Kestääkö 5-vaihteinen 96kw TDI virittämistä?
Valvoja: ffp jäsenet
Kestääkö 5-vaihteinen 96kw TDI virittämistä?
Miksi tuolla 5-vaihteisella laatikolla 96KW koneella vääntö on rajattu tuohon 285NM, mutta jos on tiptronic tai 6-vaihteinen niin vääntöä on tuon 310NM.
Eikö tämä 5-vaihteinen laatikko kestä tuota vääntöä?
Voisiko tuohon koneeseen hommata , jonkun viriboksin tuolla 5v laatikolla esim. ( 118 kW/160 hp 380 Nm) ?
Voisiko tuohon koneeseen hommata , jonkun viriboksin tuolla 5v laatikolla esim. ( 118 kW/160 hp 380 Nm) ?
-
- -
- Viesti:
puolisen vuotta itsellä noilla tehoilla kestäny per laatikko, tosin oli "raskaat ja isot" pyörät alla myös saatto olla vaikutusta ja lähtökohta on ollut ahf koneeseen suoraa heitettäviä laatikoita.
Tosin nyt haetaan 6v+lukolla vähän lisää kestävyyttä samalla kun haetaan positiivista tehon nousua. :)
Tosin nyt haetaan 6v+lukolla vähän lisää kestävyyttä samalla kun haetaan positiivista tehon nousua. :)
-
- -
- Viesti:
minäkin olen nyt 100tkm aikana vaihtanut varoiksi öljytkin kolmeen kertaan aina moottori öljyjen kanssa =)
Skodalla varoittelivat että vakioistakin on mennyt viitos vaihteita, kun ihmiset eivät osaa vaihtaa vaihdetta pienemmälle vaan poljetaan aina viitosella.. tiedä sitten puhuivatko totta.
Mulla on nyt ollut reilu puolivuotta 406nm eikä laatikko onneksi ainakaan vielä ääntele, mutta minä ajankin kuin naiset =)
Skodalla varoittelivat että vakioistakin on mennyt viitos vaihteita, kun ihmiset eivät osaa vaihtaa vaihdetta pienemmälle vaan poljetaan aina viitosella.. tiedä sitten puhuivatko totta.
Mulla on nyt ollut reilu puolivuotta 406nm eikä laatikko onneksi ainakaan vielä ääntele, mutta minä ajankin kuin naiset =)
Miksi tuolla 5-vaihteisella laatikolla 96KW koneella vääntö on rajattu tuohon 285NM, mutta jos on tiptronic tai 6-vaihteinen niin vääntöä on tuon 310NM.
Onko kenelläkään kokemusta tämän 5-vaihteisen AWX:n lastutuksesta? Ilmeisesti kytkin ei kestä yhtä hyvin kuin AVF-koneisen mallin, jossa on 6-lovinen aski. Onko kenelläkään käytännön kokemusta vakiokytkimen kestosta? Harisen sivuilla puhutaan jotain 300Nm:stä, joka on kyllä sen verran vaisu lukema, että tuon 15Nm:n takia ei juuri kannata lastuttamista miettiä.
kaksoismassavauhtipyörä antautuu ensimmäisenä ja rupeaa pohjaamaan yli 300nm väännöillä noissa 5-vaihteisissa. 6-vaihteisesta kestää ottaa ~400nm vakiokytkimellä jos vääntöäa rajoitetaan alle 2tonnin ja sitten vasta otetaan maksimit.
Kytkinpaketti kiinteällä vauhtipyörällä tilalle niin kestää ottaa vääntöäkin. Sitten pitääkin vaihtaa turbo kun se jää alamittaiseksi ja pahalle onkin jo annettu sitten koko käsi ;)
Kytkinpaketti kiinteällä vauhtipyörällä tilalle niin kestää ottaa vääntöäkin. Sitten pitääkin vaihtaa turbo kun se jää alamittaiseksi ja pahalle onkin jo annettu sitten koko käsi ;)
-
- -
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”