golf II 1.8 gti:n nykiminen pintakaasulla...

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

perpa
-
Viestit: 6
Liittynyt: 5.3.2007 20:34

golf II 1.8 gti:n nykiminen pintakaasulla...

ViestiKirjoittaja perpa » 5.3.2007 20:51

Auto on ollu mulla pari viikkoa ja oon pistäny merkille tässä ajellessa, että golffi nykii lievästi pintakaasulla ajaessa. Oon justiin vaihtanu bensansuodattimen, tulpat ja jakohihnaki on vasta vaihettu, lisäksi putsasin virranjakajan ja hall-anturin liittimet. Oon katellu myös, ettei imuvuotoja ole. Ainoa merkille pantava juttu on bensapumppu, joka ääntelee välillä ihmeellisesti ja tyhjäkäynti on hieman aaltoilevaa (n. 900-1000 kierr.) Olisko jotaki vinkkiä, mitä kannattas tehä?

Ja oon koittanu ettiä täältä vastauksia, mutta niitä on niin mahottomasti ettei oikein tiedä mitä kannattas tehä.

manny
-
Viestit: 106
Liittynyt: 11.1.2007 8:31

ViestiKirjoittaja manny » 6.3.2007 9:42

Morjens!

Varastan tässä vähä topikkia, kun on melkee samallainen ongelma..

Täällä samallaine Golffi KR koneella.
Bensapumpuista toinen surissu siitä asti kun auton sain ~5000km.
Mitä vähemmän bensaa sitä enemmän surissu, viittaako toi nostopumppuu?
Joskus jos bensan päästänyt vähälle, alkanut nykimään sillon kun kierrokset alle 2000rpm tosi pahasti..

Eilen sit vaihtelin sulakkeita niin sen jälkeen alko nykimään tyhjäkäynnillä ja sillon ku kierrokset alle 2000rpm tosi pahasti, ei auttanut vaikka laitoin tankin täyteen.
En tiedä onko tuolla sulakkeiden vaihdolla mitään merkitystä tohon ongelmaan.

Onko jotain relettä mikä vaikuttaa tohon bensansyöttöön? Sulakkeen tarkastin useampaan otteeseen siinä ei ollut mitään vikaa.
Ja miten ton nostopumpun ja pensapumpun pystys testaan?

Sytytyksessä en usko vian olevan koska pyörijä ja virranjakajan kansi on vasta vaihdettu..
Ja onko tuo nostopumppu kuinka vaikea vaihtaa?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 6.3.2007 12:54

viittaako toi nostopumppuu?


Kyllä. Nostopumppu vaihtoon, ni nykiminen loppuu.

Nostopumppu on tosi helppo vaihtaa. Takaluukusta se peltikansi auki ja sen jälkeen se kanisterinkorkkia muistuttava renkula irti (normaalilla kierteellä). Sen jälkeen pumppu/anturi-hässäkkä nousee tankista pois. Se anturin koho saattaa hiukan kanittaa, mutta pikku narraamisella se tulee kyllä. Pumppu on muistaakseni muutamalla ruuvilla kiinni.

manny
-
Viestit: 106
Liittynyt: 11.1.2007 8:31

ViestiKirjoittaja manny » 6.3.2007 13:18

Tossa kattelin tota pumpun relettä oli jaloista aika kovasti tummunut niin aattelin sen vaihtaa eka.
Lämpeni nimittäin se rele aika kovasti parin kilometrin matkalla, ja sen ei minun mielestä kuuluis lämmetä yhtään.
Huomenna saan siihen uuden releen niin katsotaan vaikuttaako, muuten tilaan motonetistä uuden nostopumpun.
Kiitti neuvoista!

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 6.3.2007 13:50

Juu, kannattaa koittaa! Nuo releet ku ei paljoa maksa.

manny
-
Viestit: 106
Liittynyt: 11.1.2007 8:31

ViestiKirjoittaja manny » 6.3.2007 19:39

Kattelin tossa bilteman kuvastoa ja siellä oli tommone nostopumppu hintaan 35€, tekeekö tolla mitään?
Paikallisella pörhöllä tuo sama pumppu maksaa ~70€

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 6.3.2007 22:39

Osta vaikka motonetistä suoraan käypänen pumppu tai sitten tuo alkuperäinen.

manny
-
Viestit: 106
Liittynyt: 11.1.2007 8:31

ViestiKirjoittaja manny » 7.3.2007 18:35

Dodi, nyt o vaihdettu rele ja ei tietenkää mitään hyötyä :)
Sit vetäsin sähköt irti nostopumpusta eikä käynti muuttunu mihinkää eli luultavasti siinä vika.
Otin sen vielä irti sieltä tankista niin oli siitä mennyt se suodatin rikki, eli luultavasti imenyt ittesä täyteen kaikkee shaissee..
Maanantaina tulee uus pumppu sit näkee onko hyötyä, ajattelin kyllä huomenna vielä testata että pumppaako toi jos sille antaa virtaa.

Voiko se "pääpumppu" mennä rikki jos ajelee ilman tota nostopumppua?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 7.3.2007 18:53

Eihän se varmasti hyvää tykkää kuivana pyöriä, mutta kyllä se mulla pysy ehjänä vaikka ajelin huonolla nostopumpulla yli puolivuotta.

manny
-
Viestit: 106
Liittynyt: 11.1.2007 8:31

ViestiKirjoittaja manny » 8.3.2007 10:14

Tossa aamulla kännykällä kuvasin tota tyhjäkäyntiä ja tuossapa tuo linkki siihen pätkään.
Kiva lähtä valoista tollasella käynnillä :)

http://s176.photobucket.com/albums/w187 ... 007002.flv

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 8.3.2007 17:39

Jos tyhjäkäyntiseokset on ketuillaan, saattaa seki aiheuttaa tommosta tyhjäkäynnin aaltoilua. Niin, ja väärä sytkän ajotuski saattaa aiheuttaa moista. On nää kivoja vehkeitä! =)

Käy säädättämässä seokset ja sytkä kohilleen. Jos se vaikka siittä asettuis.

manny
-
Viestit: 106
Liittynyt: 11.1.2007 8:31

ViestiKirjoittaja manny » 9.3.2007 10:51

Seokset sääjetty viimekuussa kohalleen ja sytkä pari viikkoa sitten :)
Voihan ton sytkän vaikka tänään kattoa onko vielä kohallaa, eipä siihen kauaa mene..

Ja tosiaan tota pumppaamista tulee myös sillonku painaa kaasuakin, eli ei pelkästään tyhjäkäynnillä. Oikeestaan jos kierrokset alle 2000 niin nykii.

Testasin eilen ton nostopumpun ja kylläse bensaa pumppaa, laitoin siihen pumpun ulostuloon toisen letkun ja siitä letku astiaan.
Kyllä sieltä pensaa tuli ku virtaa anto, paljokohan sen pumpun pitäis bensaa pumpata?
Vois vähä mittailla että pumppaakose liian vähän vai mikä on, uskosin kyllä että vika on tuossa koska ennen tuo ongelma tuli vain silloin kun bensaa oli vähän jäljellä, ja korjaantu heti kun kävi tankkaamassa.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 9.3.2007 21:54

10 sekuntia/0,4 litraa. Tuo on vähimmäis vaatimus.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 9.3.2007 22:21

No totanoin.... tuli mieleen se asentotunnistin siinä kaasuvivustossa, onko ehjä??

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 10.3.2007 12:03

Ei ole varsinainen asennon tunnistin. Siinä on vaan tyhjäkäynti kärjet.
Eli tuskimpa siinä vikaa, jos humppaa keroksillakin.

Mitäs vaikutusta on, jos ottaa isv:ltä töpselin irti auton käydessä?

manny
-
Viestit: 106
Liittynyt: 11.1.2007 8:31

ViestiKirjoittaja manny » 10.3.2007 18:47

Kiitti noista pumpun tiedoista, pitää huomenna testata paljonko tuo mun pumppu pumppaa.
Ja testaanpa tossa samantien tuon isveen, en kyllä jaksa uskoa että siinä olisi vika.

Sen asentotunnistimen mittasin ihan huvikseni pari viikkoa sitten ja silloin ainakin toimi ihan moitteetta.

manny
-
Viestit: 106
Liittynyt: 11.1.2007 8:31

ViestiKirjoittaja manny » 10.3.2007 20:59

Kun otti isveestä piuhan irti niin kone sammu samantien, eikösen nuin pitäis toimiakkin?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 11.3.2007 15:28

Ei ole varsinainen asennon tunnistin. Siinä on vaan tyhjäkäynti kärjet.
Eli tuskimpa siinä vikaa, jos humppaa keroksillakin.


Niin no se....

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 11.3.2007 15:53

Mikähän lie oman kakkiksen surinan syy. Kuuluu sisälle siitä nostopumpun kohilta. Aina kun virrat on päällä ja välillä ääni heittelee?

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 11.3.2007 16:06

Itellä piti pahaa surinaa ku oli jääny bensansuodatin vaihtamati... ja kerran senki jälkee piti surinaa ku oli letku lutussa siitä suodattime vierestä.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 11.3.2007 16:30

Aina kun virrat on päällä ja välillä ääni heittelee?


Ei sen surinan pitäis kuulua ku muutama sekuntti virtojen kytkemisen jälkeen.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 11.3.2007 21:49

Eihän sen pitäs, mutta kun kuuluu. Suodatin pitää jokatapauksessa vaihtaa ja putsata loput. Jos ei auta, niin pitää laittaa uus.

manny
-
Viestit: 106
Liittynyt: 11.1.2007 8:31

ViestiKirjoittaja manny » 14.3.2007 19:50

Moro,

Nyt tarvitaan kipeesti apua, nostopumpun vaihto ei auttanut asiaan, vieläki kierrokset heittelee iha levottomasti.
Eikä pensansuodattimenkaan vaihdolla ollu myöskään mitään vaikutusta.

Kattelin kaikki lämpötila-anturit eikä niilläkään ollu mitään vaikutusta.
Mittasin sen pää pensapumpun se saa ainakin ihan normaalisti virtaa.

Voisko olla mitenkään mahdollista että olisi auton tietokone menny rikki? Ku tossa on kuitenki sähköne kierrosluku mittari.
Semmosen tossa huomasin, kun ajaa 100kmh ja nostaa kaasun, kierrokset jossai 3000rpm niin silloinkin pätkii kierroksia 3000 -> 500rpm.
Vaikka eihän tuolloin bensaa pitäis mennä koneeseen ku on moottori jarrutus päällä.
Ja eihän mitenkään kone voi käydä nuin pienissä kierroksissa ku auto menee 100kmh.

Kattelin ton alla olevan ohjeen mukaan ton ajotietokoneen arvoja ja yks niistä ihmetytti.
Ton viidennen painalluksen jälkeen tuleva "Shutt-off pressure" oli mulla 256 vaikka eikö ton ohjeen mukaan siinä pitäis olla kaks numeroine luku?
http://ffp-motorsport.com/tuning/testmode.php
Voisko joku käydä kattoo omasta KR koneisesta autosta mikä teillä toi arvo on?

Vinkkejä kaivataan, omat taidot ei enää riitä :)
Kiitti jo valmiiksi!

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 14.3.2007 20:34

Paina ja nosta kevyesti 3mm. pitkällä kuusiokolo avaimella määränjakajan lautasta auton käydessä. Loppuuko heijjaaminen?

manny
-
Viestit: 106
Liittynyt: 11.1.2007 8:31

ViestiKirjoittaja manny » 14.3.2007 22:25

Kokeilin tossa äske auton käydessä painaa sitä lautasta mutta ei loppunu heijaaminen ja kun paino tarpeeksi niin moottori sammui.
Säädätin seokset viime kuussa mutta voishan ne käydä uudestaan säätämässä, liekkö kuitenkaa niistä kiinni.

Mitenkä voisi parhaiten testata sen pääpensa pumpun?
Ja missä tuossa autossa sijaitsee se tietokone?

Lisää vinkkejä kaivataan, kiitti ifa vinkistä!

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 14.3.2007 23:41

Voitko hieman tarkentaa, mitä tietokonetta tarkoitat??

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 14.3.2007 23:48

Saitkos nostettua tuota lautasta koneen käydessä? Mitä tapahtui?

manny
-
Viestit: 106
Liittynyt: 11.1.2007 8:31

ViestiKirjoittaja manny » 15.3.2007 8:27

En saanu sitä lautasta nostettua, onko jotai hyvää vinkkiä miten sitä sais nosttua?
Ku tuolla 3mm kuusiokololla sitä en ite ainakaa saanu nostettua.
Eikö tuollo kone sais vähemmän ilmaa?

Tässäpä taas videokuvaa siitä mite golffi toimii moottori jarrutuksessa.
Eli jalka o kokonaa pois kaasulta ja vitos vaihde päällä. Vauhtia about 90kmh
http://s176.photobucket.com/albums/w187 ... 007006.flv

Sulakkeet ja releet oon kaikki tarkistanu moneen kertaan..
Semmosen oon huomannu että tuo bensapumpun rele kuumenee ajaessa, mitä sen ei kuuluis tehä.
Oisko jollain tietoa paljonko sen pääbensapumpun pitäis syödä virtaa käydessä?
Vois virtamittarilla mitata että ottaakose ihan liikaa ku tuo relekkin kuumuu.

Tuolla tietokoneella tarkotan sitä missä kaikki ton auton äly on.
Ajattelin et olis voinu vähän mittailla sitä että onko siinä kaikki kunnossa..
Viime viikolla ei yhtenä päivänä toiminut tyhjäkäynti ihan yhtään, eli kun jalan nosti kaasulta niin auto sammu samantien.
Tällä hetkellä se kyllä toimii "kunnolla" tuo kierrosten pumppaaminen pistää sen vaa ihan sekasi..

Kiitti taas vastauksista! Tosa lounaalla yritän sitä lautasta nostella katotaa mitä se siihe sanoo.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 15.3.2007 12:06

No joo, siis nää kakkis GTi:t on mekaanisella jatkuvasuihkutteisella polttoaineen ruiskutuksella. Eli niinsanottua "ruiskunboxia" näissä ei ole olleskaan, (jos nyt sitä tarkotit). Lukuunottamatta PL-konetta jossa on KE-Jetronic ruisku.
Viimeksi muokannut GTi-Perttu, 15.3.2007 12:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 15.3.2007 12:08

Olikos tämän topicin alottajan auto KR vai PL?

manny
-
Viestit: 106
Liittynyt: 11.1.2007 8:31

ViestiKirjoittaja manny » 15.3.2007 12:12

KR kone löytyy multa.
Mutta lisää vinkkejä kaivataan!

Voisiko joku katsoa tuon "shutt-off pressuren" minkä saa esille tuolla MFI:iillä -->
http://ffp-motorsport.com/tuning/testmode.php

Ja mistä tuohon nuo arvot tulee? Jossain piirissähän nuittenkin tietojen pitää olla..

Millanen homma tuo määräjakaja ois purkaa ja putsata?

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 15.3.2007 15:15

Motonetistä:

OHJAUSYKSIKÖT/MODULIT VOLKSWAGEN GOLF I/II 74--92
Elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö. Levitä paketissa oleva lämmönjohdinrasva
kontaktipintaan!

Golf 87--91 Bosch/Telefunken/Siemens (jäähdytyslevyllä). . 10-8004 29.90 ?

perpa
-
Viestit: 6
Liittynyt: 5.3.2007 20:34

ViestiKirjoittaja perpa » 15.3.2007 20:51

KR kone on mullaki. Nykiminen jatkuu edelleen lievänä, se on varmaan tuo tankissa oleva pensapumppu joka ei toimi kunnolla. Kävin paikallisessa volkkariliikkeessä kyselemässä ja epäilivät tuota pumppua ja myös noita ruiskun suuttimia. Tosiaan nykiminen vähän väheni ku vaihoin tulpanjohdot ja putsasin kaikki maholliset liittimet. Tyhjäkäynti on välillä tahmeaa, ei käy välillä kaikilla pytyillä. Ajattelin vaan nyt ajella ja kattoa mitä se tuo tullessaan. Korjataan sitte, jos tilanne pahenee.

Nii, ja sanovat volkkarilla, että pumppu on varmasti sökö jos nykiminen alkaa sillon ku pensaa on alle puolisen tankkia.

manny
-
Viestit: 106
Liittynyt: 11.1.2007 8:31

ViestiKirjoittaja manny » 15.3.2007 21:36

Ei pysty kyllä uskomaan mutta nyt kakkis toimii!
Kävin ostaa ton sytytyksen ohjausyksikön ja alko samantien toimimaan!
On nyt ihan erillaine auto ku ton vaihto ja hinta oli vaan 28€.
Suosittelen tuon vaihtoa jos kakkis ei tunnu käyvän kunnolla, itellä oli nimittäi alusta asti semmosta pientä röpötystä vaan seki katos tuon vaihdolla.

ISO KIITOS kaikille jotka autto tän ongelman kanssa!
Ohase taas makia ku kakkis toimii kunnolla :)

perpa mulla ois yks ylimääräne nostopumppu, käytetty mutta toimiva.
Mailaa tai lähetä yyveetä jos kiinnostaa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 15.3.2007 23:08

Nonnii! Onnittelut! :)

Harvoin se moduli menee tollaa, yleensä se on kerrasta poikki ku se käsähtää. On hajonnu! ;)

perpa
-
Viestit: 6
Liittynyt: 5.3.2007 20:34

ViestiKirjoittaja perpa » 16.3.2007 20:45

Pittääpä itekki hommata tuo ohjausboksi. ku ei näy olevan kovinkaa kallis. Itellä justiin röpöttää tyhjäkäynti, kuulostaa kyllä että yks pytty pätkii.

Jos ei auta, nii vois sitte katella mannyltä tuota pumppua.

perpa
-
Viestit: 6
Liittynyt: 5.3.2007 20:34

ViestiKirjoittaja perpa » 25.3.2007 22:07

Oon tässä tehny havaintoja tuosta nykimisestä. Ilmat kun rupes lämpeneen, nii nykiminen loppu ja heti kun menee lähelle nollaa tai pakkasen puolelle nii nykii taas!
Mistäköhän tuo ilmiö vois johtua?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.3.2007 23:28

Vettä polttoainejärjestelmässä?

perpa
-
Viestit: 6
Liittynyt: 5.3.2007 20:34

ViestiKirjoittaja perpa » 23.4.2007 20:48

Kävin tuossa tänään vaihattamassa imusarjan molemmat tiivisteet ja nykiminen loppui, mutta tyhjäkäynti on nyt sitte vähä liian korkea n.1100 kiekkaa. Eivät saaneet huoltomiehet tippumaan vaikka mitä yrittivät. Oli ongelmia saaha päästömittaus läpi tuon takia. Lisäksi aikasemmin vaihoin uuden ohjauspoksin.
Joten mistäköhän vois alkaa katteleen säätöjä tuolle?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 32 vierailijaa