venton "hytkyttävä" tyhjäkäynti (1.8i cl 66kw)

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

p3c
-
Viestit: 74
Liittynyt: 13.2.2007 21:10

venton "hytkyttävä" tyhjäkäynti (1.8i cl 66kw)

ViestiKirjoittaja p3c » 6.3.2007 22:51

Elikkäs ajattelin kertoa tämän tännekin.

Eli Ventossa ongelmana oli "hytkyttävä" tyhjäkäynti. Tyhjäkäynnillä moottori hytkytti ihan selvästi koko autoa. Jostain kuulin vihjeen että sytytys ei olisi kohdallaan, mutta autokorjaamolta sain vain lauseen "korjaa se alipaineletku ensin ni katotaan sitten".

Eli viaksi osoittautui "Jarrutehostimen alipaineletku". Pieni letku "n. 10cm x 2cm" joka kapeamman jatkeen mukana lähtee jarrutehostajasta ja tulee moottorin kylkeen. Letkun kylkeen oli kulunut pieni reikä, jonka tukkiessa sormella moottorin käynti tasaantui heti. Vähän erkkaria ensiavuksi niin kyllä helpotti.

Motonetissä "Vento 1,6/1,8 Jarrutehostimen alipaineletku. . . . . . . . 30-7418 6.50e"

En ole (vielä) mikään volkkaritietäjä mutta sain kuulla että tuo on venton ominaisvika. Onko muilla kokemuksia? :)

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 7.3.2007 8:35

Tuo on ihan ominaisuus, kakkoskoppasista alkaen aina neloskoppaan asti. Neloskoppasissa se letku o kovaa muovia ja niissä se halkeaa alapuoleltaan, kolmoskoppasissa ja kakkoskoppasissa se puhkeaa siitä mutkasta mistä se lähtee ylöspäin (kun pakosarja lämmittää sitä alapuolelta).

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 7.3.2007 22:27

Ihan on "perus kauraa" noissa kolmosissa, ei kannata pelästyä:)
Toinen vakio paikka, mikä noista pettää, on ruiskun kumijalka, eli seuraavan kerran kun alkaa röpöttämään, ni katsos se, kumi hapertuu polttoaineen j vaikutuksesta ja alkaa vuotamaan..

D51
-
Viestit: 3
Liittynyt: 29.9.2006 20:06

ViestiKirjoittaja D51 » 8.3.2007 18:29

Toimiiko kuitenkin kierroksilla ihan ok?

p3c
-
Viestit: 74
Liittynyt: 13.2.2007 21:10

ViestiKirjoittaja p3c » 8.3.2007 22:51

hyvin se pelaa kun sen putkenpätkän korjasin. pitäis uusi käydä hakemassa. tuo teippi ei oikein kestä ;) Sillonkun vikaa ei oltu vielä korjattu niin hieman kovemmissa kiihdytyksissä tunsi pientä nykimistä. Nyt pelaa ok.

olart78
-
Viestit: 135
Liittynyt: 1.3.2005 22:02

ViestiKirjoittaja olart78 » 10.3.2007 14:08

Itselläni oli sekä jarrutehostimen alipaineletku halki että ruiskun alla oleva kumilaippa halki kokonaan. Nykimiset loppui, kun osat vaihtoi. Kumilaippa muistaakseni n. 30e.

GTgolf
-
Viestit: 205
Liittynyt: 21.5.2006 14:44

ViestiKirjoittaja GTgolf » 10.3.2007 15:19

mulla samaa vikaa golffissa, alipaineletku vaihdettu, eikä mulla taida olla mitään kumilaippaa koska weberin DGV joka tulee sovitelaipalla kiinni..
onko ideoita?

Viljo
-
Viestit: 59
Liittynyt: 27.3.2005 13:05

ViestiKirjoittaja Viljo » 3.4.2007 8:56

Voisko joku ystävällisesti ottaa kuvan tosta letkusta, että missä se tarkalleen sijaitsee. Itselläkin samat ongelmat lämpimänä.

p3c
-
Viestit: 74
Liittynyt: 13.2.2007 21:10

ViestiKirjoittaja p3c » 3.4.2007 12:28

noniin elikkä käsitykseni mukaan ruiskun kumitiiviste/laippa löytyy täältä:
http://candubar.laatikko.org/laippa.jpg

sekä jarrutehostajan alipaineletku:
http://candubar.laatikko.org/letku.jpg
letku on korjattua mallia -Vianor- (12,5mm muistaakseni) Toisesta päästä toinen vihreä hattu halkesi asennuksessa niin tyydyin teippaamaan sen umpeen.

Kokemuksia?, onko tuo "laippa" työläs vaihtaa?

EDIT: meinas tulla sama url molempiin..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 32 vierailijaa