5770.jpg

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 3.5.2007 10:48

Joo tosiaan yllättävänkin nättiä jälkeä tuli terääsharjalla. Tosin saihan sitä hinkata =) Uudella teräsharjalla ei saanut kyllä mitään järkevää aikaan naarmuja ja koloja lukuunottamatta. Piti kaivaa jo valmiiksi vähän pehmennyt harja niin sillä sai mukavan vähän kiiltävän pinnan tohon.

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 4.5.2007 11:29

Ilma-pussit alkaa pikkuhiljaa olla täyttämistä vaille ja nyt pitäisi löytää sopiva kompura, säiliö ja ns. "ohjauspaneli" laitteistolle. Eli ajattelin, että etu ja takapäälle omat säätö namiskat. Onkohan suomen maassa jokin paikka, josta näitä saa ostella?

Viairin 450C kompuraa meinasin ja 20l säiliötä. Tossa ohjauspanelissa sais olla mittari, josta näkyisi erikseen molempien "piirien" paine. Voihan noita mittareita toki ripotella vaikka koko kabiinin täyteen, mutta jos siitä sais vähän siistimmän näköisen kun ostaa valmiin tuotteen. Ihan manuaalisilla venttiileillä ois tarkoitus tässä vaiheessa kokeilla hommaa.

Jos jollain ois heittää vinkkiä suomen jälleenmyyjästä, niin olisin kiitollinen. Ulkomaiset toimittajatkin ovat tervetulleita!

luukkonen
-
Viestit: 101
Liittynyt: 23.10.2006 20:20

ViestiKirjoittaja luukkonen » 4.5.2007 11:33

Kato firmat mitkä myy pneumatiikkaa esim. Dunlop hiflex...

oldis
-
Viestit: 23
Liittynyt: 7.1.2004 18:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja oldis » 4.5.2007 15:21


J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 4.5.2007 15:24

Juu airkewld oli jo tiedossa ja sieltä näillä näkymin olisi paketti tulossa jos ei nyt muuta löydy tästä lähempää...

luukkonen
-
Viestit: 101
Liittynyt: 23.10.2006 20:20

ViestiKirjoittaja luukkonen » 4.5.2007 22:12

Niin puhuttinko tässä koko hässäkän ostamisesta vai pelkästään venttiilin ostamisesta!? ;)

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 5.5.2007 0:03


J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 5.5.2007 10:56

Noniin kompura ja säiliö löytyikin tänään ihan täältä suomesta. Nyt siis toi "ohjauspaneli" vielä hakusessa.

Eli jotakin tämän kaltaista olisi etsinnässä:
Kuva
toisin sanoen mittari, jossa 2 viisaria ja venttiilit molemmille "piireille".

Kommentteja 20l säiliön ja tuon kompuran riittävyydestä kuulisin mielelläni.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 5.5.2007 11:28

Mulla on 460 kompura ja 15 litran säiliö...toimiva yhdistelmä, joten lienee tuokin.

Nuo paneelin nappulathan on vaan sähköisiä keinukytkimiä, jolla ohjataan perus 2 tie venttiilejä. Pneumatiikkakauppa tavaraa siis. Voin mä vaikka en viikolla esitellä ajatusta omastani, jos kiinustaa.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 5.5.2007 17:33

Lowtoys:ilta tosiaan varmaan löytyy kaikkea mitä tarvitsee ilmajousiin...:)

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 5.5.2007 19:14

Pahus, pistinpä väärän kuvan tohon näytille. Tarkoitus oli tämä pistää:
Kuva
eli tuon pitäisi käsitykseni mukaan olla ihan manuaalisilla venttiileillä. Meinasin ensin noilla manuaalisilla venttiileillä kokeilla homman toimivuutta ja muuttaa sitten sähköiseksi kun systeemi on muuten nipussa. Pitääpä siis olla yhteydessä tuonne helsingin suuntaan. Kiitoksia vinkeistä.

Ja voishan Rolle ton sun systeemin katsastaa, mutta ens viikolla ei taida ehtiä. Olen vaikka yhteyksissä kun tässä ehtii.

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 4.6.2007 12:22

Potkitaanpa tätä vähän eteenpäin taas.

Eli ilma systeemien kanssa touhutessa on mennyt tossa oikeestaan viimeinen kuukausi. No nyt alkaa homma viimein olla nipussa ja seuraavaksi pitäisi alkaa vetää linjastoja. Pohdinnan alla nyt, että pistääkkö ilmasäiliö etuluukkuun vaiko takapenkin taakse tavaratilaan. Tossa aikaisemmin oli puhetta manuaalisista säätimistä, mutta hommasin nyt kuitenkin sähköllä pelaavat härvelit.
Kuva Kuva Kuva
kuvat

Sitten vielä maalailtiin loppuja puhallettuja osia ja muutamia ilmajousituksen osia sattui sopivasti käsiin ja pistin näihin kanssa värin päälle.
Kuva Kuva Kuva
kuvat

Aikaisemmin tuli jo jotakin jarrujen osia ja nyt sitten sain loput jarrujen osat tallille ja rummut ja kilvet maalattua, joten kokosin jarrut autoon. Ihan ei ollut enää bolt-on nämä tarvike osat, mutta sinnehän ne saatiin paikalleen pienellä muovaamisella. Tämän ikäiseen takajarrujen sylinterit olivatkin sitten suomesta jo todella metsästyksen takana, mutta löytyi viimein.
Kuva Kuva Kuva
kuvat

Rättikattoa odottelin saapuvaksi amerikasta asti noin 9viikkoa ja se olikin ensin tarkoitus saada paikalleen ennen korin maalausta. No eipä sitä tietenkään malttanut jäädä odottelemaan, joten pantiin se nyt sitten vasta paikalleen kun se viimein pitkän odottelun jälkeen saapui. Ei tosiaankaan ollut mikään priimakuntoinen, mutta hyvä siitä vielä tulee =)
Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva
kuvat


Tästä sitten taas jatketaan. Kohta voi varmaan nostella korin takaisin pohjalevyn päälle kun saan tänään renkaatkin vanteille.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 4.6.2007 15:18

Perhana jotta on siistiä jälkeä. täältä kummatkin peukut ylös.

jusus
-
Viestit: 92
Liittynyt: 17.1.2004 15:22

ViestiKirjoittaja jusus » 4.6.2007 23:21

Kadehdittavan siistiä jälkeä. Tuossa ylempänä kertoilit, maalin ja massan poistosta, mutta entäs esimerkiksi noi korissa olevat lokariosat ja muut ruosteessa olevat osat. Milläs laitteilla taistelu ruosteen poistamiseksi on onnistunut parhaiten? Millaisia maaleja olet käyttänyt pohjamaalina? Millä pidätte maalausolosuhteet tallissa kohdallaan? Omia kulkuneuvoja olisi tarkoitus kunnostella ja siksi vinkkejä / tietoa kaivataan.

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 5.6.2007 15:23

Varsinaista ruosteen poistoa ei ole joutunut harrastamaan tässä laitteessa.
Tai on, mutta noissa kohdissa ruostetta oli siinämäärin paljon, että parhaaksi korjaustoimenpiteeksi totesin poistaa ja vaihtaa koko ko. alueen. Eli ruosteisia kohtia ei ole ns. "korjattu" vaan ne kaikki on vaihdettu tässä vekottimessa. Ulkokuoreen nyt vähän jäi vielä ruostetta :D

Maalina olen ite käyttänyt POR-15 Rust Preventive Coating ja sihen päälle vedellyt POR-15 Chassis Coat Black maalin. Eli pensselillä on kaikki maalaukset suoritettu (pohjalevyn sisäpintaa ja korin sisäpuolta lukuunottamatta) eli sen kummempia maalausolosuhteiden kanssa taistelua ei ole joutunut suorittamaan.

esim. noi sisälokarit on maalattu pensselillä. POR-15 tasoittuu kohtuu hyvin, mutta ei kestä auringonvaloa.

mikan
-
Viestit: 213
Liittynyt: 18.8.2004 11:23

ViestiKirjoittaja mikan » 7.6.2007 23:23

Miten auringonvalo sitten vaikuttaa siihen?

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 8.6.2007 8:49

POR-15® on UV herkkä, jos pinnoite altistetaan pitkäaikaiselle auringovalolle se on ylimaalattava. Mikäli näin ei tehdä, aineen teho saattaa ääriolosuhteissa heiketä. Kohdat joita ei altisteta auringonvalolle eivät vaadi minkäänlaista pintamaalia.

Näin sanoo valmistaja. Sitä en sitten tiedä mitä tapahtuu kun "teho heikkenee".

Eli tämän takia toi POR-15 Chassis Coat Black vedin päälle. Tosin eihän sitä välttämättä tuola sisälokareissa ja muissa tollasissa kohteissa ois tarvinnut.

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 18.6.2007 2:11

Ja hommaa jatkettu taas.

Eli katto alkaa olla kunnossa. Itse rätti vielä laittamatta paikalleen, mutta kiskot on paikallaan. Rätti kaipaa vielä pieniä ompelu toimenpiteitä, jotta pysyy kasassa =)
Kuva Kuva Kuva
kuvei

Sitten kaikki vanhat sähköjohdot revittiin autosta irti ja korvattiin uusilla. Samalla lisäsin vähän sulakkeita alkuperäisen huikean 4:n sulakkeen tilalle. Kuplan "johtosarja" myytävänä :D
Kuva Kuva Kuva
kuvei

Sitten vanteitakin soviteltiin jo paikalleen. Käsijarrukahvankin pistin paikalleen. Vielä kun muistaisi kaikki pultit ja mutterit kiristää ennen korin paikalleen nostoa.
Kuva Kuva Kuva
kuvei

Alberttejakin sovittelin jo paikalleen.
Kuva Kuva
kuvei

Tossa oli aikaisemmin juttua, että saattaa aiheuttaa hilpeyttä noi vinkkarit tuola liikenteessä. No kyllä ne omalle namalle ainakin virneen sai eikä pelkästään sen taikia, että ne ylipäätään toimivat =) Ovat kyllä aika hilpeät laitokset =)
Kuva Kuva
kuvei

Seuraavaksi odotellaan vielä saapuvaksi kytkinvaijerin suojaputkea. Kun ton saa paikalleen niin ajattelin korin nostaa takasin pohjan päälle. Sittenhän tosta ei oikeestaan enää puutu kun kone. Vähän olenkin tossa kysellyt jo jos jollakin ois myydä jokin soiva peli tonne luukun alle, mutta ei oikeen ole saanut tuulta purjeisiin tämä projekti...

Sisäverhoilu jää näillänäkymin aika niukaksi ainakin näin alkuun. Tarkoitus ois nyt vaan saada tähän laitokseen jonkunmoiset kilvet niin sitten voi jatkaa noiden koristeluiden kanssa. Eli alkuperäiset mustat kilvet ajattelin tilailla tässä hetimiten.

jontte
-
Viestit: 106
Liittynyt: 22.11.2006 14:16

ViestiKirjoittaja jontte » 18.6.2007 8:42

hienoa jälkeä ja komea projekti tulossa :) jatka samaan malliin.

ps. turvallisen näkönen rälläkkä pojalla ;)

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 9.7.2007 2:43

Kori heitettiin takaisin pohjalevyn päälle ja pultattiin kiini. Ihmeellistä, mutta kaikki pulttien rei'ät ja muut olivat kohdallaan vaikka jonkin verran on osaa tullut vaihdettua autoon tässä talven aikana. No joka tapauksessa kori siis paikallaan pohjalevyn päällä.
Kuva Kuva Kuva

Kilvet kävin tilaamassa viikko sitten ja vissiin parin viikon sisään niitä voisi odotella saapuvaksi. Koska toi sähköjärjestelmä muutettiin 12V:ksi niin autosta nyt vielä puuttuu 12V töötti, laturi ja puola. Nämä kun tässä vielä alkuviikosta saa paikalleen laitettua niin sitten tätä olisi tarkoitus käydä tarjoamassa konttorilla sedille.
Kuva Kuva

kuvei

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 1.8.2007 21:40

Kävin tätä näyttämässä konttorilla sedille ja laitos todettiin tieliikennekelpoiseksi! Vähän oli sedällä huuli pyöreänä kun auto ylös nostettiin. Sen suuremmitta ihmettelyittä totesi vaan, että: "Jaa... ...tämä onkin hyvä." ja auto alas =)

Tämä siis muutama viikko sitten eli juuri ennen BIF -07:aa. Sinne en kuitenkaan heti uskaltanut tällä rynnistää, joten se jäi vielä väliin. Alastarolle olisi tarkoitus suunnata viikonpäästä ihmettelemään jos vaan keli sallii.

Ilma systeemit alkaa olla kasassa ja niitä tulikin jo vähän kokeiltua. Asennukset eivät mitään häävejä ole, mutta niitä ehtii koristelemaan vielä. Ainakin tuntuvat toimivan ja kohtuullisen nopealla tempolla. Eli jotain suppareita pitää yrittää viritellä, niin pystyy säätämään tuota ajokorkeutta vähän paremmin. Nytkun vaihtoehdot ovat lähinnä ylös ja alas. Välimuotoja ei oikein tahdo löytyä kun auto hyökkää aika reippaasti ylös ja alas. Vois vaikka jotain videota yrittää ottaa myöhemmin.

Vähän kuvatuksia taas:
Kuva Kuva Kuva

ja loput

Toivottavasti kelit nyt vaan paranisi niin pääsisi vähän ulkoiluttamaankin tätä.

Huvittavia tapauksia sattunut jo näilläkin vähillä kilometreillä mitä tätä on päässyt ulkoiluttamaan. Muutama osoitellut sormella ja alkanut nauramaan yms. mukavaa =) Vinkkarit myös tuntuvat aiheuttavan hilpeyttä muissa autoilijoissa.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 1.8.2007 22:07

SIKOOSSOM!1! :)

d0gi
-
Viestit: 117
Liittynyt: 3.11.2006 21:47

ViestiKirjoittaja d0gi » 2.8.2007 10:19

Suht hyvin tonttiin näyttäis laskevan :) Tolla korkeudella ei paljon suomen teillä ajella :D Itse en noista ilmajousivehkeistä mitään tiedä, mutta eikö sinne sais vaikka jonkun pienemmän paineventtiilin, niin virtaama laskis ja sais vähän paremmin säädeltyä? Ehkä tyhmä kysymys mut kysytty mikä kysytty.

Varmaan oli joo katsastussedällä hauska ilme kun alkaa kiiltävää pohjaa kyttäämään kun auto on muuten "virttynyt" :D Nuo vinkkarit ja peilit on kyllä erittäin söpöt ;D Mutta kuis ton ikäsessä autossa molemminpuoliset peilit?

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 2.8.2007 11:32

Joo laskeehan se melkeen maahan asti. Takapäätä ainakin pitää vielä vähän modata, että saa vähän alemmas. Paineventtiilit on sen verran arvokkaita, että niitä en lähde vaihtamaan, mutta ihan tollasella linjaston supistus kappaleella ajattelin ton virtauksen pienennyksen hoitaa.

Niin tosiaan vain yksi peilihän tässä on alkujaan ollut. Se on kuitenkin kadonnut jossain vaiheessa ja albertit mielytti omaa silmää niin sellaiset oli hankittava.
Harmillisesti vaan kiiltävät noi peilit, mutta homeisiakaan ei ollut saatavilla :D

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 2.8.2007 17:27

Ite laitoin golffin takapäähän ihan perinteisen virtauksen rajoitusventtiilin, eli kuristimen pussien ja magneettiventtiilien väliin. Venttiili on säädettävä niin liikkeet saa ruuvailtua mieleisekseen.

Ongelmahan on siinä, että säiliössä on se noin 10 bar ja pusseissa paljon vähemmän joten liike alaspäin on paljon hitaampi kuin ylöspäin virtausta rajoitettaessa, mutta eipä tuo haittaa...

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 2.8.2007 22:24

Eikö sitä saisi kikkailtua kahdella takaiskuventtiilillä, sekä kahdella kuristimella?

edit: tämmöisellä jutskalla se onnistuis.. Molempien suuntien kuristimet vois säätää erikseen juuri sopiviksi..

(piirrosmerkit eivät ehkä ole ihan oikeita, koska en ole mikään pneumatiikkainsinööri :)
Viimeksi muokannut Lehtilä, 2.8.2007 22:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 2.8.2007 22:30

No voishan siihen laittaa vaan toiseen suuntaan kuristavia venttiileitä kaksi kappaletta ja ties vaikka vallan mitä ihmellistä pneumatiikkahässäkkää jos haluaa, mutta itse olen pyrkinyt pitämään järjestelmän yksinkertaisena ja liitoksien määrän mahdollisimman vähäisenä.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 2.8.2007 22:40

Tuommoisen perus pistoliittimetkin ovat kyllä melko pomminvarmoja, joten liitosten määrä ei tuone sen enempää murheita.

Onhan teollisuudessakin koneita, joissa on satoja paineilmakomponentteja ja kyseiset koneet hakkaavat vuorokaudet läpeensä monia vuosia jopa ilman letkuvuotoja.

Ja jos alkaa vuotamaan, niin pätkä letkua pois ja tökkää uudestaan kiinni.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 2.8.2007 22:44

Onhan se varmaan näinkin, mutta itseäni ei ole juurikaan haitannut, että ylösnousu kestää n 2 sek ja alaslasku 3,5 sek, mutta hiflexihän on tosiaan täynnä mahdollisuuksia.

d0gi
-
Viestit: 117
Liittynyt: 3.11.2006 21:47

ViestiKirjoittaja d0gi » 2.8.2007 23:32

Eivät liene paineilmavermeet mitään ilmaisia juu. Projektiautoissa vaan kalliskin tuntuu useimmiten olevan sopivan hintaista.. :D Eipä tuo nyt mitään luulis haittaavan jos lasku kestää tupla-ajan, mutta olis se kiva tietty että pystyis säätämään johonkin mieleiseen kohtaan, eikä vaan ylös tai alas.

Niin ja noista peileistä: Ei varmaan oikeen viitti lähteä noita peilejä kauheasti kuluttamaankaan :D Täällä porissa pyörii paikallinen linttaliiteri millon mopo katolla ja auto muutenkin tontissa. Kesästä toiseen pyörii ja aina sama ruosteinen kuosi säilyy, hieno peli ja varmasti kanssa aiheuttaa katsastusmiehissä ihmetystä.

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 6.8.2007 0:24

Ja etupään pistin viikonloppuna lopulliseen kuosiinsa.
Kuva Kuva Kuva
kuvat

Eli viikonlopun alastaron reissun suhteen näyttää ihan hyvältä toistaiseksi. Pyörän kulmia pitänee vielä vähän säädellä ja jotain muuta pientä, mutta oikeastaan kaikki "suurempi" on nyt tehty. Talvellahan tätä voisi koittaa vaikka vähän madaltaa.

Sitten seuraavaksi pitänee noita Rollen mainitsemia kuristimiä käydä ihmettelemässä kiitoksia vaan vinkistä. Meinasin alkuun vaan ihan perus suppareilla säädellä noi sopiviksi, mutta toi säädettävä kuristin kuulostaa siltä, että sitä kannattaa kokeilla. Tosiaan itekkin olen yrittänyt noi liitokset pitää mahdollisimman vähissä juuri noiden vuotojen varalta.

Ja jos alkaa vuotamaan, niin pätkä letkua pois ja tökkää uudestaan kiinni.

Joo kutakuinkin noinhan se menee, mutta kun liitoksia on useita on sen vuotavan liitoksen löytäminen varmaan aika tuskaa. Vuotavan rikkinäisen letkunhan löytää varmasti helposti, mutta näin kun tätä on niputtamassa niin niitä mahdollisia vuotavia kohtia haluaisi olevan mahdollisimman vähän =)

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 6.8.2007 9:11

On se kyllä asiallinen peli

Ilja1
-
Viestit: 416
Liittynyt: 20.7.2005 13:32

ViestiKirjoittaja Ilja1 » 6.8.2007 11:47

tuossa on sitä tyyliä ;)

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 11.8.2007 22:16

Upea laite! Vaikuttava kuvissa, mutta livenä oli todella cool.

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 11.8.2007 22:48

Tuli ihasteltua Alastarolla myös, on se vaan kentässä :)

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 7.10.2007 23:53

Ja kesän muutaman sadan kilometrin kruisailujen jälkeen jatketaan tarinaa. Tarkoituksena talven aikana saada rakenneltua auto valmiiksi, eli lähinnä verhoilut sisälle ja siistiä ilmasysteemien asennukset. Niin ja olihan sitä juttua josko tätä vähän madaltaisi :)

Asiaan...

Eli vähän pientä kilkettä ja pilliä tuli tilattua autoon mm. antenni, suksiteline, aurinkolippa, sf-lätkätelinettä jen jne... Ja sitten kun kerran suksitelinekin on niin kävin valkkaamassa "varastolta" ihan hyväkuntoisen parin suksia. Sukset ei kuitenkaan taida olla ihan 50-lukua, mutta ei varmaan hirveen kaukaa ole siitä? Ainakaan internetin ihmeellisestä maailmasta en noiden ikää pystynyt selvittelemään.
Kuva Kuva Kuva
kuvia

Sitten seuraavaksi otin lokasuojat käsittelyyn. Tarkoitus on yrittää korjata näistä alkuperäisistä suurimmat rei'ät jottei tarvii katastuksessa setien olla huolissaan niistä.

Eli aloitin poistamalla massat kuten koristakin viimetalvena ja sitten taas hinkataan metallipinnalle lokarit ja hitsaillaan vähän reikiä, jonka jälkeen vedetään maali päälle.
Kuva Kuva Kuva
kuvia

Viimekesänä ton etupään kanssa ole sellanen huoli, että sitä ei saanutkaan tarpeeksi matalaksi, koska auto makasi etulokareiden lampun koteloista renkaiden varassa. No tähän tuli nyt vähän muutosta uusien renkaiden muodossa, eli pantiin vähän matalammat kumit alle, niin saadaan autoa samalla vähän alemmas muutenkin. Kun otin lokarit pois niin noilla vanhoillakin renkailla pohja kolahti maahan, mutta uusilla sinne saakin sitten laittaa jo ainakin 5cm pattingin ja vielä tulee pohja maahan =) No tarkoitus ei ole kuitenkaan kyntökonetta rakentaa, joten pitää vähän muuttaa akselia, että saadaan auto nousemaan sen veraan ylös, että ei mene miinuksen puolelle. En tiedä kehtaisiko sitä leikata tosta etuakselin alla olevasta lirpakkeesta vähän pois niin saisi taas sentin tai kaksi alemmas :D
Kuva Kuva Kuva
kuvia

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 17.1.2008 9:38

Pitkästä aikaa tullut vähän tämänkin kanssa puuhasteltua. Eli tosiaankin "lupasin" katsastuksessa viimevuonna korjata nuo lokasuojat, koska niissä ei kuulemma jostain syystä saa olla reikiä eikä myöskään teräviä reunoja. Ja näissä ei paljon muuta ollut jäljellä =)
Kuva Kuva Kuva Kuva

Sitten ois tarkoitus vaihtaa uudemman 70-luvun kuplan laatikko tohon.
Kuva Kuva Kuva

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 5.2.2008 9:05

Laatikon kanssa tullut puuhasteltua tovin tossa.. Eli vetareita on nyt vaihdeltu oikeen urakalla, soviteltu, pohdittu ja taas vaihdeltu =) Laatikko sitten vihdoin niputettu ja toivotaan, että tällä kokoonpanolla päästään ajelemaan ensikesä. Nyt siis tarkoitus sovittaa -73 laatikko johon pistin 60-luvun vetarit.

Kuva Kuva Kuva
kuvat

Sitten otin koneen käsittelyyn. Eli vähän siistimistä sillekkin:
Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva
kuvat

Ebay:stä löytyi vm -57 radio, joten sellainen piti laittaa paikalleen. Halvalla kun sai niin oli pakko ostaa :D
Kuva Kuva
kuvat

Etuluukkua tuli kanssa vähän siistittyä. Siirtelin ilmavehkeitä takapenkin takaa tänne.
Samalla tuli vähän sähköjäkin muuteltua ja tosiaan noita ilma-asennuksia oli tarkoitus vähän siistiä talven aikana.
Kuva Kuva Kuva
kuvat

Seuraavaksi varmaan sitten pitäis vedellä ilmaletkut uudelleen ja pistää laatikko ja kone paikalleen.

My_bug
-
Viestit: 681
Liittynyt: 1.3.2005 18:34

ViestiKirjoittaja My_bug » 5.2.2008 9:36

Kyllä on komee "Hitleri kosto". Kateellisena olen kattellu, miten toiset tekee mitä tahtoo.

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 15.4.2008 1:43

Päivitellään tätäkin taas vähän pitkästä aikaa kun jotain muka saatu aikaan...

Etuluukkua tosiaan vähän yritin siistiä tossa talven aikana. Mikään näyttely tason luukku ei ollut tavoitteena, mutta on se nyt vähän siistimpi kuten tarkkaavaisimmat saattaa kuvasta havaita. Samalla kun ryhdyttiin häärimään, niin säiliö ja muut vermeen siirty etupäähän.
Kuva
kuvei

Jousitus osastolla tuli muutenkin vähän tehtyä muutoksia. Eli uusi akseli ja muuta palikkaa:
Kuva Kuva Kuva
kuvei

Nyt suunilleen kaikki osat on taas kerran saatu ruuvailtua rotteloon paikalleen nyt sitten vaan kerätään rohkeutta ja odotellaan suotuisia kelejä, jotta pääsee ottamaan ekat kurvit pihalla =)

Harmillisesti oven edessä on vaan kaverin vesivessa tukkimassa ulospääsyn. Hän kun ei vielä ole ymmärtänyt, että kun sinne moottoriin menee vettä kaatamaan, niin sehän lakkaa käymästä!

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 22.5.2008 14:25

hitaasti, mutta varmasti on tätäkin potkittu eteenpäin. Eli kone löysi tosiaan tossa jossain vaiheessa paikalleen.
Kuva Kuva Kuva
kuvatuksia

Kaasareiden säädön kanssa on tullut taisteltua tovi jos toinenkin.
Siinä operaatiossa on saatu hermojen ohella poltettua tulppiakin ihan mukava määrä. No nyt vehkeet ainakin käy joten varmaan parempi antaa olla vaikka siinä vielä hienosäätövaraa olisikin =)


Jousitusosasto tuntuu pelaavan huomattavasti paremmin mitä viimevuonna (autossa on oikeasti jouset =)). Nyt on muutama koeajo suoritettu ja juuri mitään valittamista tuosta ei löydy. Suurimmat ilmavuodotkin sain metsästettyä, joten senkin puolesta paremmin mielin...

Nyt kun kaikki urheiluvälineet ja muut tarveesineet on pakattu mukaan, niin odotellaan vaan kohti kiikalaa lähtöä. Sinne tällä olisi tarkoitus suunnistaa katsomaan niitä vähän nopeampia volkkareita jos vaan vehkeet pysyy nipussa (eka pidempi reissu tällä koneella =)).

Lähtövalmiina:
Kuva Kuva Kuva Kuva
Eiku...
Kuva Kuva Kuva Kuva
kuvatuksia

Alusta on katastusasennossa, joten tuoltahan juoksee vielä hirvet alta =)

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 22.5.2008 23:35

On kyllä todella hieno peli. Moottori on suorastaan taideteos :)

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 23.5.2008 20:39

Erittäin asiallinen kupla! :)

Jere A.
-
Viestit: 191
Liittynyt: 4.10.2007 17:17

ViestiKirjoittaja Jere A. » 23.5.2008 20:47

Tässä on tyyliä!

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 24.5.2008 22:02

Taisivat tätä "mustaa ovaalia" huudella VWOpenissa palkintojen jakoon???

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 25.5.2008 22:27

Taisivat tätä "mustaa ovaalia" huudella VWOpenissa palkintojen jakoon???

No juu ilmeisesti, löysinpä vaan lapun autolta "palkittu" tms. kun oltiin livistämässä paikalta. Hieno pokaalihan sieltä tuli ja vielä kaupanpäälle kädet ja kainalot täyteen työkalua ja vaatetusta. Kiitoksia vaan!

Tuli tota kiihdyttelyä seurattua sen verran tarkkaan, että ei tällaista tullut huomattua =) Tosin eipä ne kuulutukset sinne radan varteen kuuluneetkaan.

golf gtd
-
Viestit: 605
Liittynyt: 22.10.2004 20:48

ViestiKirjoittaja golf gtd » 16.6.2008 21:38

Tää on kyllä aika häijy peli! Onko jatkosuunnitelmia vielä autolle, vai onkos se nyt valmis?


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa