Ksenoneista koottu pläjäys
Valvoja: ffp jäsenet
Ksenoneista koottu pläjäys
AKE:n tiedotus mitä lain mukaan vaaditaan:
http://ffp-motorsport.com/tuning/pdf/xenon_ake.pdf
Jälkiasennusksenonit ja linssivalot:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=41789
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=40606
Jälkiasennusksenoneista paljon juttua:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=22207
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=48799
Ksenonit pitkiin valoihin ja muuta yleistä jälkiasennusksenoneista:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=50514
Ongelmia ksenonien ja pitkien valojen kanssa (ei pala yhtä aikaa)
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=38377
Borassa on sama homma, ei toimi pitkillä ksenonit ilman kikkailua
Ksenonit ja ajovaloautomatiikka / linkki originaalin korkeudensäädön saloihin:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=35710
Manuaalinen korkeudensäätö toimimaan uudenmallisilla umpioilla:
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=42799
Audiin aftermarket-ksenonit
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=45900
IV-koriseen Golfiin/Boraan saa umpioiden kytkentäohjeet esim. minulta, ei ole ihan plug-n-play homma, mutta aika lähellä.
Adaptereita ja originaali autom. korkeudensäätölelut voi myös tilata täältä:
http://www.kufatec.de/
Orkkisumpioiden hintoja voi tiedustella esim. Nielsiltä tai Roccolta
Itse tilasin Nielsiltä uudet, käytettyjä ei kuulemma Boraan tahdo löytyä millään. Maksoi n. 1000 e + adapterit. Adapterejahan ei ole pakko tehdä, valot voi kytkeä myös suoraan.
Referenssikuvia märällä asfaltilla
Lyhyet: (kuva on yhtä tärähtänyt kuin kuskikin)
http://img.photobucket.com/albums/v87/J ... 5_4557.jpg
Pitkät:
http://img.photobucket.com/albums/v87/J ... 5_4558.jpg
Lyhyet näyttää tällä hetkellä karvan verran liian alas
Mm. minulta tai VWVortexilta saa originaalin automaattisen korkeudensäädön piuhojen ja muiden lelujen asennusohjeet Word-tiedostona IV-Golf/Boraan
Lisäilen myöhemmin mitä nyt unohtui
http://ffp-motorsport.com/tuning/pdf/xenon_ake.pdf
Jälkiasennusksenonit ja linssivalot:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=41789
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=40606
Jälkiasennusksenoneista paljon juttua:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=22207
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=48799
Ksenonit pitkiin valoihin ja muuta yleistä jälkiasennusksenoneista:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=50514
Ongelmia ksenonien ja pitkien valojen kanssa (ei pala yhtä aikaa)
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=38377
Borassa on sama homma, ei toimi pitkillä ksenonit ilman kikkailua
Ksenonit ja ajovaloautomatiikka / linkki originaalin korkeudensäädön saloihin:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=35710
Manuaalinen korkeudensäätö toimimaan uudenmallisilla umpioilla:
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=42799
Audiin aftermarket-ksenonit
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=45900
IV-koriseen Golfiin/Boraan saa umpioiden kytkentäohjeet esim. minulta, ei ole ihan plug-n-play homma, mutta aika lähellä.
Adaptereita ja originaali autom. korkeudensäätölelut voi myös tilata täältä:
http://www.kufatec.de/
Orkkisumpioiden hintoja voi tiedustella esim. Nielsiltä tai Roccolta
Itse tilasin Nielsiltä uudet, käytettyjä ei kuulemma Boraan tahdo löytyä millään. Maksoi n. 1000 e + adapterit. Adapterejahan ei ole pakko tehdä, valot voi kytkeä myös suoraan.
Referenssikuvia märällä asfaltilla
Lyhyet: (kuva on yhtä tärähtänyt kuin kuskikin)
http://img.photobucket.com/albums/v87/J ... 5_4557.jpg
Pitkät:
http://img.photobucket.com/albums/v87/J ... 5_4558.jpg
Lyhyet näyttää tällä hetkellä karvan verran liian alas
Mm. minulta tai VWVortexilta saa originaalin automaattisen korkeudensäädön piuhojen ja muiden lelujen asennusohjeet Word-tiedostona IV-Golf/Boraan
Lisäilen myöhemmin mitä nyt unohtui
Viimeksi muokannut Ville R, 29.12.2005 10:27. Yhteensä muokattu 10 kertaa.
En tiedä sopiiko tässä kysyä mutta kysyn nyt kuitenkin niin ei tarvtse uutta topiccia aloittaa. Itselläni ei ole ollut xenonvaloja enkä ole sellaiset omaavalla autolla ajanut. Jotkut sanovat että niiden syttyminen kestää kauemmin kuin tavallisten valojen. Onko tämä ero niin suuri että siitä erottaa mitkä lamput autossa on? Ajattelin vaan tuollaisen "halvemman" (eli ilman korkeussäätöä) paketin asennusta autoon ja toive tietysti olisi että sitä ei katsastuksessa huomattaisi. Mitä mieltä, huomaako inssi? Ei kai se kirkkaus nyt päivällä niin paljon erotu? Sanoo vaan että on sinertävät polttimot
Kyllä sen silmällä erottuu kun katsoo, vaikka aika nopeasti nämä nykyiset syttyvätkin. Xenoneita löytyy kyllä nykyään vähemmän valkoisinakin, mutta valokuvio saattaa joskus erota normaalista halogeenista samassa umpiossa.
Väittäisin, että saa olla aika sokea inssi jos ei asiaa huomaa :)
Tokihan ne valot voi vaihtaa tavallisiin katsastuksen ajaksi mitä en tietenkään suosittele.
Väittäisin, että saa olla aika sokea inssi jos ei asiaa huomaa :)
Tokihan ne valot voi vaihtaa tavallisiin katsastuksen ajaksi mitä en tietenkään suosittele.
http://www.slamit.net/index.php?cPath=120_398
tuolla o jo jotai =)
tuolla o jo jotai =)
varmaankin juuri maintsemasi. ite olen harkinnut tuota 1pron sarjaa Harrilta, taidan päätyä siihen. Tiedä sitten mitkä tuikut siinä on, niillehän kuiten luvattiin vuoden takuu ;-) about 6000k sanovat olevan parhain, tiedä sitten ku ei ole päässyt kokeileen ite miten vaikuttaa valon määrään toi kelvini.
Liekkö sairasta istua kahden näytön ääressä ja yrittää käyttää molempia, ku aivosolut riittäis tässä tilassa puolikkaaseen näyttöön... Kuuma sitruunatee, sokeri ja pirtu on aikasta hywwee...xD
Liekkö sairasta istua kahden näytön ääressä ja yrittää käyttää molempia, ku aivosolut riittäis tässä tilassa puolikkaaseen näyttöön... Kuuma sitruunatee, sokeri ja pirtu on aikasta hywwee...xD
http://www.mhturva.com
Tuolta saa xenon sarjoja alkaen 179e,itsellä on tuolta ostettu kalliimpi jsm:n sarja joka maksoi 249e,näkee tosi hyvin.
Tuo myyjä vaikuttaa volvolandian puolella,lueskelkaa sieltä kokemuksia.
Samat polttimot taitaa olla noissa kaikissa halpissarjoissa,ainakin samat liittimet.
Lisäksi kaikki halpissarjat on tehty kiinassa tai koreassa tms.
Pari sataa euroa on pieni hinta siitä kun valot paranee puolella ja näyttää paremmalta varsinkin pimeässä,meneehän laadukkaisiin polttimoihinkin se 30 euroa/pari...
Tuolta saa xenon sarjoja alkaen 179e,itsellä on tuolta ostettu kalliimpi jsm:n sarja joka maksoi 249e,näkee tosi hyvin.
Tuo myyjä vaikuttaa volvolandian puolella,lueskelkaa sieltä kokemuksia.
Samat polttimot taitaa olla noissa kaikissa halpissarjoissa,ainakin samat liittimet.
Lisäksi kaikki halpissarjat on tehty kiinassa tai koreassa tms.
Pari sataa euroa on pieni hinta siitä kun valot paranee puolella ja näyttää paremmalta varsinkin pimeässä,meneehän laadukkaisiin polttimoihinkin se 30 euroa/pari...
about 6000k sanovat olevan parhain, tiedä sitten ku ei ole päässyt kokeileen ite miten vaikuttaa valon määrään toi kelvini.
Toi kelvinlukuhan kertoo vaan minkä väristä valoa se tuottaa. Jostain syystä muita kuin sinisiä ja valkoisia ei näy liikenteessä. Väriskaalaahan niihin on paljonkin mutta en sitten tiedä saako niitä tyyppihyväksynnän (tms) kera..
Kilpijoki kirjoitti:Halvemmaksi tulee releytys, silläkin saa kummasti valoa maailmaan lisää. + kunnon polttimot.
Aikanaan minä releytin valot, uudelleenpinnoitin umpiot ja laitoin kalliit polttimot, tuloksena oli mielestäni oikein hyvät ajovalot vanhaksi autoksi. Mutta nyt kun on kaasupurkausvaloilla tullut ajettua, niin halogenvaloihin en vaihda enää ikinä.
Ja mitä katsastukseen tulee, niin vaikka xenonpolttimon värilämpötila olisikin alhainen, on valo silti niin paljon kirkkaampi ettei sitä voi verrata halogeniin.
Tätä ei tarvinnut "kaivaa ylös", kerta on tahmeana tossa ensimmäisenä, viimesimmästä postauksesta on jo aikaa, mutta kirjotetaan nyt tähän kuitenkin..
Eli itseäkin on alkanut kiehtoa nuo xenonit, ja suunnitelmissa olisi laittaa ne golffiin lyhyiksi, H7:n tilalle.. Sitten kun auto vaihtuu mk4 golffiin, jossa xenonit (toivossa on hyvä elää;)) niin laittaisi tuon sarjan siihen pitkiksi.. (vaikka laitonta?) Tästä heräsikin sitten pari kysymystä:
1: Onko IV golffissa, jossa on alkup. xenonit lyhkäsissä valoissa ja halogeenit pitkissä, niin nuo halogeenit H7 vai H joku muu?
2: Onko noiden muuntosarjojen polttimot jotenkin standardoituja, eli saako noihin polttimoita erikseen?
3: Jos ei ole, niin onko ylipäätään olemassa sellaista sarjaa johon noita polttimoita saisi erikseen?
[edit] vastaan itselleni: ainakin AMP sarjoihin saa näemmä noita polttimoita ja sytyttimiä erikseen..
Siitä sitten syntyikin 4:s kysymys: Onko noista AMP:stä kenelläkään kokemusta? hinnaltaan aika siedettävät.. Eli huonot?
Eli itseäkin on alkanut kiehtoa nuo xenonit, ja suunnitelmissa olisi laittaa ne golffiin lyhyiksi, H7:n tilalle.. Sitten kun auto vaihtuu mk4 golffiin, jossa xenonit (toivossa on hyvä elää;)) niin laittaisi tuon sarjan siihen pitkiksi.. (vaikka laitonta?) Tästä heräsikin sitten pari kysymystä:
1: Onko IV golffissa, jossa on alkup. xenonit lyhkäsissä valoissa ja halogeenit pitkissä, niin nuo halogeenit H7 vai H joku muu?
2: Onko noiden muuntosarjojen polttimot jotenkin standardoituja, eli saako noihin polttimoita erikseen?
3: Jos ei ole, niin onko ylipäätään olemassa sellaista sarjaa johon noita polttimoita saisi erikseen?
[edit] vastaan itselleni: ainakin AMP sarjoihin saa näemmä noita polttimoita ja sytyttimiä erikseen..
Siitä sitten syntyikin 4:s kysymys: Onko noista AMP:stä kenelläkään kokemusta? hinnaltaan aika siedettävät.. Eli huonot?
^ Heh, tarjous, jota kesti muutaman päivän, oli 160e/sarja, nyt normihinta on 169;) Eli tuo tarjoushinta + postikulut 8e, ja ollaan vielä 1e voitolla:) Eli yhteensä 9e kotiinpäin.. No, tulipahan tilattua, kun kerran sai halvalla!:)
[edit] Mites tuon valokuvion kanssa, tuleeko se "oikea" valokuvio, vaikkei olisikaan linssi umpio?
[edit] Mites tuon valokuvion kanssa, tuleeko se "oikea" valokuvio, vaikkei olisikaan linssi umpio?
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 19.1.2007 23:39
Noniin, nyt on sitten golffissakin kunnon valot:) Lyhyissä on H7 xenon muutossarja, pitkissä Philips H7 Pover2Night GT 150 + lisäksi Lisävaloissa on jotkut +50% H3:set
Täytyy kyllä tässä kehua tuota Helixin kertomaa paikkaa! Maanantaina tilasin sarjan, ja nyt on jo keulilla, kaikki toimi kuin rasvattu! Eikä kyllä maksanut paljoa, asennuskin maksoi vain vaivan.. Ei vaan lakkaa hymyilyttämästä:)
Täytyy kyllä tässä kehua tuota Helixin kertomaa paikkaa! Maanantaina tilasin sarjan, ja nyt on jo keulilla, kaikki toimi kuin rasvattu! Eikä kyllä maksanut paljoa, asennuskin maksoi vain vaivan.. Ei vaan lakkaa hymyilyttämästä:)
Mulla on hellan tekemät IV-look ajovalot, niissä on H7 pitkissä ja lyhkäsissä..
Tuo tilaamani sarja meni paikoilleen ihan bolt on, eli xenon polttimon kanta on samanlainen kuin H7:ssa.. Joissain JOMin tai FK:n IV-lookeissa voi olla joku muu kuin H7 pitkissä en tiedä.. Mutta noita xenonsarjoja saa melkeimpä millä vaan polttimo kannalla, rohkeesti vaan tilaamaan:)
Ja tuosta valoviiksestä en osaa sanoa, mutta xenonhan kuluttaa vähemmän virtaa kuin normi polttimo (vrt. 55W vs. 35W) ja sen suur jännitteen kehittää ballasti, eli käytännössä auton omat johdot toimii vain ohjauksena ballastille, eli omilla sähköopin taidoilla arvioisin että viiksi kestää paremmin noita xenoneita, tietävämmät paikkailkoot..
Tuo tilaamani sarja meni paikoilleen ihan bolt on, eli xenon polttimon kanta on samanlainen kuin H7:ssa.. Joissain JOMin tai FK:n IV-lookeissa voi olla joku muu kuin H7 pitkissä en tiedä.. Mutta noita xenonsarjoja saa melkeimpä millä vaan polttimo kannalla, rohkeesti vaan tilaamaan:)
Ja tuosta valoviiksestä en osaa sanoa, mutta xenonhan kuluttaa vähemmän virtaa kuin normi polttimo (vrt. 55W vs. 35W) ja sen suur jännitteen kehittää ballasti, eli käytännössä auton omat johdot toimii vain ohjauksena ballastille, eli omilla sähköopin taidoilla arvioisin että viiksi kestää paremmin noita xenoneita, tietävämmät paikkailkoot..
Tuolla: http://www.elixiere.com/ olis melko halvalla xenoneja. Tuolla ultimatevw:n puolella ovat ihan hyvällä menestyksellä jo tilanneetkin... :)
Nyt kyllä kannattaa varoa!
Viittaatko tuohon ketjuun: http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=9492. Jossa yksi juuri samana päivänä rekisteröitynyt "jarkko2" käy kommentoimassa onnistunutta tilaustaan? Googlekaan ei löydä moista yritystä mistään. Nettisivuista ei paljon irti saa, toimitusehdoista, veroasioista, palautusoikeudesta yms. pakollisista informaatioista ei löydy käytännössä mitään. Jos tavaraa tulisikin, niin noissa "erikoistapauksissa" tehtaalta, eli varmasti Kiinasta, tulliin napsahtaa ja ALVit hintaan päälle. Näkyy laittaneen myös ultimatevw:n "Tori":lle myynti-ilmoituksen omine lupineen viime yönä, vaikka käsittääkseni sinne ei yritysten ilmoituksia hyväksytä.
Edit:
Myös subaruclubilla oli ilmoitus, mutta kyseiset tunnukset oli sieltä jo poistettu syystä tai toisesta. Varmaan samaa spämmäystä harrastanut sielläkin.
Vähemmän yllättäen puhelinnumeroa ei numerohaku tunnista.
Viittaatko tuohon ketjuun: http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=9492. Jossa yksi juuri samana päivänä rekisteröitynyt "jarkko2" käy kommentoimassa onnistunutta tilaustaan? Googlekaan ei löydä moista yritystä mistään. Nettisivuista ei paljon irti saa, toimitusehdoista, veroasioista, palautusoikeudesta yms. pakollisista informaatioista ei löydy käytännössä mitään. Jos tavaraa tulisikin, niin noissa "erikoistapauksissa" tehtaalta, eli varmasti Kiinasta, tulliin napsahtaa ja ALVit hintaan päälle. Näkyy laittaneen myös ultimatevw:n "Tori":lle myynti-ilmoituksen omine lupineen viime yönä, vaikka käsittääkseni sinne ei yritysten ilmoituksia hyväksytä.
Edit:
Myös subaruclubilla oli ilmoitus, mutta kyseiset tunnukset oli sieltä jo poistettu syystä tai toisesta. Varmaan samaa spämmäystä harrastanut sielläkin.
Vähemmän yllättäen puhelinnumeroa ei numerohaku tunnista.
Viimeksi muokannut suumaher, 31.1.2007 15:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
^Riippuu mistäpäin sitä sijaintia katsoo :-) Häätyy sanoa, et pitäis jokaisella sen verran välähtää, et 140 € ei ceenoneita saa, tuli ne sitten mistäpäin "suurelta valmistajalta" tahansa. Täyttä roskaa, sekä saattaapi siinä käydä niinkin, ettei sitä tavaraa tule ollenkaan, mikäli noilla tiedoilla ja ehdoilla lähtee tilailemaan. Jos seikkailumieltä on niin antaa palaa vaan, minäkin voin antaa tilinumeron sekä pyytää laittamaan summan tilille. Voin sitten lähetellä jotain hilpettä jahka saan sen sieltä suurelta toimittajalta xD
Ei kannata aina juostan sen halvimman perässä, se saattaa iskeä kynsille monella eri tapaa...
Ei kannata aina juostan sen halvimman perässä, se saattaa iskeä kynsille monella eri tapaa...
No Ebaysta saa sarjoja jo 85 euroon...Mutta tuskinpa ovat laatukamaa...
Pitkä linkki
Tuo valomainostaja häiritsee meidänkin foorumia...Luulisi oppivan jos viestit poistetaan mutta ei
Pitkä linkki
Tuo valomainostaja häiritsee meidänkin foorumia...Luulisi oppivan jos viestit poistetaan mutta ei
Näyttää taas laittaneen uuden spämmin viime yönnä tuonne ultimavw:lle, olikohan edellinen poistettu. Myös tuulilasin foorumilla näyttää vierailleen, vaikka sielläkään ei sallita minkäänlaisia mainoksia. Melkoinen yöeläjä on meillä tuossa, öisin käy levittelemässä mainoksiaan eri paikkoihin.
Ebaystahan halvalla voi saada, mutta pitää muistaa että hintaan tulee toimituskuluja 35-45e. Ja kun nuo halvat tulee amerikasta tai kiinasta, joten tulliin voi jäädä ja se tietää 30-40e tullimaksua ja ALVia. Ja takuut toimii miten toimii, tavara pitää lähettää takaisin omalla kustannuksella mahdollisissa takuuasioissa, taas parikymppiä.
Ebaystahan halvalla voi saada, mutta pitää muistaa että hintaan tulee toimituskuluja 35-45e. Ja kun nuo halvat tulee amerikasta tai kiinasta, joten tulliin voi jäädä ja se tietää 30-40e tullimaksua ja ALVia. Ja takuut toimii miten toimii, tavara pitää lähettää takaisin omalla kustannuksella mahdollisissa takuuasioissa, taas parikymppiä.
Viimeksi muokannut suumaher, 1.2.2007 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eiköhän noi kaikki kiinalaiset ole suurinpiirtein samaa paskaa eri tarroilla, ainakin siltä näyttää. Itse ainakin otin tietoisen riskin ja tilasin muutamat sellaiset, vielä toimii hyvin.
Jos nyt tuota viimeisenkin Ebay linkin hintaa spekuloi, niin ei se ole 85euroa, vaan 95euroa osta nyt hinta + 35euroa posteja + mahdolliset verot. Elikkäs hinta pompsahtikin yli 150euron.
Jos nyt tuota viimeisenkin Ebay linkin hintaa spekuloi, niin ei se ole 85euroa, vaan 95euroa osta nyt hinta + 35euroa posteja + mahdolliset verot. Elikkäs hinta pompsahtikin yli 150euron.
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 19.1.2007 23:39
^Noh noh, hold down Your Horses, kuten norjalainen sanoi.
Ensinnäkin verot on: Alvi 22% ja tulli xenoneilta 2,7%. Nämä lasketaan hinnasta, jonka muodostavat Xenon-kitin hinta + rahti. Esim. xenon-setti eBayssä 76e + rahti 25e=101e.
2,7 pinnaa veroa apout (3+ (101+3) * 1,22 )-101= apout 26 egee (25,81 tai joain).
So. hinta 126e/setti, JOS jää tulliin. Minimihinta on ollut 59e + rahti.
Välttäkää TNT:tä.
Ovat tehneet pelkian tullin kanssa EU lainsäädännön ja Sinivalkoisen Suomen lakien vastaisesti toimivan tullaussopparin.
Tulli EU:n ulkopuolelta tulevasta tavarasta on oltava maksettavissa yksityishenkilön kototullissa. Nyt TNT on tehnyt sopparin pelkian tullin kanssa, notta alle 22e roinat tullataan Liegessä.
Ja kun kinuskikauppias laittaa ystävällisesti esim. xenonsetin hinnaksi vaikka 20taalaa, ja roina jää tulliin, on pelkian tullilla varmaan oikeua periä sakkoa. Sakko on 20-30e/ paketti.
Pienellä väännöllä, poliiseilla uhkaamalla, kuluttajaneuvojan ja kuluttajaviraston (EKK) sekä Tullin neuvonnan ohjeita lanseeraamalla TNT maksaa ite sakot ja kuluttajan maksettavaksi jää tuo 2,7 pinnaa + alvi.
Notta roti se on postin kulettajallakin. Ekaksi muuten uhkasivat rotulivirmasta 168e alvilla, 58e tullilla ja 30-40 sakoilla. Lopputulos on 26 e alvia ja tullia.
Sitäpaitsi, kuinka monta firmaa maapallolla tekee Xenonsettejä ja missä maassa?
Oikein, yli 80 pinnaa seteistä tulee kinuskien tehtaista, se siitä hellasta, filipsistä, mekatunesta jne. Korea tmv. ..
Kiitos ja anteeksi.
Ensinnäkin verot on: Alvi 22% ja tulli xenoneilta 2,7%. Nämä lasketaan hinnasta, jonka muodostavat Xenon-kitin hinta + rahti. Esim. xenon-setti eBayssä 76e + rahti 25e=101e.
2,7 pinnaa veroa apout (3+ (101+3) * 1,22 )-101= apout 26 egee (25,81 tai joain).
So. hinta 126e/setti, JOS jää tulliin. Minimihinta on ollut 59e + rahti.
Välttäkää TNT:tä.
Ovat tehneet pelkian tullin kanssa EU lainsäädännön ja Sinivalkoisen Suomen lakien vastaisesti toimivan tullaussopparin.
Tulli EU:n ulkopuolelta tulevasta tavarasta on oltava maksettavissa yksityishenkilön kototullissa. Nyt TNT on tehnyt sopparin pelkian tullin kanssa, notta alle 22e roinat tullataan Liegessä.
Ja kun kinuskikauppias laittaa ystävällisesti esim. xenonsetin hinnaksi vaikka 20taalaa, ja roina jää tulliin, on pelkian tullilla varmaan oikeua periä sakkoa. Sakko on 20-30e/ paketti.
Pienellä väännöllä, poliiseilla uhkaamalla, kuluttajaneuvojan ja kuluttajaviraston (EKK) sekä Tullin neuvonnan ohjeita lanseeraamalla TNT maksaa ite sakot ja kuluttajan maksettavaksi jää tuo 2,7 pinnaa + alvi.
Notta roti se on postin kulettajallakin. Ekaksi muuten uhkasivat rotulivirmasta 168e alvilla, 58e tullilla ja 30-40 sakoilla. Lopputulos on 26 e alvia ja tullia.
Sitäpaitsi, kuinka monta firmaa maapallolla tekee Xenonsettejä ja missä maassa?
Oikein, yli 80 pinnaa seteistä tulee kinuskien tehtaista, se siitä hellasta, filipsistä, mekatunesta jne. Korea tmv. ..
Kiitos ja anteeksi.
^Noh noh, hold down Your Horses, kuten norjalainen sanoi.
Kuten sanoin, laskemani oli yllä olevalle huutokaupalle, ei sinun keksimällesi toiselle laskutavalle. Voinhan minäkin tähän vetää jonkun kolmannen vielä...
En kyllä myöskään olisi ymmärtänyt jos ostaja olisi joutunut maksamaan jotain sakkoa kun myyjä on merkinnyt tulliarvon väärin, ei oikein istu Suomalaiseen oikeuskuvaan. Ja kyllä itselleni on tullut TNT:llä isoja paketteja 20euron tulliarvolla paketteja läpi, tottakai niissä on vain ollut isoa 20euron tavaraa sisällä ;)
[edit] Laskutavalla tarkoitan lähtöhintoja, mitkä eivät ole ollenkaan samat mistä keskusteltiin. Tulliprosentti pitäisi autokäyttöön olla kaiken järjen mukaan 3%, TARIC-koodi 8708991000[/edit]
Viimeksi muokannut MikaJ, 2.2.2007 14:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 65
- Liittynyt: 19.1.2007 23:39
Valitettavasti en ole keksinyt mitään laskutapaa. En edes tulli- tahi ALV:n määrää.
Lain mukaan tulli on xenonvaloille EU:n ulkopuolelta saapuessa apout 3% (2,7%?). Tämä on sama joka EU-maassa. Alvi on Suomessa 22%.
Jos muuta maksat, on laskutus pielessä. Mutta kun on rahaa päällä, voihan sitä maksaa vaikka kuinka paljon.
Itse pyysin laskelman kuljetusfirmasta -rotyyli-kuljetus - ja reklamoin sakosta, kun sovitusta poiketen vielä yrittivät sitä minulta periä.
Sama mieltä olen kanssasi MikaJ siitä, että sakon periminen EI olisi ollut Suomalaisen oikeustajun mukaista.
Kuletusfirman lähestymistapa asiakasta kohtaan sensijaan ihmetytti: 3 viikkoa vahtasin Tracking-koodia, joka osoitti puketin olevan Liegessä ja päntiöinään kyselin kuljettajalta ja myyjältä, mistä syystä moinen.
Ilmeisesti Korkeasaaren paviaanit olivat apinatarhan remontin ajan koulimassa rotyylifirman työntekijöitä asiakaspalveluun ja huolintatoimintoihin, koska älysivät siis pyytää aluksi rapiat 250e tullia, alvia ja sakkoja 100e:n valoista.
Edit: Jep, tullineuvonnan ystävällinen rouva antoi koodin 8539390090 (elohopeahöyrylamput jne) ja kivenkovaan väitti, ettei xenonit ole autotarvikkeita vaan näitä lamppuja, anyway tulli sama 2,7%.
Lain mukaan tulli on xenonvaloille EU:n ulkopuolelta saapuessa apout 3% (2,7%?). Tämä on sama joka EU-maassa. Alvi on Suomessa 22%.
Jos muuta maksat, on laskutus pielessä. Mutta kun on rahaa päällä, voihan sitä maksaa vaikka kuinka paljon.
Itse pyysin laskelman kuljetusfirmasta -rotyyli-kuljetus - ja reklamoin sakosta, kun sovitusta poiketen vielä yrittivät sitä minulta periä.
Sama mieltä olen kanssasi MikaJ siitä, että sakon periminen EI olisi ollut Suomalaisen oikeustajun mukaista.
Kuletusfirman lähestymistapa asiakasta kohtaan sensijaan ihmetytti: 3 viikkoa vahtasin Tracking-koodia, joka osoitti puketin olevan Liegessä ja päntiöinään kyselin kuljettajalta ja myyjältä, mistä syystä moinen.
Ilmeisesti Korkeasaaren paviaanit olivat apinatarhan remontin ajan koulimassa rotyylifirman työntekijöitä asiakaspalveluun ja huolintatoimintoihin, koska älysivät siis pyytää aluksi rapiat 250e tullia, alvia ja sakkoja 100e:n valoista.
Edit: Jep, tullineuvonnan ystävällinen rouva antoi koodin 8539390090 (elohopeahöyrylamput jne) ja kivenkovaan väitti, ettei xenonit ole autotarvikkeita vaan näitä lamppuja, anyway tulli sama 2,7%.
-
- uusi tulokas
- Viestit: 1
- Liittynyt: 12.2.2007 2:37
Tilasin valoja
Tilasin luottokortilla http://xxx.xxxxxx.com ja hyvin tuntui homma toimivan, sarja tuli kolmessa päivässä, älkää nyt mollatko suotta em. yritystä taitaa kuitenkin olla varmasti halvin ja nopea toimittaja. Sähköposteihin vastaukset tuli keskimäärin 3 tunnissa, että suosittelen.
Mode-Edit: Kyseinen yritys on harrastanut täällä sääntöjen vastaista mainontaa, useista huomautuksista huolimatta, joten tämän yrityksen mainoksia ei julkaista täällä enää ollenkaan. Tuo mainontatapa kertonee myös jotain yrityksen toimintatavoista. Virallisilta yhteistyökumppaneiltamme löytyy kyllä vähintään yhtä hyvää palvelua sekä edulliset hinnat.
Mode-Edit: Kyseinen yritys on harrastanut täällä sääntöjen vastaista mainontaa, useista huomautuksista huolimatta, joten tämän yrityksen mainoksia ei julkaista täällä enää ollenkaan. Tuo mainontatapa kertonee myös jotain yrityksen toimintatavoista. Virallisilta yhteistyökumppaneiltamme löytyy kyllä vähintään yhtä hyvää palvelua sekä edulliset hinnat.
JM: http://www.xenonled.com/ tilasin 16 kpl 1.2w korvaavia ledituikkuja enkeleihin, sekä kilppareihin sukkulaledit. Väriltään valkoiset. Henk koht suosittelen kyseistä liikettä, asiallisen nopea palvelu, sekä hinnat kohtuulliset.
Edittiä vielä: Tuossa yx kuva josta pystyy vertaamaan normi 1,2w polttimon, sinisen sekä valkoisen ledin valoeron. Virtalähteenä pelittää nokian kännylaturi, joka ei luovuta samoja lukemia kuin auto, joten valoteho ei ihan oikea kuvassa... :-)
edit2: se linkki http://i47.photobucket.com/albums/f167/ ... G_3661.jpg
Edittiä vielä: Tuossa yx kuva josta pystyy vertaamaan normi 1,2w polttimon, sinisen sekä valkoisen ledin valoeron. Virtalähteenä pelittää nokian kännylaturi, joka ei luovuta samoja lukemia kuin auto, joten valoteho ei ihan oikea kuvassa... :-)
edit2: se linkki http://i47.photobucket.com/albums/f167/ ... G_3661.jpg
Modet: Tuosta marco-lahtisen lähettämästä viestistä kannattaisi poistaa tuo otsikkokin (subject), siitä saa vielä vihiä mitä puljua tuossa oikein kaupataan..
Ja asiaakin hieman, ite oon käyttänyt parkkeina noita sinisen sävyisiä lasikantoja, halogeenejen kanssa näytti oikeinkin kivalta, mutta näin xenon aikaan näyttää nekin jo kellertäviltä.. Täytynee hommata tuollaisia ledi parkkeja pari paria.. Vois laittaa toiset rekkarivaloihin, ei olisi aina kuivaa kohtaa takaluukussa rek.valojen kohdalla..;)
Ja asiaakin hieman, ite oon käyttänyt parkkeina noita sinisen sävyisiä lasikantoja, halogeenejen kanssa näytti oikeinkin kivalta, mutta näin xenon aikaan näyttää nekin jo kellertäviltä.. Täytynee hommata tuollaisia ledi parkkeja pari paria.. Vois laittaa toiset rekkarivaloihin, ei olisi aina kuivaa kohtaa takaluukussa rek.valojen kohdalla..;)
Noniin, joudunpas nyt vielä varmistamaan pari seikkaa, jotka ylläolevista aiheista jäi epäselväksi tai josta tuli ristiriitaista tietoa.
Eli autona toimii Golf IV, jossa toinen umpio on mallia Hella ja toinen Valeo (kertaalleen toinen hajotettu :). Kyseessä ovat tietenkin perusheijastinmallit, joten jos näihin asentaa perus H7 muutossarjan, onko niitä minkäänlaista mahdollisuutta saada menemään katsastuksesta läpi? Autohan on vuosimallia -98, joten automaagista säätöä ainakaan ei ilmeisesti tarvi ja pesuritkin on jo omasta takaa (kunhan saadaan taas toimimaan).
Jos taas kyseisistä umpioista ei katsastusmies tykkää, niin missä linssiumpioissa on tuo tarvittava D2S tms. Xenonpolttimohyväksyntä? Eli tilaanko eBaystä jotkin perus FK Angel Eyes umpiot ja niihin H7 muutossarjan? Toisaalta tuollaisellekkin setille alkaa jo hintaa kertymään, joten olisiko järkevämpää yrittää tingata jostain käytetyt alkuperäiset Xenon-setit hintaan ~500 eur?
Toisaalta jostain bongasin vielä ongelmaa originaaliosienkin kanssa. Tarviiko noita alkuperäisia Xenon-umpioita uudelleenjohdottaa umpion sisältä, jotta ne saa säätymään manuaalitasonsäädöillä vai koskiko tämä vain jotain uutta umpiomallia? Entä jos johdotusta tarvitsee tehdä, niin osaako sen tehdä perus kouluelketorniikan taitaja vai tarvitaanko enemmän tietoutta?
Tähtäimessä voisi tällä hetkellä olla eBay :stä kohtuulliseen 500 eur hintaan kokonainen orkkissetti, mutta jos tämä nyt menee puihin, niin varmuudeksi ihmettelen asioita etukäteen.
Eli autona toimii Golf IV, jossa toinen umpio on mallia Hella ja toinen Valeo (kertaalleen toinen hajotettu :). Kyseessä ovat tietenkin perusheijastinmallit, joten jos näihin asentaa perus H7 muutossarjan, onko niitä minkäänlaista mahdollisuutta saada menemään katsastuksesta läpi? Autohan on vuosimallia -98, joten automaagista säätöä ainakaan ei ilmeisesti tarvi ja pesuritkin on jo omasta takaa (kunhan saadaan taas toimimaan).
Jos taas kyseisistä umpioista ei katsastusmies tykkää, niin missä linssiumpioissa on tuo tarvittava D2S tms. Xenonpolttimohyväksyntä? Eli tilaanko eBaystä jotkin perus FK Angel Eyes umpiot ja niihin H7 muutossarjan? Toisaalta tuollaisellekkin setille alkaa jo hintaa kertymään, joten olisiko järkevämpää yrittää tingata jostain käytetyt alkuperäiset Xenon-setit hintaan ~500 eur?
Toisaalta jostain bongasin vielä ongelmaa originaaliosienkin kanssa. Tarviiko noita alkuperäisia Xenon-umpioita uudelleenjohdottaa umpion sisältä, jotta ne saa säätymään manuaalitasonsäädöillä vai koskiko tämä vain jotain uutta umpiomallia? Entä jos johdotusta tarvitsee tehdä, niin osaako sen tehdä perus kouluelketorniikan taitaja vai tarvitaanko enemmän tietoutta?
Tähtäimessä voisi tällä hetkellä olla eBay :stä kohtuulliseen 500 eur hintaan kokonainen orkkissetti, mutta jos tämä nyt menee puihin, niin varmuudeksi ihmettelen asioita etukäteen.
Eräs saksalainen olisi halukas myymään täydellisen Xenon-setin asennussarjoineen. Hintaa paketille kertyisi 535 eur toimituksineen, joten hinta ei paha ainakaan liene. Sitä en tiedä sisältääkö tuo adapterit yms. mutta ne nyt varmaan voi tilata erikseen tai tehdä itse. Mutta kuinkas on tuon johtomodauksen laita? Vaativatko orkkisxenonit tosiaan jotain johtovirityksiä umpioiden sisälle, jotta korkeudensäätö toimii tuolla perus manuaalimokkulalla?
Kaipaisin kommentteja joltakulta joka muutoksen normaaleista halogeeniumpioista xenoneihin on suorittanut.
VWVortexia yritin konsultoida, mutta turhaan.
Kaipaisin kommentteja joltakulta joka muutoksen normaaleista halogeeniumpioista xenoneihin on suorittanut.
VWVortexia yritin konsultoida, mutta turhaan.
Niihin sun vakio umpioihin menee heittämällä tuollainen h7 HID muunnossarja, mutta lailliseksi sitä et saa leimalle mitenkään.
Alkuperäinen sarja vaatii myös muutoksia. Jos haluat alkuperäisen sarjan tehdä täysin tieliikenne kelpoiseksi, niin automaattinen korkeuden säätö pitää löytyä ja toimia, sisällä oleva nappi on tuolloin täysin turha.
Alkuperäinen sarja vaatii myös muutoksia. Jos haluat alkuperäisen sarjan tehdä täysin tieliikenne kelpoiseksi, niin automaattinen korkeuden säätö pitää löytyä ja toimia, sisällä oleva nappi on tuolloin täysin turha.
Alkuperäinen sarja vaatii myös muutoksia. Jos haluat alkuperäisen sarjan tehdä täysin tieliikenne kelpoiseksi, niin automaattinen korkeuden säätö pitää löytyä ja toimia, sisällä oleva nappi on tuolloin täysin turha.
Tuossa AKE :n tiedotteessahan nimenomaan mainitaan, että ennen 10/2000 käyttöönotetuissa autoissa EI vaadita automaattista korkeudensäätöä, vaan manuaalisäätö riittää kunhan pesurit ja Xenoneille hyväksytetyt umpiot löytyy.
Kokeiltiin 00-vuoden primeraan(linssivalot) xenoneita.Valot jäi mielestäni todella vaisuiksi kun vertaa omaan audiin normaaleilla boschin umpioilla samalla xenonsarjalla.(näyttää puolet pidemmälle ja leveämmälle)
Voiko linssivalot olla esim. paljon tarkemmat polttimon syvyyssuunnan asennuksessa ettei valotehoa tule juuri h7 polttimoa enempää?
Onko kokemuksia audin facelift umpioista linssivaloilla joissa xenonit jälkiasennuksena?
Edit:Jossain puljussa oli myynnissä erikseen xenonsarjaa linssivaloille,jotenkin lyhyempi polttimo tai jotain...
Voiko linssivalot olla esim. paljon tarkemmat polttimon syvyyssuunnan asennuksessa ettei valotehoa tule juuri h7 polttimoa enempää?
Onko kokemuksia audin facelift umpioista linssivaloilla joissa xenonit jälkiasennuksena?
Edit:Jossain puljussa oli myynnissä erikseen xenonsarjaa linssivaloille,jotenkin lyhyempi polttimo tai jotain...
Viimeksi muokannut MMM, 19.3.2007 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuinkas jos autossa on vakiona lyhyet xenonit, jolloin löytyy tietty pesurit ja automaaginen säätö. Tällöin lienee pitkien vaihto xenon sarjaan laillinen? Onko pitkissä noista xenoneista niin paljon sitten hyötyä, etenkin kun joutuu niitä räpyttelemään ajaessa pois päältä.. Vaikuttaako tuo miten paljon niiden kulumiseen, sytytyskerroistahan ne vanhenee käsittääkseni?
Itse itselleni vastatakseni: Pitkiä ei saa laillisesti laittaa vaikka lyhyet olisi xenon, näin nähtävästi. Muuten nuo toimisivat nähtävästi hyvin.
Itse itselleni vastatakseni: Pitkiä ei saa laillisesti laittaa vaikka lyhyet olisi xenon, näin nähtävästi. Muuten nuo toimisivat nähtävästi hyvin.
-
- -
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21.9.2006 18:04
minä olen mh-turvalta tilannu..
Tilauksen toimitus nopeaa ja ei ole ollut valittamista tuotteen laadussakaan.
Ainoa mitä oli sanottavaa(pikkujuttu) niin tilasin samalla varapolttimot sieltä, ni ne unohtuivat paketista mutta asiasta ilmoitettuani ne olivat seuraavana päivänä postissa ilman lisä kuluja..
Tilauksen toimitus nopeaa ja ei ole ollut valittamista tuotteen laadussakaan.
Ainoa mitä oli sanottavaa(pikkujuttu) niin tilasin samalla varapolttimot sieltä, ni ne unohtuivat paketista mutta asiasta ilmoitettuani ne olivat seuraavana päivänä postissa ilman lisä kuluja..
-
- -
- Viestit: 117
- Liittynyt: 21.9.2006 18:04
Nyt kun rupeaa pimiä jo tulemaan tänne pohjolaanki ni alko xenonit kiinnostaan, elikkä profiilin autoon olisin laittamassa ja siinähän ei ole automaattista valojen korkeus säätöä.
Onko kukaan laittanu semmosta itelle jälkikäteen ja onko myytävänä jotain valmista sarjaa? Ilmeisesti vakiona jossain taka-akselilla jokin anturi?
Onko kukaan laittanu semmosta itelle jälkikäteen ja onko myytävänä jotain valmista sarjaa? Ilmeisesti vakiona jossain taka-akselilla jokin anturi?
http://www.kufatec.de/
Tuolta luultavammin saa myös Passattiin originaalit johtosarjat ja autom. korkeudensäädön tavarat. Helppojahan nuo orkkikset on laittaa kiinni, kun kaikelle on paikkansa. Ainakin IV Golf/Bora joutuu käyttämään VAG-Com:issa vielä lisäksi
Tuolta luultavammin saa myös Passattiin originaalit johtosarjat ja autom. korkeudensäädön tavarat. Helppojahan nuo orkkikset on laittaa kiinni, kun kaikelle on paikkansa. Ainakin IV Golf/Bora joutuu käyttämään VAG-Com:issa vielä lisäksi
No jos se automalli (3b passat) on hyväksytty käyttöön ennen 1.10.1998, niin automaattista korkeudensäätöä ei tarvita, jos ajoneuvo on rekisteröity ennen 1.10.2000. Tällöin riittää manuaalinen korkeudensäätö. Ajovalonpesimet tarvitaan aina ksenoneiden kanssa. Umpiot pitää olla hyväksytty ksenoneille (D2S, D2R, tms). Mahtaakohan nuo piritekin mallit olla sellaisia? Ja kyllä, muutoskatsastus tarvitaan, mikäli haluaa että ajoneuvo on laillinen.
Mulla olis 3B Passat vuosimallia 1998, suomeen rekisteröinti 2003 muistaakseni.
Ilmeisesti Xenonit saa asentaa laillisesti vaikkei valojen korkeudsensäätöä tai ajovaloautomatiikkaa olekkaan?
Lampun pesurit ilmeisesti on pakko olla, tässä saksantuoti yksilössä ei niitä kuitenkaan ole? Onko kuinka paha projekti asentaa ne jälkikäteen? onko nille jonkinnäköinen valmius tms. Vai olisiko sittenkin järkevämpää laittaa vain orkkis umpioihin halpa muunnossarja ja ottaa se aina katsastukseen pois?
Ilmeisesti Xenonit saa asentaa laillisesti vaikkei valojen korkeudsensäätöä tai ajovaloautomatiikkaa olekkaan?
Lampun pesurit ilmeisesti on pakko olla, tässä saksantuoti yksilössä ei niitä kuitenkaan ole? Onko kuinka paha projekti asentaa ne jälkikäteen? onko nille jonkinnäköinen valmius tms. Vai olisiko sittenkin järkevämpää laittaa vain orkkis umpioihin halpa muunnossarja ja ottaa se aina katsastukseen pois?
-
- -
- Viestit: 55
- Liittynyt: 13.10.2003 21:13
asensin autoon 4golffiin xenonit ajovaloille ja pitkille. ongelmaksi tuli sellainen että kun oli pelkät ajovalot tai parkit päällä pitkien merkkilamppu hehkui himmeänä ja kun laittoi vilkun päälle se vilkkui. ja kun taas laittoi pitkät päälle paloi normaalisti. otin xenonit pitkistä pois merkki valo lopetti palamisen parkki/ajovalo asennoilla eli toimi normaalisti. Onko muilla ollu vastaavia ongelmia ja tietoo/veikkausta mistä voisi johtua?
Mistä tuolta umpiosta pitäis löytyä niitä merkkejä että onko tarkoitettu xenoneille vai ei? Mulla on kuitenkin vaihdetut umpiot ja niissä on ns terävä valokuvio yläreunasta eli epäilen vaan että ne olis xenoneille tarkotetut.
Siinä umpion lasipinnassa se on painettuna, kuten paljon muitakin numero/kirjainyhdistelmiä. Valokuvion terävyys ei ole merkki xenoneille taroitetuista umpioista. Jos löydät DC tai DCR merkintöjä niin on xenoneille ok, muuten ei.
A4 B6:een asennettiin tuossa H.I.D-merkkinen xenonsetti pitkille. Lyhyillä on jo tehdasxenonit. Ongelmana pitkän valon sammuminen n. sekunnin päälläolon jälkeen. Sähkökeskus ilmeisesti luulee että lamppu on palanut kun ottaa vähemmän virtaa kuin halogeeni ja menee vikatilaan eli sammuttaa virran polttimolta. Mittaristoonkin tulee vikailmoitus pitkistä. Sähkökeskustakaan ei ilmeisesti saa koodattua xenonille? Vai pitääkö asentaa vastus ballastin virtakaapeliin eli keskus luulisi paikallaan olevan halogeenin?
Tommosia bongasin:
http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=178
http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=179
Kumpikohan nyt sitten tohon audiin sopis? Tuntuis että tuo jälkimmäinen...
Tommosia bongasin:
http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=178
http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=179
Kumpikohan nyt sitten tohon audiin sopis? Tuntuis että tuo jälkimmäinen...
Tommosia bongasin:
http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=178
http://www.katuauto.fi/product_info.php ... cts_id=179
Kumpikohan nyt sitten tohon audiin sopis? Tuntuis että tuo jälkimmäinen...
Jotkut automallit vaativat diagnostiikan huijaamisen jälkiasenteisten xenonien kanssa. Helpoin tapa on lisätä tehovastus rinnan kytkettynä xenonin kanssa, eli juurikin tuo jälkimmäinen vaihtoehto.
Ymmärtääkseni Konsernin (VAG) tuotteiden pitkiin ei ole alkuperäisiä xenoneita saatavissa, joten koodaus taitaa olla poissuljettu vaihtoehto. Ainakaan G5:ssa ei ole mitään vaihtoehtoja pitkien diagnostiikan poistamiselle.
Lyhyt oppimäärä:
Vastus rinnan kytkettynä valon kanssa lisää tehon kulutusta.
Kondensaattori rinnan kytkettynä tasaa jännitettä (Poistaa siis häiriöitä ja tasoittaa "jännitekuoppia").
Entäs molemmat? Radioonki tuo tuntui aiheuttavan pientä häiriöö. Voisko tuo konkka auttaa tuohon?
Joo ilmeisesti nuo konsernin pelit on kaikki tuolla bi-xenonsysteemillä, missä pitkä ja lyhyt on samalla plottimolla ja läppä rajoittaa lyhyelle valolle kuvion. Lisäpitkänä umpiossa ihan halogeeni.
Taannoin koitettiin B7:n koodata lyhyille valoille noita jälkiasennusxenonvaloja niin ei onnistunu. Bi-xenonkoodauksella pitkä valo ei syttynyt lainkaan ja halogeenikoodauksella ei tullut riittävästi jännitettä eli valo alkoi vilkkumaan.
Joo ilmeisesti nuo konsernin pelit on kaikki tuolla bi-xenonsysteemillä, missä pitkä ja lyhyt on samalla plottimolla ja läppä rajoittaa lyhyelle valolle kuvion. Lisäpitkänä umpiossa ihan halogeeni.
Taannoin koitettiin B7:n koodata lyhyille valoille noita jälkiasennusxenonvaloja niin ei onnistunu. Bi-xenonkoodauksella pitkä valo ei syttynyt lainkaan ja halogeenikoodauksella ei tullut riittävästi jännitettä eli valo alkoi vilkkumaan.
Ei kondensaattoreista ainakaan haittaa ole, mutta luulen että häiriöt eivät pelkästään niillä poistu ( http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=92012 ).
Helpoin tapa olisi ostaa häiriötön sarja, mutta sellaisen löytäminen voi olla hieman aikaa kuluttava ja kallis operaatio, jos saatavilla on ainoastaan jälkiasenteisia (made in kina) sarjoja.
Minä lähtisin ratkaisemaan ongelmaa lisäämällä xenonien virtasyöttöön kunnolliset LC-suotimet ja maadoittamalla ballastien rungot auton runkoon (jos metalliset). Jos/kun ongelma ei poistu niin jatketaan poistamalla maadoituslenkki radiosta, eli eristetään antennin maadoitus antennin jalasta. Seuraavaksi lisätään LC-suodin myös radion jännitesyöttöön, mikäli häiriöt eivät poistu.
Kunnollista kaupallista LC-suodinta (kela sarjassa ja kondensaattori rinnan kuorman kanssa) en ole vielä löytänyt, joten täytynee alkaa suunnittelemaan sellaista.
Helpoin tapa olisi ostaa häiriötön sarja, mutta sellaisen löytäminen voi olla hieman aikaa kuluttava ja kallis operaatio, jos saatavilla on ainoastaan jälkiasenteisia (made in kina) sarjoja.
Minä lähtisin ratkaisemaan ongelmaa lisäämällä xenonien virtasyöttöön kunnolliset LC-suotimet ja maadoittamalla ballastien rungot auton runkoon (jos metalliset). Jos/kun ongelma ei poistu niin jatketaan poistamalla maadoituslenkki radiosta, eli eristetään antennin maadoitus antennin jalasta. Seuraavaksi lisätään LC-suodin myös radion jännitesyöttöön, mikäli häiriöt eivät poistu.
Kunnollista kaupallista LC-suodinta (kela sarjassa ja kondensaattori rinnan kuorman kanssa) en ole vielä löytänyt, joten täytynee alkaa suunnittelemaan sellaista.
Onkos kukaan tilaillut tuolta Xenonkauppa.fi:stä?
Luotettavaa?
Edullista?
Ja haluaako joku suositella vielä lisää jotain kauppaa mistä löytäisi "laadukkaat" ja edulliset sarjat.
kun tässä on nyt 4 kauppaa mahdollisuutena mitä ensiksi tuli vastaan:
www.xenonkauppa.fi
www.piritek.com
www.rime.fi
www.katuauto.fi
edit. kysymyksenä, kun olette asennelleet noita sarjoja, niin oletteko irroittaneet umpion asennuksen ajaksi?
edit2. Onko 3BG pasuunassa tuollaiset D2S umpiot vakiona?
Luotettavaa?
Edullista?
Ja haluaako joku suositella vielä lisää jotain kauppaa mistä löytäisi "laadukkaat" ja edulliset sarjat.
kun tässä on nyt 4 kauppaa mahdollisuutena mitä ensiksi tuli vastaan:
www.xenonkauppa.fi
www.piritek.com
www.rime.fi
www.katuauto.fi
edit. kysymyksenä, kun olette asennelleet noita sarjoja, niin oletteko irroittaneet umpion asennuksen ajaksi?
edit2. Onko 3BG pasuunassa tuollaiset D2S umpiot vakiona?
PostPosted: 15.2.2008 11:30 Post subject:
voiskohan tuon aken tekstin saada näkyville johonki?
AKE:n ohje ksenonvaloista.
-
- -
- Viestit: 408
- Liittynyt: 3.1.2004 22:24
Senverran kommentoisin... Itse ostin Golfiini Hellan IV-look umpioihin pitkille H7-Xenonsetin, merkiltään Conquer. Onhan se melko katulaiton, kun on 55W. Kyllä näkee ja ei ole mitään radiohäiriöitä.
Kommenttini koskee lähinnä värilämpötilaa: Mulla on 4300K setti ja tarkoituksella halusin likelle halogeenien värilämpötilaa päästä. Hankkiessa kannattaa tosiaan ottaa huomioon että valovirta lumeneina laskee mitä suurempii kelvinlukemiin mennään. Isoin valovirta saadaan tuossa 4300k paikkeilla. Vähemmän kiusaa vastaantulijoita ja kissalan poikia. Onhan toikin melko sininen syttyessä ja lämmitessään.
Kommenttini koskee lähinnä värilämpötilaa: Mulla on 4300K setti ja tarkoituksella halusin likelle halogeenien värilämpötilaa päästä. Hankkiessa kannattaa tosiaan ottaa huomioon että valovirta lumeneina laskee mitä suurempii kelvinlukemiin mennään. Isoin valovirta saadaan tuossa 4300k paikkeilla. Vähemmän kiusaa vastaantulijoita ja kissalan poikia. Onhan toikin melko sininen syttyessä ja lämmitessään.
Laitoin omaan passattiin 5000K xenonit ja suuntailin vielä valot paremmin.
Täytyy kyllä sanoa, että muutos entiseen on suuri.
Laitan vielä linkit muutamiin kuviin...
Osram nightbreaker vs. 5000K xenon:
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img979357.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img979358.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img979359.jpg
Vielä kun laittaisi ledit parkkeihin.
Mikähän niksi on hanttarin parkissa, kun ei lähde millään irti?
Kuskin puoleinen lähtee heti, kun vähän piuhoista nykäisee.
Täytyy kyllä sanoa, että muutos entiseen on suuri.
Laitan vielä linkit muutamiin kuviin...
Osram nightbreaker vs. 5000K xenon:
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img979357.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img979358.jpg
http://kuvablogi.com/nayta/iso/img979359.jpg
Vielä kun laittaisi ledit parkkeihin.
Mikähän niksi on hanttarin parkissa, kun ei lähde millään irti?
Kuskin puoleinen lähtee heti, kun vähän piuhoista nykäisee.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 42 vierailijaa