1.6TD kansi

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

PikkuCaddy
-
Viestit: 13
Liittynyt: 12.1.2007 19:49

1.6TD kansi

ViestiKirjoittaja PikkuCaddy » 13.1.2007 12:13

Onko 1.6td kannessa käytännön eroa tuohon 1.6d, vapaastihengittävään? Meni td:sta kansi, kotona ois 1.6d vielä nipussa. Ventiilit on erilaiset ja se varakansi on mekaanisilla nostimilla. Laitanko vaan vaparin kanssi kiinni? Entäs nokka-akselit? Ovatko samanlaisia?

On vielä muutaki :) Syöttöpumpun käyttökseli liikkuu sivuttain. Huomaa melko selvästi, kun ottaa akselista kiinni ja keinuttaa. Varsinkin, kun remmipyörä on paikalla ja siitä keinuttaa. Välys ei ole hammaspyörän ja akselin välissä. Kuinka paljon on liika? Laitanko vain sen ahtopaineenalaisen maksimisyötön lisäämishärvelin tavalliseen syöttöpumpuun? Nestepäät ovat saman kokoiset.

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 14.1.2007 15:31

Jos varakansi mekaanisilla ja alkuperäinen hydraulisilla niin ei käy ristiin kannet.

Siitä rikastuskannen vaihdosta syöttöpumppuun ei ole mitään hyötyä koska normaali pumpussa on sisällä kaasuvivulle toppari mutta riklastuksella olevassa pumpussa se on säätyvä...

PikkuCaddy
-
Viestit: 13
Liittynyt: 12.1.2007 19:49

ViestiKirjoittaja PikkuCaddy » 15.1.2007 15:35

Eikö käy ristiin? Mistä jää kiinni?

Syöttöpumpusta otin sen topparin jo pois. Vaihdoin myös nokkalevyn jyrkimmillä nostoilla ja jäykimmät jouset.

Laakeri
-
Viestit: 58
Liittynyt: 24.6.2006 15:04

ViestiKirjoittaja Laakeri » 15.1.2007 15:48

Jossain törmäsin ideaan, että mekaanisilla nostajilla oleva kansi passaa hydraulisella olleen tilalle, jos tukkii jonkun öljyreijän lohkosta, ovat pajukeppiä ja mitä liet tunkeneet sinne. Holysmokella muistaakseni siitä luki

diese-listi
-
Viestit: 494
Liittynyt: 2.7.2004 3:59

ViestiKirjoittaja diese-listi » 15.1.2007 21:26

Tuota samaa reiän tukkimista mietin itsekkin aikasemmin... Totesin vaan että on helpompi laittaa oikea kansi...

Eli juuri tuo ongelma sopivuudessa on öljykanava 1. ja 2. sylinterin välillä joka näkyy kannen ja lohkon kyljessä pattina... Mekaanisilla nostajilla olevassa koneessa tätä pattia ei ole... Samanlainen kuin 2. ja 3. sylinterin välissä mut pienempi...

Paitsi itsellä löytyy mekaanisilla nostajilla oleva kansi jossa tämä patti on mut ei sielä mitään öljykanavaa ole... =O Lohkossa tätä pattia ei ollut... Joku välimalli vissiin... Uudempi muotti vanhemmilla sisuksilla... =/

Laakeri
-
Viestit: 58
Liittynyt: 24.6.2006 15:04

ViestiKirjoittaja Laakeri » 22.1.2007 21:44

Onko muuten käytännön merkitystä, onko hydraulisilla vai mekaanisilla nostajilla kansi? Lähinnä virityspotentiaalin kannalta. Haussa on kohtalaisesti tehoja tuosta 1.6:sesta, joten olisi hyvä tietää, onko fiksuinta vaihtaa koko peruskone samantien.

PikkuCaddy
-
Viestit: 13
Liittynyt: 12.1.2007 19:49

ViestiKirjoittaja PikkuCaddy » 24.1.2007 19:39

Kun sitä tehoa haetaan huomattavasti korkeammalla kierrosalueella, olisivat ehkä mekaaniset nostimet hyödyllisiä. Omia positiivisia kokemuksia (tehon nousu) nostimien vaihdosta virittämisen yhteydessä löytyy vain bensakoneesta. Kyseessä oli 1.3:nen.
Sinuna Laakeri, en menisi vaihtamaan koko peruskonetta tuon takia.

Kampiakseli
-
Viestit: 26
Liittynyt: 16.11.2006 10:42

ViestiKirjoittaja Kampiakseli » 28.1.2007 22:43

onkos muuten aivan sama kun jos turbotan tuon 1.6 dsl koneen niin täytyykö vaihtaa kansikin samalla 1.6Td kanteen.? vai käykö tuo vanha kansi.?

Laakeri
-
Viestit: 58
Liittynyt: 24.6.2006 15:04

ViestiKirjoittaja Laakeri » 28.1.2007 23:45

Kampiakseli, ei tarvitse. Laitat vain kiinni turbomallin imu- ja pakosarjan ja turbon. Lisäksi tarvii vaihtaa öljynsuodattimen jalka (tai tehdä siihen nippa öljyletkulle) ja hitsata paluu öljypohjaan. Olis tietty myös hyvä syöttöpumppu vaihtaa, mutta pelaa se ihan hyvin vaparinkin pumpulla. Savuttaa vain reilusti.

Kampiakseli
-
Viestit: 26
Liittynyt: 16.11.2006 10:42

ViestiKirjoittaja Kampiakseli » 29.1.2007 23:03

kiitoksia tiedosta. :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa