Jetta MK1 td-ic 1600

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

Jetta MK1 td-ic 1600

ViestiKirjoittaja jekku » 18.11.2006 14:21

Laitampa tarinaa hiukan "vahingossa" hommatusta tilapäis kulkineesta.

Aihiona tälläkertaa kovapeltinen, lapissa ikänsä viettänyt jetta mk1. Auto oli alkuperäiskuntoinen 1.6 imudiisseli, johon tähän mennessä olen asentanut modifioidun eibah jousisarjan, 15" kranssivanteet ja gti golffin etu-spoilerin.
Sisustaan on tullut gti jakkarat ja mk1 nelipuolainen turbodiesel ratti.
Tekniikkapuolella voimaa tuo 1.6 diesel höystettynä kkk turbolla, kevyemmällä v.pyörällä, td syöttöpumpulla sekä gti kytkimellä varustettu paketti. tallissa asennusta odottaa turboruuvi ja välijäähdytin.
Vanteiksi tulee jatkossa 7 / 13 ja 6 / 13 compomotive motorsport hunajakenno vanteet.
Kuvia projektista tulee kunhan saan niitä jotenkin tanne nettiin.

Tämä on ensimmäinen turbotukseni. Ahdetuista moottoreista kokemukseni rajoittuu g60 tekniikkaan joten vinkkejä projektiani kohtaan otetaan vastaan.

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 11.12.2006 12:19

Projekti muutoskatsastettu turbolle ja 185 55 15 renkaille. prosentteja 12 ja katsastukset ( vuosi sekä muutos ) kiitosten kera kerralla läpi.

Kabiini sai GTI keskikonsolin lisämittaripaikkoineen ja hiukan on kiilloitettua rosteriakin laitettu sopiviin paikkoihin

sdracing
-
Viestit: 104
Liittynyt: 31.12.2005 15:11

ViestiKirjoittaja sdracing » 11.12.2006 14:27

kuvia?

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 8.1.2007 14:08

paukka kansa tahtoo kuvia :D

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 9.1.2007 18:29

Ihan viksun olonen peli näytti olevan, mitä nyt tuli tollotettua tuossa rollon reissulla.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 9.1.2007 18:41

Tekniikkapuolella voimaa tuo 1.6 diesel höystettynä kkk turbolla, kevyemmällä v.pyörällä, td syöttöpumpulla sekä gti kytkimellä varustettu paketti.


Johtuiskohan se kytkimen gti-titteli siitä, että ainakaan 1.6 GTi Sciroccoon (eikä siis varmaan golfiinkaan) ollut kuin se diiselin kytkin, eli jokin välikokoinen paketti tarjolla kirjoissa. Ainakin Sachs levyssä oli todella pitkät jouset, lieko sitten miksi?

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 13.1.2007 15:01

Kytkin on kakkoskorisesta. niin suuri kuin vauhtipyörään sopii.
Nyt on turboruuvikin asennettu ja ahtopaineet säädetty 1.0 bar.
Syöttöä lisäämällä kokeiltu 1.5 bar. Välijäähdytin odottaa asentamista joten täytyy malttaa paineiden kanssa.

Jos joku haluaa ottaa kuvia jetasta ja laittaa niitä tänne niin sopii. itsellä ei ole Tietokoneessa kuva ohjelmia yms. vielä. Autohan sijaitsee rovaniemellä.

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 13.1.2007 18:53

tässä yksi kuva konehuoneesta jonka olen ottanut jonkin aikaa sitten kännykällä :)

http://img181.imageshack.us/img181/4538/paukannj3.jpg

on se tuo mk1 jetta vaan niin asenne peli :)

jekku
-
Viestit: 1009
Liittynyt: 23.7.2003 20:53

ViestiKirjoittaja jekku » 31.1.2007 22:30

Vetokykyä riittää!
Kärryä tuli vedettyä viimeviikolla yli 2000km. Osan matkaa oli kaksi kelkkaa kärryssä, ja autossa viisi ihmistä, koira ja pirusti tavaraa.

Vaikka poliisin puntari osoittikin sakkoihin oikeuttavat lukemat, niin hymy palasi jo seuraavissa ohitustilanteissa katsellessamme kanssa-autoilijoiden hölmistyneitä ilmeitä ja mahtavia nokipilviä mäissä.

Matka-ajossa totesin ahdonalaisen syötön olevan turhaa nokea ja polttoaineen kulutusta. 6.7 L vs. 9.5 L / 100km. Ohitus tilanteet ovat kylläkin oma lukunsa.
Seuraavaksi siis magneetti venttiili pumpulle menevään letkuun...


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa