Käytimpä autoni konttorilla ja päästömittauksessa tuli savutusarvoksi T= 1.75, kierrosluvulla 4880, vuosi sitten arvo oli pienempi, 1.25 ja 5050 rpm. Eri katsastusasemat oli.
Onko nämä arvot tyypillisiä pumppusuutin koneille? Ihmetyttää hiukan kierrosluku että miten se otti kiekkaa nyt vähemmän, vai onko noissa mittalaitteissa heittoa?
Maffi on vaihdettu puoli vuotta sitten ja ilmasuodatin, ei virityksiä...
Pd koneen savutusarvo...
Valvoja: ffp jäsenet
.
Savuarvo on ihan hyvä ja sen puolestahan auto on läpäissyt homman kirkkaasti.
Ahdetulla diiselillä raja on 3.
Siihen savuarvon muuttumiseen vaikuttaa niin moni juttu, tuollainen ero on pieni.
Kierrosluvun heittokin voi johtua pelkästään mittatarkkudesta, tai sen heitosta.
Voi siihen vaikuttaa ihan moottorien lämmöissä olevat erotkin.
Ajelet vaan auringon laskuun. :-)
.
Savuarvo on ihan hyvä ja sen puolestahan auto on läpäissyt homman kirkkaasti.
Ahdetulla diiselillä raja on 3.
Siihen savuarvon muuttumiseen vaikuttaa niin moni juttu, tuollainen ero on pieni.
Kierrosluvun heittokin voi johtua pelkästään mittatarkkudesta, tai sen heitosta.
Voi siihen vaikuttaa ihan moottorien lämmöissä olevat erotkin.
Ajelet vaan auringon laskuun. :-)
.
Oma kiesi tuli myös käytettyä leimalla parisen viikkoa sitten ja vähän ihmetys oli tuon savutusarvon pienuus. Ajattelin vielä että pitäisköhän säätää varalta syöttöjä pois ym. hiplausta, mutta päädyin sitten kuitenkin kokeilemaan ihan tuollaisenaan. Niin eipä olis ollu vielä hätäpäivää vaikka olis lisääkin laittanu soppaa, lukema oli nimittäin 0,25... onko tuo nyt ihan ok noinkaan päin jos viritetyssä moottorissa tuollanen arvo.. vissiin kertoo ainakin siitä että soppaa lisää rankalla kädellä jos aikoo tehua saada.
AGR mosa ja virikoisia mm. gt1749vb, 11mm päällä sekä powerplussat... ohjelma melko vakio.. putkisto suora ilman kattia, mitä nyt takavaimennin(ei varsinainen läpivirtaava) mutta se ei ahdista yhtään ja samalla pöhinällä tulee kaasut pihalle kun suorallakin.. ja melko lämpimänä vieläpä.. mut tuo katti/putkistohommahan ei kait juurikan savutusarvoon vaikuta..
AGR mosa ja virikoisia mm. gt1749vb, 11mm päällä sekä powerplussat... ohjelma melko vakio.. putkisto suora ilman kattia, mitä nyt takavaimennin(ei varsinainen läpivirtaava) mutta se ei ahdista yhtään ja samalla pöhinällä tulee kaasut pihalle kun suorallakin.. ja melko lämpimänä vieläpä.. mut tuo katti/putkistohommahan ei kait juurikan savutusarvoon vaikuta..
Eipä tietenkään kerrota, tiedän kyllä että alkaa samantien synnyttämään jos katittomuuden huomaa. Onhan siinä orggis kissan kuoret silmänlumeena ja sehän riittää, mittausarvoista kun se ei sitä nää.
Mutta menin kyllä ihan itse rällimään arvuuttajalle ahtimen vaihdosta.. kun alkoi väittämään että alkaa mukamas turpo pehmenemään. Niin piti vähän ääneen epäillä että taitaa ne pitempään kestää kun puol vuotta/~15000km. Se kyllä unohtu kertoo kaiken jännityksen keskellä ettei ahdin ole ihan sama mitä tehtaalla ovat pannun kylkeen ruuvannut. Kysyhän tuo että hajosko entinen kun uus pitäny laittaa.. vastasin että ei hajonnu mut oli jo yli 300tkm lasissa eikä ahdinta huollettu koskaan ja eipä noita kyllä jaksa huolellakaan, sama vaihtaa uutta kehiin ;)
Syy taasen siihen mistä epäili ahtimen huonokuntoisuutta oli se että coolerille menevän ahtoputken ja ahtimen välisestä liitoksesta fuskaa vähän öljyä... se kun on sellanen leikkaa/liimaa/askartele tyyppinen ratkasu.
Mutta menin kyllä ihan itse rällimään arvuuttajalle ahtimen vaihdosta.. kun alkoi väittämään että alkaa mukamas turpo pehmenemään. Niin piti vähän ääneen epäillä että taitaa ne pitempään kestää kun puol vuotta/~15000km. Se kyllä unohtu kertoo kaiken jännityksen keskellä ettei ahdin ole ihan sama mitä tehtaalla ovat pannun kylkeen ruuvannut. Kysyhän tuo että hajosko entinen kun uus pitäny laittaa.. vastasin että ei hajonnu mut oli jo yli 300tkm lasissa eikä ahdinta huollettu koskaan ja eipä noita kyllä jaksa huolellakaan, sama vaihtaa uutta kehiin ;)
Syy taasen siihen mistä epäili ahtimen huonokuntoisuutta oli se että coolerille menevän ahtoputken ja ahtimen välisestä liitoksesta fuskaa vähän öljyä... se kun on sellanen leikkaa/liimaa/askartele tyyppinen ratkasu.
-
- -
- Viestit: 31
- Liittynyt: 23.10.2006 21:10
Noista savuarvoista vaan että kun monilla tuntuu olevan tosi alhaisia arvoja, mitä olen jostain topikeista lueskellut, reippaasti alle 1 ja silleen. Kai toi mun kansanauto saa tarpeeksi sapuskaa, tai tuli mieleeni että jumitteleeko se turpon säätöhässäkkä siellä ettei tuu aina tarpeeksi ahtoja, josta kielisi myös se asia, että suorituskyky vaihtelee. Usein tuntuu että puuttuu se terävin potku ja taas joskus yllättää että miten tää näin hyökkää =)
Täytynee hommata se obd-kaapeli joka pitäisi olla joka vw-jannulla, että pääsee tutkaileen noita arvoja.
Täytynee hommata se obd-kaapeli joka pitäisi olla joka vw-jannulla, että pääsee tutkaileen noita arvoja.
Eikai sen kuulu savuttaakkaan paikallaan polkiessa. Ahdot nousevat vasta, kun vedossa ja tulee vastusta. Ilman paineita ohjaus ei nosta syöttöjäkään.
Kaverilla audi pölläytti pikkasen ko polkasi kaasun kierroksille katsastuksessa, silti katsastusmies sano että nollaa näyttää, ei tätä usko poliisikaan. Autossa oli racet, t03 turbo (0,8 paineet oli sillon) ja mitähän muuta jännää.
Just ennen mittausta konttorin pihassa tekstaili sitä pirssiä, komia pilvi perässään :)
Kaverilla audi pölläytti pikkasen ko polkasi kaasun kierroksille katsastuksessa, silti katsastusmies sano että nollaa näyttää, ei tätä usko poliisikaan. Autossa oli racet, t03 turbo (0,8 paineet oli sillon) ja mitähän muuta jännää.
Just ennen mittausta konttorin pihassa tekstaili sitä pirssiä, komia pilvi perässään :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa