VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
vastaus löytyy kun lukee tämän teadin alusta saakka...
http://www.ross-tech.com/
http://www.ross-tech.com/
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Taitaa ollakin uudemmassa Passatissa tuolla jalkatilassa. No kuitenkin noiden avulla löytyy varmasti:
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/dlc.html
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/applications/index.html
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/dlc.html
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/applications/index.html
Suunnitelin hommata itelle tuon piuhan ja ohjelmiston, mutta mikä piuha sopii ja mikä kannattas tilata. auto on seat toledo pd -02. ja entäpä tuo ohjelmisto? mikä nuista versioista tuolta ross-tech sivuilta ois sopiva? Vai pitäskö hommata jo suoraan maksullinen ohjelma?
Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä
Kiitoksia jo etukäteen vinkeistä
Minulla on USB-OBD2 adapterin kanssa sellainen ongelma, että moottorin käydessä VAG-COM ei saa yhteyttä moottori-osioon. Ohjelma herjaa jotain sen tapaista, että controller käyttää jotain eri protokollaa ? Muut controllerit tuntuisivat pelaavan.
Kun moottori ei ole käynnissä, homma pelaa hienosti.
Onko muilla tullut vastaavaa eteen? Mitä oikein kannattaisi koittaa?
Kun moottori ei ole käynnissä, homma pelaa hienosti.
Onko muilla tullut vastaavaa eteen? Mitä oikein kannattaisi koittaa?
Passat 1.8T -98:n ABS- ja jarrumerkkivalot syttyvät ajoittain yhtaikaa. VAG-COM kertoo seuraavaa:
Address 03: ABS Brakes
Controller: 8E0 614 111 B
Component: ABS/EDS 5.3 FRONT D00
Coding: 0273004283
Shop #: BB 24332
No fault code found.
Vika ilmenee ajoittain kestäen muutamasta sekunnista pidempiin jaksoihin. Jarrut tuntuvat toimivan normaalisti. Kannattaakohan tuosta huolestua?
Address 03: ABS Brakes
Controller: 8E0 614 111 B
Component: ABS/EDS 5.3 FRONT D00
Coding: 0273004283
Shop #: BB 24332
No fault code found.
Vika ilmenee ajoittain kestäen muutamasta sekunnista pidempiin jaksoihin. Jarrut tuntuvat toimivan normaalisti. Kannattaakohan tuosta huolestua?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-jarkko- & Tuomas: kyllä noita vanhempiakin voi logata ajonaikaisesti mutta mitä vanhempi sitä vähemmän siellä on antureita kertomassa mitään. VAG-COM:ssa on kylkijäisenä logi ohjelma jonka nimeä en nyt muista.
plekoti: koita pudottaa sarjaportin nopeutta 9600 -> 4800 ja laita läppärisi laturiin jos ei jo ole.
plekoti: koita pudottaa sarjaportin nopeutta 9600 -> 4800 ja laita läppärisi laturiin jos ei jo ole.
^esim. 01-engine - meas. Blocks -08 http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/m-blocks.html
VAG-COM Version: Release 409.1-S
Chassis Type: 1H - VW G/J/V Mk3
Scan: 01,02,03,08,15,25,56
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 021 906 258 AF
Component: MOTOR PMC 1
Coding: 0261203117
Shop #: 1267357529
No fault code found.
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller:
Note: Excessive Comm Errors
Mitäs nämä tarkottaa??
Yritin päästä kattomaan noita tietoja ajon aikana,mutta en päässyt pidemmälle kun siihen 01-engine.. Pääseekö sinne edes ilmaisversiolla?
Chassis Type: 1H - VW G/J/V Mk3
Scan: 01,02,03,08,15,25,56
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 021 906 258 AF
Component: MOTOR PMC 1
Coding: 0261203117
Shop #: 1267357529
No fault code found.
Readiness: N/A
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller:
Note: Excessive Comm Errors
Mitäs nämä tarkottaa??
Yritin päästä kattomaan noita tietoja ajon aikana,mutta en päässyt pidemmälle kun siihen 01-engine.. Pääseekö sinne edes ilmaisversiolla?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
joissain tapauksissa läppärin laturissa olo vaikuttaa jollain tavalla sarja/USB-porttien jännitteisiin ja saattaa vaikuttaa ratkaisevasti johonkin ajoitukseen ja siitä juuri on kyse kun toisaalla toimii toisaalla ei. Tuosta on juttua Ross-Techin FAQ:ssakin.
Invertteriä en itse käyttäisi koska se saattaa nostaa läppärin nollatason jonnekin muualle kuin auton runkomaahan. Kerran olen nähnyt adapterin jonka kautta maataso purkautui ja adapterin piirilevyn foliot toimivat silloin sulakkeena. onneksi. syyksi ei keksitty mitään muuta kuin halpa invertteri. toki noitakin on kunnollisia mutta en katso järkeväksi tuollaista DC-AC-DC muunnosta.
sarjaportin nopeus säädetään laittehallinnasta porttien kohdalta.
Invertteriä en itse käyttäisi koska se saattaa nostaa läppärin nollatason jonnekin muualle kuin auton runkomaahan. Kerran olen nähnyt adapterin jonka kautta maataso purkautui ja adapterin piirilevyn foliot toimivat silloin sulakkeena. onneksi. syyksi ei keksitty mitään muuta kuin halpa invertteri. toki noitakin on kunnollisia mutta en katso järkeväksi tuollaista DC-AC-DC muunnosta.
sarjaportin nopeus säädetään laittehallinnasta porttien kohdalta.
Heitänpä tähän lyhyen ja ytimekkään kysymyksen tuoreena pd tdi volsun omistajana: Mitä muutoksia pystyy tekemään 311.2-n fullversio softalla kun autona on -00 85kw pumpparikoneinen automaagi passat.
Jos olen oikein ymmärtänyt niin eipä juuri mitään muuta kuin testit ja vikoodien kuittaukset mutta jos joku on viisaampi niin laittakoon vaikka privaa.
Jos olen oikein ymmärtänyt niin eipä juuri mitään muuta kuin testit ja vikoodien kuittaukset mutta jos joku on viisaampi niin laittakoon vaikka privaa.
mikä ohjelma 98 passattii
Typerä kysymys.
Niin elikkäs mikähän vag com versio pitäis hommata että pääsee passattiin kiinni. Autona siis passat -98 aeb 1.8t
Kiitos jo etukäteen kaikille tyhmää auttaville.
Niin elikkäs mikähän vag com versio pitäis hommata että pääsee passattiin kiinni. Autona siis passat -98 aeb 1.8t
Kiitos jo etukäteen kaikille tyhmää auttaville.
Arska kirjoitti:Address 03: ABS Brakes
Controller:
Note: Excessive Comm Errors
Mitäs nämä tarkottaa??
Yritin päästä kattomaan noita tietoja ajon aikana,mutta en päässyt pidemmälle kun siihen 01-engine.. Pääseekö sinne edes ilmaisversiolla?
Nuo ABS:t tuntuu olevan vähän krenttuja antamaan tuota diagnostiikkadataa ajon aikana, itsellänikin tuo ABS-kontrolleri usein katkaisee yhteyden ihan tuolla Ross-Techin kalliilla kaapelillakin jos nopeus liiaksi nousee. Sillä kontrollerilla on varmaan tärkeämpääkin tekemistä silloin ajon aikana kuin lähetellä jotain tietoja diagnostiikkaväylään :)
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Jeespoks
Tarkoitus olisi perehtyä VAG-COMmiin. Jos partcon sarjan hankkii, niin saako sillä hoidettua kaikki? Meinaan että siinä on vissiin viisi pinniä käytössä. Riittääkö ne?
No ilman softaahan ei pärjää. Ilmaisilla saa vissiin luettua koodit (joitakin kuitattua) ja siihen jää.
Jos tuollaisen Ross-Techin VAG-COMin hankkii, niin sillä vissiin hoituu kaikki? Myös live seuranta etc.
Tällä hetkellä olisi vag-commia tarkoitus käyttää A6 -96, Passat 1.9TD -99 ja A4 (B7) -06. Kuinka uuden version tuo A4 vaatisi, että pääsee sisään?
Tarkoitus olisi perehtyä VAG-COMmiin. Jos partcon sarjan hankkii, niin saako sillä hoidettua kaikki? Meinaan että siinä on vissiin viisi pinniä käytössä. Riittääkö ne?
No ilman softaahan ei pärjää. Ilmaisilla saa vissiin luettua koodit (joitakin kuitattua) ja siihen jää.
Jos tuollaisen Ross-Techin VAG-COMin hankkii, niin sillä vissiin hoituu kaikki? Myös live seuranta etc.
Tällä hetkellä olisi vag-commia tarkoitus käyttää A6 -96, Passat 1.9TD -99 ja A4 (B7) -06. Kuinka uuden version tuo A4 vaatisi, että pääsee sisään?
No niin palaa tuo bagin valo taas vaihteeksi. Mitäs tämä koodi tarkottaa? ja miten korjata?VAG-COM Version: Release 409.1-S
Control Module Part Number: 1H0 959 656
Component and/or Version: AIRBAG IS 55 V00
Software Coding:
Work Shop Code:
1 Fault Found:
00589 - Airbag Igniter 1: Passenger Side (N131)
32-00 - Resistance too High
Control Module Part Number: 1H0 959 656
Component and/or Version: AIRBAG IS 55 V00
Software Coding:
Work Shop Code:
1 Fault Found:
00589 - Airbag Igniter 1: Passenger Side (N131)
32-00 - Resistance too High
Koitin Partcon sarjaa, mutta Passattiin -00 ei saa yhteyttä. VAG-COM ja scantool molemmilla koitettu.
Välissä USB-COM adapteri, mutta se pelittää. Rakennussarja oikein kasattu. (tässä huono kuva liittimestä: http://i65.photobucket.com/albums/h234/ ... a001-1.jpg)
Sitten muutama kysymys vielä:
1. Pitääkö virrat olla autossa päällä, että yhteys pelaa?
2. Tarkkaan kun katsoo pistoketta, niin vain pari pinniä ottaa "yhteen". Riittääkö?
3. Pitääkö COM-asetuksia muuttaa jotenkin?
Välissä USB-COM adapteri, mutta se pelittää. Rakennussarja oikein kasattu. (tässä huono kuva liittimestä: http://i65.photobucket.com/albums/h234/ ... a001-1.jpg)
Sitten muutama kysymys vielä:
1. Pitääkö virrat olla autossa päällä, että yhteys pelaa?
2. Tarkkaan kun katsoo pistoketta, niin vain pari pinniä ottaa "yhteen". Riittääkö?
3. Pitääkö COM-asetuksia muuttaa jotenkin?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Kokeile siirtää tuota maapinniä 4->5 tai toisinpäin.
Sarjaportti asetukset defaulteiksi ja Scantoolin voit unohtaa kun ei pelaa noilla adaptereilla. Onko USB-sarjaportti kokeilut OBD:ssä toimivaksi? Läheskään kaikki USB-sarjaportit eivät pelaa OBD:n tiedonsiirtonopeuksilla vaikka muuten pelaisivatkin.
Mikähän versio VAG-COM:sta on kokeilussa?
Sarjaportti asetukset defaulteiksi ja Scantoolin voit unohtaa kun ei pelaa noilla adaptereilla. Onko USB-sarjaportti kokeilut OBD:ssä toimivaksi? Läheskään kaikki USB-sarjaportit eivät pelaa OBD:n tiedonsiirtonopeuksilla vaikka muuten pelaisivatkin.
Mikähän versio VAG-COM:sta on kokeilussa?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 130
- Liittynyt: 19.7.2006 15:56
Ahtopaineet näkyville ja acceleration measurement
Mites tuohon share-versioon saa näkyviin nuo ahtopaineet ja tuon Acceleration measuremant- laatikon? Ei vain löydy.
VAG-COM:in rekisteröinnistä..
Kuinka kauan teillä on aktivointi-koodi viipyny ku ootte tilannu..?? Tilasin viime torstaina ja tilausvahvistus tuli heti mut koodia ei oo kuulunu..jos ymmärsin oikein ni mailillahan se pitäis tulla..Electronic delivery..?? Maksoin Mastercardilla..
-
- -
- Viestit: 262
- Liittynyt: 23.9.2005 8:23
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Mikähän vikana?
Tuollainen vika löytyi mutta voisiko joku viisaampi tulkita ja selventää että mistä on kysymys.
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00005
Shop #: WSC 00217
1 Fault Found:
01044 - Control Module Incorrectly Coded
35-00 - -
Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00005
Shop #: WSC 00217
1 Fault Found:
01044 - Control Module Incorrectly Coded
35-00 - -
01044-Moottorin ohjausmoduuli-koodaus. Mahdollinen syy koodausvirhe?
-Ainoa vika mitä tuo auto tekee niin siitä hukkuu tehot satunnaisesti kesken kiihdytyksen.
-Alipaine vuodot, vnt:t ja ahtopaine säätö solenoidit on uusittu.
-3barin mapilla vika tullut enää vain kerran kahden tankillisen aikana kun vakiomapilla harvase päivä ja jopa useaan kertaan.
-Onkohan tuossa ecu rikki?
-Ainoa vika mitä tuo auto tekee niin siitä hukkuu tehot satunnaisesti kesken kiihdytyksen.
-Alipaine vuodot, vnt:t ja ahtopaine säätö solenoidit on uusittu.
-3barin mapilla vika tullut enää vain kerran kahden tankillisen aikana kun vakiomapilla harvase päivä ja jopa useaan kertaan.
-Onkohan tuossa ecu rikki?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Kun on toi vac comin käyttö alkutaipaleella niin voisiko joku neuvoa ns. alusta alkaen mitenkä katsoa esim noi maf arvot <--(ja mitä pitäisi olla, tyhjänkäynnillä ja kaasu pohjassa) ja ahtopaineet ja niiden säätely?
Ja mistä pääsee muuttamaan tota IQ:ta, jostain adaption kohdasta on ainakin puhuttu.. mutta mistä sieltä ja kuinka paljon täytyy muuttaa että vaikuttaa?? Kun ei nyt ihan ummikkona alkais kokeilemaan...
Ja mistä pääsee muuttamaan tota IQ:ta, jostain adaption kohdasta on ainakin puhuttu.. mutta mistä sieltä ja kuinka paljon täytyy muuttaa että vaikuttaa?? Kun ei nyt ihan ummikkona alkais kokeilemaan...
Onkohan kukaan saanu vag-comilla bägiä lukkoon..??:D nyt tais sattua sekin kohdalle..-99 mallin BORA ja vikoja vähän lueskeltiin...:) Huomenna tiedän enemmän kun pääsen auton luo,mut bägin valo jäi pe palamaan..autoscannia käytin,mutta ilman airbag osiota..:) Luin ross-tech:in sivuilta sitä varotus juttua,mikähän sieltä särkyy..?? ohjainlaite..lukittuu..??,saakohan mitenkään avattua ja minkähän hintainen lie moinen laatikko?? Löysin netistä parikin "erase crash data"-laitetta millä pitäis saada boxi elvytettyä,mut vähän neuvoja kaipais..? Ei sit mitään jeesusteluja,kiitos..:)
Selvis ihan säikähdyksellä,oli penkkiä siirtäessä ollu satunnainen katkos penkin johdossa ja korjaantu poistamalla vikakoodit..vähän meinas"harmittaa"jos ois boxin joutunu vaihtamaan,uusi boxi laakkosella 502€+koodaus..:)
Selvis ihan säikähdyksellä,oli penkkiä siirtäessä ollu satunnainen katkos penkin johdossa ja korjaantu poistamalla vikakoodit..vähän meinas"harmittaa"jos ois boxin joutunu vaihtamaan,uusi boxi laakkosella 502€+koodaus..:)
Viimeksi muokannut Miitsu, 22.1.2007 17:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
yhteys ongelmaa
Mistäköhän on nyt kyse kun vakkomilla yritettiin ottaa yhteyttä -01 ikäiseen IV golffiin... ja tuli vaan seuraava herja
eikä päässyt katsomaan mitään...!?!?
eikä päässyt katsomaan mitään...!?!?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
xxx
Siis eikö oikeesti -01 ikäinen golffi ole yhteen sopiva??? Koitin kyllä ottaa suoraan yhteyttä juuri esim moottoriin mutta ei vastaa...
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
No sitten siellä on jotain muuta ongelmaa. Ton ikänen Golffi voi olla OBD2-yhteensopia mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa lukeeko VAG-COM esim. moottorilta vikakoodeja. VAG-COM juttelee VAG-konsernin oman standardin mukaan ja vasta 2000-luvun puolella noihin pääsee geneerisen EOBD / OBD2:n kautta käsiksi.
VAG-COM:a käyttäessä kannattaa tuo OBD2-painike unohtaa kokonaan. Vasta 500-sarjan versioissa sieltä ylipäätänsä pystyy tekemään mitään.
Minkälaista vikailmoitusta tulee kun otat moottorinohjaimeen yhteyttä? Ja millaista adapteria ja versiota VAG-COM:sta käytät?
VAG-COM:a käyttäessä kannattaa tuo OBD2-painike unohtaa kokonaan. Vasta 500-sarjan versioissa sieltä ylipäätänsä pystyy tekemään mitään.
Minkälaista vikailmoitusta tulee kun otat moottorinohjaimeen yhteyttä? Ja millaista adapteria ja versiota VAG-COM:sta käytät?
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
xxx
Tulee vaan herja että no responsy ja sitten että retry... Com porttiin kytkettyä piuhaa ja vag com release 303.1 on käytössä. 2000 ikäiseen passattiin ei mitään ongelmaa päästä käsiksi...
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean
1,8T -01 Passat pukkaa tuommoista koodia. Onko kenelläkään ideoita? MAF sökö?
Bensasuodatin vaihdettu äskettäin.
E:Tämä korjaantui tuolla maffin vaihdolla.
Viimeksi muokannut ifa, 11.3.2007 15:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
xXx
^^Edelleen hieman ongelmia tuon samaisen IV golffin kanssa. Nyt otettiin mankka pois ja saatiin yhteyttä pariin potikkaan esim: ABS purnukkaan. Mutta kun yrittään engineen ottaa yhteyksiä niin tulee herja että "can't sync the baudrate"?!?! mistäköhän tuo sitten voi johtua??? kenties purkki mäsänä? :)
hyvä vag-com infosivu:
http://wiki.ross-tech.com/index.php/Dia ... Procedures
http://wiki.ross-tech.com/index.php/Dia ... Procedures
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
xXx
^^ Eikö kenelläkään oo hajua mikä golffin yhteyttä vaivaa???
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
xXx
Ei oo usb sarjaporttia... ihan com portti koneessa ja siitä kaapeli ilman mitään kummempia vänkyröitä...
AFN koneinen golf antoi seuraavia:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 028 906 021 GH
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 00SG 1444
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 00672
3 Faults Found:
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
03-00 - No Signal
2 ensimmäistä ei kummastuta, mutta voisiko hehkun vilkuttelu pakkasilla johtua kolmannesta? Pakkasien lauhduttua loppui myös vilkuttelu ilman vikakoodien nollausta.
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 028 906 021 GH
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC 00SG 1444
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 00672
3 Faults Found:
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-10 - Short to B+ - Intermittent
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
03-00 - No Signal
2 ensimmäistä ei kummastuta, mutta voisiko hehkun vilkuttelu pakkasilla johtua kolmannesta? Pakkasien lauhduttua loppui myös vilkuttelu ilman vikakoodien nollausta.
-
- -
- Viestit: 130
- Liittynyt: 19.7.2006 15:56
Sellainen tyhmä varmistus kysymys, että jos aion laittaa Passattiini vakionopeuden säätimen, niin tarvitseeko fyysisen kytkennän jälkeen tehdä vag-comilla muuta, kuin tämä:
[Select]
[01 - Engine]
[Login - 11]
Enter 11463 to activate cruise control
[Do It!]
Ja onko tuo sama kaikkiin sähkökaasullisiin bensa ja diesel 3b/bg Passatteihin?
[Select]
[01 - Engine]
[Login - 11]
Enter 11463 to activate cruise control
[Do It!]
Ja onko tuo sama kaikkiin sähkökaasullisiin bensa ja diesel 3b/bg Passatteihin?
eli itellää olis sellain ongelma että on toi jaripetterin obd2-rs232 adapteri ja sitte elekman usb to rs232 sovitin.ja siitä on mukana tulleet ajurit asennettu.
vag-com versio 3.11.2..
Ja nyt en saa hommaa pelittämää...
Tietokone tunnistaa kyllä usb piuhan ku laittaa kii mut sit ku vag-comissa tekee testin siel optionssissa ni herjaa että COM port status: inaccessible...
eli millaset asetukset pitäs olla jne yms?..kaikki neuvoja otetaa vastaa,,,
vag-com versio 3.11.2..
Ja nyt en saa hommaa pelittämää...
Tietokone tunnistaa kyllä usb piuhan ku laittaa kii mut sit ku vag-comissa tekee testin siel optionssissa ni herjaa että COM port status: inaccessible...
eli millaset asetukset pitäs olla jne yms?..kaikki neuvoja otetaa vastaa,,,
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
[JM]: Käy määrittämässä laitehallinnasta USB-Sarjaportille sama COM-portti mitä käytät VAG-COM:ssakin ja käynnistä VAG-COM vasta kun olet kytkenyt USB-adapterin niin on varmasti löytänyt portin ajoissa.
miksu 87: Kurkkaapa vaikka tuonne yhteistyökumppanien ilmoituksiin. VAG-COM 409.1 toimii Passatissa niin kuin muissakin ei-CAN -väyläisissä VAG:ssa.
miksu 87: Kurkkaapa vaikka tuonne yhteistyökumppanien ilmoituksiin. VAG-COM 409.1 toimii Passatissa niin kuin muissakin ei-CAN -väyläisissä VAG:ssa.
Idle speed smooth running control
Wednesday 14 February 2007 18:11:05
038 906 019 CJ 1.9l R4 EDC G000SG 1086
Group A: '013
Cyl 1 Cyl 2 Cyl 3 Cyl 4
TIME -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H
Marker STAMP mg/str mg/str mg/str mg/str
0 -0,19 -0,16 0,28 0,02
0,4 -0,16 -0,16 0,28 0,02
0,8 -0,19 -0,16 0,28 0,02
1,2 -0,16 -0,16 0,26 0,02
1,6 -0,16 -0,16 0,26 0,02
1,98 -0,16 -0,16 0,26 0,02
2,38 -0,16 -0,16 0,26 0,02
2,78 -0,16 -0,16 0,26 0,02
3,18 -0,14 -0,16 0,26 0,02
Tuossa 1 ja 2 sylinterit aika lähellä toisiaan mut entäs toi 3 ja 4?
Nuissa 3&4 aika iso ero suhteessa sylintereihin 1&2. Normaalia...?
038 906 019 CJ 1.9l R4 EDC G000SG 1086
Group A: '013
Cyl 1 Cyl 2 Cyl 3 Cyl 4
TIME -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H
Marker STAMP mg/str mg/str mg/str mg/str
0 -0,19 -0,16 0,28 0,02
0,4 -0,16 -0,16 0,28 0,02
0,8 -0,19 -0,16 0,28 0,02
1,2 -0,16 -0,16 0,26 0,02
1,6 -0,16 -0,16 0,26 0,02
1,98 -0,16 -0,16 0,26 0,02
2,38 -0,16 -0,16 0,26 0,02
2,78 -0,16 -0,16 0,26 0,02
3,18 -0,14 -0,16 0,26 0,02
Tuossa 1 ja 2 sylinterit aika lähellä toisiaan mut entäs toi 3 ja 4?
Nuissa 3&4 aika iso ero suhteessa sylintereihin 1&2. Normaalia...?
Idle speed smooth running control
Wednesday 14 February 2007 18:11:05
038 906 019 CJ 1.9l R4 EDC G000SG 1086
Group A: '013
Cyl 1 Cyl 2 Cyl 3 Cyl 4
TIME -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H
STAMP mg/str mg/str mg/str mg/str
0 -0,19 -0,16 0,28 0,02
0,4 -0,16 -0,16 0,28 0,02
0,8 -0,19 -0,16 0,28 0,02
1,2 -0,16 -0,16 0,26 0,02
1,6 -0,16 -0,16 0,26 0,02
1,98 -0,16 -0,16 0,26 0,02
2,38 -0,16 -0,16 0,26 0,02
2,78 -0,16 -0,16 0,26 0,02
3,18 -0,14 -0,16 0,26 0,02
Tuossa 1 ja 2 sylinterit aika lähellä toisiaan mut entäs toi 3 ja 4?
Nuissa 3&4 aika iso ero suhteessa sylintereihin 1&2. Normaalia...?(näyttääpäs sekavalta?)
038 906 019 CJ 1.9l R4 EDC G000SG 1086
Group A: '013
Cyl 1 Cyl 2 Cyl 3 Cyl 4
TIME -2.8 to +2.8 mg/H -2.8 to +2.8 mg/H
STAMP mg/str mg/str mg/str mg/str
0 -0,19 -0,16 0,28 0,02
0,4 -0,16 -0,16 0,28 0,02
0,8 -0,19 -0,16 0,28 0,02
1,2 -0,16 -0,16 0,26 0,02
1,6 -0,16 -0,16 0,26 0,02
1,98 -0,16 -0,16 0,26 0,02
2,38 -0,16 -0,16 0,26 0,02
2,78 -0,16 -0,16 0,26 0,02
3,18 -0,14 -0,16 0,26 0,02
Tuossa 1 ja 2 sylinterit aika lähellä toisiaan mut entäs toi 3 ja 4?
Nuissa 3&4 aika iso ero suhteessa sylintereihin 1&2. Normaalia...?(näyttääpäs sekavalta?)
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Eli ilmeisesti sieltä usb porttien kohalta?...miten se muutetaan?
Rautalankaa... =)
Ohjauspaneeli (Control Panel) -> Järjestelmä (System) -> Laitteet? (Hardware) -> Laitehallinta (Device Manager) -> Portit (Ports) -> USB-Serial Port (COM x) -> Asetukset (Properties) -> Port settings -> Advanced... -> COM Port Number x
Näin siis kaikilla FTDI:n piirillä toteutetuilla USB-sarjaporttiadaptereilla ja ainakin mun myymissä OBD-USB -palikoissa käytetään tuota samaa.
topi69:
Uudet versiot toimii vanhemmissakin autoissa mutta vaatii siis Ross-Techin oman adapterin. Vistasta ei ole kokemuksia mutta ainakin Linuxissa Winellä on VAG-COM:a pyöritetty, joka siis mahdollistaa Windows ohjelmien ajon.
Onko kenelläkään tietoa et toimiiko linkin kaapeli vag-comin kanssa, etenkin viimeisimmän version kanssa? http://www.ecutool.com/productshow.asp?id=111&sortsid=528&sorts=VAG%20Diagnostic
Jotenkii tuntus et kun katsoo noita kaapelien numerointeja niin viittaisivat vag-comin versio numerointiin... http://www.ecutool.com/myclass.asp?sortsid=528&sorts=VAG%20Diagnostic%20
Hintaa en kyllä pitäis pahana, jos vaan nuo viimeisimmät versiot toimii tuolla ensimmäisessä linkissä olevalla kaapelilla.
Jotenkii tuntus et kun katsoo noita kaapelien numerointeja niin viittaisivat vag-comin versio numerointiin... http://www.ecutool.com/myclass.asp?sortsid=528&sorts=VAG%20Diagnostic%20
Hintaa en kyllä pitäis pahana, jos vaan nuo viimeisimmät versiot toimii tuolla ensimmäisessä linkissä olevalla kaapelilla.
passat 96 vikakoodit hukassa
Moro!
Ei lähe auto käyntiin !?
Kun laittaa VAG-COm 311 (share versio) kiinni niin ei tule mitään vikakoodeja (fault codes) ?
Kun laittaa VWTOOLs ohjelman kiinni niin ei löydä vieläkään vikakoodeja ?
Interface on se vanha usb - serial piuha optoilla.
Auto on siis passat 2,0l 8V 1996 Simos bensakone (AGG)
Puola on vaihdettu kun oli sekundääri käämi poikki ..... mitäkähän muita antureita on vielä rikki ??
voiko ym. ohjelmilla testata tai saada tietoa ?
Onko muita mahdollisuutta lukea vikakoodit tai viat ? tai yleensäkään testata antureita ym. ohjelmilla ??
Mitä voi tehdä esim. jos laittaa Direct Entry kohtaan adress word 33 tai jotain muuta ?
Ei lähe auto käyntiin !?
Kun laittaa VAG-COm 311 (share versio) kiinni niin ei tule mitään vikakoodeja (fault codes) ?
Kun laittaa VWTOOLs ohjelman kiinni niin ei löydä vieläkään vikakoodeja ?
Interface on se vanha usb - serial piuha optoilla.
Auto on siis passat 2,0l 8V 1996 Simos bensakone (AGG)
Puola on vaihdettu kun oli sekundääri käämi poikki ..... mitäkähän muita antureita on vielä rikki ??
voiko ym. ohjelmilla testata tai saada tietoa ?
Onko muita mahdollisuutta lukea vikakoodit tai viat ? tai yleensäkään testata antureita ym. ohjelmilla ??
Mitä voi tehdä esim. jos laittaa Direct Entry kohtaan adress word 33 tai jotain muuta ?
-99 IV Golf 1.9TDI (AGR) engine block:
Rosswiki tiesi sanoa tähän:
toisena vikakoodina löytyi:
johon rosswiki:
Koodi: Valitse kaikki
Control Module Part Number: 038 906 018 BL
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 2128
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 31414
2 Faults Found:
16485 - Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal
P0101 - 35-10 - - - Intermittent
Rosswiki tiesi sanoa tähän:
Koodi: Valitse kaikki
Possible Symptoms
* Probably no serious malfunctions
* Loss of power
Possible Causes
* Wiring and/or connections (short circuit?)
* Leaks after G70
* Mass Air Flow (MAF) (G70) defective
Possible Solutions
* Check wiring and connections
* Check / Replace Mass Air Flow (MAF) (G70)
Special Notes
* In MY 1995-2002 (?) in Europe at VW-diesel-cars G70 had the bad reputation of slowly losing his performance, causing loss of power. It's not a matter of defective or breaking down, but it is filthy / dirty (not easy to clean). You can check functionality by making a log in [01-engine], [meas.blocks-08], group 003 (3e gear, full throttle, from 1700-4000rpm)
toisena vikakoodina löytyi:
Koodi: Valitse kaikki
17958 - Charge Pressure: Control Deviation
P1550 - 35-00 - -
johon rosswiki:
Koodi: Valitse kaikki
Possible Symptoms
* Irregular behaviour
* Reduced power output
* Limp mode
Possible Causes
* Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking
* Charger Pressure Control defective
o Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
* Turbocharger defective
Possible Solutions
* Check Hoses/Pipes to/between Components
* Check Charge Pressure Control
o Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
* Check turbocharger
ElmScan5 (sarjaportti versio) ja vag-com
Toimiiko kyseinen laite mahdollisesti vag-com ohjelman kanssa? Jos ei nii sitte pitänee hommata piuha sitä varten erikseen.
Itselle vastaten: ei pelaa ainakaan 311.2 versio
Pitänee hommata vag-com piuha ni jos sitte pelais......eihä ne montaa euroo maksa.
Itselle vastaten: ei pelaa ainakaan 311.2 versio
Pitänee hommata vag-com piuha ni jos sitte pelais......eihä ne montaa euroo maksa.
Viimeksi muokannut makevw, 28.2.2007 21:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
A4 -00, Mitä vag-välineitä tarvitaan?
Eli olen ostamassa kyseistä autoa ja telis mieli törkätä piuha kiinni siihen kun meen sitä kattoon. Kannettava mulla on mutta minkä VAG-version tarvin ja minkä piuhan? Tolla uusimmalla versiolla näköjään pääsee lukemaan kilometrilukemankin mikä ois ihan jees kun Ruotsista autoa olen ostamassa. Audin ostan joka tapauksessa niin tuon vag-comin hommaus olisi edessä joka tapauksessa. Kiitos jos apua löytyy.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
makevw: tutustuppa OBD-DIAG 4000 -adapteriin. On yhteensopivan tuon ElmScanin ja VAG-COM:n kanssa (versioon 409.1 saakka).
Simppa80: A4:sta luet VAG-COM 311.2/409.1:llä jo varsin kattavasti uudemmat vaativat Ross-Techin oman kalliimman adapterin toimiakseen. Tuota kilometrimäärän tarkistusta en ole itse koittanut mutta aikanaan löysin toisella ohjelmalla ECU:n kilometrit ja ne erosivat muutaman prosentin matkamittarin kilometreistä. Voisi kuvitella että jos osaat muuttaa lukeman mittaristosta osaat sen muuttaa ECU:ltakin.
Simppa80: A4:sta luet VAG-COM 311.2/409.1:llä jo varsin kattavasti uudemmat vaativat Ross-Techin oman kalliimman adapterin toimiakseen. Tuota kilometrimäärän tarkistusta en ole itse koittanut mutta aikanaan löysin toisella ohjelmalla ECU:n kilometrit ja ne erosivat muutaman prosentin matkamittarin kilometreistä. Voisi kuvitella että jos osaat muuttaa lukeman mittaristosta osaat sen muuttaa ECU:ltakin.
mesuring blocks
no nii onpa tullu ihmeteltyä vagcom311 ohjelmalla uaton tietoja. Measuring blocks sivuilla saa kuin saakin näkyviin tietoja moottorin tilasta (antureista) ...
mutta seuraavanlaisia kysymyksiä heräsi kun starttailin konetta käyntiin eikä esim. engine speed RPM muuttunut ollenkaan, pysyi 0 RPM. ??
Pitäsikö vagcomin lukema muuttua jo kun starttaa (pitkään) ?
toinen ihmetys on kun injection time näyttää 52.02 ms (tulis olla rajoissa 2 ...4 ms lukee lukeman alapuolella) ??
vika koodeja ei ole ... ja kone ei lähde käyntiin !!
Voiko noiden ym. arvoista päätellä mitään ?
että tämmösiä .... onko kellään apuja antaa ?[/img]
mutta seuraavanlaisia kysymyksiä heräsi kun starttailin konetta käyntiin eikä esim. engine speed RPM muuttunut ollenkaan, pysyi 0 RPM. ??
Pitäsikö vagcomin lukema muuttua jo kun starttaa (pitkään) ?
toinen ihmetys on kun injection time näyttää 52.02 ms (tulis olla rajoissa 2 ...4 ms lukee lukeman alapuolella) ??
vika koodeja ei ole ... ja kone ei lähde käyntiin !!
Voiko noiden ym. arvoista päätellä mitään ?
että tämmösiä .... onko kellään apuja antaa ?[/img]
VAG-COM ei yhdessä jaripetterin USB-OBD -adapterin kanssa halua lukea ABS:n tietoja. Kun yhteyttä yrittää, ABS:n valo syttyy ja sammuu muutaman kerran ja sitten ohjelma sanoo vain "Excessive comm errors" ja homma toppaa siihen.
Moottoriin ym. kyllä syntyy yhteys, muttei noihin jarruihin (joissa juuri nyt on ongelmaa).
Auto on 1994 VR6 Passat ja diagnostiikkapistoke löytyy virtalukon vierestä. Pistoke on sellainen uudemman mallinen (ei siis 2x2-pistoke), vaikka auto ei näemmä ole OBD-II -yhteensopiva.
Ohjelmaversio on 311.2. Kone on Toshiba-läppäri (XP).
Olen kokeillut ohjelmassa muuttaa "start baud":ia eri arvoihin. Ei vaikutusta.
-DMC-
Moottoriin ym. kyllä syntyy yhteys, muttei noihin jarruihin (joissa juuri nyt on ongelmaa).
Auto on 1994 VR6 Passat ja diagnostiikkapistoke löytyy virtalukon vierestä. Pistoke on sellainen uudemman mallinen (ei siis 2x2-pistoke), vaikka auto ei näemmä ole OBD-II -yhteensopiva.
Ohjelmaversio on 311.2. Kone on Toshiba-läppäri (XP).
Olen kokeillut ohjelmassa muuttaa "start baud":ia eri arvoihin. Ei vaikutusta.
-DMC-
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 17 vierailijaa