MTV3 laittaa F1:n maksulliseksi?
Valvoja: ffp jäsenet
MTV3 laittaa F1:n maksulliseksi?
Loistavaa! MTV3 kaavailee siirtävänsä Formula1 suorat lähetykset ainoastaan maksullisella kanavalla näkyviksi. (lähde: Ilta-Sanomat 16.9.2006)
Saattaapi anarkistien mielenosoitus osoittautua aika köykäiseksi tulevaan mellakkaan nähden, jos suunnitelma toteutetaan ;)
Saattaapi anarkistien mielenosoitus osoittautua aika köykäiseksi tulevaan mellakkaan nähden, jos suunnitelma toteutetaan ;)
MTV3:han uusi sopimuksen hiljattain kolmeksi vuodeksi, ei YLE niitä enää voi saada.siinähän saattaapi käydä niinkin että yle saa oikeudet ja näyttää ne ilman mainoksia ja ilman mitään korttipelleilyjä. Varmaan juontaa juurensa maikkarin sopparin päättymiseen?
Nyt kun siellä olisi ollut yksi järkevä suomalainen kuskikin mukana, noita olisi voinut taas seuratakin. Mutta ei väkisin, ei ole kortinlukijaa boksissa ja uutta en osta.
ei se ite kisan lähettäminen perus makkkarilla minua häiritse vaikken sitä katsokaan, vaan ne täysin turhat jaarittelu ohjelmat missä analysoidaan kisaa 5 kertaa ennen ja jälkeen kisan. eli ne formulastudiot ja muu paska. vois niitten tilalla lähettää muutakin ohjelmaa. yleensä esim simpsonit on aina saaneet väistyä noitten tyhjänpäivästen formulamakasiinien tieltä.
Onneksi minulla on valta, voima ja mahdollisuus vaihtaa kanavaa jos sieltä tulee epämiellyttävää ohjelmaa. Ei tarvii katsella raveja tai jotain sm-liigaa jos ei nappaa. Formuloita on tullut seurattua kyllä ja ensi kausikin näyttäisi sikäli kiinnostavalta, että Fernandon korvaa Heikki ja Shumin kanssa palleja vaihtaa Kimi (nooh nooh). Mutta eipä napostele siitä toistaiseksi mitään maksaakkaan, niin fani en nyt kuitenkaan ole. Jotenkin musta vaan tuntuu, että MTV3 kusee omaan nilkkaansa tällä tempauksella, sillä jos suomalainen on joskus saanut jotain ilmaiseksi niin se ei siitä yht´äkkiä rupea mitään maksamaan, varsinkaan kun kysymys on tv-kanavasta eikä mistään pakollisesta verosta. Näin se menee.
Totta, nuo studiot ja muut extrat voisi laittaa sinne maksulliselle puolelle ja näyttää ilmaisena pelkkä kisa startista maaliviivalle.
Saattaa olla että tästä on kyse oikeasti, mutta hienompi on uutisoida että koko formulat maksukanavalle, tosin en oo yhtään formulakisaa tänä vuonna kattonu, joskus kun häkkinen vielä ajo ja pärjäs tuli katottua aamulähetyksetkin....
Eikös se mene jotenkin niin, että Formula 1 -maailmanmestaruussarjan kaupallisia oikeuksia hallinnoiva Formula One Management (FOM) ei myönnä noita lähetysoikeuksia kenelle vaan. Ei tietääkseni ainakaan pelkästään maksullisille kanaville, sillä joku tietty prosentti lähetysajasta pitää näkyä ns.maksuttomilla kanavilla. Tämä siksi, että katsojia olisi enemmän ja voidaan myydä mainostilaa radanvarrelta kalliimmalla vedoten suurempiin katsojalukuihin. No tämä tääs johtaa siihen, että se Sasha poika puhuu sen fossiili Mustakarin kanssa enemmän ja enemmän sontaa viikonloppuisin ja kisa näytetään suorana vain maksullisella puolella ja päivän viiveellä "maksuttomalla" kanavalla, että ne FOMmin herrat on tyytyväisiä. Jotenkin näin se menee.
ss: ekaan postiin, kiitos, olen ollut uutispimennossa,
toiseen postiin, ei ihan pidä paikkansa, maikkarilla ei ole omaa lähetysverkostoa, sen maksamat lähetys maksut olis varmaan ihan eri luokkaa ku nykykään.
Sitten yleistä, mä en mikään formula fanaatikko ole, mutta sitä tulee katsottua, kuten välillä vois katella rallia tai vaikkapa jotain tehokkaista autoista koostuvaa ratasarjaa, mutta perkele ku sitä saatanan jääkiekkoa tulee joka vitun viikko 12 ottelua kerrallansa ja ei vois vähempää kiinnostaa ku tässä "urheilu" lajissa lasketaan kuinmonta kiekkaa teippiä kuluu kenenkin lapaan tai että monta hammasta lähti missäkin tappelussa, eli vähän suvaitsevuutta, kaikki ei voi tykätä kaikesta.
toiseen postiin, ei ihan pidä paikkansa, maikkarilla ei ole omaa lähetysverkostoa, sen maksamat lähetys maksut olis varmaan ihan eri luokkaa ku nykykään.
Sitten yleistä, mä en mikään formula fanaatikko ole, mutta sitä tulee katsottua, kuten välillä vois katella rallia tai vaikkapa jotain tehokkaista autoista koostuvaa ratasarjaa, mutta perkele ku sitä saatanan jääkiekkoa tulee joka vitun viikko 12 ottelua kerrallansa ja ei vois vähempää kiinnostaa ku tässä "urheilu" lajissa lasketaan kuinmonta kiekkaa teippiä kuluu kenenkin lapaan tai että monta hammasta lähti missäkin tappelussa, eli vähän suvaitsevuutta, kaikki ei voi tykätä kaikesta.
-
- -
- Viesti:
No joo, osa rahasta menee verkkojen ylläpitoon, mutta tarkoitin tuolla lähinnä sitä, ettei MTV3 saa suoraan TV-lupamaksuista rahaa. YLE:hän rahoittaa toimintansa kokonaan lupamaksuilla, joten YLE sitä rahaa pääasiassa kerää.toiseen postiin, ei ihan pidä paikkansa, maikkarilla ei ole omaa lähetysverkostoa, sen maksamat lähetys maksut olis varmaan ihan eri luokkaa ku nykykään.
^Ja nykyään tv-peleillä. Ja se on nykyään tv-maksu eikä mikään lupamaksu. Tosin ei se ylen tarjonta näytä nyt ihan niin pahalta kun esim nelosen digi-tv:n ohjelma vaikkapa tänään:
07:00 Älypeli: SanaSeppä
08:00 Älypeli: SanaPala
09:00 Älypeli: SanaSeppä
10:00 Älypeli: SanaPala
11:00 Älypeli: SanaSeppä
12:00 Älypeli: SanaPala
13:00 Älypeli: SanaSeppä
14:00 Älypeli: SanaPala
15:00 Ostosruutu
17:00 Älypeli: SanaSeppä
18:00 Älypeli: SanaPala
19:00 Ostosruutu
20:00 Älypeli: SanaPala
21:00 Älypeli: SanaSeppä
22:00 Älypeli: SanaPala
23:00 Älypeli: SanaSeppä
00:00 Älypeli: SanaPala
01:00 Älypeli: SanaSeppä
02:00 Älypeli: SanaPala
03:00 Älypeli: SanaSeppä
07:00 Älypeli: SanaSeppä
08:00 Älypeli: SanaPala
09:00 Älypeli: SanaSeppä
10:00 Älypeli: SanaPala
11:00 Älypeli: SanaSeppä
12:00 Älypeli: SanaPala
13:00 Älypeli: SanaSeppä
14:00 Älypeli: SanaPala
15:00 Ostosruutu
17:00 Älypeli: SanaSeppä
18:00 Älypeli: SanaPala
19:00 Ostosruutu
20:00 Älypeli: SanaPala
21:00 Älypeli: SanaSeppä
22:00 Älypeli: SanaPala
23:00 Älypeli: SanaSeppä
00:00 Älypeli: SanaPala
01:00 Älypeli: SanaSeppä
02:00 Älypeli: SanaPala
03:00 Älypeli: SanaSeppä
-
- -
No niihin leffoihinkin joskus kyllästyy. Kaikki kanavat maksulliseksi ja lupamaksu pois niin sais ite päättää mitkä kanavat näkyis, samalla vois lopettaa noi helvetin peliohjelmat eli kaikki sanasepät ym paskat, vituttaa iltavuoroviikolla kun telkkarista ei tule kun noita helkkarin kännykkäpeliohjelmia, discoverylläkin pyörii samat ohjelmat uusintoina.
http://iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1252548
F1-kisojen hinnaksi tv-katsojille 10 euroa kuukaudessa19.10.2006 12:06, päivitetty 19.10. 12:39
Formula 1 -kisojen seuraaminen muuttuu ensi vuonna maksulliseksi. MTV3 vahvisti tänään IS Urheilun jo tiistaina kertoman muutoksen. Jos katsoja haluaa seurata F1-kisan suorana, tulee sen hinnaksi 10 euroa kuukaudessa.
Formula 1 -lähetykset näkyvät 2007-09 suorina maksullisella MTV3 MAX -kanavalla ilman mainoskatkoja.
Myös suorat harjoitukset ja aika-ajot muuttuvat maksullisiksi.
Ilmaiskanavalla näytetään tapahtumista viikonlopun aikana koosteita yhteensä noin kolmen tunnin ajan. Tähän kuuluu kisakooste, joka nähdään noin puolitoista tuntia kisan päättymisen jälkeen.
MTV Oy ja formula 1:n kaupallisia oikeuksia hallinnoiva Formula One Management (FOM) ovat sopineet F1:n Suomen audiovisuaalisista oikeuksista kausiksi 2007-09.
Sopimuksen yksityiskohdat ovat vielä osittain avoinna, ja ne varmentuvat, kun sopimus allekirjoitetaan.
^Ai tapahtuu vai? voi huoletta puoli vuotta tai vuoden jättää välistä ja silti tietää missä mennään.... =D
Niin formuloissakin, katot ekan kisan, sumi voittaa, katot viimeisen kisan, sumi voittaa. Ensi vuonna saattaa joku muukin ehtiä ekana tosin ;) Kaunareissa sentäs vaihtuu aina suhteissa henkilöt, vaikka kuviot onkin aina samat. Onneksi olen itse päässyt joitain vuosia sitten jo niiden katsomisesta eroon :P
Ovat myös näköjään sitten ajatelleet myös, että kukaan nainen ei formuloita katso, kun oikein isolla ovat laittaneet MIESTEN kanavalle tuon, no katsotaan miten tämän homman vielä käy. Itse en maksa, en periaatteessakaan, lisäksi nyt kun kerran ei ole muuta kanavaa jolta näkee ilmaiseksi, niin eiköhän tuolla ole mainoksetkin mukana jälleen.
Raha tässä haisee, itse olen katsonut F1:stä puolihuolimattomasti ja kuitenkin seurannut sitä, nyt jää sekin lööppien seuraamiseen Kimin toilailuista. Nyt vielä kun läntätään tuolle koko roskalle hintaa vaikka 70-100€ niin ollaan jo likellä puolta KOKO ylen tarjoamasta kanavasetistä. Jos joku maksaa tuon, mutta purnaa televisioluvista, niin voi helvata.
Raha tässä haisee, itse olen katsonut F1:stä puolihuolimattomasti ja kuitenkin seurannut sitä, nyt jää sekin lööppien seuraamiseen Kimin toilailuista. Nyt vielä kun läntätään tuolle koko roskalle hintaa vaikka 70-100€ niin ollaan jo likellä puolta KOKO ylen tarjoamasta kanavasetistä. Jos joku maksaa tuon, mutta purnaa televisioluvista, niin voi helvata.
Juu kyllä vituttaa minuakin helkilökohtaisesti lupamaksu. On mielestäni erittäin väärin, että jos omistat television, niin maksat ylelle rahaa. Minä esimerkiksi katson todella harvoin Yleä. Eikö olisi reilua, että ylen näkisi kortin kautta, eli jos katsot yleä niin maksat siitä.
Itse maksaisin mielelläni canal+, formulakanavaa yms. joista tulee mieleistä ohjelmaa.
Itse maksaisin mielelläni canal+, formulakanavaa yms. joista tulee mieleistä ohjelmaa.
Juu, hain vain mittasuhteita, eli nythän MTV paukautti ilmeisesti jo hintatiedon julki, eli 10€/kk. 120€, minusta se on iso raha siitä, että katsoin joitakin kilpailuja tänä kesänä, lisäksi maksukanavajohtaja tms. oli kommentoinut että "ihmiset jotka ostavat 1500-2000€ television tahtovat myös ostaa siihen sisältöä", olisko nyt ihan noin. Lisäksi entäpä ne, jotka ovat tiukilla muutenkin, joilla ei ole sitä vähää sitten heittää joka "piilokustannukseen". Itsellä olisi, mutta minusta tästä on tulossa suuntaviiva koko televisiotarjontaa, eli kohta todella maksamme kaikista kanavista erikseen.
Ja sitten se bisnes, eli nythän tuota maksukanavahommaa hallinnoi vielä yritys, joka tosiaan tekee tällä voittoa. Selityksinä maksulle oli, että kilpailu ajoi hinnat ylös, no eikö kilpailuttamisen terkoitus ole ollut juuri päinvastainen, eli kuluttajan etu, nyt se on kuluttajan lasku. Ja kuinkahan paljon tämä televisio-oikeuksia hallinoiva yhtiö hyötyy tästä?
Ja sitten se bisnes, eli nythän tuota maksukanavahommaa hallinnoi vielä yritys, joka tosiaan tekee tällä voittoa. Selityksinä maksulle oli, että kilpailu ajoi hinnat ylös, no eikö kilpailuttamisen terkoitus ole ollut juuri päinvastainen, eli kuluttajan etu, nyt se on kuluttajan lasku. Ja kuinkahan paljon tämä televisio-oikeuksia hallinoiva yhtiö hyötyy tästä?
TV-luvasta. Täysin neuvoston aikainen "keksintö". Kyllähän joskus vuonna x ja y oli hyvä valtion rahoittama perustaa radio/tv-kanava, kun kaikki tekninen maksoi maltaita ja oli täysin kansallisen rahoituksen ulottumattomissa.
Mutta tänä päivänä, kaksi täysin kaupallisin keinoin toimivaa yhtiötä pyörittävät yhteensä useampaa kanavaa ilman maksua? Se on se markkinoiden etu joka tuon mahdollisuuden tarjoaa. Ja vertaus, maikkarilla on noin 800-900 työntekijää, kaksi kanavaa, ylellä noin 5000 työntekijää, kaksi kanavaa sekä radiokanavat.
Kummassakohan on tehokkaampaa tuo "työ"?
Okei. Ylellä vastuu hätätiedotuksesta, joka joka tapauksessa tulee radioteitse viimiseen mahdollisuuteen asti, mutta tämän "ylläpito" on marginaalista koko ruletin euromäärästä, että sitä ei sillä näillä tv-luvilla voida perustella.
Tämän hätätiedotuksen "kulut" voitaisiin tasavertaisuuden nimissä kattaa valtion kirstusta.
Vertauksen vuoksi, sä pidät kioskia ja ainoastaan markkinoiden ehdoilla, eli saat mitä myyt - ostot.
Kaveri pitää vieressä kioskia, saa mitä myy-ostot sekä valtiotukee vielä kaverin tuloja suuremmalla osalla kuin sun oma liikevaihto on? Fair trade?
Itse aiheeseen siis, miten formulat olisi jonkin sortin yleishyödyke jonka mtv3 olisi pakko tarjota ilmaiseksi? Eikäy järkeen, ei millään..
Tästä tähän, enjoy capitalism...
Mutta tänä päivänä, kaksi täysin kaupallisin keinoin toimivaa yhtiötä pyörittävät yhteensä useampaa kanavaa ilman maksua? Se on se markkinoiden etu joka tuon mahdollisuuden tarjoaa. Ja vertaus, maikkarilla on noin 800-900 työntekijää, kaksi kanavaa, ylellä noin 5000 työntekijää, kaksi kanavaa sekä radiokanavat.
Kummassakohan on tehokkaampaa tuo "työ"?
Okei. Ylellä vastuu hätätiedotuksesta, joka joka tapauksessa tulee radioteitse viimiseen mahdollisuuteen asti, mutta tämän "ylläpito" on marginaalista koko ruletin euromäärästä, että sitä ei sillä näillä tv-luvilla voida perustella.
Tämän hätätiedotuksen "kulut" voitaisiin tasavertaisuuden nimissä kattaa valtion kirstusta.
Vertauksen vuoksi, sä pidät kioskia ja ainoastaan markkinoiden ehdoilla, eli saat mitä myyt - ostot.
Kaveri pitää vieressä kioskia, saa mitä myy-ostot sekä valtiotukee vielä kaverin tuloja suuremmalla osalla kuin sun oma liikevaihto on? Fair trade?
Itse aiheeseen siis, miten formulat olisi jonkin sortin yleishyödyke jonka mtv3 olisi pakko tarjota ilmaiseksi? Eikäy järkeen, ei millään..
Tästä tähän, enjoy capitalism...
en nyt puolustele tv lupaa, mutta iikka ei nyt ihan kaikkia ylen tekemisiä listannu, sekä henkilömääräkin meni muutamalla tuhannella pieleen, mutta esimerkiksi ruotsinkielisiä toimittajia ja rahaa ylen pudjetista on aikasta perkeleesti, että siitäkin maksetaan, ei tekis mieli.
Mutta kuten tossa jo ylempänä joku mainitsi, joka sen 110e maksaa formulosta vuodessa, turha on nillittää tvluvasta.
Mä voisin vormuloita katsoa, muttä siitä perkeleen jääkiekkoa mä en maksa penniäkään, aikuset miehet tappelemassa pikkasesta muovilätkästä... ;)
Mutta kuten tossa jo ylempänä joku mainitsi, joka sen 110e maksaa formulosta vuodessa, turha on nillittää tvluvasta.
Mä voisin vormuloita katsoa, muttä siitä perkeleen jääkiekkoa mä en maksa penniäkään, aikuset miehet tappelemassa pikkasesta muovilätkästä... ;)
Mutta sun kioskin seinään saakin liimata mainoksia joista asiakas maksaa, sensijaan tukiaisia saavalla kioskilla ei ole tätä mahdollisuutta. Sen lisäksi sun kioskilla on tukeva ruotsalaisrahoitus takana (MTV Oy kuuluu Nordic Broadcasting Oy:lle jonka omistaa yhteisesti Bonnier & Bonnier AB ja Proventus Industrier AB) joten ei ole mitään hätää.
Ja se naapurikioskin pitäjä on vieläpä aikaisemmin omistanut sen paikan missä sun kioski on, joten ihan nöyränä vaan :)
Formulat maksulliseksi, potkupallo Urheilukanavalle tms. ja tekstarichatit ja -kilpailut laittomiks niin kaikilla on kivaa. Tai sitten parikymmentä uutta kanavaa joille jaetaan nykyisiä ohjelmia niin saa aina katsoa mitä haluaa, tuskin tulee "joka kanavalla pelkkää paskaa"-ilmiötä.
Yksi vaihtoehto on sulkea televisio ja mennä ulos, siellä on elämä.
Mutta sun kioskin seinään saakin liimata mainoksia joista asiakas maksaa, sensijaan tukiaisia saavalla kioskilla ei ole tätä mahdollisuutta. Sen lisäksi sun kioskilla on tukeva ruotsalaisrahoitus takana (MTV Oy kuuluu Nordic Broadcasting Oy:lle jonka omistaa yhteisesti Bonnier & Bonnier AB ja Proventus Industrier AB) joten ei ole mitään hätää.
Missä YLEä kielletään ottamasta käytöön mainokset? Jos laissa näin lukee niin koittakaapa kaivaa esiin...
Ja se mitä tuosta mtv:n omistuksesta tulee, niin nuo ruotsalaisyhtiöt jotka ovat sen takana toimivat myös täysin markkinaehdoilla, eli ilman yhteiskunnantukia, ei varsinaisella omistajalla ole väliä, toisin kuin omistusmuodolla, joka tässä tapauksessa on kaupallinen yhtiö.
se mitä satelliitteihin tulee, mainosten avullahan hekin tuota rulettia pyörittävät...Eli juuri niin kuin pitääkin.
no johan sinä jaksat tillittää asiasta,
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1 ... yleisradio
5 luku
Erinäiset säännökset
12 § (14.6.2002/492)
Mainonnan kielto
Yhtiö ei saa lähettää mainontaa televisio- tai radio-ohjelmistojensa eikä muiden eri televerkoissa tarjoamiensa julkisen palvelun tehtävään kuuluvien sisältöpalveluiden yhteydessä.
Yhtiö ei saa tuottaa sponsoroitua ohjelmaa.
Oliko muuta ?
edit. Ja siinävaiheessa kun suomella ja ruotsilla menee tikut ristiin ja alkaa kovapanosammunnat, alkaa kyllä keljuttamaan ruotsalaisomistukset.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1 ... yleisradio
5 luku
Erinäiset säännökset
12 § (14.6.2002/492)
Mainonnan kielto
Yhtiö ei saa lähettää mainontaa televisio- tai radio-ohjelmistojensa eikä muiden eri televerkoissa tarjoamiensa julkisen palvelun tehtävään kuuluvien sisältöpalveluiden yhteydessä.
Yhtiö ei saa tuottaa sponsoroitua ohjelmaa.
Oliko muuta ?
edit. Ja siinävaiheessa kun suomella ja ruotsilla menee tikut ristiin ja alkaa kovapanosammunnat, alkaa kyllä keljuttamaan ruotsalaisomistukset.
Jos koko formuloiden ensikauden haluaa nähdä niin hintahan on kuitenkin huokeat 70e, sillä kauden avaus on 18.3. Australiassa ja päätös 21.10 brasiliassa josta saadaan lyhyellä päässä laskulla 7 kuukautta. Ja kun yksi kuukausi maksaa kymmenen euroa niin näpyttelemällä laskimeen seitsämän kertaa kymmenen saadaan 70 euroa.
Meillä näkyy parhaillaan kymmenkunta kanavaa (kaapeli ja kaapeliyhtiön tarjoama kortti) ja kuitenkin kanavat jotka on käytössä voidaan käytänössä laskea yhdellä kädellä. Olen täysin tyytyväinen tulevasta tilanteesta jossa aletaan maksaa siitä mitä haluaa nähdä, sillä useimmiten (lue: aina) töllön eteen istahtaessa sitä jää tuijottamaan kuin horroksessa vaikkei sieltä mitään tulisikan, nyt kun maksuttomat kanavat pikkuhiljaa katoavat niin eipä tule juuri mitään enään katsottuakaan. Ainoa valituksen aihe nykyisissä ohjelmissa on nämä niin moneen kertaan mainitut tv-"visailut". Minä voisin melkeen maksaa tuon 10e siitä hyvästä ettei niitä enään tarvitsisi vahingossakaan nähdä.
Mitä tähän maikkarin formula uudistukeen tulee, niin uskon vakaasti siihen että formulat kokevat todellisen inflaation. Sillä jännitys formuloistan on jo pitkään ollut poissa: autot tulevat maaliin lähes samassa järjestyksessä kisasta toiseen (esimerkiksi tällä kaudella ferrarit ja renault voittivat 17/18 kisasta) eikä kisojen sisälläkään juuri mitään tapahdu, jollei kärki kuljettajia siirretä sääntörikkomusten tms takia letkan perälle. Ei järkevät ihmiset maksa sellaisesta. Formulat ovat tulleet hyvään aikaan sunnuntaisin päivällä jolloin on ollut helppo lysähtää tv:n eteen ja vaipua horrokseen. Nyt siihenkin tulee onneksi loppu. Suomalanen ei ole valmis maksamaan uudestaan jostakin mistä on jo kertaalleen maksanut, vai kuinka monella teistä löytyy halua maksaa tv-luvan jälkeen myös siitä että näet kun autot kiertävät jonossa rataa?
Eikös tv-luvpakin ollut vain väliaikainen maksu?
Meillä näkyy parhaillaan kymmenkunta kanavaa (kaapeli ja kaapeliyhtiön tarjoama kortti) ja kuitenkin kanavat jotka on käytössä voidaan käytänössä laskea yhdellä kädellä. Olen täysin tyytyväinen tulevasta tilanteesta jossa aletaan maksaa siitä mitä haluaa nähdä, sillä useimmiten (lue: aina) töllön eteen istahtaessa sitä jää tuijottamaan kuin horroksessa vaikkei sieltä mitään tulisikan, nyt kun maksuttomat kanavat pikkuhiljaa katoavat niin eipä tule juuri mitään enään katsottuakaan. Ainoa valituksen aihe nykyisissä ohjelmissa on nämä niin moneen kertaan mainitut tv-"visailut". Minä voisin melkeen maksaa tuon 10e siitä hyvästä ettei niitä enään tarvitsisi vahingossakaan nähdä.
Mitä tähän maikkarin formula uudistukeen tulee, niin uskon vakaasti siihen että formulat kokevat todellisen inflaation. Sillä jännitys formuloistan on jo pitkään ollut poissa: autot tulevat maaliin lähes samassa järjestyksessä kisasta toiseen (esimerkiksi tällä kaudella ferrarit ja renault voittivat 17/18 kisasta) eikä kisojen sisälläkään juuri mitään tapahdu, jollei kärki kuljettajia siirretä sääntörikkomusten tms takia letkan perälle. Ei järkevät ihmiset maksa sellaisesta. Formulat ovat tulleet hyvään aikaan sunnuntaisin päivällä jolloin on ollut helppo lysähtää tv:n eteen ja vaipua horrokseen. Nyt siihenkin tulee onneksi loppu. Suomalanen ei ole valmis maksamaan uudestaan jostakin mistä on jo kertaalleen maksanut, vai kuinka monella teistä löytyy halua maksaa tv-luvan jälkeen myös siitä että näet kun autot kiertävät jonossa rataa?
Eikös tv-luvpakin ollut vain väliaikainen maksu?
[AVAUTUMINEN]
vittu, että vituttaa!! Jus kun tulee kaikkien aikojen Suomalais kausi niin Heti vedetään maksulliseksi! Suomalaisten ei pitäs alentuu ostamaan tätä pakettia niin se muuttus ilmaiseksi kun tappiota tulis MTV3:lle. Mutta Suomalaisiako ollaan niin Aika moni tän ostaa kun ajattelee, että:" eihän se ole kuin 7€kuussa!!" ei näin, mutta minkäs teet?
[/AVAUMINEN]
ei herneitä kellekkään..
vittu, että vituttaa!! Jus kun tulee kaikkien aikojen Suomalais kausi niin Heti vedetään maksulliseksi! Suomalaisten ei pitäs alentuu ostamaan tätä pakettia niin se muuttus ilmaiseksi kun tappiota tulis MTV3:lle. Mutta Suomalaisiako ollaan niin Aika moni tän ostaa kun ajattelee, että:" eihän se ole kuin 7€kuussa!!" ei näin, mutta minkäs teet?
[/AVAUMINEN]
ei herneitä kellekkään..
Jos koko formuloiden ensikauden haluaa nähdä niin hintahan on kuitenkin huokeat 70e, sillä kauden avaus on 18.3. Australiassa ja päätös 21.10 brasiliassa josta saadaan lyhyellä päässä laskulla 7 kuukautta.
Eikös tuosta kuitenki tuu kahdeksan kuukautta..? Oma veikkaus että paketti myydään kalenterikuukausittain.
http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutin ... id=1263364
Onkos muuten kukaan vakavasti korttia harkinnut huomannut, että entisen htv:n alueella, Welhon näkyvyys alueen kaapelitalouksissa ei juur maksia katella ;)
Siitä pompsahtavasta hinnasta:
11,40 kuussa jos jatkuva, 101e näyttäs kausi formuloita maksavan. Tämä siis niissä talouksissa missä toi saattaa näkyä. Eikä sekään riitä:
Missään ei lue mitä maksaa irtisanominen maksaa, ilmeisesti ei mitään jos ei oo laskuja maksamati.
Taitaa jäädä vähille ensvuonna.
Onkos muuten kukaan vakavasti korttia harkinnut huomannut, että entisen htv:n alueella, Welhon näkyvyys alueen kaapelitalouksissa ei juur maksia katella ;)
Siitä pompsahtavasta hinnasta:
Etuajan jälkeen palvelu jatkuu toistaiseksi voimassaolevana tilauksena (palvelumaksu 8,90 € / kk, korttimaksu 14,95 € / 6 kk).
11,40 kuussa jos jatkuva, 101e näyttäs kausi formuloita maksavan. Tämä siis niissä talouksissa missä toi saattaa näkyä. Eikä sekään riitä:
Sulkemismaksu: maksetaan Palvelun sulkemisesta aiheutuneista kuluista hinnaston mukaisesti, kun Palvelu on suljettu maksuhäiriöiden tai muiden Tilaajasta johtuvien syiden vuoksi. Sulkemismaksua ei kuitenkaan peritä Tilaajan irtisanoessa Palvelun näiden sopimusehtojen mukaisesti.
Missään ei lue mitä maksaa irtisanominen maksaa, ilmeisesti ei mitään jos ei oo laskuja maksamati.
Taitaa jäädä vähille ensvuonna.
Vaikka perseestä onkin tuo maksullisuus, niin täytyy tuon Maxin puolustukseksi sanoa, että tulee sieltä muutakin mielenkiintoista kun F1:t. Ajattelin että taas yksi turha täytekanava lisää (nuo muut ovat niin t-u-r-h-i-a...), mutta tuoltahan tulee oikeasti jotain katsomisen arvoista. Jos taso säilyy samana, niin eipä tuosta maksaminen mikään ihan mahdoton ajatus ole.
Minusta taas MAX on tajonnan sontasäkki, kaikki roska ja ns. miestenohjelmat pistetään sinne. Lähinnä 99% tarjonnasta on sellaista mistä en maksaisi kyllä mitään.
Minusta tuossa kanavan luomisessa on menty niin metsään, kuin olla ja voi. Iso osa tarjonnasta on ennestään MTV:ltä ja Subilta tuttua, lisäksi uusintoja ja halpaohjelmistoa.
Minusta tuossa kanavan luomisessa on menty niin metsään, kuin olla ja voi. Iso osa tarjonnasta on ennestään MTV:ltä ja Subilta tuttua, lisäksi uusintoja ja halpaohjelmistoa.
Missäköhän Karhuvaara on matematiikan tunneilla istunut:
Lähde: http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1263364
Itse tilasin nyt kokeeksi 3kk ilmaisen katselujakson osoitteesta http://www.kanavapaallikko.fi Täytyy vaan muistaa perua tuo 3kk päästä. Pelkkää uusintaahan tuolta pääasiassa pukkaa, mutta seassa on jokunen ihan kiinnostavakin ohjelma. Enemmän ne Leffa- ja Fakta- kanavat kiinnostaisivat, mutta eivätpä näy antennitaloudessa. En ehkä kuitenkaan niistäkään mitään maksaisi :)
Edit: Montako kuukautta F1-kausi kestää?
Suomessa suorat F1-kisalähetykset ovat maksullisia, kun MTV3 siirtää ne uudelle Max-kanavalleen. Koko kausi maksaa yhteensä 80 euroa. MTV3:n toimitusjohtaja Pekka Karhuvaara ei kuitenkaan pelkää, että katsojat virittäisivät antenninsa Viron suuntaan.
Lähde: http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1263364
Itse tilasin nyt kokeeksi 3kk ilmaisen katselujakson osoitteesta http://www.kanavapaallikko.fi Täytyy vaan muistaa perua tuo 3kk päästä. Pelkkää uusintaahan tuolta pääasiassa pukkaa, mutta seassa on jokunen ihan kiinnostavakin ohjelma. Enemmän ne Leffa- ja Fakta- kanavat kiinnostaisivat, mutta eivätpä näy antennitaloudessa. En ehkä kuitenkaan niistäkään mitään maksaisi :)
Edit: Montako kuukautta F1-kausi kestää?
ainakaan htv:n aikana ei saanut leffakanava purkuboksia jos ei osoitteessa ollut voimassa olevaa tv lupaa.
Tuossa ylhäällä olevassa laskutoimituksesahan oli virhe, 29e on alotus maksu, sehän tarkottaa että 130e maksaa kierros formulaa, vain noin 2x mitä julkisuudessa puhutaan, ja sit siel on joku *tun kyllönen savuavine suuttimineen.
Tuossa ylhäällä olevassa laskutoimituksesahan oli virhe, 29e on alotus maksu, sehän tarkottaa että 130e maksaa kierros formulaa, vain noin 2x mitä julkisuudessa puhutaan, ja sit siel on joku *tun kyllönen savuavine suuttimineen.
-
- -
Siihen 29e hintaan sisältyy 3kk katselu.Tuossa ylhäällä olevassa laskutoimituksesahan oli virhe, 29e on alotus maksu, sehän tarkottaa että 130e maksaa kierros formulaa, vain noin 2x mitä julkisuudessa puhutaan, ja sit siel on joku *tun kyllönen savuavine suuttimineen.
Koska kukaan tuskin katkoo sitä sopimusta aina formulakauden päätteeksi, todellinen hinta koko vuodelle on 136,20e jos unohdetaan tuo 3kk tarjousjakso.
Paljonkos muuten on sen kaapelipaketin hinta, johon kuuluvat lisäksi Leffa- ja Fakta- kanavat? En löytänyt hintaa mistään. Oletettavasti antennipaketin hinta nousee samalla tesolle jahka saavat nuokin kanavat antenniverkkoon.
Kortin lisäksi tässä on se ongelma, että monessa taloudessa on bokseja joissa ei ole kortinlukijaa. Hintaan täytyy siis vielä lisätä Conax-lukijalla varustetun boksin hinta :(
Edit: Ei tuo summa suuri ole, enemmän tässä on kyse periaatteesta. TV-lupa pois ja kaikki kanavat kortille esim. 2e/kanava/kk niin saa maksaa siitä mitä katsoo.
niin.. no toi summa koskettaa jokaista tietysti vähän eritavalla.. tuloista ja rahan käytön tottumuksista riippuen.
Kyllähän sieltä aika pitkät koosteet tulee ilmaiseksi.
Jos ei homma niin paljoa kiinnosta, että maksamaa lähtis.
Mutta jos ne oikeudet on ollut niin kalliit mtv3:selle.. niin parempi on laittaa maksu kanavalle, kun se että puolet lähetylsestä olis mainoksia.
Ja kyllähän ton tyyppisen hinnoittelun yleistyminen tuo vähän uuttaa säpinää suomen tv tarjontaan. Ja se on vaan positiivistä.
Kyllähän sieltä aika pitkät koosteet tulee ilmaiseksi.
Jos ei homma niin paljoa kiinnosta, että maksamaa lähtis.
Mutta jos ne oikeudet on ollut niin kalliit mtv3:selle.. niin parempi on laittaa maksu kanavalle, kun se että puolet lähetylsestä olis mainoksia.
Ja kyllähän ton tyyppisen hinnoittelun yleistyminen tuo vähän uuttaa säpinää suomen tv tarjontaan. Ja se on vaan positiivistä.
YLE luopuu MM-rallista:
YLEssä päätettiin, ettei rallin tv-oikeuksiin kannata panostaa suuria summia, koska mielenkiinto lajia kohtaan on viime vuosien aikana näivettynyt Suomessa.
Iltalehden saamien tietojen mukaan ralli ei kuitenkaan katoa suomalaisista vastaanottimista. Neuvotteluita käydään ainakin yhden kotimaisen kanavan kanssa. Iltalehden tietojen mukaan kyseinen kanava on MTV3. Se, joutuuko rallin katsomisesta jatkossa maksamaan ylimääräistä, jää nähtäväksi.
Iltalehti 21.11.2006
YLEssä päätettiin, ettei rallin tv-oikeuksiin kannata panostaa suuria summia, koska mielenkiinto lajia kohtaan on viime vuosien aikana näivettynyt Suomessa.
Iltalehden saamien tietojen mukaan ralli ei kuitenkaan katoa suomalaisista vastaanottimista. Neuvotteluita käydään ainakin yhden kotimaisen kanavan kanssa. Iltalehden tietojen mukaan kyseinen kanava on MTV3. Se, joutuuko rallin katsomisesta jatkossa maksamaan ylimääräistä, jää nähtäväksi.
Iltalehti 21.11.2006
Niin eikös tuon kaapelipaketin hinta ole sama kuin antennipaketinkin? Sehän tässä närästääkin. Sama kun punaiseen autoon sais kaks rengasta samaan hintaan kun siniseen samanlaiseen neljä. Eli vitun epäreilua.
Ja mitä siitä Top Gearista maksamaan kun netistä ne löytyy nopeammin eikä maksa mittään. Jos ei lasketa laajakaistan kuukausimaksua. Sama koskee aika montaa sarjaa.
Ja mitä siitä Top Gearista maksamaan kun netistä ne löytyy nopeammin eikä maksa mittään. Jos ei lasketa laajakaistan kuukausimaksua. Sama koskee aika montaa sarjaa.
Ne pari muuta kanavaa ovat tulossa myös antenniverkkoon, oletettavasti sen jälkeen kun kaistaa vapautuu analogialähetysten loppuessa. Siihen asti MTV3 kyllä voisi myydä pakettiaan vaikkapa puoleen hintaan, saisi enemmän katsojiakin koukkuun :)Niin eikös tuon kaapelipaketin hinta ole sama kuin antennipaketinkin? Sehän tässä närästääkin. Sama kun punaiseen autoon sais kaks rengasta samaan hintaan kun siniseen samanlaiseen neljä. Eli vitun epäreilua
Koodi: Valitse kaikki
8 Mbit/s/ 1 Mbit/s 44,90 €/kk
Joo, minulla oli toi MTV3 plus paketti ilmaisena, sain sen kun oli ostanut viime vuonna sen pluskortin, millä näkyi formulat viimevuonna, mutta se loppuu ihan kohta. Enkä tilaisi sitä, mutta sitten sain tietää että Max kanavat (kaikki 4) tulee Viasatin tarjontaan mukaan. Tosin hinta nousee silloinkin kympillä, eli sama asia kun että jos tilaisi sen paketin erikseen.
Nyt muuten toi Leffakanavakin tulee mukaan tuohon maanpäälliseen, olikohan huhtikuussa?
Nyt muuten toi Leffakanavakin tulee mukaan tuohon maanpäälliseen, olikohan huhtikuussa?
Itsellä tässä harkinnassa tuon MAXin ostaminen kun mielellään katselis formulat livenä ja toinen mikä kiinnostaa on rallit. Minkäslaista se tarjonta muuten on ralleista siellä MAXin puolella? Kertokaas mielipiteenne te joilla MAX on?
Ja mit...vit.. pitäskös tv-lupa olla maksettu jos ton paketin tilaa??
Ja mit...vit.. pitäskös tv-lupa olla maksettu jos ton paketin tilaa??
Viimeksi muokannut Eemeli, 8.3.2007 16:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Melko turha on ollut tuo MAXin ralliohjelmisto. Käytännössä samat asiat tulee ilmaiseksi normi-kolmoselta tunnin-parin viiveellä. Joka tapauksessa ne kun on jälkilähetyksiä lähes aina, niin sama sitten katsooko sen tunti vai neljä tuntia EK:n päättymisen jälkeen.
MAX:lla ehkä vähän enemmän haastatellaan näitä asiantuntijakommentaattoreita.
Joku brittiläinen ohjelma jossa näytetään kaatopätkiä ralleista (suomestakin) on ihan hauskaa kateltavaa, paljon muuten ei ole MAXia tullut katottua. Ja vielä vähemmän niitä muita kanavapaketin kanavia.
MAX:lla ehkä vähän enemmän haastatellaan näitä asiantuntijakommentaattoreita.
Joku brittiläinen ohjelma jossa näytetään kaatopätkiä ralleista (suomestakin) on ihan hauskaa kateltavaa, paljon muuten ei ole MAXia tullut katottua. Ja vielä vähemmän niitä muita kanavapaketin kanavia.
Aika avutonta tarjontaa kaikenkaikkiaan. Eipä paljon suomalaista katsojaa arvosteta jos kuvitellaan että riittää jos saa kuunnella Ruuserin asiantuntevia kommentteja formuloissa tai muiden "asiantuntijoiden" kommentteja. Yhtä tyhjän kanssa.
Loppuvetona voi heittää että muutaman vuoden päästä nämä kanavat on kusessa jos ei ihmiset ala kiinnostumaan tarjonnasta. Ja jos tarjonta on nykyistä tasoa niin hiljaista pitelee.
Loppuvetona voi heittää että muutaman vuoden päästä nämä kanavat on kusessa jos ei ihmiset ala kiinnostumaan tarjonnasta. Ja jos tarjonta on nykyistä tasoa niin hiljaista pitelee.
Suomessa kun menee kaikki paska läpi eli mitä vain päätetään niin kansa maksaa.
Nyt olisi tilaisuus nousta tuota tv-maksua vastaan tai vaatia parempaa ohjelmatarjontaa mutta taitaa suomalaiset taas mäkättää kotisohvalla analogisten lähetysten loputtua ja maksaa kiltisti kuten ennenkin.
Kuinka moni muistaa VÄLIAIKAISEN autojen käyttämaksun? 300km ja 500mk, sitten nousi 500mk ja 700mk, kuinka moni on huomannut paljonko se maksaa tänäpäivänä?
Nyt olisi tilaisuus nousta tuota tv-maksua vastaan tai vaatia parempaa ohjelmatarjontaa mutta taitaa suomalaiset taas mäkättää kotisohvalla analogisten lähetysten loputtua ja maksaa kiltisti kuten ennenkin.
Kuinka moni muistaa VÄLIAIKAISEN autojen käyttämaksun? 300km ja 500mk, sitten nousi 500mk ja 700mk, kuinka moni on huomannut paljonko se maksaa tänäpäivänä?
Rekisteröitykääpä tuonne viralliselle F1-sivulle niin saatte käyttöön sen F1 Live-Timing palvelun. Hauska pitää tuo auki ja kuunnella samalla Mtv3 vormulastudiota. Nettiin tulee "sähke" jostain tapahtumasta esim joku keskeyttä, käy varikolla tai rikkoo jonku edellisen ajan jnejne. Noin 30 sekunttia myöhemmin tämä informaatio välittyy suomalaisille kuulijoille selostajien suulla...Vois melkeen ite alkaa selostaan kisoja tuon netin avulla eikä häviäis paljoa paikalla oleville pelleille.
Itsekkin olen tuota mtv3:n kanavapakettia katsellut alusta asti. Formuloita tässä ollaankin odoteltu jo kuumeisesti.
Niin ja Kimiä ei kiinnosta. :P Se pesee massalla lattiaa. Saa taas "asiantuntijat" syödä sanansa, kun on mennyt vähän pitkälle tässä talvitesti spekuloinnissa. (Näin toivon)
Live-timing tietenkin päällä. Kun suomipojat osaa tuon selostamisen ;)
Niin ja Kimiä ei kiinnosta. :P Se pesee massalla lattiaa. Saa taas "asiantuntijat" syödä sanansa, kun on mennyt vähän pitkälle tässä talvitesti spekuloinnissa. (Näin toivon)
Live-timing tietenkin päällä. Kun suomipojat osaa tuon selostamisen ;)
Täällä länsi lapissa näkee ruotsin puolelta formulat, mutta eihän sitä juontajan molkotusta kuuntele erkkikään. :D
Isäntä hommasi tuon plusTV kortin ja se on nyt ollu meikäläisellä viikonpäivät lainassa. Aika tasotonta ohjelmaa tosiaan tulee tuolta maxilta. Jotain 4vuotta vanhoja topgeareja ja kaiken mailman halvalla ostettua roskaa. Eli kyllä formulat on ainoa syy minkä vuoksi tuo kannattaa hankkia jos hankkii. Ainakin toistaiseksi kun antenni verkossa näkyy vain Max ja Juniori kavava.
Isäntä hommasi tuon plusTV kortin ja se on nyt ollu meikäläisellä viikonpäivät lainassa. Aika tasotonta ohjelmaa tosiaan tulee tuolta maxilta. Jotain 4vuotta vanhoja topgeareja ja kaiken mailman halvalla ostettua roskaa. Eli kyllä formulat on ainoa syy minkä vuoksi tuo kannattaa hankkia jos hankkii. Ainakin toistaiseksi kun antenni verkossa näkyy vain Max ja Juniori kavava.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”