T4 tekniikanvaihto 1.9d--> muu
Valvoja: ffp jäsenet
T4 tekniikanvaihto 1.9d--> muu
Tästäkään en löytänyt aihetta. Liekkö vika haussa. Pitäisikö laittaa tekniikka osastolle vai pitää tässä diesel osastossa?
Täällä oli jo vaihdelaatikko asiaa jonkin verran, mutta asiani koskee tekniikanvaihtoa. http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=71606
Mutta mitenkä tekniikan vaihto onnistuisi 1.9D koneesta 1.9TDI koneeseen? Onko operaatio kuinka vaikea? Miksi en osta jo valmiilla koneella olevaa? Autoni on muutama vuosi sitten tuotu saksasta ja kori erinomaisessa kunnossa. Onhan tuo konekkin ajettu 100tkm kone rempan jälkeen, mutta tehoja kaipaa lisää. Turbottaminen ei ole järkevää ja vaparia ei kannata trimmata.
Mielessä on käynyt jonkun esim cordobassa olevan 1.9TDI koneen laitto. Missä ei ole EGR:ää. 90 heppaa liikuttaisi koria jo suht rivakammin ja kierrokset 100kmh nopeudella olisi matalammat. Voisihan sen askin vaihtaa tiheämpäänkin.
Ehdotuksia?
Auto on siis 1.9D Transporter (T4) vm 1991 Saksan tuonteja. Laatikkona 5 vaihteinen aski.
Täällä oli jo vaihdelaatikko asiaa jonkin verran, mutta asiani koskee tekniikanvaihtoa. http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=71606
Mutta mitenkä tekniikan vaihto onnistuisi 1.9D koneesta 1.9TDI koneeseen? Onko operaatio kuinka vaikea? Miksi en osta jo valmiilla koneella olevaa? Autoni on muutama vuosi sitten tuotu saksasta ja kori erinomaisessa kunnossa. Onhan tuo konekkin ajettu 100tkm kone rempan jälkeen, mutta tehoja kaipaa lisää. Turbottaminen ei ole järkevää ja vaparia ei kannata trimmata.
Mielessä on käynyt jonkun esim cordobassa olevan 1.9TDI koneen laitto. Missä ei ole EGR:ää. 90 heppaa liikuttaisi koria jo suht rivakammin ja kierrokset 100kmh nopeudella olisi matalammat. Voisihan sen askin vaihtaa tiheämpäänkin.
Ehdotuksia?
Auto on siis 1.9D Transporter (T4) vm 1991 Saksan tuonteja. Laatikkona 5 vaihteinen aski.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
1.9 tdi ja siihen sitte vielä lastu, putkisto ja isompi cooleri, varmasti rupeaa liikkumaan mukavammin! Noilla muutoksilla ei 120hp pitäs olla edes vaikeaa!
Siihen vaikka jatkeeks sitte tuo 2.5tdi laatikko (mikäli sopii), ni aletaan olla mukavuusasteikolla aika paljon ylempänä.
Edit: Ja sopiihan se!
Siihen vaikka jatkeeks sitte tuo 2.5tdi laatikko (mikäli sopii), ni aletaan olla mukavuusasteikolla aika paljon ylempänä.
Edit: Ja sopiihan se!
Viimeksi muokannut GTi-Perttu, 26.12.2006 20:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Laitat siihen vapariin AAZ-pumpun, 102hp:n coolerin ja 90hp tdi:n turbon niin sulla on ainakin 300+tkm kestävä 1.9TD jossa on noin 120-135 heppaa 300nm väännöllä ja vie tyhjänä semmosen 7.5l sadalla.. maksaa noin 1000-1500eskoa jos teet ahtoputket jne. itse.
Turha lähteä mitään 1.9tdi:tä askartelemaan.. jos ei tehotavoitteet ole korkeammalla ja jos on niin laita kaksijapuolikas suoraan.
Turha lähteä mitään 1.9tdi:tä askartelemaan.. jos ei tehotavoitteet ole korkeammalla ja jos on niin laita kaksijapuolikas suoraan.
1,9td--> muu / ,2.4--> muu/ tehoja.lisää
Mielenkiintoista.
Onko kellään tietoa / arvoja vakio 2,4d koneesta --> verraten 1,9td koneeseen.
LTR :n komentti / ohjeistus ko.1,9d laitteen piristämiselle on äkkisältään järkevän oloinen, jos yleensä tälläinen auton rakentaminen sitä ikinä on.?
( omalla 2,4 tekniikalla ajettu 97tkm)
Tekniikan vaihto omalta kohdalta 2,4--> 2,5tdi. kariutui liian suurin alustan / jarrujen muutos vaatimuksiin.
mutta 1,9td on ilmeisesti samoilla jarruilla kuin 2,4 vapari. Joten muutos katsastus ei liene mahdoton projekti toteuttaa.
Mutta jos tehoarvoista on jollain tietoa nii laittakoon infoa alekirjoittaneelle.
kiitos etukäteen ja vuoden vaihteita kaikille.
t- KR
Onko kellään tietoa / arvoja vakio 2,4d koneesta --> verraten 1,9td koneeseen.
LTR :n komentti / ohjeistus ko.1,9d laitteen piristämiselle on äkkisältään järkevän oloinen, jos yleensä tälläinen auton rakentaminen sitä ikinä on.?
( omalla 2,4 tekniikalla ajettu 97tkm)
Tekniikan vaihto omalta kohdalta 2,4--> 2,5tdi. kariutui liian suurin alustan / jarrujen muutos vaatimuksiin.
mutta 1,9td on ilmeisesti samoilla jarruilla kuin 2,4 vapari. Joten muutos katsastus ei liene mahdoton projekti toteuttaa.
Mutta jos tehoarvoista on jollain tietoa nii laittakoon infoa alekirjoittaneelle.
kiitos etukäteen ja vuoden vaihteita kaikille.
t- KR
Eikös nuo jarrut muuttuneet -96 ,kun 2.5 Tdi tuli markkinoille eli sen jälkeen levyt jokanurkassa(en ihan varma onko kaikissa moottori vaihtoehdoissa). Aikaisemmin taisi olla takana rummut, jos en ihan väärin muista.
Kyllähän näissä taitaa olla jos jonkinlaisia jarrusysteemejä, kun on ostamassa uusia paloja täytyy olla tarkkaan tiedossa alustanumero, että sattuu oikeat.
Kyllähän näissä taitaa olla jos jonkinlaisia jarrusysteemejä, kun on ostamassa uusia paloja täytyy olla tarkkaan tiedossa alustanumero, että sattuu oikeat.
Motonetillä asia on ilmoitettu näin:
T4 91--1.96: (takaRUMPUjarrut)
Eteen jos ei jäähd/14"-vanne (Ø260mm/vain 1,9D/2,0). . . . 22-5351 27.26 ?
Eteen jos ei jäähd/15"-vanne (Ø282mm). . . . . . . . . . . 22-5645 33.00 ?
Eteen jos JÄÄHDYTETTY (Ø280mm). . . . . . . . . . . . . . 22-5355 35.55 ?
T4 2.96--04: (takaLEVYjarrut)
Eteen jos ei jäähd (1,9TD/2,0i/2,4D). . . . . . . . . . . 22-5656 34.00 ?
Eteen 96--99 jos 15"-vanne JÄÄHD Ø280mm (2,4D/2,5i/TDi). . 22-5657 35.50 ?
Eteen 98--00 jos 16"-vanne JÄÄHD Ø300mm. . . . . . . . . . 22-5827 49.50 ?
Eteen 01--04 jos 16"-vanne JÄÄHD Ø313mm. . . . . . . . . . 22-5828 49.50 ?
TAAKSE 96--99 jos 15"-vanne (Ø280mm). . . . . . . . . . . 22-5658 26.00 ?
TAAKSE 98--04 jos 16"-vanne (Ø294mm). . . . . . . . . . . 22-5825 35.50 ?
Eli 1.9td ja 2.4 vapari olis samoilla jarruilla, 1.9 vapari pienemmillä laikoilla.
T4 91--1.96: (takaRUMPUjarrut)
Eteen jos ei jäähd/14"-vanne (Ø260mm/vain 1,9D/2,0). . . . 22-5351 27.26 ?
Eteen jos ei jäähd/15"-vanne (Ø282mm). . . . . . . . . . . 22-5645 33.00 ?
Eteen jos JÄÄHDYTETTY (Ø280mm). . . . . . . . . . . . . . 22-5355 35.55 ?
T4 2.96--04: (takaLEVYjarrut)
Eteen jos ei jäähd (1,9TD/2,0i/2,4D). . . . . . . . . . . 22-5656 34.00 ?
Eteen 96--99 jos 15"-vanne JÄÄHD Ø280mm (2,4D/2,5i/TDi). . 22-5657 35.50 ?
Eteen 98--00 jos 16"-vanne JÄÄHD Ø300mm. . . . . . . . . . 22-5827 49.50 ?
Eteen 01--04 jos 16"-vanne JÄÄHD Ø313mm. . . . . . . . . . 22-5828 49.50 ?
TAAKSE 96--99 jos 15"-vanne (Ø280mm). . . . . . . . . . . 22-5658 26.00 ?
TAAKSE 98--04 jos 16"-vanne (Ø294mm). . . . . . . . . . . 22-5825 35.50 ?
Eli 1.9td ja 2.4 vapari olis samoilla jarruilla, 1.9 vapari pienemmillä laikoilla.
Kiitoksia kommenteistane. LTR:än kommentti oli aika mielenkiintoinen, mutta veikkaan tuon 1.9D koneen turbottamisen yms laittamisen tulevan kalliimmaksi kuin 1.9TDI koneen asentamisen. Se 90heppaa riittäisi kyllä helposti. Jarrujen vaihto pitäisi onnistua varmaan simppelisti, joten sekää ei tuota ongelmia. Sähköt... Hmm.. Ottaa henkilöauton mittarin ja tarvittavat plärät siihen. Sitten voi asentaa.
Pitää kuitenkin harkita LTR:än ajatusta. Turbottaa 1.9D... Onkohan sitä kuinka moni tehnyt aikaisemmin? Mitenkähän kone oikeasti sen kestäisi. Puhumattakaan laatikosta. Hmmm.
Pitää katsastaa tarjontaa paremmin ja laskea budjetti. 1000€ siihen voisi laskea mieluusti. 2000€ alkaa olemaan jo liikaa..... Tässä onkin se ongelma mikä olisi oikeasti järkevintä....
Pitää kuitenkin harkita LTR:än ajatusta. Turbottaa 1.9D... Onkohan sitä kuinka moni tehnyt aikaisemmin? Mitenkähän kone oikeasti sen kestäisi. Puhumattakaan laatikosta. Hmmm.
Pitää katsastaa tarjontaa paremmin ja laskea budjetti. 1000€ siihen voisi laskea mieluusti. 2000€ alkaa olemaan jo liikaa..... Tässä onkin se ongelma mikä olisi oikeasti järkevintä....
Varaosanumeroita vertaamalla viisastut lisää. Muistaakseni 1.9D on täysin sama kuin 1.9TD kampuran, laakereiden, suuttimien, puristusten jne.osalta, nokasta en ole varma mutta voit esim. paikalliselta koneistamolta verrata osanumeroitakin. Volkkarilta ei kannata on useasti samalle osalle useita numeroita.
Hinta koostuu siitä kuinka uuttavastaavan paketin haluat?
Pumppu maksaa about 150-500eskoa, ahdin tarpeineen 200-500e, cooleri 100-400e tarpeineen niin sinne 1500e se sitten asettuu kun teet asennukset ja hitsaukset itse.
Hinta koostuu siitä kuinka uuttavastaavan paketin haluat?
Pumppu maksaa about 150-500eskoa, ahdin tarpeineen 200-500e, cooleri 100-400e tarpeineen niin sinne 1500e se sitten asettuu kun teet asennukset ja hitsaukset itse.
LTR
Voisitko kertoa sitten tarkemmin noista. Minkä ahtimen iskee kiinni, koska näitä on todellakin monia. Garret oletettavasti, mutta mikä niistä. TDI koneissa on useampia eri turboja. Pumpuillakin on muutamia eroja ja kestävyyden kannalta kannattaa se paras ottaa. Olisin kiitollinen, jos saisin pientä listaa tarkemmista osista. 1500€ on pakko kyllä riittää.
Varaosanumeroita tässä pitää alkaa tarkistelee tarkemmin kun saa sitä aikaa. Siihen menee tovi jos toinenkin.
Voisitko kertoa sitten tarkemmin noista. Minkä ahtimen iskee kiinni, koska näitä on todellakin monia. Garret oletettavasti, mutta mikä niistä. TDI koneissa on useampia eri turboja. Pumpuillakin on muutamia eroja ja kestävyyden kannalta kannattaa se paras ottaa. Olisin kiitollinen, jos saisin pientä listaa tarkemmista osista. 1500€ on pakko kyllä riittää.
Varaosanumeroita tässä pitää alkaa tarkistelee tarkemmin kun saa sitä aikaa. Siihen menee tovi jos toinenkin.
Jos aivan helpolla perusturbotuksella pärjää niin ottaa vaan turbon pakosarjoineen, imusarjan ja syöttöpumpun 1,9TD (AAZ) koneesta. Turboksi ja pakosarjaksi käy myös poikittaiskoneisista 1,6 turboista, eli KKK14 tai KKK24 ja vastaavat Garretit. Coolerinkin voi käyttää TDI koneisesta Transporterista putkistoja vähän soveltaen.
Vaparin lohkosta taitaa uupua turbon öljynpaluu, sitä joutuu vähän askartelemaan.
Vaparin lohkosta taitaa uupua turbon öljynpaluu, sitä joutuu vähän askartelemaan.
Nyt on sitten vähän saatu lisää speksiä asioista kun pajalla kävin. Turbotuksille yms naurettiin heti. Vastauksena oli "Poika, Samantien 2.5TDI ja siihen lastu, Piste"
Kysymkseni olisikin nyt.
1. Mikä on yleisin vika näissä moottoreissa? Mihin kannattaa kiinnittää huomiota? Siis Saksanmaalta ajattelin pannun sitten hakea. Samalla kyllä pitää varmaan vaihtaa vähän enemmänkin hilua. Koetaulun käypäisyys pitäisi tarkistaa. Eroaako mitenkä T4 noi kiinnikkeet. Askartelua siis kesäksi luvassa :D
2. Kuinka paljon tuosta 2.5TDI koneesta uskaltaa sitä jerkkua oikein irrottaa :D Että kestäisi edes sen 400tkm. Kone remppa saa olla vaikka 400tkm välein. Sen kun tietää niin se ei ole ongelma. 35-45tkm tulee nyt vuoteen, joten remppa olisi 10v päästä :D
Kysymkseni olisikin nyt.
1. Mikä on yleisin vika näissä moottoreissa? Mihin kannattaa kiinnittää huomiota? Siis Saksanmaalta ajattelin pannun sitten hakea. Samalla kyllä pitää varmaan vaihtaa vähän enemmänkin hilua. Koetaulun käypäisyys pitäisi tarkistaa. Eroaako mitenkä T4 noi kiinnikkeet. Askartelua siis kesäksi luvassa :D
2. Kuinka paljon tuosta 2.5TDI koneesta uskaltaa sitä jerkkua oikein irrottaa :D Että kestäisi edes sen 400tkm. Kone remppa saa olla vaikka 400tkm välein. Sen kun tietää niin se ei ole ongelma. 35-45tkm tulee nyt vuoteen, joten remppa olisi 10v päästä :D
Mikäli paja on noin informoinut niin liitytään linjaan. Osta samantein V10 touareggula, ei lopu papu.
Mutta kyllä sijoitus kunnolliseen 1.9litraseen on kannattavampaa monin tavoin kuin laittaa joku milläliehuollolla ollut 88hp ja siihen tappisladiohjelma=)
Oma T4 kepittää nykyisellään 170km/h asti 2.5l 102->155hp edellä ja pysyy..
Nyt on edellisten lisäksi saatu 10mm nestepää ja crafterin ahdin, jonka säätömekanismi on vielä aavistuksen kankea, aski vielä niin sitten saa tuo huoltoauto luvan olla valmis.
Mutta kyllä sijoitus kunnolliseen 1.9litraseen on kannattavampaa monin tavoin kuin laittaa joku milläliehuollolla ollut 88hp ja siihen tappisladiohjelma=)
Oma T4 kepittää nykyisellään 170km/h asti 2.5l 102->155hp edellä ja pysyy..
Nyt on edellisten lisäksi saatu 10mm nestepää ja crafterin ahdin, jonka säätömekanismi on vielä aavistuksen kankea, aski vielä niin sitten saa tuo huoltoauto luvan olla valmis.
Tekniikka vaihtoon. / Järkee vai ei .
Tohon Parkkisen saamaan kommenttiin , että ( suoraan vaan 2,5 ja siihen lastu. )palatakseni.
- 1,9d tekniikan vaihto ---> 2,5tdi + lastu.
Osta Saksasta koko auto / verota se suomeen ni saat helpoimmin itselles kunnon laitteen.
Muutoin ei moiseen tekniikan vaihtoon ole mielestäni mitään järkee lähteä. Joudut vaihtamaan täydellisen alustan jarruineen / tukivarsineen / napoineen / jousineen. siihen sun 1,9d koppaan . jotta se vastaa näiltä osin 2,5tdi alustaa ja jarruja.
( katsastus miesten hyväksyntähän näillekkin moottorin vaihdoille tarvitaan ).
+ moottorin johtosarjat / ( koetaulu ) ja mittaristo. Unohtamatta tietenkään pakoputkistoa.. Eli kammo tukku rahaa ja tolkuton määrä työtunteja.
Elikkä toi 1,9 turbotus on nähdäkseni helpoin tapa saada hieman lisää löylyä pellin alle.
Mun 2,4:seen on tod.näköisesti tulossa tollanen 1,9TD ( i ) pienin muutoksin.
( lohko tehdään 2,5 männille ) :-)
Koska se ei 2,4 t4 kohdalla vaadi mitään jarru / alusta muutoksia.!
Mutta. Katotaan mitä kesä tuo tullessaan.
Kuhan nyt sais ton nakki kioskin keväällä maalattua ja sisustan tehtyä kaikkine hileineen uusiin kuosiin ni ehkäpä sitten jotain kivaa pellin alle.
Mutta onhan tallilla mukavampi olla kuin kotona. .. eikö.. :-)
- 1,9d tekniikan vaihto ---> 2,5tdi + lastu.
Osta Saksasta koko auto / verota se suomeen ni saat helpoimmin itselles kunnon laitteen.
Muutoin ei moiseen tekniikan vaihtoon ole mielestäni mitään järkee lähteä. Joudut vaihtamaan täydellisen alustan jarruineen / tukivarsineen / napoineen / jousineen. siihen sun 1,9d koppaan . jotta se vastaa näiltä osin 2,5tdi alustaa ja jarruja.
( katsastus miesten hyväksyntähän näillekkin moottorin vaihdoille tarvitaan ).
+ moottorin johtosarjat / ( koetaulu ) ja mittaristo. Unohtamatta tietenkään pakoputkistoa.. Eli kammo tukku rahaa ja tolkuton määrä työtunteja.
Elikkä toi 1,9 turbotus on nähdäkseni helpoin tapa saada hieman lisää löylyä pellin alle.
Mun 2,4:seen on tod.näköisesti tulossa tollanen 1,9TD ( i ) pienin muutoksin.
( lohko tehdään 2,5 männille ) :-)
Koska se ei 2,4 t4 kohdalla vaadi mitään jarru / alusta muutoksia.!
Mutta. Katotaan mitä kesä tuo tullessaan.
Kuhan nyt sais ton nakki kioskin keväällä maalattua ja sisustan tehtyä kaikkine hileineen uusiin kuosiin ni ehkäpä sitten jotain kivaa pellin alle.
Mutta onhan tallilla mukavampi olla kuin kotona. .. eikö.. :-)
Kävin ennen seuraavaa setupin muutosta jarruttamassa auton ja dynolapun saan skannattua ensi viikoksi, mutta..
ABL 68hv ja 140nm vakiona, AAZ-pumppu, jossa lineaarisesti jatkettu karan linjaa. 102hp:n cooleri ja sopivat putket siihen. Savuarvo 0.93 eli katsastus setupissa ja vakio 0.7bar ahdoilla tulee seuraavaa: 80hp rikki 2000rpm ja 100hp rikki välillä 3500-5000rpm, max 105hp ~4500rpm .Vääntö rikkoo ~2500 kohdilla 200nm ja alle sen se putoaa joskus 3500 jälkeen, max 207nm. Tarkat lukemat löytyy ensi viikolla dynotopicista.
ABL 68hv ja 140nm vakiona, AAZ-pumppu, jossa lineaarisesti jatkettu karan linjaa. 102hp:n cooleri ja sopivat putket siihen. Savuarvo 0.93 eli katsastus setupissa ja vakio 0.7bar ahdoilla tulee seuraavaa: 80hp rikki 2000rpm ja 100hp rikki välillä 3500-5000rpm, max 105hp ~4500rpm .Vääntö rikkoo ~2500 kohdilla 200nm ja alle sen se putoaa joskus 3500 jälkeen, max 207nm. Tarkat lukemat löytyy ensi viikolla dynotopicista.
Lainaan vähän topikkia ja semmoista tiedustelen että mistä porukka on hommannu noita tekniikoita? Onko jossain myynnissä ns. raakanokkia josta tekniikan vaihto olisi todella yksinkertainen?
Onko nuo sähköjen uudelleen tekemiset vaikeita jos siis ostaa pelkän koneen vai onko johtosarjoja myynnissä jossain?
Mitä nuo moottorit yleensä sisältävät jota on romiksilla myynnissä?
Hintoja olisi kans kiva tietää mitä ootte maksanu tai tiedätte näiden tekniikoiden maksavan?
Onko nuo sähköjen uudelleen tekemiset vaikeita jos siis ostaa pelkän koneen vai onko johtosarjoja myynnissä jossain?
Mitä nuo moottorit yleensä sisältävät jota on romiksilla myynnissä?
Hintoja olisi kans kiva tietää mitä ootte maksanu tai tiedätte näiden tekniikoiden maksavan?
Onko 1.9 turbotus edenny kellään?
Tuli hommattua tommonen 1.9 vapari portteri ja hyllystä löytyykin jo valmiiksi turbo, pumppu, imu ja pakosarja. Ne ovat tosiaankin pois 1.9 td ventosta.
Miten on? Mahtuuko namä henkilöauton romppeet sinne portterin tulipellin ja kannen väliin? turbona vaikka kkk.24 Entä millaista downpipeä sinne kannattas alkaa metsästeleen?
Joutuuko vaihtaan isommat jarrut? autohan on vm-91 eli vissiin "pikkujarruilla"
Tuli hommattua tommonen 1.9 vapari portteri ja hyllystä löytyykin jo valmiiksi turbo, pumppu, imu ja pakosarja. Ne ovat tosiaankin pois 1.9 td ventosta.
Miten on? Mahtuuko namä henkilöauton romppeet sinne portterin tulipellin ja kannen väliin? turbona vaikka kkk.24 Entä millaista downpipeä sinne kannattas alkaa metsästeleen?
Joutuuko vaihtaan isommat jarrut? autohan on vm-91 eli vissiin "pikkujarruilla"
Se on paku.
Jos sulla ei ole mitään ihme hilavitkuttimia joka paikka täynnä niin nou problem..
Eikä ne TDI:n jarrut ole kovinkaan kalliita.
Minkä ikäisen venton osat on kyseessä? Jos portteri on -91 ja vento -95 uudempi niin tulee hieman työtä, mutta jos on -95 aikaisempi niin sopii suoraan.
Flektien ja pumpun väli on aika tiukka vielä pienen työstämisenkin jälkeen.
Öljyn paluun paikka kannattaa katsoa että löytyykö.
Jos sulla ei ole mitään ihme hilavitkuttimia joka paikka täynnä niin nou problem..
Eikä ne TDI:n jarrut ole kovinkaan kalliita.
Minkä ikäisen venton osat on kyseessä? Jos portteri on -91 ja vento -95 uudempi niin tulee hieman työtä, mutta jos on -95 aikaisempi niin sopii suoraan.
Flektien ja pumpun väli on aika tiukka vielä pienen työstämisenkin jälkeen.
Öljyn paluun paikka kannattaa katsoa että löytyykö.
Moi! lainataanpa nyt tätä ku liippaa aika läheltä mun kysymykset...
eilkkä mulla on -91 portteri 2,4d etuvetona ja kone kilikattaa, tiputtaa kaikkia nesteitä mitä vaan voi ja hehkut sais vaihtaa kans, sitte vaihteitaki saa sillaa rauhallisesti vaihella ettei se oikein pahasti pistä...
ja laiskakin tuo on, niin oon aatellu vaihtaa siihen tuon 1,9td koneen ja samalla vois vaihtaa sen 2,5tdi:n laatikon niin sais nuita kierroksia pikkasen alemmaks matkanopeuksissa.
ja sitte ne kysymykset:
passaako -92 passatista 1,9td kone (ois tuossa lähellä sellanen) suoraan portteriin? moottorin kiineiikeet yms.? ja moottorihan oli vielä se eko malli...
vai kannattaako hankkia suoraan se AAZ? koska tarkotus ois hieman piristää sitä samalla, eikos se ollu se ei eko malli? vai oonko nyt ihan pihalla?
sitten se laatikko homma, eli mikä se laatikko on malliltaan missä on ne harvemmat välitykset? kun 2,5tdi:ssä näky olevan muutomaa eri mallia ku katto tuolta varaosahausta
mites tuo vauhtipyörä ja kytkin? käykö ne 1,9td koneen omat tuohon 2,5 laatikkoon?
jos joku viittis jeesata vähän tietämätöntöntä tässä asiassa, kun tuo auto toimii päivittäisenä työ autona niin tuo tekniikka swappi ei sais montaa päivää kesttää,
ettei mee virma nurin :)
eilkkä mulla on -91 portteri 2,4d etuvetona ja kone kilikattaa, tiputtaa kaikkia nesteitä mitä vaan voi ja hehkut sais vaihtaa kans, sitte vaihteitaki saa sillaa rauhallisesti vaihella ettei se oikein pahasti pistä...
ja laiskakin tuo on, niin oon aatellu vaihtaa siihen tuon 1,9td koneen ja samalla vois vaihtaa sen 2,5tdi:n laatikon niin sais nuita kierroksia pikkasen alemmaks matkanopeuksissa.
ja sitte ne kysymykset:
passaako -92 passatista 1,9td kone (ois tuossa lähellä sellanen) suoraan portteriin? moottorin kiineiikeet yms.? ja moottorihan oli vielä se eko malli...
vai kannattaako hankkia suoraan se AAZ? koska tarkotus ois hieman piristää sitä samalla, eikos se ollu se ei eko malli? vai oonko nyt ihan pihalla?
sitten se laatikko homma, eli mikä se laatikko on malliltaan missä on ne harvemmat välitykset? kun 2,5tdi:ssä näky olevan muutomaa eri mallia ku katto tuolta varaosahausta
mites tuo vauhtipyörä ja kytkin? käykö ne 1,9td koneen omat tuohon 2,5 laatikkoon?
jos joku viittis jeesata vähän tietämätöntöntä tässä asiassa, kun tuo auto toimii päivittäisenä työ autona niin tuo tekniikka swappi ei sais montaa päivää kesttää,
ettei mee virma nurin :)
Olen ymmärtänyt, että 2,5 koneisista kannattaa etsiä laatikkoa, jossa pakki on takana eikä ykkösen vieressä. Kuulemma kestävämpiä, omaa kokemusta ei ole...
Samaa olen kuullut minäkin, nyt vain haluttaisi tietää, että millä koodilla nuo laatikot on ? AFK on ilmeisesti perus 2.5TDi loota ?
Kun tässä on T4 tekniikanvaihto topic päässyt vauhtiin, niin otetaanpas samaan rinkiin kysymys noista postiautojen automaattilootista. Ovatko ne kuinka kestäviä ? Mielessä on ollut hommata jostain vanha postiauto ja heittää siitä tekniikka sähköineen oman vapari 2.4D:n tilalle. Jarrutkaan ei pitäisi olla ongelma, kun kori on 96 jälkipuolella tehtyä eli levyt takana.
Mistä kohdin tuo vaihdelaatikon koodi löytyy, jos jaksais viikonloppuna mönkiä auton alle tarkistamaan?
Mikset tekisi postiautoon ohjauskonversiota oikealta vasemmalle, niin saisit uudemman auton pikkukilometreillä? Voisi kuvitella, että ohjauskonversio olisi helpompi kuin tekniikan ja johtosarjojen vaihto. Tarvitseeko tuossa vaihtaa muuta kuin hammastanko, rintapelti, polkimien ja ratin paikka sekä kojelauta. + jatkaa osaa johtosarjan johdoista? Sulakerasian jne. voisi jättää apumiehen puolelle.
Mikset tekisi postiautoon ohjauskonversiota oikealta vasemmalle, niin saisit uudemman auton pikkukilometreillä? Voisi kuvitella, että ohjauskonversio olisi helpompi kuin tekniikan ja johtosarjojen vaihto. Tarvitseeko tuossa vaihtaa muuta kuin hammastanko, rintapelti, polkimien ja ratin paikka sekä kojelauta. + jatkaa osaa johtosarjan johdoista? Sulakerasian jne. voisi jättää apumiehen puolelle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa