Webasto vai Eberspärcher?
Valvoja: ffp jäsenet
Webasto vai Eberspärcher?
Kokemuksia hyvistä ja huonoista puolista? Haulla löytyi jotain, mut onko kellään ollu molempia että vois verrata? Miten takuut itse asennettuna? Alkaako takuu ostohetkestä vai asennushetkestä eteenpäin? Eberin jälleenmyyjä sanoi että 2 vuotta takuu itseasennettunakin. Toiset taas sanoo että pitää olla asentajan laittama?
-
- -
Ootko Jappe tehny hintavertailua paikalliset/nahkahousulandia? Pitäisi kanssa itelle ja serkulle ostaa lämppäri. Ebayssa 5 kw diesel lämppäri (thermotop C muistaakseni) ajastavalla kakella 1070€ + rahtaukset. Takuu kiinnostaa iteäkin tuon asennuksen kanssa. Tokipa ovat nykyään artikkia lukuunottamatta luotettavia kapistuksia, joten jos pelittää alussa ja käyttö on järkevää (ei 5 min pyrähdyksiä) niin tuskin ongelmia?
Hämeenlinnasta saa eberin 4,3kW + näyttökaukosäädin 1150,- sis.alv.
muualta en o vielä tarjouksia saanu. Uusia näyttää olevan yksityisilläkin kaupan, tuo takuujuttu vaan mietityttää vaikka saiskin aika huokeella tehtaan paketissa. Jos takuu on jo ummessa ja sattuu vikaantumaan ekalla viikolla niin ei paljoo naurata...
muualta en o vielä tarjouksia saanu. Uusia näyttää olevan yksityisilläkin kaupan, tuo takuujuttu vaan mietityttää vaikka saiskin aika huokeella tehtaan paketissa. Jos takuu on jo ummessa ja sattuu vikaantumaan ekalla viikolla niin ei paljoo naurata...
Uusia näyttää olevan yksityisilläkin kaupan, tuo takuujuttu vaan mietityttää vaikka saiskin aika huokeella tehtaan paketissa. Jos takuu on jo ummessa ja sattuu vikaantumaan ekalla viikolla niin ei paljoo naurata...
Niinpä. Jossei ole kuittia tms. antaa mukaan että laite on uusi. Ja takuuta ei ole niin en ainakaan minä maksaisi kuin käytetyn hinnan.
Webastolla takuun pitäisi mennä niin, että jos sulla on laitteen takuukortti tallessa täyttämättömänä ja laite on käyttämätön, saa laitteelle takuun asennuspäivästä alkaen, jos asennus on suoritettu valtuutetussa liikkeessä.
Kysyin asiaa vuosi sitten, ja takuun olisi saanut noin 5 vuotta vanhalle (käyttämätön, takuukortti tallessa) webastolle (thermo top T) jos olisi asennuttanut liikkeessä.
Kysyin asiaa vuosi sitten, ja takuun olisi saanut noin 5 vuotta vanhalle (käyttämätön, takuukortti tallessa) webastolle (thermo top T) jos olisi asennuttanut liikkeessä.
Eberin hydronic-lämmittimet on ainakin yksinkertaismpia ajatellen huoltotoimia. Muutenkin edellisen työpaikan tuomista kokemuksista Eberistä parempia kokemuksia. Muistaa vaan käyttää sitä niin, ettei höyrystin mene tykkoon niin toimii hyvin!
Kuullut olen, että Eberille saa tehdastakuun jos itsetehdyn asennuksen käy tarkistuttamassa valtuutetussa asentamossa. Mitä tämä toimenpide sitten pitää sisällään onkin jotain mihin en osaa vastata.
Hintaan vielä. 5Kw bensaeberin easystart+ kaukosäätimellä olisi saanut Saksasta Suomeen toimitettuna karvan alle n.750 euroon. Hintaa kyselin viimevuoden lopulla.
Edellisesä työpaikastani olisin 4,3Kw + minikellon olisi saanut n.850 eurolla....
Kuullut olen, että Eberille saa tehdastakuun jos itsetehdyn asennuksen käy tarkistuttamassa valtuutetussa asentamossa. Mitä tämä toimenpide sitten pitää sisällään onkin jotain mihin en osaa vastata.
Hintaan vielä. 5Kw bensaeberin easystart+ kaukosäätimellä olisi saanut Saksasta Suomeen toimitettuna karvan alle n.750 euroon. Hintaa kyselin viimevuoden lopulla.
Edellisesä työpaikastani olisin 4,3Kw + minikellon olisi saanut n.850 eurolla....
Molemmat lämmittimet saa asentaa pystyyn, vaakaan tai jotain siltä väliltä, mutta vain tietyssä suunnassa, nähden kattilan asentoon.. Ohjeissa selkeästi ilmaistu.. Itse asennetussa lämmittimessä ei ole takuuta, ennen kuin takuupaperissa on valtuudet omaavan tahon leima.
Itse olen asentanut useita lämmittimiä, kumpaakin merkkiä ja aina olen leiman saanut papereihin, mutta sehän on vain kiinni leiman antajan suhtautumisesta asiaan, Eli ei kenenkään tarvitse sitä leimaa toisten asennuksista antaa...
Mutta, herrasmies-sopimuksen tarjoaminen mahdollisista takuukorjauksista ko. paikassa, yleensä riittää sen leiman saamiseksi..
Alkuperäiseen kysymykseen vastaisin että ehdottomasti eberi.. halvempi/helpompi korjata ja myöskin sen tarve vaikuttaisi olevan vähäisempi...
Itse olen asentanut useita lämmittimiä, kumpaakin merkkiä ja aina olen leiman saanut papereihin, mutta sehän on vain kiinni leiman antajan suhtautumisesta asiaan, Eli ei kenenkään tarvitse sitä leimaa toisten asennuksista antaa...
Mutta, herrasmies-sopimuksen tarjoaminen mahdollisista takuukorjauksista ko. paikassa, yleensä riittää sen leiman saamiseksi..
Alkuperäiseen kysymykseen vastaisin että ehdottomasti eberi.. halvempi/helpompi korjata ja myöskin sen tarve vaikuttaisi olevan vähäisempi...
eberi helpompi ja halvempi huoltaa, johtuen että ei tarvitse puolilaitetta ostaa jonkun pikku osan takia.
Leiman saa takuu varmasti jos itse asentaa, jos asianmukaisesti asennettu.
Ainakin jos siihen liikkeeseen vie näytille mistä ostikin laitteen, typerää toimintaa jossei myyjä ymmärrä että rahaa se siitä saa kun myy itseasentajille laitteita ,huh.
Turusta voi ostaa 5kw diesel eberin, r+ kakella, 1250 egee.
Ainakin jos siihen liikkeeseen vie näytille mistä ostikin laitteen, typerää toimintaa jossei myyjä ymmärrä että rahaa se siitä saa kun myy itseasentajille laitteita ,huh.
Turusta voi ostaa 5kw diesel eberin, r+ kakella, 1250 egee.
Tuollaisessa tapauksessahan leima on selvä, mutta jos tilaat lämmittimen esim. saksasta tai vaikka maahantuojalta... Niin tällöin sen porkkanan on oltava jotain muuta kuin myyntikate laitteesta.
Oma lämppäri on wihurilta ostettu, kaukosäädin vastaavasti nahkahousumaasta.
Valmistajan toimesta oli erä kaukosäätimiä liikenteessä, joiden kantavuudessa oli huomattava ongelma (~1m vs luvattu 1000m).
Kuitit oli lämppäristä ja kaukosäätimestä.
Sitten läksin tekemään kaupungille kierrosta, kävin kahdessa em. merkkiä edustavassa liikkeessä, heti alkoi vaahtoominen siitä että he eivät puutu näihin harmaatuonti vehkeisiin, että lähetä se sinne mistä olet ostanut.
(Papereissa valtuutetun huollon/jälleenmyyjän leima asennuksesta)
Soitin sitten wihurille että mitäs tämä tämmöinen peli oikeen on, kun paperissa lukoopi tyyliin "internationaal 24kk varantii", oletettavasti hän teki puhelun liikkeeseen johon halusin asioida, kun sinne menin niin asia olikin OK ja sain uuden kaukosäätimen käteeni.
Tämä prosessi piti tehdä kahdesti, kun vaihdossa tullut kaukosäädin kuoli parin kuukauden päästä.
Valmistajan toimesta oli erä kaukosäätimiä liikenteessä, joiden kantavuudessa oli huomattava ongelma (~1m vs luvattu 1000m).
Kuitit oli lämppäristä ja kaukosäätimestä.
Sitten läksin tekemään kaupungille kierrosta, kävin kahdessa em. merkkiä edustavassa liikkeessä, heti alkoi vaahtoominen siitä että he eivät puutu näihin harmaatuonti vehkeisiin, että lähetä se sinne mistä olet ostanut.
(Papereissa valtuutetun huollon/jälleenmyyjän leima asennuksesta)
Soitin sitten wihurille että mitäs tämä tämmöinen peli oikeen on, kun paperissa lukoopi tyyliin "internationaal 24kk varantii", oletettavasti hän teki puhelun liikkeeseen johon halusin asioida, kun sinne menin niin asia olikin OK ja sain uuden kaukosäätimen käteeni.
Tämä prosessi piti tehdä kahdesti, kun vaihdossa tullut kaukosäädin kuoli parin kuukauden päästä.
Ei Tampereella, mutta samalla puolella maapalloa: Hämeenlinnassa Hämeen Autosähkö Hattelmalantiellä. Eberiä ollaan siellä huollettu, myy ja asentaa molempia merkkejä. edit: http://www.hasoy.com/
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”