Elikkäs tuollainen '04 tuli taloon ja kun Audien suhteen olen ensikertalainen niin hieman olisi kysyttävää :) Searchillä koetin katsella, mutta riittäviä vastauksia en löytänyt tai sitten olen lauantai-aamun puusilmä.
Eli ideana olisi lastuttaa kyseinen moottori, tuossa ei ilmeiseen vielä ole hiukkassuodatinta (ei ainakaan missään ollut asiasta mainintaa), mutta moottori muuten, onko kestolleen lastutettuna millainen? Hyvistä kokemuksista johtuen olisi tarkoitus lastuttaa Demec:illä (Digi Power), joten ainakin tekijöiden pitäisi osata hommansa.
Entäs voimansiirron puolelta, normaalisti ajelemalla ja silloin tällöin hieman nopeammilla ohituksilla, onko kestänyt? Revittelevää rälläystä ei ole harrasteltu koskaan.
Lisäksi autossa on ajowebasto, onko millaisia kokemuksia käytöstä ollut sekä kestolleen, että onko jotai mitä käytössä pitäisi huomioida?
Moottorinlämmitintä olen myös hankkimassa tuohon (tähän asti lämmin talli aina, mutta nyt työkuviot muuttuvat), joten onko suosituksia sen puoleen? Lohkoon olen tällä haavaa päätymässä.
Näihin jos saisin mielipiteitä niin olisin enemmän kuin tyytyväinen.
A6 3.0 TDI
Valvoja: ffp jäsenet
Eikös tuohon webastoon olisi helppo laittaa kellokytkin, niin olisi se lämmitin ongelma ratkaistu?
Toki jos kotona ja työpaikalla on tolppapaikka, niin lohkolämmitin on kätevä, ja jos sellaisen hommaat, niin kannattaa siihen samaan pakettin ruksia akkulaturi, tuollaisissa A6:ssa alkaa olemaan jo niin paljon sähkörimpuloita, että jännitteiden käytyä alhaalla alkaa kaikki ohjainlaitteet parkumaan..
[edit] tuo lohkolämmitin on oikeastaan säteilylämmitin, ja luultavasti lämmittää öljypohjaa/öljyä, ei varsinaisesti lohkoa..
Toki jos kotona ja työpaikalla on tolppapaikka, niin lohkolämmitin on kätevä, ja jos sellaisen hommaat, niin kannattaa siihen samaan pakettin ruksia akkulaturi, tuollaisissa A6:ssa alkaa olemaan jo niin paljon sähkörimpuloita, että jännitteiden käytyä alhaalla alkaa kaikki ohjainlaitteet parkumaan..
[edit] tuo lohkolämmitin on oikeastaan säteilylämmitin, ja luultavasti lämmittää öljypohjaa/öljyä, ei varsinaisesti lohkoa..
Tässä vähän mutua ja kuulopuheita:) Toivottavasti apuja on..
Lastu tuskin vaikuttaa kestoon kovinkaan ratkaisevasti, etenkin jos pitää järjen päässä käyttäessä. Ei ainakaan minun korviini ole koskaan tullut huhuja vaurioista joista voisi sitä kuuluisaa lastuviritystä syyttää?
Demec:n tuotteista ei kokemusta, mutta lienet turvallisilla vesillä kun turvaudut ns. laadukkaampiin lastuihin, mtm (LMS Suomessa) ABT, APR yms.. ja tottakai Karala.
Mitä itse olen noita lastutettuja TDI pelejä koestanut, niin lastu muuttaa tuota moottoria pirun paljon mukavammaksi ajella, vääntö lisääntyy mukavasti..
Lastu tuskin vaikuttaa kestoon kovinkaan ratkaisevasti, etenkin jos pitää järjen päässä käyttäessä. Ei ainakaan minun korviini ole koskaan tullut huhuja vaurioista joista voisi sitä kuuluisaa lastuviritystä syyttää?
Demec:n tuotteista ei kokemusta, mutta lienet turvallisilla vesillä kun turvaudut ns. laadukkaampiin lastuihin, mtm (LMS Suomessa) ABT, APR yms.. ja tottakai Karala.
Mitä itse olen noita lastutettuja TDI pelejä koestanut, niin lastu muuttaa tuota moottoria pirun paljon mukavammaksi ajella, vääntö lisääntyy mukavasti..
.
Moottori on varmaan niitä parhaita diiseleitä.
Siisti käyntinen.
Tehojakin volkkarin moottoriksi tosi hyvin, ihan kaksata cdi mesen tasoa. :-), heh, heh.
Ei se lastutus vaikuta kestoon mitenkään.
Hyvät tehot siitä lähtee, parisataa kw.
Demecci on ihan hyvä paikka ja se ohjelman muokkaajakin itse touhuilee ihan siinä kiven heiton päässä.
Moottori on varmaan niitä parhaita diiseleitä.
Siisti käyntinen.
Tehojakin volkkarin moottoriksi tosi hyvin, ihan kaksata cdi mesen tasoa. :-), heh, heh.
Ei se lastutus vaikuta kestoon mitenkään.
Hyvät tehot siitä lähtee, parisataa kw.
Demecci on ihan hyvä paikka ja se ohjelman muokkaajakin itse touhuilee ihan siinä kiven heiton päässä.
Eikös Demec käytä DigitalSporttia?
Eli Karalan ohjelmia, kun ovat melkein naapurissakin.
Tuohon en osaa sanoa, voisi olettaa noin, koska tosiaan matkaa puotien välillä ei suuremmin ole. Kuitenkin Demec:in omat saitit ilmoittavat tuon Digi Power nimellä. Selvinnee kun ehdin ottamaan tarkemmin yhteyttä asian tiimoilta. On tuo 3.0 nimittäin tuonne ~200kw/560nm lastutettuna vielä niin paljon messevämpi peli, että pakko ratkaisuhan se on :)
Ja kiitokset tähän asti vastanneille, kenelle tulee mieleen jotain kerrottavaa asian tiimoilta niin lisäpostaukset ovat aina tervetulleita :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”