mk2 penkkien/pahvien verhoiluttaminen
Valvoja: ffp jäsenet
mk2 penkkien/pahvien verhoiluttaminen
Eli mulla on kakoses corradon etujakkarat, muuten vakiokankainen sisusta.
Onko kenelläkään tiedossa jotain putiikkia tms, joka tekee verhoiluja kohtuuhintaan, tietysti hyvät aikaisemmat kokemukset olis kivoja lisiä :) Tarkotus olis saada nahkaa/tekonahkaa tuonne kopperon sisään... :)
Onko kenelläkään tiedossa jotain putiikkia tms, joka tekee verhoiluja kohtuuhintaan, tietysti hyvät aikaisemmat kokemukset olis kivoja lisiä :) Tarkotus olis saada nahkaa/tekonahkaa tuonne kopperon sisään... :)
Corradon jakkaroissa ei mielestäni ole mitään muuta vikaa kuin, se että ne tulee
perhanan alas ja autosta ei meinaa nähdä ulos. Isoilla ukoilla ei ole ongelmia.
Keinonahkaa ei mielellään perseen alle, eikä selän taa, nimittäin hiostaa ihan
helevesti. Vaikka porukka väittää että aito nahka ei hiosta, niin paskan marjat, kyllä
hiostaa.
Itse tein tälläsen sisustan.
perhanan alas ja autosta ei meinaa nähdä ulos. Isoilla ukoilla ei ole ongelmia.
Keinonahkaa ei mielellään perseen alle, eikä selän taa, nimittäin hiostaa ihan
helevesti. Vaikka porukka väittää että aito nahka ei hiosta, niin paskan marjat, kyllä
hiostaa.
Itse tein tälläsen sisustan.
teit itse? :o
milläs konsteilla nuo nahkat + kankaat saa siististi ja fiksusti penkkeihin kiinni...?
vai käytitkö jossain liikkeessä ?
noista corradon jakkaroista sen verran, että joo ne on kyllä hyvät istua, eikä mulla ole ongelmaa nähdä autosta ulos kun 180cm olen... tosin penkki on korkeimmassa asennossaan :)
sulla on tuolla ovipahveissa alhaalla jotkut custom kajarimokkulat? mistä materiaalista teit? :)
milläs konsteilla nuo nahkat + kankaat saa siististi ja fiksusti penkkeihin kiinni...?
vai käytitkö jossain liikkeessä ?
noista corradon jakkaroista sen verran, että joo ne on kyllä hyvät istua, eikä mulla ole ongelmaa nähdä autosta ulos kun 180cm olen... tosin penkki on korkeimmassa asennossaan :)
sulla on tuolla ovipahveissa alhaalla jotkut custom kajarimokkulat? mistä materiaalista teit? :)
Minulle teki verhoilija, kun ei ollut tarvittavia työvälineitä -pelkkä tahto ei riitä. Sivuihin ja taakse mustaa keinonahkaa ja keskelle viininpunaista saabin plyysiä. Rungot on -90 GT Passatista.
Tereet olisi saanut reunoihin lisähintaan. Joensuussa etupenkit 300€ verhoiltuna, purku ja kasaus omana työnä. Noissa on lämmitys vain keskiosassa ja ainakin pakkasella toimii hyvin.

Tereet olisi saanut reunoihin lisähintaan. Joensuussa etupenkit 300€ verhoiltuna, purku ja kasaus omana työnä. Noissa on lämmitys vain keskiosassa ja ainakin pakkasella toimii hyvin.
Noniin nyt alko useasta innoitteesta penkkien verhoilu ja ensimmäisiä tuloksia jo näkyy. Seuraavaksi olis tarkoitus tuota istuinosaa alkaa tekemään mut sellanen kysymys olis ihmisille, jotka näitä on jo tehny tai muuten vaan sattuu tietämään että tarviiko tuo selkänoja irroittaa, että saa laitettua istuinosan verhoilun paikoilleen vai onnistuuko se ilmankin? Etten turhaan lähde repimään sitä kun ei näytä ihan yksinkertaiselta hommalta. Vähän jo jäi osia käteenkin ku koitin irrottaa :)
Juu sainkin sen jo pois. Eipä se sen kummempi ollutkaan ja samalla sai vähän korjattua noita avausmekanismeja kun ajan saatossa on vähän jumiutunut.
Kyllä varmaan roikkuu kun on vaan pussi laitettu päälle eikä pingotettu mistään ;) Mut en epäile yhtään etteikö roikkuis kun on lopullisesti laitettu kiinni. Olen meinaan ihan pirun tyytyväinen tuohonkin tulokseen kun ensimmäisen ja viimeisen kerran käytin ompelukonetta joskus viisivuotiaana ja ehkä kerran yläasteella. Aloitin tekemisen sillä että luin ompelukoneen käyttöoppaan ni ehkä se kertoo jotain :D
Kyllä varmaan roikkuu kun on vaan pussi laitettu päälle eikä pingotettu mistään ;) Mut en epäile yhtään etteikö roikkuis kun on lopullisesti laitettu kiinni. Olen meinaan ihan pirun tyytyväinen tuohonkin tulokseen kun ensimmäisen ja viimeisen kerran käytin ompelukonetta joskus viisivuotiaana ja ehkä kerran yläasteella. Aloitin tekemisen sillä että luin ompelukoneen käyttöoppaan ni ehkä se kertoo jotain :D
Tämä penkkien verhoilu olisi sellaista hommaa jota tekisi todella paljon mieli opetella. Ei vaan ole tavallista Singeriä kummempaa konetta millä treenata. Harjoittelun tuskissaan piti verhoilla pakuun pojalle turvaistuin verhoilijalta jääneillä ylijäämäpaloilla joista ammattilainen teki muut penkit... Kivaa oli ja kipinä iski kyllä. Tosi kivaa hommaa!
Minäkin naama irvessä näitä lähdin tekemään ajatellen että pakko kai se on! Mutta ensimmäisen palan laitettuani ompelukoneeseen olen ollut koko touhun lumoissa ja kaasujalka vaan vipattaa jatkuvasti :) Parasta on se jännitys että sopiiko kappale vai eikö se sovi. Tietysti ympäristölle ja itselle turvallisinta olisi jos se sopisi. On aika homma vetää kaikki uusiksi jos terenauhaakin laittaa kun ne kaikki sattuu olemaan samassa saumassa. Täytyy tehdä tosi tarkkaan saumavarat ja kankaanpalat!
Ja tosiaan ihan tavallisella ikivanhalla ompelukoneella hommia aloin tekemään. Ehkei tuo ihan paksuihin nahkoihin kykene, mutta luovuutta kannattaa käyttää niin saattaa löytää kestävää, ohkasta, halpaa ja mahtavan värivalikoiman omaavaa kangasta ;)
Ja tosiaan ihan tavallisella ikivanhalla ompelukoneella hommia aloin tekemään. Ehkei tuo ihan paksuihin nahkoihin kykene, mutta luovuutta kannattaa käyttää niin saattaa löytää kestävää, ohkasta, halpaa ja mahtavan värivalikoiman omaavaa kangasta ;)
Lainataan lisää:
Onko kellään tietoa mistälöytys samanlaista tai vastaavaa mustaa kangasta mitä on G3 sporttipenkeissä, riesituissa ja selkänojan sivu tuissa? On kohta puhkikulun kuskinpenkistä kun oli pehmuste rikki siitä vakiopaikasta riesituelta mutta se on nyt korjattu.
Ja takaniskatukiin tarvisi kans kun laitan ventosta tuet ja ne on sillä pappa kuosilla.
Onko kellään tietoa mistälöytys samanlaista tai vastaavaa mustaa kangasta mitä on G3 sporttipenkeissä, riesituissa ja selkänojan sivu tuissa? On kohta puhkikulun kuskinpenkistä kun oli pehmuste rikki siitä vakiopaikasta riesituelta mutta se on nyt korjattu.
Ja takaniskatukiin tarvisi kans kun laitan ventosta tuet ja ne on sillä pappa kuosilla.
Ajattelin tässä kans ite verhoiluttaa passatin penkit jollain ammattilaisella ja samalla korjauttaa pehmusteet. Visio olis, että penkkien sivut ois nahkaa/keinonahkaa ja istuinosat jotain 70-lukulaista GTI-tyyppistä ruutukuviota.
Kysymys kuuluu: Mitä kangas tulee olla "tyypiltään" jotta se soveltuu tarkoitukseen, ja oisko esim. jotain nettisivua josta vois katella erilaisia kankaita... Ei hirveästi oo tullu ommeltua niin on aivan pihalla :D
Kysymys kuuluu: Mitä kangas tulee olla "tyypiltään" jotta se soveltuu tarkoitukseen, ja oisko esim. jotain nettisivua josta vois katella erilaisia kankaita... Ei hirveästi oo tullu ommeltua niin on aivan pihalla :D
-
- -
keskelle viininpunaista saabin plyysiä
eikö tuo plyyshi kuole koskaan... ehkä maailman rumin kangas.
no, tämä oli vaan mun mielipide.
tampereenseudun verhoomoista sen verran että design eugen tekee hyvää jälkeä (tehnyt mm. OLIO:n sisustan) hinta on kyllä sen mukaan. jos haluaa halvalla niin viet hämeenlinnan amikseen.
-
- -
-
- -
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”