1.9Tdi 66Kw ALH vm 2001 kytkin robleemia..

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

hpe
-
Viestit: 6
Liittynyt: 20.2.2007 8:07

1.9Tdi 66Kw ALH vm 2001 kytkin robleemia..

ViestiKirjoittaja hpe » 21.2.2007 15:42

Eli aloitin tämän ketjun tuolla toisella osiolla mut vastauksia ei itseäni lukuunottamatta hirmusesti tullut joten kokeilen täällä..

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=74798

ÖRUM:n osaluettelon mukaan autooni passaisi Valeon kytkin: tuotetunnus 826317 ja hintakin oli tuo aikaisemmin mainitsemani.

Onko tästä kytkyttimestä jollain käyttö- / asennuskokemuksia, uskaltaako tuollaisen hankkia?

Auto on siis VW Bora.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 21.2.2007 16:13

kokeile hakusanalla valeo, tästä on ollut puhetta aiemminkin.
mm minulla oli tuollainen ja se oli ihan ok, muija ei huomannut kytkin tuntumassa eroa vakioon.

hpe
-
Viestit: 6
Liittynyt: 20.2.2007 8:07

ViestiKirjoittaja hpe » 21.2.2007 20:51

Onko sulla tullut paljon kilometrejä sillä kytkimellä? Paremman puoliskon työmatkojen vuoksi meillä tulee noin 40tkm vuodessa. Mutta eipä tuo alkuperäinenkään paljoa kestänyt. Auto on ihan vakkari säädöissä.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 21.2.2007 21:12

Mä taisin ajella sillä ahkä 1.5 vuoden verran, mutta se ei kestänyt 406nm, vaan alkoi luistamaan.

320nm se kesti puolisen vuotta mukisematta, mutta sitten satunnaisia luistoja kovalla pakkasella ja viitos vaihteella.. vaikka pyrin kyllä välttämään viitosella väännättämistä.

kerkesin ajelemaan valeolla ~60-70tkm eikä siinä ajassa kerinnyt tulla muuta valittamista kuin luisto ja sekin oli omaa syytä.

Toisilla on hyviä kokemuksia valeosta että olisi kestänyt jopa 350nm ja jotkut ovat sitten vaihtaneet kytkinlevyksi sintterin.. sekin pelaa ihan hyvin, mutta ei toimi ruuhka ajossa kun sitä ei saa luistattaa / täristää hieman lähdössä.

Nyt mulla on Sachsin race asetelma, G60 vauhtis, VR6 tarvike levy.. se ei ole osoittanut vielä luistamisen merkkejä.
Tosin viitosella sitä ei ole väännättänyt kuin TDiFreakki.. =)

hpe
-
Viestit: 6
Liittynyt: 20.2.2007 8:07

ViestiKirjoittaja hpe » 22.2.2007 8:09

No luulis tuon meikän huimat 210 Nm kestävän :)

pelkoti
-
Viestit: 64
Liittynyt: 23.1.2004 8:48

ViestiKirjoittaja pelkoti » 22.2.2007 13:00

Mulla on ollut nyt muutaman kuukauden tuo Valeon kytkinpaketti juuri samanlaisessa -01 ALH Borassa.
Hyvin on pelannut. Autossa on tehoboksi, muuten vakio.
Kytkin ehkä hiukan jäykempi kuin alkuperäinen, tosin ero on hyvin pieni ja sen huomasi vain heti vaihdon jälkeen.

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 22.2.2007 13:15

Uusi kytkin on hetken aikaa jäykempi, mutta löystyy muutamassa viikossa.. toi Race asetelma oli TOSI jäykkä alussa ja muija valitti ettei aja autolla.. nyt se on ehkä aavistuksen jäykempi kuin vakio.

hpe
-
Viestit: 6
Liittynyt: 20.2.2007 8:07

ViestiKirjoittaja hpe » 2.3.2007 20:59

Jeps,

Auton sain tänään korjauksesta ja kylläpä kehrää Bora kuin kissimirri entiseen jurruutukseen verrattuna.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa