Kun laittaa webaston päälle niin aluksi tuntuu normaalilta, pummpu nakuttaa ja haaleata pakokaasuakin tulee. Parin minuutin päästä polttoainepumppu lakkaa nakuttamasta ja laite sammuu. Kelossa palaa valo ja liekin kuva, niin kuin laitteen päällä ollessa kuuluukin, ainoa vain kun ei ole käynnissä.
Missähän vika? Auto on -00 Octavia ja webasto on vasemman etupyörän edessä (normipaikka).
4,2kW webasto sammuu itsestään - korjattu, paluuputken vuoto
Valvoja: ffp jäsenet
4,2kW webasto sammuu itsestään - korjattu, paluuputken vuoto
Viimeksi muokannut Jaran, 20.2.2007 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saako se polttoainetta? Itselläni on kerran ollut samanlainen ongelma kesäpolttoaine ei enää juossu putkissa. Revin auton kylmänä käyntiin, ja kun putket hieman lämpeni, niin lämmitinkin alkoi toimia. Sen jälkeen tankille, talvilaatua sisään ja ei ole sen jälkeen ollu ongelmia.
Kokeile myös ottaa hetkeksi sulakkeet laitteelta pois, jos se nollais mahdollista vikatilaa.
Kokeile myös ottaa hetkeksi sulakkeet laitteelta pois, jos se nollais mahdollista vikatilaa.
Vian voisi aiheuttaa palanut/tukkeutunut sihti laitteen sisällä. Tuo harmaa savu kertoisi, että laite saa polttoainetta ja hehkutulppakin toimisi.
Sanoit, että laite pysähtyy parin minuutin päästä. Kuuntele tuleeko lämmittimen käynnistyessä pakoputkesta paloääni. Kuulet vaimean "puff"-äänen, jos syttyminen tapahtuu. Pakokaasu on myös tällöin lämmintä/muuttuu lämpimäksi.
Jos lämmitin syttymisen jälkeen sammuu esim. noin minuutin päästä, vika on mitä ilmeisimmin kiertovesipumpussa.
Jos syttymistä ei tapahdu, vika voi olla polttoaineen saannin lisäksi hehkussa, sihdissä, leikkivahdissa ym. Tällöin lämmittimen joutuu irroittamaan ja avaamaan.
Sanoit, että laite pysähtyy parin minuutin päästä. Kuuntele tuleeko lämmittimen käynnistyessä pakoputkesta paloääni. Kuulet vaimean "puff"-äänen, jos syttyminen tapahtuu. Pakokaasu on myös tällöin lämmintä/muuttuu lämpimäksi.
Jos lämmitin syttymisen jälkeen sammuu esim. noin minuutin päästä, vika on mitä ilmeisimmin kiertovesipumpussa.
Jos syttymistä ei tapahdu, vika voi olla polttoaineen saannin lisäksi hehkussa, sihdissä, leikkivahdissa ym. Tällöin lämmittimen joutuu irroittamaan ja avaamaan.
Kerrottakoon vielä että laitetta on käytetty aina vähintään 15min. Yleensä 30min auto pois päältä ja käynnistymisen jälkeen vielä jokunen minuutti.
Putkesta tosiaan tuli haalean lämpöistä pakokaasua ja polttoainepumppukin nakutti kotvasen aikaa.
Missä tuo kiertovesipumppu sijaitsee? Vaikea korjata/vaihtaa? Auttaisiko tuo nollaus?!
Putkesta tosiaan tuli haalean lämpöistä pakokaasua ja polttoainepumppukin nakutti kotvasen aikaa.
Missä tuo kiertovesipumppu sijaitsee? Vaikea korjata/vaihtaa? Auttaisiko tuo nollaus?!
itsellä oli aivan sama vika ja samanlaiset oireet mutta vain eberissä missä on erillinen vesipumppu. Huollossa varmaan joku joutunut jotain säätämään sen vieressä ja oli sitten väärässä asennossa. Eberin huollossa näki heti vian ja kertoi että vesiletkujen pitää lähtee pumpusta ylös päin. En tiedä Webastosta mutta kannattaa varmaan tuo tarkistaa
Sama vika myöskin omassa Webastossa. Kiertovesipumppu oli tullut tiensä päähän. Pumpulla oli hintaa muistaakseni n 360 euroo ja töineen päivineen makso jotain reilun 500 euron hujakoilla. Kallishan tuo oli mutta kiva se on töistä lähtee -25 asteen pakkasilla ikkunat sulana ja auto lämpimänä kun muut taistelevat käynnistyksen ja ikunoiden skrapaamisen kanssa :)
Nyt webasto toimii.
Vika oli todellakin polttoainepuolella, mutta ei itse webastossa. Käytin nimittäin autoa merkkihuollossa kun tuli oikein "talvihuolto" tarjouskirje postissa. Ajattelin josko sitä kerrankin kokeilisi merkkihuoltoa. Pyysin sitten huoltoa tarkistamaan hehkut sillä tuntui että siellä olisi yksi pimeänä. Näin olikin, ja huoltomies vaihtoi 2-sylinterin hehkun. Asia tähän mennessä ok. Meni siinä vain oheessa murjomaan polttoaineen palluputken päätetulppaa, johon tuli vuotava reikä. Parikymmentä litraa meni ainetta moottorin päälle ja siitä maantielle ennen kuin vika selvisi huoltomiehille.
Itse epäilin että on huollossa vähän "läträtty" enemmän polttoainesuodattimen vaihdon kanssa kunnes huomasin tuon "reiluhkon" kulutuksen. Vikaa ei huomannut normaalilla konepellin alle vilkaisulla sillä suihku oli juurikin sopivasti suojapahvin alla piilossa. Auton allekin vilkaisin, muttei sieltä silloin mitään vuotanut.
Niin, webasto ottaa aineensa paluupuolelta ja jos sieltä kerran aineet menee pihalle niin eihän se voi toimia.
Kiitoksia kaikille avusta, tällä kertaa vika oli huollossa. Ihmisiähän me kaikki olemme, tai jotain..
Vika oli todellakin polttoainepuolella, mutta ei itse webastossa. Käytin nimittäin autoa merkkihuollossa kun tuli oikein "talvihuolto" tarjouskirje postissa. Ajattelin josko sitä kerrankin kokeilisi merkkihuoltoa. Pyysin sitten huoltoa tarkistamaan hehkut sillä tuntui että siellä olisi yksi pimeänä. Näin olikin, ja huoltomies vaihtoi 2-sylinterin hehkun. Asia tähän mennessä ok. Meni siinä vain oheessa murjomaan polttoaineen palluputken päätetulppaa, johon tuli vuotava reikä. Parikymmentä litraa meni ainetta moottorin päälle ja siitä maantielle ennen kuin vika selvisi huoltomiehille.
Itse epäilin että on huollossa vähän "läträtty" enemmän polttoainesuodattimen vaihdon kanssa kunnes huomasin tuon "reiluhkon" kulutuksen. Vikaa ei huomannut normaalilla konepellin alle vilkaisulla sillä suihku oli juurikin sopivasti suojapahvin alla piilossa. Auton allekin vilkaisin, muttei sieltä silloin mitään vuotanut.
Niin, webasto ottaa aineensa paluupuolelta ja jos sieltä kerran aineet menee pihalle niin eihän se voi toimia.
Kiitoksia kaikille avusta, tällä kertaa vika oli huollossa. Ihmisiähän me kaikki olemme, tai jotain..
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa