1.9TD kutittelemista

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

S R H
-
Viestit: 215
Liittynyt: 2.2.2007 15:45

1.9TD kutittelemista

ViestiKirjoittaja S R H » 9.2.2007 4:30

Eli minkäkokeinen ahdin menee vakio pakosarjaan, mistä saisi isompia pakosarjoja kohtuu hinnalla? Miten kannattaisi aloittaa kutittaminen. Pumppu aivan vakio joten se taitaa mennä laittoon

Vinkkejä otetaan vastaan.

edisoni
-
Viestit: 274
Liittynyt: 30.11.2005 22:55

ViestiKirjoittaja edisoni » 9.2.2007 8:37

searchia käyttämällä löytyy varmasti juttua tähän aiheeseen.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.2.2007 9:00

1. kuulerin asennus
2. ahtokaran (jos on) muokkaus
3. paineitten nosto jonnekin 0.8 bariin

Noilla pärjää jonkin aikaa. Tuosta eteenpäin loppuu renkaista ja kytkimestä pito.

peke99
-
Viestit: 118
Liittynyt: 4.3.2005 10:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja peke99 » 9.2.2007 9:27

Pelkän ahtokaran viilaus (melkein poikki saa laikata vakio AAZ:ssa) tuo ihan riittävästi potkua esim isomman trailerinkin vetoon. Tosin eihän golperolla/ventolla saisi vetääkkään yli 1000 kärryä :p

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 9.2.2007 10:32

Tosin eihän golperolla/ventolla saisi vetääkkään yli 1000 kärryä :p


Joo mutta kyseessä taitaa olla Transportteri.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 9.2.2007 13:49

Jos pumpulle meinasit jotain tehdä muutakin kuin ton ahtokaran muokkaus niin samalla kaveriks sitten isompi turbo kunnon cuuleri ja putkisto. Noilla eväillä menee kyllä 150hp rikki

S R H
-
Viestit: 215
Liittynyt: 2.2.2007 15:45

ViestiKirjoittaja S R H » 9.2.2007 15:24

Mulla isompi fööni tuossa hyllyssä jo, Olis coolerikin mutta se on tavallaan varattuna toiseen autoon.

Laitan tuollaisen Garret TO3:sen, Ison coolerin. Pumpun säätämisestä ei ole kokemusta yhtään.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 9.2.2007 18:02

Laita sinne 12mm netepää ja AAZ pumppu, tai hoommaat AAZ:an pumpun ja viet sen vaikka PP diesel ja sano et laittaa sinne 12mm nesteppään ja muut modit

Tossa Firman kotisivut

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 9.2.2007 19:34

Tai jospa sittenkin sanoisin vain, että lisää neuvoja lukeamaan HolySmokelta ;)

S R H
-
Viestit: 215
Liittynyt: 2.2.2007 15:45

ViestiKirjoittaja S R H » 10.2.2007 0:18

Taajuus, katseles hieman foorumia (siis holysmokea) siellähän mä oon jo ;)

BLU-630
-
Viestit: 147
Liittynyt: 13.10.2003 10:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja BLU-630 » 10.2.2007 10:24

esim t-25 ja isommankin saa laipalla yhdistettyä vakiosarjaan. sarja on ahdas et kannattais isompi tehdä ite jossei löydy mistään.

S R H
-
Viestit: 215
Liittynyt: 2.2.2007 15:45

ViestiKirjoittaja S R H » 15.2.2007 2:17

Myin ton m.powerin tyhmyyksissäni pois =( no onneksi on garretin TO3:nen tuossa tallessa, eli paremmin virtaava filsu ja TO3 tulossa kiinni.

Miten ruuvaan tuota pumppua? eli lisään syöttöä.

Onko paskapuhetta että coolerin pitää olla diesel malliin tarkoittettu vai yritetäänkö mua kusettaa kaupoissa?
Viimeksi muokannut S R H, 15.2.2007 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Taajuus
-
Viestit: 597
Liittynyt: 8.5.2005 22:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 15.2.2007 7:30

Syöttöruuvia ruuvaat myötäpäivään. Tuossa kuva avitteeksi, punaisella ympyröity ruuvi: http://www.netikka.net/vepiku/viritys/perussyotto.jpg

Coolerin osalta joo, paskapuhetta.

S R H
-
Viestit: 215
Liittynyt: 2.2.2007 15:45

ViestiKirjoittaja S R H » 15.2.2007 10:29

Yritti myydä mulle "Diesel" coolerin 400E kun normi maksaa 220E.

Koura
-
Viestit: 11
Liittynyt: 21.2.2007 17:38

ViestiKirjoittaja Koura » 21.2.2007 17:47

Foorumia lueskeltuani päätin kutkutella passattia kans. Vaihdoin tonne vakio karan tilalle 1.6td:n karan. Alkuperänen oli lähes pyöreä, jossa toisessa reunassa oli vain pieni tasainen viiste, suora sellainen? 1.6 oli jo sellanen kiilamainen.
Tuloksena oli että putkestakin alkoi tulla jo jotain savua, mustaa sellaista :) ja kulkukin piristy mukavasti. Ennen muutosta ahdot oli 0,55.

Vielä hommaan jotain välijäähdyttimen ja ahdot aattelin nostaa sinne 0,8 tuntumaan, niin eiköhän tollaki jo kehtaa sitte ajella.

Kysymys:
Onko turvallista ajella 0,8 ahdoilla ja jyrkemmällä karalla,ilman välijäähdytinta.

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 21.2.2007 21:58

Kyllä se 0.8:n ahdot kestää mulla on tossa ventossa 0.8bar jo vakiona


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa