*MYYTY*

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

*MYYTY*

ViestiKirjoittaja reds » 23.9.2006 18:54

Pistetään nyt suomalaiselle palstalle projektipäiväkirja pystyyn, ties vaikka siitä apua jollekin tai vaikka itselle olis. 1978 diesel golf, 1.6 gti tekniikan vaihto tehty jonkun toimesta `93. Kunto on mitä on, ei taida ruosteetonta olla olemassakaan. Saksasta kotoisin alunperin. Koneremppa, kori uusiksi, maalaus jne. Retrogolf mutta tavoitteena tehdä ihan omia ratkaisuja ja tyyliä toivottavasti. Alkuun tavoitteena auto ajoon ja katsastukseen ensi vuoden elokuussa. Jos ei valmistu niin valmistuu sitten myöhemmin.

Kuva

Päivittelen kuvia lisää tänne (voi kestää hetkosen latailla) : http://personal.inet.fi/cool/reds/

Sama homma englanniksi:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2758607&page=1

Enjoy.
Viimeksi muokannut reds, 8.6.2010 20:24. Yhteensä muokattu 15 kertaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 23.9.2006 19:11

Varsin lupaava aihio. Heti pisti silmään, että onko siihen peräpelti vaihdettu isoja valoja varten. Itse olen joskus vaihtanut -79 -malliin isot takavalot ja jokin verran joutuu alkuperäisen pellin vekkausten kanssa töitä tekemään.

Kennedy
-
Viestit: 127
Liittynyt: 3.11.2003 14:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kennedy » 23.9.2006 21:00

Doddiih.. Vähän odottanutkin koska pistät tänne ketjun auki..

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 24.9.2006 9:34

Tais iskee taas into rakentaa, kun sait uutta osaa :)
Hyvältä näyttää, peukut ylös!

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 25.9.2006 17:25

Varsin lupaava aihio. Heti pisti silmään, että onko siihen peräpelti vaihdettu isoja valoja varten. Itse olen joskus vaihtanut -79 -malliin isot takavalot ja jokin verran joutuu alkuperäisen pellin vekkausten kanssa töitä tekemään.


Joops, monenlaista "uudenmukaisuutta" on tuohon yritetty laittaa. Peräpelti vaihtuu kyllä "swallowtailiin" jos vaan jostain löytyy. Ja valot sitä mukaa pieniin versioihin. Tuosta aihion lupaavuudesta olen kyllä eri mieltä, mutta kaipa niitä mädempiäkin on kunnostettu (jonkun muun toimesta).

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 25.9.2006 20:20

Persoonallinen toi vilkku ratkaisu. Ei kyllä ehkä ollenkaan hullumpi kun istuvat varsin nätisti. Tuli tätä katteltua aina ohi ajaessa, kun seisoi pitkään tuossa meikäläisen tien alkupäässä. En kyllä koskaan uskaltanut mennä autosta kyselemään. Onkos auto vaihtanut omistajaa vai vaan majapaikkaa?

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 25.9.2006 21:30

eikö nuo pitkät takavalot tullu vasta '83 vmalliin? jos auto on '78 niin eikö siinä pitäs olla ne lyhkäset, vai oonko pihalla ku tamppoonin naru:)

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 25.9.2006 22:17

Persoonallinen toi vilkku ratkaisu. Ei kyllä ehkä ollenkaan hullumpi kun istuvat varsin nätisti. Tuli tätä katteltua aina ohi ajaessa, kun seisoi pitkään tuossa meikäläisen tien alkupäässä. En kyllä koskaan uskaltanut mennä autosta kyselemään. Onkos auto vaihtanut omistajaa vai vaan majapaikkaa?


Sekä että. Mutta on se jo muutamalla ollut ja kilvetkin on vaihtunu. Tarkkaa historiaa en tiedä. Pari edellistä omistajaa on tiedossa. Tuo vilkkuratkaisu on varmaankin käytännöllinen, ja turvallisempi kuin alkuperäinen `78 mutta eipä täällä päin tuota vilkkua muutenkaan osata käyttää niin samapa tuo. Farkkuvolvot ja bemarit yleensä vaihtaa kaistaa silloin kun parhaaksi näkevät... :D Kyllä nuo pitkät takavalot jo ennen kakkista tuli, oisko ne ollu `80 ekan kerran. Ja Rabbiteissa kai ihan ekoista. Korjatkoon ne jotka tietää.

edit: Ja juu, lyhyet lyhdyt siihen kuuluu ja ne siihen myös tulee.

Jute
-
Viestit: 969
Liittynyt: 23.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja Jute » 25.9.2006 23:24

meikäläisen -81 Golffissa ainakin oli tollaset isot takavalot

Heze
-
Viestit: 479
Liittynyt: 23.7.2003 12:14

ViestiKirjoittaja Heze » 25.9.2006 23:43

Leveät takavalot tulleet -81 malliin eli 8/80 alkaen valmistettuihin.

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 26.9.2006 12:43

ja 76 oli viiminen swallowtail?? näin ainakin olen käsittänyt..

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 27.9.2006 13:45

Nuo leveät takavalot on myynnissä, 30e. Molemmissa umpioissa on "hiushalkeama" jonka voin yrittää kuvata kiinnostuneille. Muutama uusi kuva lisätty--> http://personal.inet.fi/cool/reds/ or http://forums.vwvortex.com/zeropost?cmd ... id=2758607

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 1.10.2006 13:37

Kuva

Jotain pientä tapahtuu. Kuvat lisätty---> http://personal.inet.fi/cool/reds/golf.htm

Västi
-
Viestit: 759
Liittynyt: 31.8.2003 14:56

ViestiKirjoittaja Västi » 1.10.2006 16:06

Aika pahasti on saumat turvonneet, mutta vielä on pelastettavissa...

carman
-
Viestit: 162
Liittynyt: 19.4.2005 8:25

ViestiKirjoittaja carman » 1.10.2006 17:30

Melkeimpä olis voinu hiekkapuhalluttaa tuon korin? Helpommin lähtis nuo tuhannet pienet ruosteenalut. Toki se maksaa ja kaikilla ei ole mahdollisuutta, mutta olis ehkä helpottanu hommaa? Toki hatunnoston arvoinen suoritus hioa tuo laikalla :)

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 2.10.2006 11:18

Melkeimpä olis voinu hiekkapuhalluttaa tuon korin? Helpommin lähtis nuo tuhannet pienet ruosteenalut. Toki se maksaa ja kaikilla ei ole mahdollisuutta, mutta olis ehkä helpottanu hommaa? Toki hatunnoston arvoinen suoritus hioa tuo laikalla :)


Olishan se. Ja edelleen on mielessä. Mutta sanos yhdenkään paikan yhteystiedot pääkaupunkiseudulta missä homma onnistuu? Ja niin että pintapellitkin lähtee puhtaaksi ilman muodonmuutosta. Kumminkin tuo laikkaus on edessä aina, saa puhaltaa apinan raivolla että kiveniskumassa irtoaa... Ja suht nopeasti se lähtee oikeilla välineillä.

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 12.10.2006 0:26

Edistystä hieman. Pohjan raaputus aloitettu.

Kuva

Uudet kuvat: http://personal.inet.fi/cool/reds/

Jorinaa Lontooksi: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2758607&page=2

Älytön määrä tulee kuvamateriaalia, mutta eihän niitä kaikkia esille jaksa laittaa, yritän valkata niitä mielenkiintoisimpia ja informatiivisimpia näkyville.

edit: linkki korjattu
Viimeksi muokannut reds, 12.10.2006 7:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 12.10.2006 6:52

tyylikäs teline =)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 12.10.2006 7:22

Toi teline on kyllä hyvä idea. Mietinkin et miten nostan auton kyljelleen kun on sama homma itellä edessä, mut tossahan se malli on.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 12.10.2006 7:50

Parhaat ideat ovat hyvin yksinkertaisia. Sopii erityisesti golfille, jossa on valmiit koloset edessä ja takana aisoja varten. Jäin miettimään, että eikös tuolla keikauta herkästi auton katolleen?

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 12.10.2006 10:12

http://www.pape.ws/allan_and_rosanne/Z- ... otisserie/
löytyy malleja kymmenistä erilaisista keinuista :)

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 12.10.2006 23:06

Parhaat ideat ovat hyvin yksinkertaisia. Sopii erityisesti golfille, jossa on valmiit koloset edessä ja takana aisoja varten. Jäin miettimään, että eikös tuolla keikauta herkästi auton katolleen?


Eipä tuota saa puskettua nurin ku b-pilareissa on 2x4 kiinni. tietysti mitoitus on aika oleellinen noissa. 3kpl 2x4 178cm ja auton keskelle, vaneri 24 mm paksua ja kaaren säde on mulla 62cm. Pyhä yksinkertaisuus. Kun nuo on oikeilla paikoillaan, kori nousee suht vähällä voimalla ylös ja pysyy tukevasti kyljellään. Alas laskiessa sitten joutuu lopussa jarruttelemaan.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 13.10.2006 11:45

Jos ei hiekkapuhallus miellytä, niin miten sitten soodapuhallus, sen pitäisi olla autolle vähän hellempi käsitettely.

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 13.10.2006 19:45

Kiitos Jondelle ideasta. Tutkiskelin asiaa ja vaikuttaa hyvältä. Ainoa miinuspuoli vaan se ettei poista ruostetta... :( Mutta pintapellit sais hyvin puhtaaksi. 180e/tunti aloitus, 100e/tunti eteenpäin. Sooda noin 1e/kg, menekki 25kg/h. Ei paha.

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 2.11.2006 18:28

Voe helevettiläinen sanokaa nyt joku millä liuottimella lähtee mattoliima pellistä?
Tähän mennessä kokeiltu bensa, tinneri, ksyleeni, tolueeni ja monen monituista puhdistussprayta. Ei ole ihan alkuperäisestä liimasta kysymys, tuolla tökötillä pysyis ne lämpökilpitiilet sukkulan pinnassa...ei auttanut kuumailmapuhaltimellakaan käristys. Uskomatonta töhkää. Ja minä luulin että auton pohjan puhdistaminen ois hankala homma... :(

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 2.11.2006 18:45

Jos se liima on rasvaliukoista? Kokeile öljyllä…

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 3.11.2006 20:40

Uusia kuvia muutama, ei ole juuri mitään mullistavaa, putsausta jotta pääsee joskus hitsaamaan ja irrottelemaan vaihdettavat pellit. Uus keula ja perä sekä tankinkorkin aukkopelti tilattu, saapunevat muutaman viikon sisällä. Helmat jo odottaa hyllyssä vaihtoa. Uudet lokaritki varmaan pistän, sen verran halvat että ei jaksa raaputtaa noita vanhoja. Miltei ruosteeton konepeltikin on jo hankittuna. Takaluukku pitäis vaan noutaa ja sitten alkaakin olla tarvittavat peltiosat. Jalkatilat edestä joutuu vaihtaan, sekä sivukotelot varmaankin ellen sitten pistä vaan uutta peltiä paskan tilalle. Taka-akselin ripustuksien ympäristö onkin sitten rapsakkaa. Eipä lopu hommat kesken. :) Ai niin, vanteetkin on! Kiitos myyjälle jälleen kerran.

Kuvia: http://personal.inet.fi/cool/reds/golf.htm
Joutunee kohta vääntämään ihan oikeat sivut taikka jonkun albumin...

Kuvia ja lätinää englanniksi: http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2758607&page=2

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 15.11.2006 22:06

Alkaa rälläkkä olla tuttu, kaks on jo enemmän tai vähemmän hajonnu. Helmat leikelty auki ja eipä sieltä ylläreitä löytyny. Peltiä pellin päälle kivasti rätkitty eikä mitään ruostesuojaa. Mukavana lisänä aimo annos ruostetta. Pistehitsien ja miggisaumojen rälläköintiä tuntikausia. Sisätilat alkaa olla aika puhtaita liimasta. Seuraavaksi pitäs kääntää kippaustellinki toiselle puolelle että pääsee käsiksi joka paikkaan. Pohjapellit on matkalla kuin myös peräpelti ja runkopalkin pätkät taka-akselin kiinnitysten ympärille. Ei lienee viimeiset paikkapellit mutta aika lähellä. Näkymättömiin jäävät kyllä väännän ite.

Kuvasivun koko on jo aikamoinen: http://personal.inet.fi/cool/reds/golf.htm

Ja turinat englanniksi. http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2758607&page=2

Peräpeltiä rälläköidessä tuli ehkä eka kunnon lapsus, voipi olla että muutama ärräpää pääsee jos leikkasin liikaa pois kun ei ole saapunut se peräpelti. Toivottavasti on ylös asti... : /

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 15.11.2006 22:21

Hyvältä näyttää! Itsellä on vielä pitkälti matkaa että saa auton tohon jamaan.

Mikäs tohon pohjan putsaukseen on paras konsti? Pyöränkotelot oon putsannu peltipinnalla ihan vaan lastan ja puukon kanssa ja siinä meni ihan älyttömästi aikaa, et pohjaan pitää keksiä jotain järkevämpää..

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 15.11.2006 23:14

Kuva

Motonet, 5,40e/kpl. Tuotenumero näkyykin kuvassa. Paras. Ja halvin. 0,5mm lanka. Käännettävä, eli kun alkaa taittua harjakset niin vaihtaa toistepäin ja taas irtoaa. Noita on mennyt 4kpl ja viides menossa. Mutta on se autoki miltei puhdas. Miinuspuolena se että jos ei ole tarkkana niin leikkaa myös peltiä mikäli sopivaan reunaan painaa.

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 8.12.2006 22:17

Nonnii. Onnistuinpa hajottamaan digipokkarini joten projektin dokumentointi on jäissä toistaiseksi. Hommat etenee jokatapauksessa. Taka-akselin ympäristöä olen siistiny ja sovitellu korjauspaloja. Hirvittävä läjä on peltiä vaihdettava pelkästään tuonne pohjan puolelle mutta eipä oo vaihtoehtoja. Peräpellin tietysti torppasin, nyt toisenlainen haussa. Takavalotkin hankin, ilman peruutusvaloja. Rakentelen sen erillisenä valona. Sormet syyhyäis jo käynnistää hitsauskone mutta hitsailen sitten kerralla enemmän jahka aika tulee. Alustan osia jynssäillyt hieman, osat menee joko kuumasinkkiin tai pulveriin. Tosin itsekin nuo vois maalata kun eivät näy. Ideana ois laittaa pohjasta ylöspäin autoa että pääsee eroon koripukeista aikanaan.
Jos jollakulla on kuvia 185/45/15" tai 195/45/15" kumeksista 7,5" vanteella niin pistäkee tulemaan vaikka privaa taikka linkkiä tänne. Pitäs päättää kummat laitan. 185 varmaan muuten mutta ku 195 ois mukavemmin vaihtoehtoja. Taitaa vaan olla 195 juurikin sopiva 8" vanteelle...

Keulapalan sovittelua. Erittäin helppo projekti ja istuu varsin hyvin. Aikaa vaan vie vanhojen peltien irti siivoilu. Vielä lokareiden ja konepellin kanssa testaus niin uskaltaa joskus hepata kiinni.
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/Anim1Gif.gif

Pohjan puhdistuksen helpoin osio. Tosin aikalailla turhaa hommaa oli kun päädyin vaihtamaan koko lattiat uusiin ja jäykempiin kaukaloihin. Entiset on silkkaa pitsiä.
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/Anim2Gif.gif

Tulessa jo kahteenkin kertaan.
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/kipunoita.jpg

edit: in english http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2758607&page=3

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 9.12.2006 0:24

Hienoa työtä! Jollain vain intoa, innostusta ja aikaa riittää. Mulla olis varmaan lopahtanut jo kauan sitten... Ja jälkikin on hienoa.

Peukkua vaan peliin!

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 9.12.2006 10:42

Fiksu idea tuo animoitu kuva.
Helmapellin vaihto ei tosiaan ole kummoinen homma, mutta teettää töitä. Niitä hitsipisteitä on muuten paljon.

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 14.1.2007 17:43

Noniin. Hajonneen kameran vuoksi on jääny kuvia ottamatta mutta eipä juuri ihmeitä ole tapahtunu, joulukuu oli hiljaasta. Ny on kamerassa uudet piirit ja homma jatkuu. Seuraava iso vaihe ois hiekkapuhallus. Aikani kyseltyäni päätin tehdä homman itse. Saanpahan puhallettua kaikki pienetkin nippelit ja nappelit puhtaaksi. Toteutus vaatii teltan jonka rakentelu alkaa ensi viikolla. Jos joku tietää mistä löytyy puhallushiekkaa halvalla niin saa kertoa. Muuten se taitaa olla Bilteman laatutuotetta jota alan puhaltelemaan. Penkit purettu, istuinrungot puhallan ja maalautan, uudet verhoilut sitten joskus... Kone diagnosoitu, yks mäntä käynyt kiinni tai muuten vaan syöny sylinteriin mukavan uran. Porautus ei onneksi maltaita maksa, uudet männät sen sijaan maksaa. Jos vain löytyis sopivaan hintaan ylikokoiset. Paikkapeltejä on tullut istutettua niin että sitten joskus kun migin käynnistää niin saa hitsailla pari päivää putkeen. Tuossa muutama kuva peräpellin istutuksesta. Ei ihan niitä helpoimpia sovitettavia.

Helpohko tavaran lastauskorkeus?
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/perse_auki.jpg

Takakulma ja peräpelti miltei oikeassa paikassaan.
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/takakulmaa.jpg

Pitihän sitä takavaloakin testata paikalleen.
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/ ... allaan.jpg

Sama huonolla suomella:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2758607&page=3

Jatkuu...

edit: linkitykset
Viimeksi muokannut reds, 15.1.2007 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

AnttiR
-
Viestit: 37
Liittynyt: 11.3.2006 19:33

ViestiKirjoittaja AnttiR » 14.1.2007 18:48

Hiekkapuhallus hiekkaa saa tosi halvalla kun hakee lähimmältä hiekkamontulta.

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 14.1.2007 19:47

Ja oma seula mukaan, että saa sopivaa raekokoa ja tasalaatuista? :D

Asiallinen projekti! :)

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 14.1.2007 19:51

Jos 1000kg säkki maksoo jotain 70€ niin siihen hintaan ei kyllä kannata montulta hakea varsinkaan talvella. Ja on varmasti kuivaa, mikä on kaikein A ja O (noitten välissä L ja K) varsinki hiekkapuhallus hommissa.

Minkähänlainen sattuu oleman puhallus laitteisto?

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 15.1.2007 18:33

Voi pyhä jysäys. Sanattomaksi vetää AnttiR. Tähän mennessä paras kommentti tässä ketjussa. Siitä kiitos, selkeästi huumorimiehiä.

Saleksi: Tonni on hiukan liikaa. Saattais olla pelti vähissä jos koko kasan puhaltais. Mutta kerro ihmeessä mistä tuohon kilohintaan hait hiekan? Ja tosiaan se raekoko sais olla 0,2mm - 0,7mm. Ai niin, unohtu. Sitä puhalluslaitteistoa en ole vielä nähnyt, 50 litran säiliöllä se kuitenkin on, lieneekö Puhti50 tai vastaava. Painetta/tuottoa löytyykin jo seinästä.

Heksi
-
Viestit: 193
Liittynyt: 5.10.2003 22:36

ViestiKirjoittaja Heksi » 15.1.2007 22:46

Vähän aiheen vierestä, mutta Mobilistissa 7/06 kerrottiin kuivajääpuhalluksesta, joka "poistaa pinttyneenkin lian naarmuttamatta alla olevaa pintaa yhtään. Perinteisin keinoin erittäin hankalasti poistettavat joustavat massat ja hartsit lähtevät kuivajääpuhalluksella nopeasti ja turvallisesti". Ei siis poista ruostetta, mutta pohjamassat kyllä.

"Puhdistava vaikutus syntyy äkillisestä kylmäshoksita yhdistettynä räjähdyksenomaisesti lämmössä kaasuuntuvan rakeen antamaan paineiskuun." Tästä huolimatta erittäin hellävarainen menetelmä.

Hieno projekti ja hommaan on selvästi paneuduttu asiaan kuuluvalla perusteellisuudella. :)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 15.1.2007 22:54

Ite oon ostanu puhallushiekkaa K-raudasta 40kg:n säkeissä, eikä hinta oo mikään paha. Siellä on kahtaa raekokoa.

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 16.1.2007 12:51

Ite oon ostanu puhallushiekkaa K-raudasta 40kg:n säkeissä, eikä hinta oo mikään paha. Siellä on kahtaa raekokoa.


Kiitos ja kumarrus Teemu M! Sain samansuuntaista vinkkiä jo aiemmin, tänään pitää lähteä tutkailemaan hintoja.

Heksi: Kuivajääpuhalluksesta olen jotakin lueskellut, vaikutti ihan toimivalta systeemiltä vaikkakin meikäläisen fysiikan opinnoilla ei juuri paljoa ymmärrä... :)
Omassa ruosteenpoisto kuitenkin tärkeintä.

Retroman
-
Viestit: 188
Liittynyt: 26.4.2006 16:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Retroman » 25.1.2007 13:09

Hyvihän siittä on näyttäny ruoste lähtevänki. Onhan siinä vielä hommaa, onnea projektiin!!

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 27.1.2007 21:34

Kasvihuoneen rakennus aloitettu. Ens viikonloppuna ois pölykeuhko hakusessa. Saapa nähdä miten käy. Konehuoneen puolelle alkaa löytyä tarvittavaa palikkaa pikkuhiljaa, niistä vähän tuonnempana.
Muutama kuva kasvihuoneen rakentelusta-->

Kakkoskakkosta, ruuveja ja vanerikolmioita
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/kasvihuone3.jpg

Eka pääty
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/kasvihuone1.jpg

Ja siihen muovi
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/kasvihuone2.jpg

Oho, sehän pysyy läjässä, pitkät seinät muovitan samalla kun pystytän koko komeuden auton ympärille
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/kasvihuone6.jpg

Hiekat hain ihan rautakaupasta, 3,90e/25kg 0,1-0,6 rae
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/kasvihuone5.jpg

Täytyyhän ne hiekat johonki saada
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/kasvihuone4.jpg

Koppiin ois tarkoitus rakennella jonkunlainen imu että pysyis pölyt sisäpuolella/imurissa. Se että miten siellä kopissa näkee mitään 30 sekunnin puhaltamisen jälkeen on suuri kysymysmerkki. Epäilemättä huonosti... :D
Homma jatkuu...

A.Paaaho
-
Viestit: 400
Liittynyt: 9.9.2003 21:05

ViestiKirjoittaja A.Paaaho » 27.1.2007 23:28

Riippu tuosta hiekan laadusta eli kuinka paljon siinä on sitä kaikkein hienointa pölyä.

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 1.2.2007 22:02

Pikainen päivitys ennen viikonloppua. Rujon näköiset hiekkapuhallusvehkeet joiden virityksessä oli omat mutkansa. Toinen korva hetken soi. Räjähtänyt letku näkyy ekan kuvan nurkassa lattialla. Ulkonäöstä huolimatta vehkeet toimii niin kuin pitääkin. 50l menee hiesua kerralla pönttöön.

Kasa romurautaa?
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/pontto.jpg

Astetta rajumpi suutin :)
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/pilli.jpg

Taidepaskaa:
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/weber.jpg

Kaasarit ja imusarja hankittu, menee atomeiksi tietysti. Kiitos myyjälle kaupoista!
Takalevyakselit ja jarrusatulan pidikkeet hankittu, jarrusatulat hankinnassa, tarjoa privaan jos löytyy. Eteen tulossa S2 satulat. Eteen siis 280mm ja taakse 226mm levyt.

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 2.2.2007 22:31

Hätänen päivitys, kiireinen viikonloppu kertakaikkiaan. Huomenna alkaa puhallus. Toivottavasti sujuu ilman isompia vastoinkäymisiä.

Teltan pystytystä, sopivan kokoinenkin tuli näköjään
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/ ... tyssa1.jpg

Teipillä lattiaan tiiviisti.
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/ ... tyssa2.jpg

Ihmeellisen tehokas on pelkästään yksi imuri hyvällä suodatuksella. Ei tartte edes täysillä pyöriä että toimii.
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/ ... tyssa5.jpg

Pakko se oli uskoa, miltei heti alkoi seinät mennä sisään niinkuin kuvasta näkyy.
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/ ... tyssa4.jpg

Piti sitä hiukan kokeilla, hyvin lähtee jo 4bar paineella eikä pöly karkaa. :) Paineenalennusventtiili on kyllä tarpeellinen kapistus.
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/ ... tyssa3.jpg

Nyt kaljaa.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 3.2.2007 1:20

Hienoa!! =) Kaljaa koneeseen ja hiekkaa liikkeelle!! =) Peukut projektille!

sokota
-
Viestit: 214
Liittynyt: 6.11.2003 13:09

ViestiKirjoittaja sokota » 3.2.2007 10:59

todella asiallinen rojekti. ilo seurata!!!

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 3.2.2007 21:39

me ollaan kans paikallisen montun hiekalla ihan kylmiltään puhallettu, toissakesänä 2 viikon kuuri kolmeen pekkaan täyspitkää päivää. On nääs ihan hienoa hiekkaa se, eikä mitään muuta mukana. Laskettiin se siilosta läpi missä täryn päässä 0.8mm ritilä. Ei juuri jäänyt traktoriperäkärrylisestä seulaan kamaa paria lapiollista enempää. Hienoahan se oli, ja pölysi niin perkeleesti, mutta aika hellästi putsas, ja kun ulkona suhisteltiin niin aivan sama kuinka pölyää :) Ton määrän ku ois K-raudasta hakennu, ni ei ois vuoden palkat riittäny...

Siinä tuli sitten 4 kokonaista autoa kaikkine irto-osineen peltipuhtaaks. Yöllä sitten vedettin sitä mukaan pohjaväriin mitä päivällä oltiin puhallettu.


ja loppuun voin todeta: on se kuinka helppoa ja tehokasta vaan niin ei ole silti valkoihoisen hommaa!

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 8.2.2007 18:03

a loppuun voin todeta: on se kuinka helppoa ja tehokasta vaan niin ei ole silti valkoihoisen hommaa!


Tämän allekirjoitan ja lisään että ihonväristä riippumatta ei ihmisen touhua. Jokatapauksessa taas eteenpäin mentiin, vaikkakin ei siinä tehossa kun olisi toivonut. Kuvia viikonlopulta:

Iltapuvussa:
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/kumihanska.jpg

Köhhöhhöhhh
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/ ... tassa1.jpg

Tietysti monta paikkaa jäi putsaamatta, mutta paljon hyvääkin jälkeä.
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/ ... tassa2.jpg

Tuloksia:
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/tulos1.jpg
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/tulos2.jpg
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/tulos3.jpg
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/tulos4.jpg
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/tulos5.jpg

S2 jarrut ei tietenkään mahtunu vanteisiin joten jotkut muut satulat 280mm levyille hakusessa. Viikonloppuna käynnistyy ehkä jo hitsauskone :O
Tallipaikka hakusessa myös, ilmoituksia vaan jos tiedossa talli tai vapaa paikka kimppatallissa pääkaupunkiseudulla. Tarve viimeistään tuossa huhtikuun tienoilla.
Privaa vaikka.

hapi
-
Viestit: 84
Liittynyt: 20.10.2006 0:05

ViestiKirjoittaja hapi » 8.2.2007 20:05

Kyllä olet projektia vienyt hyvälle tasolle, ihan kateeksi käy kun jaksaa noin paljon satsata!

Propseja ropisee niin että kolina käy.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 8.2.2007 20:12

Itsellä olis samanlainen projekti edessä. No onneks isä on teollisuusmaalari ja siltä löytyy puhalluslaitteet ja halli. Ei tarvi mitään koppeja alkaa rakentamaan. Tekee oikein viimeisen päälle, niin on parempi kuin tehtaalta lähtiessä. Jos innostaa, niin itse vielä puran tuon aaz koneen ja lasikuulapuhallan sen ja sitten joku maali päälle. Alustan osille taas löytyy sellainen metallikuulapuhallin. Osat sellaiseen häkkiin ja laite päälle, niin on 5min valmista.

Mutta sulla kyllä intoa näköjään riittää. Odotan innolla miltä tämä näyttää sitten valmiina.

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 15.2.2007 16:41

Intoa riittää kunhan paikat kestäis. Tässä nyt on kärvistelty pinteessä olevan niskahermon kanssa jo viime lauantaista. Ekat hitsit sain kuitenkin aikaiseksi. Se jos mikä oli jännää...

Flash-animoituna prosessia, rajaus olisi voinut olla tiukempi juu. Ens kerralla sitten.
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/Flassi.html

Sama hommeli mutta .gif animaatio. On kyllä parempi laatu flashissa huomattavasti.
http://personal.inet.fi/cool/reds/golf/GiffiAnim.gif

Palveluntarjoaja ja asuinpaikka muuttuu piakkoin niin joutuu kuvat linkittään uusiksi, mukava homma tiedossa siis. Mutta saapahan enemmän tilaa projektikuville. Lisää jahka jotain tapahtuu. Ja sitten jenkkifoorumin ketju:
http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2758607&page=4

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 28.4.2007 22:21

Pitkästä aikaa pientä tarinaa...hitsaushomma on jatkunut joskaan ei hirveän kiireisesti. Sanomattakin selvää että ajoon saanti siirtyy seuraavaan kesään. Eipä tuolla väliä, hiljaa hyvää (tai sutta) tulee. Alustaa, ohjausta ja vetopuolta purkaillut ja todennut 50% osista olevan vaihtokunnossa. Uusi koti projektikuville tulossa, ehkäpä jo ensi viikolla. Por-15 ja muut litkut tilailen pikkuhiljaa. Mukavaa todeta että hitsaushommassa kehittyy pikkuhiljaa...menee ihan ku itestään kun sopivan tatsin saa päälle. Lisää jahka kuvia pääsen lisäilemään.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 28.4.2007 23:03

Toi Por-15 on aika hienoa tavaraa...pensselillä suditusta pinnasta tulee ihan ku ruiskulla vedettyä, kun toi tasoittuu niin hyvin.

sokota
-
Viestit: 214
Liittynyt: 6.11.2003 13:09

ViestiKirjoittaja sokota » 8.6.2007 2:15

mitenkäs tämä rojekti etenee?

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 5.9.2007 20:08

mitenkäs tämä rojekti etenee?


Kesä on sujunut muissa merkeissä, ei malta auringonpaisteella kykkiä sisällä ;)
Jahka syksy alkaa masentaa niin on aika taas jatkaa hitsaushommilla.

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 11.3.2010 13:57

Projekti myynnissä! Pelasta paalaukselta! Priva, sähköposti ksimula[at]hotmail.com tai nolla neljä nolla nolla 901875

reds
-
Viestit: 53
Liittynyt: 6.8.2006 13:24

ViestiKirjoittaja reds » 6.5.2010 20:42

Myynnissä edelleen...hinta unohtu, 700e koko läjä.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa