Lucas epic evry mod?? Neuvoja kaivataan

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

wipe
-
Viestit: 38
Liittynyt: 10.11.2003 20:44

Lucas epic evry mod?? Neuvoja kaivataan

ViestiKirjoittaja wipe » 21.2.2007 22:53

Nyt olis tilanne sellainen että autona on peugeot 406 2.1td, jossa sähköohjattu jakajapumppu. Syöttöä pitäisi saada peliin, mutta kun ei ole ruuveja koko pumpussa. Pösöfoorumilta ei illmeisesti vielä kukaan ole kokeillut tätä lucasta evryttää, joten käännyin teidän puoleenne. Ko. Foorumilla kyllä ollaan pohdiskeltu asiaa kovin, mutta täällä tuntuu olevan vahvin kokemus tästä evryttämisestä. Seuraava vaihtoehto on kokonaan mekaanisen pumpun asennus, jos tämä ei onnistu.

Seuraavassa linkissä on kaavio, jossa näkyy moottorinohjauksen sähkökaavio. Jos joku jaksaa hieman perehtyä ja kertoa mihin mahdollisesti vastusta lisäämällä/ vähentämällä voisi pumpusta saada lisää ruokaa, niin olisin todella kiitollinen.
Eli lähinnä tieto, huijataanko tässä järjestelmässä polttoaineen lämpöä, imuilman lämpöä, ahtopainetta vai mitä arvoa huijataan? Vaiko yksinkertaisesti vaan kaasupotikkaan? Vai mihin?

http://peugeot.mainspot.net/wiring406/p8c.shtml#2

Kiitoksia jo hieman etukäteen.
- Ville Asikainen

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 21.2.2007 23:26


wipe
-
Viestit: 38
Liittynyt: 10.11.2003 20:44

ViestiKirjoittaja wipe » 21.2.2007 23:37

Juu tuttu on. En vaan tiedä tarkalleen mikä on toi eculle menevä paluusignaali. Ja onko semmoista ylipäätään näissä pösön pumpuissa.

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 22.2.2007 0:37

Syöttöpumpusta tuommoiset pisti silmään:
1327 cam position sensor (diesel pump)
1328 rotor position sensor (diesel pump)

-erityisesti tuo jälkimmäinen. Suurin piirtein samanlaiselta näytti symbolit kuin boschilaisissakin.

wipe
-
Viestit: 38
Liittynyt: 10.11.2003 20:44

ViestiKirjoittaja wipe » 22.2.2007 8:08

Joo, joku noistahan sen täytynee olla.
tai sitten 1257 flow solenoid, 1258 flow solenoid valve...

No, toivottavasti jollain olis vielä tietoa.
Mihinkä vastaavaan paikkaan se vastus tulee Boschin pumppuun?

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 27.2.2007 19:04

Itsellä pisti silmään 1312 inlet manifold pressure sensor. Ei niiden solenoidien kanssa voi kannata pelleillä, anna ECU:n ohjata niitä ja huijaat sitä ECU:a. Eli jos saat ECU:n luulemaan että imusarjan paine on isompi niin sen pitäisi lisätä polttoaineen syöttöä. Ota selvää minkälainen paineanturi siellä imusarjassa on. Digitaalinen (PWM) vai analoginen. Jos se on digitaalinen niin homma on vaikeampi mutta analogisen kanssa sarjaan laittamalla vastuksen pitäisi saada haluttu vaikutus (riippuu tietysti laskeeko vai nouseeko jännite/vastus kun paine nousee).


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa