koiralle nimi
Valvoja: ffp jäsenet
koiralle nimi
laittakaahan nimi ehdotuksia....eli labradorin noutaja vaalea "bitch" pitäs tulla pääsiäisenä taloon
http://www.freewebs.com/koiriennimet/index.htm <-tuolta löytyy vaihtoehtoja
Oletko aikonut harrastaa koiralla jotain? Esim. agilityssa on hyvä, jos koiran huomion voisi tiukassa tilanteessa (myös koiran karatessa) kiinnittää sanomalla sen nimi. Tällöin on hyvä, että nimi olisi nasevan lyhyt ja että siitä löytyisi sekä terävä "R" että "S" (voihan toki korvaaviakin käskysanoja käyttää).
Jos perheessä on useampia koiria, voi identiteettiä korostaa nimeämällä koirat jonkun teeman mukaan. Neljä taloudessani ollutta koiraa on nimetty Aardmanin hahmojen mukaan.
Jos perheessä on useampia koiria, voi identiteettiä korostaa nimeämällä koirat jonkun teeman mukaan. Neljä taloudessani ollutta koiraa on nimetty Aardmanin hahmojen mukaan.
Meillä on hieman noita elukoita niin niille on annettu aikalailla mielivaltasesti nuo nimet, kutsumanimi muodostuu sitten ajan kanssa.
Kaukkarin ja sakemannin sekotus = Wagner = Waakku
Keskiaasianpaimenkoira = Gulcha = Gee
Keskiaasianpaimenkoira = ? = Mafia
Buhund = Demi Deliah = Demi (tupu, typy, valkonen)
Kissoja:
Sirpa = Sirpu, sipuli
Tuholainen = Tuho
Joten kyllä sillä voi olla nimi mikä vaan kunhan sen tietää kumpikin, omistaja ja elukka. :)
Kaukkarin ja sakemannin sekotus = Wagner = Waakku
Keskiaasianpaimenkoira = Gulcha = Gee
Keskiaasianpaimenkoira = ? = Mafia
Buhund = Demi Deliah = Demi (tupu, typy, valkonen)
Kissoja:
Sirpa = Sirpu, sipuli
Tuholainen = Tuho
Joten kyllä sillä voi olla nimi mikä vaan kunhan sen tietää kumpikin, omistaja ja elukka. :)
No koiralle ihqudaa nimeksi ja sitten vaihdetaan kartano-volvo kultaisen koiran väriin sopivalla sisustuksella.
<3
Nojoo, koiran nimen pitäis kuulemma olla kaksitavuinen ja helposti ymmärrettävä, ts. ei muihin yleisiin sanoihin sekoitettava.
Yleensä koiralle hyvä nimi selviää siinä vaiheessa kun koiran näkee, ja tosiaan oikeasta nimestä on yleensä ihan hyvä vääntää joku versio, se on ainakin helppo selittää kysyttäessä.
Edellisiin väitteisiin referenssinä voin kertoa että oma welsh corgi on vaaleanruskea ja pitkulainen joten se sai nimekseen Toffo, mutsin koira taas on vanha RR-stara Aaron Slight joten siitä tului Roni.
Meiltä löytyy sekarotuinen Väinö eli Väiski, Kiinanharjakoirat Hottis ja Skini. Mutta siitähän ei nyt ollut kyse että mitä nimiä muilta löytyy vaan ehdotuksia tämän kyseisen koiran nimeksi:) Aika hyvin se nimi muotoutuu esim kennelnimestä jotenkin. Tai sitten kun näkee koiran niin ainakin itse heti ajattelin että tuo meidän pikkuneiti on Skini:)
Viimeksi muokannut Skeeny, 23.3.2007 18:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Anna lyhyt ja naseva nimi. Neli tai viisikirjaiminen.
Jos huushollissa on usempi koira kannattaa nimet miettiä niin että ne elukat ei sekoa niissä, eli toisen koiran nimeksi joku kolmikirjaimisella alkutavulla varustettu jolloin se esim. kutsuttaessa kuulostaa erilaiselta.
Koirahan ei välttämättä tunnista nimeään ihan suoraan sanana vaan äänenpainosta.
Minun tämänhetkisen labbisuroksen nimi on Remu, joka viittaa enemmän herran luonteeseen kuin legendaariseen rokkirumpaliin.
Jos huushollissa on usempi koira kannattaa nimet miettiä niin että ne elukat ei sekoa niissä, eli toisen koiran nimeksi joku kolmikirjaimisella alkutavulla varustettu jolloin se esim. kutsuttaessa kuulostaa erilaiselta.
Koirahan ei välttämättä tunnista nimeään ihan suoraan sanana vaan äänenpainosta.
Minun tämänhetkisen labbisuroksen nimi on Remu, joka viittaa enemmän herran luonteeseen kuin legendaariseen rokkirumpaliin.
-
- -
-
- -
Itse olen muutaman eläimen päässyt nimeämään ja aina nimet ovat tulleet mieleen kun olen nähnyt nimettävän ensi kerran. Omaa mielestä kaikki eläimet tulisi nimetä normaaleilla ihmisten nimillä. Meillä tällä hetkellä asustaa Iitu ja Esko. Muutenkin lyhyt ja helposti lausuttava nimi on paras koiralle.
-
- -
Meillä oli kotona aikoinaan mopsit nimeltään Mara ja Penni. Nyt itsellä on whippetit Sofia ja Siiri sekä podengo Mimmi. Tuo Sofia ei ole meidän keksimä nimi, koska se tuli meille aikuisena. On kolmitavuinen ja nimi onkin meillä muokkautunut ensin Somppa-muotoon ja lempinimiä on tullut sen jälkeen Sopulista Pommiin.
-
- -
Jos olisi sellainen rotu kuin Itä-Saksan noutaja, niin sille sopiva nimi olisi "Stasi". Käypihän tuo tietty puudelillekin.
Siperiaan noutaja olisi sitten vissiin "Igor". Löyhä assosiaatio siperiankissastamme, nimeltään "Vasili".
Hehe, oliskohan seuraavan saksanseisojan nimi stasi :-D
Siperian laikoissa on Igoreita ja Anatoleja paljonkin.
Oletko aikonut harrastaa koiralla jotain? Esim. agilityssa on hyvä, jos koiran huomion voisi tiukassa tilanteessa (myös koiran karatessa) kiinnittää sanomalla sen nimi. Tällöin on hyvä, että nimi olisi nasevan lyhyt ja että siitä löytyisi sekä terävä "R" että "S"
No siinä tapauksessa VAG-foorumilla luonteva nimi tälle koiralle lienee RS.
"ÄRÄÄÄSS, syömään"
meillä ollu perheen lähipiirissä pepi, puppe, jami, manu, osku (velipojan tällähetkellä, tosin ollut mulla vissiin 9kk hoidossa)
nimi on tosiaan ainakin omasta mielestä hyvä olla lyhyt ja helppo, koira oppii sen helposti ja totteleekin sitä, sekä sitä on helppo itsekkin käyttää.
toisaalta nimeä ei kannatta ehkä liian valmiiksi miettiä, vähän sama kuin lapselle, kyllä sen sit naamalla näkee mikä sopii.
nimi on tosiaan ainakin omasta mielestä hyvä olla lyhyt ja helppo, koira oppii sen helposti ja totteleekin sitä, sekä sitä on helppo itsekkin käyttää.
toisaalta nimeä ei kannatta ehkä liian valmiiksi miettiä, vähän sama kuin lapselle, kyllä sen sit naamalla näkee mikä sopii.
kaverilla on saksanpaimenkoira minkä nimi on rambo, käy kyllä sille koiralle enemmän kuin hyvin kun tuppaa loikkimaan 3m korkeudelta autotallin katolta alas aika kommandotyyliin :D
itse antaisin omalle koiralle nimeksi varmaan rocky..
sitten joku pikkukoira, niin nimenkin pitää sen kuuloinen, esim. niki tai jeppe tai joku vastaava..
tosin nyt kyseessä narttukoira niin hmm.. miten olisi vaikka laikku koska se on dalmis? tai sitten annat sille nimen Dumppi ;D
vanhemmilla on mäyräkoira nimeltä iina ja cockerspanieli minkä nimi on essi.. nuo nimet tainnut tulla siitä että koiria on helppo kutsua lyhkäisillä nimillä kun ei ne tuppaa ekalla kutsulla koskaan tulemaan pihalta sisälle :D essiä kutsutaan myös esteriksi ja onhan noita iinuskaa, yms toiselle koiralla lempinimenä..
itse antaisin omalle koiralle nimeksi varmaan rocky..
sitten joku pikkukoira, niin nimenkin pitää sen kuuloinen, esim. niki tai jeppe tai joku vastaava..
tosin nyt kyseessä narttukoira niin hmm.. miten olisi vaikka laikku koska se on dalmis? tai sitten annat sille nimen Dumppi ;D
vanhemmilla on mäyräkoira nimeltä iina ja cockerspanieli minkä nimi on essi.. nuo nimet tainnut tulla siitä että koiria on helppo kutsua lyhkäisillä nimillä kun ei ne tuppaa ekalla kutsulla koskaan tulemaan pihalta sisälle :D essiä kutsutaan myös esteriksi ja onhan noita iinuskaa, yms toiselle koiralla lempinimenä..
Anteeksi mutta tuo Rocky on joku suomen yleisin nimi koiralla.
Tietysti kukin tyylillään :)
Persoonasta ne nimet yleensä kumpuaa parhaiten.
Mun piskit on Demi (sekin yleinen enkä valinnut sitä itse. Lempinimet Typy, Tupu, Walagonen, Vaalee, Tupla-V), Waakku (wake, wibburi, wibu, wiburiino, wiburuski, ruskeri), Gee (Geekie, geeku, geekkis, tutu), Mafia joka joskus on Mafioso mutta ollut vasta niin vähän aikaa ettei ole litaniaa perään ehtinyt tulemaan
Tietysti kukin tyylillään :)
Persoonasta ne nimet yleensä kumpuaa parhaiten.
Mun piskit on Demi (sekin yleinen enkä valinnut sitä itse. Lempinimet Typy, Tupu, Walagonen, Vaalee, Tupla-V), Waakku (wake, wibburi, wibu, wiburiino, wiburuski, ruskeri), Gee (Geekie, geeku, geekkis, tutu), Mafia joka joskus on Mafioso mutta ollut vasta niin vähän aikaa ettei ole litaniaa perään ehtinyt tulemaan
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”