Vaihtoehto G60:lle... (Dynovideoo lisätty)
Valvoja: ffp jäsenet
Kiiton Tuomolle kuvien laitosta!
Joo elikkä 20vT on komiasti keulalla ja apulaitteita asentelen. Pikkusen tuottaa ongelmia pitkittäiskoneen lohko. Öljyn vesijäähdytyksestä luovuin kokonaan ja tolle vw:n lyhkäsellekin suodattimelle joutu tekeen tilaa. Ohjaustehostajan pumppulle ei ole kiinnitysreikiä lohkossa, eli sinne joutu tekeen sovituskappaleen. Ilmastoinnista taidan käytännön syistä luopua...
Imusarja on omaa tuotantoa. Kokeiluversio...
Ruisku vaihtui Tatech:iin...
Pakosarja ja turbo vaihtoi omistajaa, eli myös uus sarja pitäis tehdä ja hommata uus fööni... Pakoputkisto menee kanssa uusiks.
Jospa tällä kokoonpanolla sais sen 190hv+20% aikaiseks.
Joo elikkä 20vT on komiasti keulalla ja apulaitteita asentelen. Pikkusen tuottaa ongelmia pitkittäiskoneen lohko. Öljyn vesijäähdytyksestä luovuin kokonaan ja tolle vw:n lyhkäsellekin suodattimelle joutu tekeen tilaa. Ohjaustehostajan pumppulle ei ole kiinnitysreikiä lohkossa, eli sinne joutu tekeen sovituskappaleen. Ilmastoinnista taidan käytännön syistä luopua...
Imusarja on omaa tuotantoa. Kokeiluversio...
Ruisku vaihtui Tatech:iin...
Pakosarja ja turbo vaihtoi omistajaa, eli myös uus sarja pitäis tehdä ja hommata uus fööni... Pakoputkisto menee kanssa uusiks.
Jospa tällä kokoonpanolla sais sen 190hv+20% aikaiseks.
TH: Joo mä äimistelin ihan samaa, kun ton ekaa kertaa näin. Ja vieläkun toi oli lasikuulapuhallettu, niin näkyy vielä selvemmin kaikki. Toi kompurakotelo on vanha, muuten näytti osat olevan akselia myöten uusia. Onneks näytti olevan valu sisältä sileä :D
Pete: aika vähän tullu ajeltua. Koko viime kesänkin seisoi tallissa... Jospa nyt sais muiden projekteilta aikaa omalle...
Pete: aika vähän tullu ajeltua. Koko viime kesänkin seisoi tallissa... Jospa nyt sais muiden projekteilta aikaa omalle...
Kiitos taas kuvien laitosta...
Eli jotain pientä on taas tallissa tapahtunu...
1-2 uus pakosarja. Paikat EGT-mittarille ja pakopainemittarille.
3 Downpipe 3.5"
4 taka-akselin ylitys 3"+ Simons+3,5" ulostulolla
5 Hihnapyörään 12-hampainen triggeripyörä ja hall-anturille teline 8mm rosterista.
6 (vanha kuva) MSD bensapumppu, kerääjäsäiliö 7dl, johon G60 oma pumppu pumppaa bensan. Paluulinja säiliöön. Ylijuoksu takas tankkiin.
7 katalysaattorin laipat 4mm hapokasta.
8. Kemiran vapaavirtaus-katalysaattori.
9 Pakoputkiston osat
10 Taka-akselin ylitys
Tuli myös ostettua uudet suuttimet, Siemens Deka 788cc, isot pojat sano, et noitten pitäis riittää 190hp+20%
Eli jotain pientä on taas tallissa tapahtunu...
1-2 uus pakosarja. Paikat EGT-mittarille ja pakopainemittarille.
3 Downpipe 3.5"
4 taka-akselin ylitys 3"+ Simons+3,5" ulostulolla
5 Hihnapyörään 12-hampainen triggeripyörä ja hall-anturille teline 8mm rosterista.
6 (vanha kuva) MSD bensapumppu, kerääjäsäiliö 7dl, johon G60 oma pumppu pumppaa bensan. Paluulinja säiliöön. Ylijuoksu takas tankkiin.
7 katalysaattorin laipat 4mm hapokasta.
8. Kemiran vapaavirtaus-katalysaattori.
9 Pakoputkiston osat
10 Taka-akselin ylitys
Tuli myös ostettua uudet suuttimet, Siemens Deka 788cc, isot pojat sano, et noitten pitäis riittää 190hp+20%
Onkos tuo EGT-mittarin lambda tavallista vai laajakaista mallia? Meinaan jos on laajakaista mallia ja tulee tuohon konehuone kuvan kohtaan niin aika lähellä on ahdinta :o. Isot on ruutat, taitaa riittää hieman enemmänkin kuin tuon ilmoittaman luvun :P Putkistokin aikamoista kokoa. Miten tuntuis, että pienemmätkin ruutat ja putket olis riittänyt (?)..
Vauhtipyörä
Muuttuuko herkkyys paljonkin tuolla 3kg kevennyksellä vai otitko muista syistä tavaraa pois ?
Isot on ruutat, taitaa riittää hieman enemmänkin kuin tuon ilmoittaman luvun :P Putkistokin aikamoista kokoa. Miten tuntuis, että pienemmätkin ruutat ja putket olis riittänyt (?)..
Ompahan ainakin varaa nostella tehoja suljetulla alueella jos kattoo tarpeelliseksi :D
Ja ompahan taas paikallisella poliisi konstaapelilla ihmeteltävää kesällä X)
Kiitos T-Tech :)
Elikkä jotain on taas saatu aikaan...
1. Pitkittäiskoneen hihnapyörät ja ilmastoinnin poisotto teetti pikkasen ongelmia hihnapyörien offsetin kanssa. Isoja rikkoja väliin ja vanhoja jakohihnan kiristäjiä käyttäen hihnat on nyt koneessa...
2-3. Tatech alkaa oleen kytketty. Ahtoputkia, vesiletkuja ja huohotinletkuja uupuu...
Elikkä jotain on taas saatu aikaan...
1. Pitkittäiskoneen hihnapyörät ja ilmastoinnin poisotto teetti pikkasen ongelmia hihnapyörien offsetin kanssa. Isoja rikkoja väliin ja vanhoja jakohihnan kiristäjiä käyttäen hihnat on nyt koneessa...
2-3. Tatech alkaa oleen kytketty. Ahtoputkia, vesiletkuja ja huohotinletkuja uupuu...
Se on siellä just niinkun pitää. Toi kuva hämää. Se on kuitenkin tossa apuakselin pyörällä ihan oikein ja tässä http://img410.imageshack.us/my.php?imag ... 041mn2.jpg kuvassa tuolla hihnapyörän sisällä. Miten se vois olla siellä huonosti, kun toi moniurahihna on halkasialtaan 8cm suurempi...
Edit: tää kuva kertoo tarkemmin http://img336.imageshack.us/my.php?image=20vt002cj8.jpg
Edit: tää kuva kertoo tarkemmin http://img336.imageshack.us/my.php?image=20vt002cj8.jpg
-
- -
- Viestit: 776
- Liittynyt: 7.8.2003 21:28
Ei tullu otettua kuvia tekovaiheessa. Mut tuohon isompaan "säiliöön" tein neljä hahloa eli jokaisen imukanavan kohdalle. Hahlot on muistaakseni jotain 8mm*45mm. Mut niiden yhteenlaskettu pinta-ala on 95% kaasuläpän pinta-alasta. Eli ton kartiosäiliön pitäis aina täyttyä ensin kokonaan, ja näinollen tasata ilman määrä seuraavaan "säiliöön". Tarkotuksena vaan saada tasainen täytös joka sylinterille. Saa nähä onnistuinko edes sinnepäin...
On mahdollisuus laajakaistan käyttöön. Tuoltahan voi pällistellä, jos ruisku kiinnostaa -> http://www.tatech.net/
Mulla on nyt peruskartat jo sisässä, joilla periaatteessa pystyy jo ajamaan.
Vituttaa vaan kun ei pääse kokeilemaan, kun tilasin autoon uudet jarruletkut ja olivat sit laittaneet niihin väärät päät, eli ei kierteet täsmää. Nyt ootellaan viikko, et saa uudet. Huono lähtee ilman jarruja kokeilemaan...
Mulla on nyt peruskartat jo sisässä, joilla periaatteessa pystyy jo ajamaan.
Vituttaa vaan kun ei pääse kokeilemaan, kun tilasin autoon uudet jarruletkut ja olivat sit laittaneet niihin väärät päät, eli ei kierteet täsmää. Nyt ootellaan viikko, et saa uudet. Huono lähtee ilman jarruja kokeilemaan...
Vauhti on jarrujen surma :)
Tuo laajakaista-lambdalla tapahtuva säätö ei tosiaan ole kuin perus-säätöjen hakua varten. Penkki reissu tulee ja kannattaakin tehdä että saa hiottua kaikki kohalleen.
Auto-tunea on megassa kokeiltu ja peruskartasto näytti tulevan mutta siitäkään ollu paljoa jäljellä päivän päätteksi.
Tuo laajakaista-lambdalla tapahtuva säätö ei tosiaan ole kuin perus-säätöjen hakua varten. Penkki reissu tulee ja kannattaakin tehdä että saa hiottua kaikki kohalleen.
Auto-tunea on megassa kokeiltu ja peruskartasto näytti tulevan mutta siitäkään ollu paljoa jäljellä päivän päätteksi.
Ongelmia kytkimen ilmauksen kanssa... Oon yrittäny perinteisesti pumppaamalla ja aukomalla ilmausruuvia. Käynnissä ja ei... Alipainepumpulla imeny ilmaa pois tuloksetta. Ainut millä saa kytkimen jotenkin toimimaan on painaa ruiskulla nestettä ilmausruuvin kautta. Siitä huolimatta kytkin ottaa vasta polkimen ollessa ihan pohjassa ja silloinkin pakki hieman rusahtaa...
Autossa abs-jarrut, jotka toimii mut jotenkin tuntuu edelleen pehmoselta vaikka ilmattu on ihan vitusti... Vinkkejä?
Autossa abs-jarrut, jotka toimii mut jotenkin tuntuu edelleen pehmoselta vaikka ilmattu on ihan vitusti... Vinkkejä?
-
- -
- Viestit: 136
- Liittynyt: 13.9.2006 12:36
kytkintä ilmattu isommalla ruiskulla ja tolla edellä mainitulla jarrusylinteri-kytkisylinteri menetelmällä ja sama lopputulos. Rusahtaa kun vaihtaa pykälää...
Mut sit tuli kokeiltua sitä, et ottaa kaikki verhoilu kudokset pois polkimen alta niin toimii hienosti. Eli taitaa olla seuraava setti tää sylinterin tapin jatkaminen.
kiitos vaan vinkeistä...
Mut sit tuli kokeiltua sitä, et ottaa kaikki verhoilu kudokset pois polkimen alta niin toimii hienosti. Eli taitaa olla seuraava setti tää sylinterin tapin jatkaminen.
kiitos vaan vinkeistä...
T-Tech: se painelaakeria painava peltilätkä oli kulunu siitä sylinterin "kuopasta" niin paljon, et en usko sen hitsauksen olevan haitaks. Eihän se 2-3mm hitsausnööli lisää kuin reilun millin painelaakerin liikerataa. Nyt kun on kulunu jo valmiiks, niin on varmaan aika lähellä alkuperäistä tilannetta... Nyt kykä alkaa irrottaa noin puolessa välissä poljinta...
Esa: ei hajuakaan asteista tai noususta kuin ei tullu mitattua, vaan suoraan kuulopuheiden perusteella kiinni. Autoa ei koskaan kokeiltu turbon nokilla, et en osaa kertoa eroista.
Esa: ei hajuakaan asteista tai noususta kuin ei tullu mitattua, vaan suoraan kuulopuheiden perusteella kiinni. Autoa ei koskaan kokeiltu turbon nokilla, et en osaa kertoa eroista.
Dona: juuh. Eli se peltilätkä ei ollutkaan sitten kierossa vaan painelaakeri väärässä asennossa ilmeisesti. Tätähän puitiin jo puhelimessa.
[mutuilua ja kuulopuheita]
Itse taas kuulin noista vaparin nokista että vaikuttaisi ahtimen heräävyyteen positiivisesti, tiedä sitten. Nuo turbon nokat on kyllä todella laimeat joten luulisin vaparin nokilla räyhäävän korkeammille kierroksille iloisemmin.
[/mutuilua ja kuulopuheita]
[mutuilua ja kuulopuheita]
Itse taas kuulin noista vaparin nokista että vaikuttaisi ahtimen heräävyyteen positiivisesti, tiedä sitten. Nuo turbon nokat on kyllä todella laimeat joten luulisin vaparin nokilla räyhäävän korkeammille kierroksille iloisemmin.
[/mutuilua ja kuulopuheita]
Makee: onks sun tapauksessa mahollista, et syy vähäiselle tehon nousulle olis esim. siinä pakosarjassa? Eli oltiin jo niin lähellä sarjan maksimia. (oletan, et sulla penkitykset tehtiin sillä ATP:n satsilla) Ku muutamassa muussa projektissa hyöty on kuulemma ollu huomattava. Kun yleisesti pelkillä nokkien ajotusten säädöillä turbokoneissa on saatu huomattavia tehon lisäyksiä.
Mä kyl oottelenkin tolla turbolla huipputehoa johonkin 6500r paikkeille, et mun tapauksessa noi taitaa jokatapauksessa tulla tarpeeseen...
Mä kyl oottelenkin tolla turbolla huipputehoa johonkin 6500r paikkeille, et mun tapauksessa noi taitaa jokatapauksessa tulla tarpeeseen...
Sekin kyllä voi vaikuttaa. ATP:n pakosarjahan ei mikään paras oo virtaus ominaisuuksiltaan, ahtoja oli parhaimmillaan 1.7bar ja pakopainetta 2.5bar.
Paras setuppi on ollu tähän mennessä se aika pitkillä runnereilla oleva valusarja mitä Turbotekniikka myy ja sen jatkeena GT3071R. 1.0bar paineella tuli jo 327hv. Ja kierti noilla vaparin nokilla 7500rpm. Enempää ei tohtinu vakio kangilla pyörittää. Karala vaan sano et nyt ku ois veivit vaihdettu ja sais kääntää boosti ruuvia ni tuntuis jerkkua tulevan.
Kyllä ne nokat kannattaa vaihtaa.
Edit: tuossa kuva siitä valusarjasta. Turbo tuli tuolla sarjalla vaan aika tyrkylle, laippa oli jossain venakopan korkeudella.

Paras setuppi on ollu tähän mennessä se aika pitkillä runnereilla oleva valusarja mitä Turbotekniikka myy ja sen jatkeena GT3071R. 1.0bar paineella tuli jo 327hv. Ja kierti noilla vaparin nokilla 7500rpm. Enempää ei tohtinu vakio kangilla pyörittää. Karala vaan sano et nyt ku ois veivit vaihdettu ja sais kääntää boosti ruuvia ni tuntuis jerkkua tulevan.
Kyllä ne nokat kannattaa vaihtaa.
Edit: tuossa kuva siitä valusarjasta. Turbo tuli tuolla sarjalla vaan aika tyrkylle, laippa oli jossain venakopan korkeudella.

Viimeksi muokannut makee, 2.7.2007 6:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Murre en haluaisi olla vikisijä mut oisko ton kyselyn laittaa omaan topikkiin? :) tulee vaan äkkiä miljoona off-topik postii, sitä tässä mietin :)
Dona: löytyy murren omasta
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=76834&start=100
Dona: löytyy murren omasta
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=76834&start=100
Viimeksi muokannut Warmaster, 4.7.2007 0:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eilinen päivä säädettiin autoa rullilla. Turbon vakio hukkaportti osottautui liian pieneksi ja paineet karkaa 0.6bar ->1.6 bar 6000r jälkeen. Meinasin hitsata vakioportin umpeen ja tehdä pakosarjaan ulkoisen hukkaportin. Myös imulämmöt liian korkealla, eli myös välijäähdytin menee vaihtoon.
Muuten auto tuntuis toimivan.
+Moottorin lämmöt pysyy kiltisti 90ast hujakoilla.
+ruiskun asennus tais onnistua, koska mitään häiriöitä ei ainakaan vielä löydetty.
+isommilla paineilla/imulämmöillä/rajummilla ennakoilla kone ei nakuta, eli sietää runtua aika hyvin.
+pakopaineet ei nouse liikaa
+bensa riitti ainakin vielä
Eli yhteenvetona: olen jo lähellä tehotavotetta 228hv
Muuten auto tuntuis toimivan.
+Moottorin lämmöt pysyy kiltisti 90ast hujakoilla.
+ruiskun asennus tais onnistua, koska mitään häiriöitä ei ainakaan vielä löydetty.
+isommilla paineilla/imulämmöillä/rajummilla ennakoilla kone ei nakuta, eli sietää runtua aika hyvin.
+pakopaineet ei nouse liikaa
+bensa riitti ainakin vielä
Eli yhteenvetona: olen jo lähellä tehotavotetta 228hv
Joku henkilö tais mainita useesti että se siun välijäähdytin on liian pieni ;)
Missä muuten pakopaineet oli kyseisillä paineilla?
Kyllä mä luulen että kohta se sun 228hv sieltä irtoaa kun korjaat noi pari paikkaa. eikun tsemppiä :) tuun joku päivä taas vittuilee viereen kun rymyä auton alla.
p.s. heitäs mulle s-postiin käppyrää jos viittit, tulee ihan omaan käyttöön, ei julkiseen.
Missä muuten pakopaineet oli kyseisillä paineilla?
Kyllä mä luulen että kohta se sun 228hv sieltä irtoaa kun korjaat noi pari paikkaa. eikun tsemppiä :) tuun joku päivä taas vittuilee viereen kun rymyä auton alla.
p.s. heitäs mulle s-postiin käppyrää jos viittit, tulee ihan omaan käyttöön, ei julkiseen.
Pari kuvaa säätöreissulta...
Tuli myös ostettu www.hevosvoima.com :ilta lääkkeet lämpö ja paineen karkailuongelmiin... Rälläkkää joutuu todennäköisesti pikkusen tarjoomaan keulapelteihin :)
Tuli myös ostettu www.hevosvoima.com :ilta lääkkeet lämpö ja paineen karkailuongelmiin... Rälläkkää joutuu todennäköisesti pikkusen tarjoomaan keulapelteihin :)
Oliko tuo pitkittäiskoneesta tehty? Ajattelin kun öljynsuodatin on tolleen vinossa.
Passaako pitkittäis-, sekä poikittaiskoneiden öljynsuodattimen jalat keskenään?
Omasta rojektista on suodattimen jalka paskana ni mahtaisko siihen saada sopimaan pitkittäiskoneen jalan?
edit. Luin kertaalleen koko tarinan ja sieltähän se käy ilmi, että AEB:stä on tehty.
Myös epäilin imusarjan ajavan ykkösen laihalle kunnes luin tarkemmin, mitä se on syönyt.
Passaako pitkittäis-, sekä poikittaiskoneiden öljynsuodattimen jalat keskenään?
Omasta rojektista on suodattimen jalka paskana ni mahtaisko siihen saada sopimaan pitkittäiskoneen jalan?
edit. Luin kertaalleen koko tarinan ja sieltähän se käy ilmi, että AEB:stä on tehty.
Myös epäilin imusarjan ajavan ykkösen laihalle kunnes luin tarkemmin, mitä se on syönyt.
Viimeksi muokannut Lehtilä, 14.11.2007 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tossa AEB motissa on joku kummallinen putsarin jalka ja sen asentaminen on muutenkin hankalaa. Joutuu muuttamaan koneen kannatinta ja putsarin vaihtaminen on tosi hankalaa. Tohon saatan kanssa tehdä muutoksia talven aikana. Eli siirrän putsarin muualle.
Imusatsi toimii kait ihan hyvin. Ainakin tulpista ja karstottumisesta päätellen. Olis rahaa enemmän invostoida niin laittais pakokaasunlämpöantureita joka pakoaukkoon. Sillähän sen näkis...
Imusatsi toimii kait ihan hyvin. Ainakin tulpista ja karstottumisesta päätellen. Olis rahaa enemmän invostoida niin laittais pakokaasunlämpöantureita joka pakoaukkoon. Sillähän sen näkis...
Muut projektit syöny aikaa tältä, mutta pakosarjan sain tehtyä ja kiinnitettyä. Öljyn paluu ja downpipe menee uusiks.
http://kuvablogi.com/nayta/1115587/
http://kuvablogi.com/nayta/1115583/
periaatteessa mitään muuta ei pitäis joutua uusimaan tälle kesälle...
http://kuvablogi.com/nayta/1115587/
http://kuvablogi.com/nayta/1115583/
periaatteessa mitään muuta ei pitäis joutua uusimaan tälle kesälle...
Downpipe sun muut hilppeet saatu valmiiks. Lämppärin vesiletkut tein teräksestä, koska tuli liian lähelle hukkiksen postoputkea. Muutamat klemmarit ja letkupätkät kun saa kiinni, niin pitäis olla taas ajokuntoinen...
http://kuvablogi.com/nayta/1194812/
http://kuvablogi.com/nayta/1194813/
http://kuvablogi.com/nayta/1194812/
http://kuvablogi.com/nayta/1194813/
Johonkin 100 asteeseen oon lämmittäny ja vetäny VHT kuumakeston päälle. Sit uuniin 250 asteeseen vartiks. Hyvin on pysyny.
Bena: toi on RTV:tä. Jotkut on änkeny sitä turbon ja pakosatsin väliin ja on jopa sielläkin pysyny. Eihän downpipessä painetta ole? ei mulla ainakaan... Laipat on tasohiottu ja se kalvo mitä sinne väliin jää on ihan mitätön. Noi mitä näkyy ulos tursahtaneen on asentajan laiskuudesta johtuvia, ku ei jaksanu putsata. Ja niille jotka sanoo, että sen lämmönkesto ei ole edes 200ast, niin olen siitä tietoinen. Periaatteessa väliin ei ois tarvinnu laittaa mitään, koska pinnat on suorat. Muilla toi on kestäny ja siks sitä nyt kokeilen.
Bena: toi on RTV:tä. Jotkut on änkeny sitä turbon ja pakosatsin väliin ja on jopa sielläkin pysyny. Eihän downpipessä painetta ole? ei mulla ainakaan... Laipat on tasohiottu ja se kalvo mitä sinne väliin jää on ihan mitätön. Noi mitä näkyy ulos tursahtaneen on asentajan laiskuudesta johtuvia, ku ei jaksanu putsata. Ja niille jotka sanoo, että sen lämmönkesto ei ole edes 200ast, niin olen siitä tietoinen. Periaatteessa väliin ei ois tarvinnu laittaa mitään, koska pinnat on suorat. Muilla toi on kestäny ja siks sitä nyt kokeilen.
Nokat parempaan asentoon....
http://kuvablogi.com/nayta/1791365/
http://kuvablogi.com/nayta/1791365/
Pientä päivitystä:
Kampuran kiila petti ja kaikki pakovenat soronoo... ->vaihdettu tilalle uudet ja kansi tarkistettu.
Painetestien tuloksena kannentiiviste paskaks ->vaihdettu ja toimii taas...
Nokat ajotettu uudelleen: imu 1.0mm ykk pako 0.7mm ykk -> auto herää 1000r alempaa ja turbo pysyy nyt vaihteen vaihdossa kokoajan paineen puolella. Selvää parannusta!
Eilisissä suljetun alueen testissä tiedonkeruu: 2.1bar, lammda 13.5, ennakko 34ast...ei nakuta. Vetoja alkaa löytymään :) Penkkiaika 20.8
Uutta imusarjaa: http://kuvablogi.com/nayta/2161182/
http://kuvablogi.com/nayta/2161183/
Kampuran kiila petti ja kaikki pakovenat soronoo... ->vaihdettu tilalle uudet ja kansi tarkistettu.
Painetestien tuloksena kannentiiviste paskaks ->vaihdettu ja toimii taas...
Nokat ajotettu uudelleen: imu 1.0mm ykk pako 0.7mm ykk -> auto herää 1000r alempaa ja turbo pysyy nyt vaihteen vaihdossa kokoajan paineen puolella. Selvää parannusta!
Eilisissä suljetun alueen testissä tiedonkeruu: 2.1bar, lammda 13.5, ennakko 34ast...ei nakuta. Vetoja alkaa löytymään :) Penkkiaika 20.8
Uutta imusarjaa: http://kuvablogi.com/nayta/2161182/
http://kuvablogi.com/nayta/2161183/
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa