ajatuksissa a4 2.5 tdi -98
Valvoja: ffp jäsenet
ajatuksissa a4 2.5 tdi -98
elikkä on tullu iskettyä molemmat silimät kyseiseen vaunuun, 280tkm ajettuun nelikkoon. Oompa kuullu jos jonkinsorttista onkelmaa tuosta koneesta ja mielessä käypi jotta voiko moderni kone olla ns. "paska". Joten mitenköhän tuon koneen laita?? Mitä kannattaa silimäillä tarkasti??
Mitä sanoo kokenut audiväki, kannattaako passata tuonverran ajettu peli??
Mitä sanoo kokenut audiväki, kannattaako passata tuonverran ajettu peli??
Mikä siinä on, että jotkut mersuilijat luulee aina, että se yksi merkki on ylitse muiden, vaikka tuntuvat ihan samoja katiskoja olevan, kuin kaikki muutkin.
Tiedän muutaman muunkin mersuilijan, jotka vievät mersujaan "määräaikaishuoltoon", kun ei sähkövehkeet toimi.
Noh, meitä on niin moneen junaan. Ja perisuomalainen mies on liian usein asenteella "oma merkki on paras".
Ei herneitä eikä papuja...
Tiedän muutaman muunkin mersuilijan, jotka vievät mersujaan "määräaikaishuoltoon", kun ei sähkövehkeet toimi.
Noh, meitä on niin moneen junaan. Ja perisuomalainen mies on liian usein asenteella "oma merkki on paras".
Ei herneitä eikä papuja...
Kyllä mä jättäisin sen -98 mallin v6 TDI:n ostamatta. Nokkiahan noissa menee sun muuta, lisäksi tuo vaikuttaa ikävästi auton jälleenmyyntiarvoon.. Uudemmissa 2003-> ilmeisesti nokkamurheet lienee historiaa? Jos on pakko olla Audi, niin 1,9TDI quattro.
Ainakin täällä nuo nokkaongelmat saa aikaan sen että jos/kun tuo 1,9TDI ei jaksa innostaa, niin tilalle sitten vaan Bemaria 530d:n muodossa. (En ainakaan ole kuullut että noissa olisi vastaavaa "vikaepidemiaa". )
Ainakin täällä nuo nokkaongelmat saa aikaan sen että jos/kun tuo 1,9TDI ei jaksa innostaa, niin tilalle sitten vaan Bemaria 530d:n muodossa. (En ainakaan ole kuullut että noissa olisi vastaavaa "vikaepidemiaa". )
^ 530d: ilmamäärämittareita menee, ei vetoja ja täristää. Polttoainepuolelta zippailee antureita ja siirtopumppu hajoo, ei lähe käyntiin. Kone voi nielasta imusarjasta läpät, paskaks. Laatikot (autom) kyllä kestäviä mutta kasattu ranskassa; osa maanantai-malleja..
Ja sitten alustan puslat ja nivelet.
Että kaikilla merkeillähän näitä pikku vikoja..
Kiva tommosella 530d:llä on kyllä ajella, kulkee ihan mukavasti ja on hiljainen.
Ja sitten alustan puslat ja nivelet.
Että kaikilla merkeillähän näitä pikku vikoja..
Kiva tommosella 530d:llä on kyllä ajella, kulkee ihan mukavasti ja on hiljainen.
Joo..Noita pa puolen vikoja kans kuullut. No, onhan VAG:llakin tukivarret:)
Ja joo, toi 530d automaattina on pirun mukava peli. Tottakai quattro / 4-motion rulettaa.. Mutta silti, ei voi kilpailevaa merkkiä tässä yhteydessä mollata.
Toisaalta, autot on yksilöitä, ja jos tuo kysyjän mainitsema pirssi on muutoin kurantti, niin mikäs siinä. Ei tuollainen -98 vuosikerran TDI q nyt enää ihan tajuttomia maksa. Muistaa vain asennoitua siihen nokkaremppaan.
Ja joo, toi 530d automaattina on pirun mukava peli. Tottakai quattro / 4-motion rulettaa.. Mutta silti, ei voi kilpailevaa merkkiä tässä yhteydessä mollata.
Toisaalta, autot on yksilöitä, ja jos tuo kysyjän mainitsema pirssi on muutoin kurantti, niin mikäs siinä. Ei tuollainen -98 vuosikerran TDI q nyt enää ihan tajuttomia maksa. Muistaa vain asennoitua siihen nokkaremppaan.
Kato ekaks vaikka tää: http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=17909
Itse ajan Audilla joskin vanhemmalla, mutta silti täytyy ihmetellä että miten tuollainen tuote on päästetty markkinoille.
Itse ajan Audilla joskin vanhemmalla, mutta silti täytyy ihmetellä että miten tuollainen tuote on päästetty markkinoille.
Nyt menee osin off topic, mutta kun tuota V6 TDI:tä ollut vielä 2000 luvun paremmallakin puolen..
Itselläkin tuollainen V6 TDI q ollut pariin kertaan vakavan harkinnan alla, mutta homma simppelisti kaatuu siihen ettei nappaa hankkia 30k käyttöautoa johon pitää varata ~5k rahasto nokkaremppaan. Tottakai auton ylläpitoon menee rahaa, mutta tommonen 5k "valmistusvirhe" ei kiinnosta.
Tuo "valmistusvirhe" helppo huomata juuri tuontipeleissä, porukka ostaa hymyssä suin noita "halpoja" v6 TDI pelejä saksasta.. Saksassa ainakin noita tuntuu olevan pilvin pimein, kun taas 1,9TDI maksaa melkein saman, usein jopa enempikin..
Itselläkin tuollainen V6 TDI q ollut pariin kertaan vakavan harkinnan alla, mutta homma simppelisti kaatuu siihen ettei nappaa hankkia 30k käyttöautoa johon pitää varata ~5k rahasto nokkaremppaan. Tottakai auton ylläpitoon menee rahaa, mutta tommonen 5k "valmistusvirhe" ei kiinnosta.
Tuo "valmistusvirhe" helppo huomata juuri tuontipeleissä, porukka ostaa hymyssä suin noita "halpoja" v6 TDI pelejä saksasta.. Saksassa ainakin noita tuntuu olevan pilvin pimein, kun taas 1,9TDI maksaa melkein saman, usein jopa enempikin..
Mikä siinä on, että jotkut mersuilijat luulee aina, että se yksi merkki on ylitse muiden
Oompa ihte miettiny sammaa... kylläpä siltä virmalta ihan hyviä autoja saa mutta on net kaukana esikuvista.
Asiasta moottorisahaan, mulla on ilmeisesti jotenki naksahtanu, kerta ny ei tunnu muu kun B5 aanelkku kelpaavan. Rupiaapa näyttämään siltä jotta joutuu ostamaan vajaavetosen 1.9n... :( vaan mikäpä siinä jos saa luotettavan auton...
Osaako porukka kertua onko isot erot 90 ja 110 heppasissa??
annetaan vähän kehujakin kyseiselle motille
itsellä A6 2.5 V6 tdi kone AFB. -99 ajettu 196000 tuotu joskus italiasta
siis voi olla paljon enemmän ajettu. nokat on vielä kuin uudet.ei naputa
käy vaan kuin ompelu kone. itse ajanut 90000.
heti kun ostin aloin muka virittään kampetta ja nyt on saatu vasta 249 hv etupyörästä.muutamia lämpöantureita mennyt perä jälkeen ja maffeja yksi.
pumpun käytin turusen dieselissä oulussa ja ne teki perus tarkastuksen
eli ajoi penkissä kaikki oli niinkuin pitääkin.
elämässä pitää ottaa riskejä. paljon on kuitenkin
ilmennyt nokka vikaa itse olen VIELÄ säästynyt siltä.
itsellä A6 2.5 V6 tdi kone AFB. -99 ajettu 196000 tuotu joskus italiasta
siis voi olla paljon enemmän ajettu. nokat on vielä kuin uudet.ei naputa
käy vaan kuin ompelu kone. itse ajanut 90000.
heti kun ostin aloin muka virittään kampetta ja nyt on saatu vasta 249 hv etupyörästä.muutamia lämpöantureita mennyt perä jälkeen ja maffeja yksi.
pumpun käytin turusen dieselissä oulussa ja ne teki perus tarkastuksen
eli ajoi penkissä kaikki oli niinkuin pitääkin.
elämässä pitää ottaa riskejä. paljon on kuitenkin
ilmennyt nokka vikaa itse olen VIELÄ säästynyt siltä.
No eipä tuo tähtikeula ole osottautunu maailman luotettavimmaks autoks... kyllä se merkki vaihtuu ja näyttää pahasti siltä että valintana on a4 avant... budjetti ei tosin riitä siihen fejsliftattuun malliin mutta joku 97-99 o hakusessa ja kiitos palautteen niin taijampa pysyä siinä vajaapyttysessä... :)
Valehtelenkohan paljo jos oon sillä kannalla jotta vaggilaisisa on hintalaatusuhe huomattavasti paremmalla mallilla mitäpä mersuisa?!?
Valehtelenkohan paljo jos oon sillä kannalla jotta vaggilaisisa on hintalaatusuhe huomattavasti paremmalla mallilla mitäpä mersuisa?!?
Varmasti nykyisin voi noin olla. Jotenkin silti vaan pitäisin wanhan liiton MB 124 korin Dieseleitä kestävinä peleinä. Omaa kokemusta ei ole, mutta mitä kaveripiirissä kokemusta moisista niin kyllä ne kaikenkaikkiaan aika hyviä kestämään.
Uudet Mersut ainakin parin koeajon perusteella aika heppoisen oloisia pelejä, etenkin hintaan nähden.
Ei tarvitse 5000 E varata korjauksiin, jos ottaa takuun. Takuuta tarjoaa ainakin www.finntakuu.fi ja myy myös yksityisille:
Kirjoittelin www.finntakuu.fi laskuriin takuuhintoja eri malleille.
1998 A4 2.5 TDI Avant, 200 tkm:
Lisäturva plus(korvaa moottori, vaihteisto, voimansiirto, turbo):
12 kk tai 18 500 km 655.20 eur
1998 A4 1.9 TDI Avant, 200 tkm:
12 kk tai 18 500 km 608.40 eur
Vähemmän ajettuihin saa sitten pidemmillekin ajoille.
Yli 250 tkm ajettuun ei takuuta anneta valitettavasti.
Kirjoittelin www.finntakuu.fi laskuriin takuuhintoja eri malleille.
1998 A4 2.5 TDI Avant, 200 tkm:
Lisäturva plus(korvaa moottori, vaihteisto, voimansiirto, turbo):
12 kk tai 18 500 km 655.20 eur
1998 A4 1.9 TDI Avant, 200 tkm:
12 kk tai 18 500 km 608.40 eur
Vähemmän ajettuihin saa sitten pidemmillekin ajoille.
Yli 250 tkm ajettuun ei takuuta anneta valitettavasti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”