Tarttis tuohon passattiin laittaa kaasuakseli heloineen ja tiivisteineen pumpusta uusiksi kun on niin väljä, että heiluu ja vuotaa naftaa pihalle.
Täällä neuvottiin ottamaan pumpun numero ja sen perusteella ostamaan osat, mutta en löytänyt pumpun kyljestä mitään plakaatia enkä mahdollista numeroa pumpun rungosta. Mistä numeron pitäisi löytyä? Ainut numerosarja löytyi ahtokaran päällä olevasta kannesta, voisiko se olla se?
AAZ syöttöpumpun numero: Homma kunnossa
Valvoja: ffp jäsenet
AAZ syöttöpumpun numero: Homma kunnossa
Viimeksi muokannut Jyrgenn, 10.3.2007 21:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Siellä se on... pumpun etupuolella hytästä katsottuna. Muistaakseni jää hieman sen kaasun palautus vaimennin hässäkän taakse piiloon. Aika hapessa voi tosiaan olla, eikä ole ne numerot kovin syvälle kaiverrettu (ei kannata yrittää hioa näkösälle)... CRC:tä ja jarru cleaneria riittävästi niin alkaa erottua.
Löysin mitä ilmeisimmin kyseisen kohdan pumpusta. Ovat sitten tosiaan suunnilleen lyijykynällä raapustaneet numerot pintaan...
Eli tihrustamalla löysin useita numerosarjoja. Onko heittää esimerkkejä ~93 passatin pumpun mahdollisista numeroista, niin tietää mitä kohtaa katsoa tarkemmin? Kyseessä on ahtorikasteinen pumppu.
PS. Hieman muuttui auton luonne, kun käänsi ahtokaran oikein päin :) On sitten 1½ vuotta tullut ajeltua täydellä mopolla turhan takia...prkl...
Eli tihrustamalla löysin useita numerosarjoja. Onko heittää esimerkkejä ~93 passatin pumpun mahdollisista numeroista, niin tietää mitä kohtaa katsoa tarkemmin? Kyseessä on ahtorikasteinen pumppu.
PS. Hieman muuttui auton luonne, kun käänsi ahtokaran oikein päin :) On sitten 1½ vuotta tullut ajeltua täydellä mopolla turhan takia...prkl...
Noniin, nyt on pumpun kansi irti. Dieselpoikien kaveri neuvoi hyvin varomaan sitä pikkujousta, mikä siellä kanittaa kantta irrotettaessa. Sen kuulemma jos venyttää, niin ei käy enää tyhjäkäyntiä...
Nyt on tosiaan kansi kädessä, ja hela tarttis vaihtaa. Onko vinkkejä, miten lähtee vanha parhaiten irti / uusi paikalleen? Viilapenkissä? (semmoista kun ei ole tällä hetkellä käytössä, tarvii käydä ostamassa)
Entäs kantta takaisin laittaessa. Kannattaako kaasuakseli laittaa kannesta hieman läpi hollille ja sitten viritellä se sinne alapäästään kiinni vai miten?
EDIT: Sellainen kysymys vielä, että onkos tuossa nyt mahista koittaa herkistellä tms. keskipakosäätöä, kun se mahdollisesti hieman jumittaa n. 3000rpm kohdalla? Nyt kun pumppu on auki. Tai joku siellä tökkii, kun kiihtyminen meinaa välillä lopahtaa noilla kierroksilla, ja kun kierrokset nousee enemmän niin alkaa taas mennä vähän paremmin.
Nyt on tosiaan kansi kädessä, ja hela tarttis vaihtaa. Onko vinkkejä, miten lähtee vanha parhaiten irti / uusi paikalleen? Viilapenkissä? (semmoista kun ei ole tällä hetkellä käytössä, tarvii käydä ostamassa)
Entäs kantta takaisin laittaessa. Kannattaako kaasuakseli laittaa kannesta hieman läpi hollille ja sitten viritellä se sinne alapäästään kiinni vai miten?
EDIT: Sellainen kysymys vielä, että onkos tuossa nyt mahista koittaa herkistellä tms. keskipakosäätöä, kun se mahdollisesti hieman jumittaa n. 3000rpm kohdalla? Nyt kun pumppu on auki. Tai joku siellä tökkii, kun kiihtyminen meinaa välillä lopahtaa noilla kierroksilla, ja kun kierrokset nousee enemmän niin alkaa taas mennä vähän paremmin.
Noniin, nyt on auto taas ajossa. Ihan ilman ongelmia ei sentään homma mennyt...
Viilapenkillä sen vanhan helan sai tosiaan puristettua irti sopivia hylsyjä apuna käyttäen. AIKA tiukassa se kyllä oli, vissiin liimaa oli alunperinkin välissä. Sen jälkeen huomasin, että uusi hela oli n. sentin liian pitkä. Eli väärä osa, kun ei pumpun numeroa saatu selville... Akseli oli sentään onneksi sopiva. Kaikki dieselhuollot tietenkin kiinni lauantaina ja maanantaiaamuna pitäisi lähteä työreissuun autolla...
No mittailin helan ja huomasin, että ainut ero oli tosiaan pituus. Rälläkällä hela poikki ensin vähän liian pitkäksi. Sitten hela porakoneeseen kiinni ja pyörimään ja rälläkän avulla sorvaten kympin tarkkuudella oikean mittaiseksi kulmat pyristäen alkuperäiseen malliin ;) Sitten liiman kanssa viilapenkissä uusi lyhennetty hela paikalleen ja kantta paikalleen. Jonkin verran sai kyllä pähkäillä ja lenkutella että sai kannen takaisin paikalleen. Joku parikymmentä minuuttia siinä ehkä meni. Syöttöruuvin auki ruuvaaminen oli kyllä ehdoton juttu.
Käyntiin lähti yllättävän nopeasti ilman ilmauksia tms. Tyhjäkäynti jäi hieman koholle, koska jouduin ruuvin irroittamaan, että yhden kannen ruuveista sai auki. Testilenkillä ilmeni, että kierrokset jää päälle kaasun noston jälkeen. Sekin loppui, kun ruuvasi tyhjäkäynnin paremmin kohdalleen. Katotaan nyt, miten alkaa toimia kun saa hieman kilometrejä alle... Yksi juttu vielä jäi mietityttämään, nimittäin kierrokset muuttuu nyt helpommin tyhjäkäynnillä riippuen sähkölaitteiden päälläolosta. Onkos tähän kellään mitään kommenttia?
Viilapenkillä sen vanhan helan sai tosiaan puristettua irti sopivia hylsyjä apuna käyttäen. AIKA tiukassa se kyllä oli, vissiin liimaa oli alunperinkin välissä. Sen jälkeen huomasin, että uusi hela oli n. sentin liian pitkä. Eli väärä osa, kun ei pumpun numeroa saatu selville... Akseli oli sentään onneksi sopiva. Kaikki dieselhuollot tietenkin kiinni lauantaina ja maanantaiaamuna pitäisi lähteä työreissuun autolla...
No mittailin helan ja huomasin, että ainut ero oli tosiaan pituus. Rälläkällä hela poikki ensin vähän liian pitkäksi. Sitten hela porakoneeseen kiinni ja pyörimään ja rälläkän avulla sorvaten kympin tarkkuudella oikean mittaiseksi kulmat pyristäen alkuperäiseen malliin ;) Sitten liiman kanssa viilapenkissä uusi lyhennetty hela paikalleen ja kantta paikalleen. Jonkin verran sai kyllä pähkäillä ja lenkutella että sai kannen takaisin paikalleen. Joku parikymmentä minuuttia siinä ehkä meni. Syöttöruuvin auki ruuvaaminen oli kyllä ehdoton juttu.
Käyntiin lähti yllättävän nopeasti ilman ilmauksia tms. Tyhjäkäynti jäi hieman koholle, koska jouduin ruuvin irroittamaan, että yhden kannen ruuveista sai auki. Testilenkillä ilmeni, että kierrokset jää päälle kaasun noston jälkeen. Sekin loppui, kun ruuvasi tyhjäkäynnin paremmin kohdalleen. Katotaan nyt, miten alkaa toimia kun saa hieman kilometrejä alle... Yksi juttu vielä jäi mietityttämään, nimittäin kierrokset muuttuu nyt helpommin tyhjäkäynnillä riippuen sähkölaitteiden päälläolosta. Onkos tähän kellään mitään kommenttia?
Voi olla kyllä noinkin. Tyhjäkäyntikierrokset saattoi jäädä säädönkin jälkeen hieman suuremmaksi kuin ennen, jolloin kierrokset saattaisi siis tippua herkemmin kuormituksen mukaan?
Jos laturi kuormittaa konetta virtaa tarvittaessa, niin tuskin se silloin kovin huonossa kunnossa on? Latausjännite ainakin näyttäisi olevan ok eikä laturin suhteen ole muitakaan ongelmia ilmennyt.
Jos laturi kuormittaa konetta virtaa tarvittaessa, niin tuskin se silloin kovin huonossa kunnossa on? Latausjännite ainakin näyttäisi olevan ok eikä laturin suhteen ole muitakaan ongelmia ilmennyt.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 13 vierailijaa