Onkohan ajonestossa vika??

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

TuhnuD
-
Viestit: 44
Liittynyt: 6.1.2007 14:36

Onkohan ajonestossa vika??

ViestiKirjoittaja TuhnuD » 16.2.2007 16:15

Hei kaikille

Auto tekee outoa vikaa, eli sammuilee keskenajon, sit saa sahata puoliminuutia käyntiin, kulkee taas 500m ja sammuu. Aamuisin aika sahaamisen takana vaikka on lämmössä. Tehot välillä hukassa ja silleen pumppailemalla kulkee. Suodatin on vaihdettu. Välillä vilkuttaa sitä avaimenvaloa mittaristossa, onko tämä nyt sitä legendaarista ajoneston vittuilua? Autossa on defan hälytin

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 16.2.2007 16:39

vikakoodeja?
rele 109 tai sammutussolenoidikin vois aiheuttaa tommosia.

TuhnuD
-
Viestit: 44
Liittynyt: 6.1.2007 14:36

ViestiKirjoittaja TuhnuD » 16.2.2007 16:42

en ole vielä päässyt koodeja katselemaan. Eilen illalla se pelasi taas ihan normaalisti, mutta saattaa ihan yhtäkkiä rueta rökimään ja sammuu. Missä se rele on?

Wolsu
-
Viestit: 24
Liittynyt: 16.2.2005 21:50

ViestiKirjoittaja Wolsu » 16.2.2007 18:08

Alkuperäinen ajonesto ei kytkeydy ajossa päälle. Eli tunnistaa vain käynnistys vaiheessa käyttö oikeuden. Relekannattimesta löytyy tuo 109 rele (kuljettajan jalkatilassa).

TuhnuD
-
Viestit: 44
Liittynyt: 6.1.2007 14:36

ViestiKirjoittaja TuhnuD » 16.2.2007 20:19

niin sieltä kuskin jalkatilasta kuuluu sellanen releen nakse kun auton saa hinkattua uudelleen käyntiin. Joka kaasun painalluksella kuuluu sellanen naks naks ääni

TuhnuD
-
Viestit: 44
Liittynyt: 6.1.2007 14:36

ViestiKirjoittaja TuhnuD » 17.2.2007 16:17

mikä virkaa tämä rele 109 tarkalleen ottaen toimittaa

-tohtorisykerö-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 19.2.2007 8:09

ajonesto

ViestiKirjoittaja -tohtorisykerö- » 21.2.2007 16:58

mulla ainaki toi ajonesto takkuili nii se ekankerran sammu liikennevaloihi ja ei pirullakaa käyntii..no sit about 15 min pääst mentii koittaa uudestaa nii lähti ja sain ajettua kämpälle auton.. seuraavana aamuna pääsin töihin kyl hyvin mut sit lähin töistä nii pääsin about 1.5 km ja sammu.. no sit illalla sain sen taas käyntii ja ajoin hallille ja sinne taas sammu.. eikä enää olleskaa käyntii,, kunnes sitte hinattii huoltamoon ja ne sit katto sen kuntoo..

TuhnuD
-
Viestit: 44
Liittynyt: 6.1.2007 14:36

ViestiKirjoittaja TuhnuD » 22.2.2007 17:13

minä vaihdoin toisen avaimen käyttöön niin nyt ei enää avaimen kuva pala mittaristossa, liekkö ollut avaimessa vikaa.
Sen jälkeen vielä nykytteli välillä ja moottori toimi vähän kuminauhamaisesti, mutta ostin taas uuden PA-suodattimen, ajoin tankin lähes kuivaksi ja vaihdoin tankkauspaikan ST1:stä Teboiliin niin nyt toimii audi perhanan hyvin eikä mitään vikaa ole enää ilmaantunut. Taitaa siis noissa tankkauspaikoissakin olla eroa vesimenoveden suhteen :)

-tohtorisykerö-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 19.2.2007 8:09

ViestiKirjoittaja -tohtorisykerö- » 23.2.2007 18:20

no kyllä niissä vissiinki sitten on eroja :) ite kans tankkailen st1 ku on nii pirun halpaa, oiskohan sit va viisainta vaihtaa ajois asemaa,ennenku alkaa nykimää :D

TuhnuD
-
Viestit: 44
Liittynyt: 6.1.2007 14:36

ViestiKirjoittaja TuhnuD » 24.2.2007 13:42

Joo kyllä ainakin täälläpäin on kuulemma eroja noissa dieseleissä. Vanhempia dieselmiehiä jututtaneena tulin siihen käsitykseen että teboilin aine on ylivoimasesti paras talvikestävyydeltään. Oon aika monen kuullu kiroavan tuota st1:sen ainetta, no sehän on tietysti meidän oma vika kun nuukuuspäissään sieltä tankataan. :)

-tohtorisykerö-
-
Viestit: 102
Liittynyt: 19.2.2007 8:09

ViestiKirjoittaja -tohtorisykerö- » 24.2.2007 20:36

se on kyllä :D täytyy tosiaa ny vaihtaa firmaa :)

peke99
-
Viestit: 118
Liittynyt: 4.3.2005 10:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja peke99 » 4.3.2007 2:17

st1:n olen viimeisen 6-7 vuotta kiertänyt kaukaa. Nyt pääsi teboil samalle listalle.
Paikallinen hinausauton kuski kehui, että raskasta kalustoa oli jäänyt kovilla pakkasilla useampia tielle, kun ei teboilin talvilaatu ollut enää juoksu kunnossa. Noh, toisaalta ei mikään yllätys, omistaahan teboilin nykyään rakkaat itänaapurit...

Epäilen että ventossa oli ajonesto tai sammutinsolenoidi känkkäränkkä tuulella, kun ei ajon jälkeen enää lähtenyt millään käyntiin (ei väliä kauanko seisoi, 5min tai 3 tuntia).
Napsuttelin solenoidia molemmin päin 12voltin jännitteellä jonka jälkeen ongelmia ei enää esiintynyt.. Yritin tappaa tuon ajoneston, mutta ei jaksanut nähdä vaivaa kun oli niin hyvin koteloitu pumpun kylkeen ja toimiihan toi nyt. Ehkä ensi kerralla sitten, jos tuo murheen kryyni vielä sattuu itselläni olemaan silloin.


(vaikee ajatella ja kirjottaa samaan aikaan, telkkarista tulee pornoa ;)

peltron
-
Viestit: 30
Liittynyt: 9.11.2004 12:51

ViestiKirjoittaja peltron » 4.3.2007 13:20

ite oon aina tankannu sielä missä löytyy halvinta naftaa ja tuun varmaan tankkaileenki.. mitää eroja huomannu.. samanlail käy ja kulkee -29 ja +5 :)

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 12.6.2009 19:35

Oisko kellään ohjeita miten tuon 1.9 tdi afn -96 alkuperäisen ajoneston voi ohittaa? Mulla lähtee vaikeasti käyntiin ja ei kauan pysy. Rele 109 on vasta vaihdettu kuin myös pa suodatin ja jako on kohdallaan. Kaksia avamia on kokeiltu. Virtalukon pohja on vielä kurkkaamatta ja ajoneston ohitusta/purkamista vois kokeilla. Autoon on jälkiasennettu defan hälytin joka sais hoitaa tuon "vartioinnin".
Voisko joku ystävällinen heittää neuvoja niin pääsis jatkaan hommia, kiitos

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 12.6.2009 20:00

ECU irti ja auki, sieltä piiri(t) irti ja ohjelma pitää muokata vaikka hex-editorilla ja sitten pakettii taas nippuun.....

Tuskin on ajonesto jos sammuu kerta ajossa, vetää vaan ilmaa jostain....

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 12.6.2009 20:09

kyllä sen kokonaankin pois saa mutta vaatii ecun aukomista ja vähän töitä ;) laita privaa jos tarkempaa tietoa kaipaat.Ilmaa itekkin epäilisin... kato että 0-rengas siinä liittimessä suodatti en päällä on ehjä, se mikä on 2 ruvvin allla piilossa.
Millain se defan hälyttimen "ajonesto" on kytketty ?

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 12.6.2009 20:18

Niin ja polttoainetta ei tule nimeksikään suuttimille startatessa eli viittaisko tuo sitten siihen et repii ilmaa jostain vai vetääkö se ajonesto jotenkin linjat kiinni? Pikkuhiljaa vaan mennyt huonommaksi, vähänaikaa sitten pysty vielä ajelemaan, mutta nyt ei pysy käynnissä kuin alle 5 sekuntia. Defan kytkennöistä en osaa sanoa vielä kun en ole tarkemmin tutkinut.
Magneettiventtiili tarkistettu, toimi.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 12.6.2009 20:26

jos se ajonesto olis niin hörähtäs vaan ja sammuis... ilmaa enempi veikkaisin

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 12.6.2009 20:31

kiitos tuesta, käynpä ensin ilmavaivojen kimppuun.

kartza
-
Viestit: 355
Liittynyt: 4.8.2003 9:48

ViestiKirjoittaja kartza » 15.6.2009 20:22

Nyt on polttoainelinjat tutkittu/uusittu ja 0-renkaat vaihdettu, edelleen sama vika. Suutinputkista tulee heikosti ainetta, silleen niinku pikkusen räkimällä. Kahdesta ei tule juuri ollenkaan. Pa pumppu on vaihdettu tehdaskorjattuun n. 50tkm sitten. Mistähän sitä vikaa nyt koluais?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa