Golf iv 1.9 TDI (66kw) AGR:n bleedaus-apuja? (kuvia)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Juanos
-
Viestit: 11
Liittynyt: 12.1.2007 15:13
Viesti:

Golf iv 1.9 TDI (66kw) AGR:n bleedaus-apuja? (kuvia)

ViestiKirjoittaja Juanos » 13.1.2007 10:22

Terve!
Eli kaks kysymystä koskien bleedausta (kun ei viitti ruveta sooloilemaan ennenku on asioista varma) :D

Eli.. Mistäköhän päin pitäisi ruveta etsimään tätä anturia, jonka piuhan poikkasen ja laitan väliin potikan?

ja toinen, onko kuvassa 4, Ca-kirjaimilla merkitty letku se, jonka poikkasen ja laitan t-haarottimen, jonka päähän ahtomittarin? :O

kuva 1 (Full House):
Kuva

kuva 2 (A):
Kuva

kuva 3 (B):
Kuva

kuva 4 (C):
Kuva


toivottavasti musta nyt otti jotain selvää :))

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 13.1.2007 13:17

Kuvassa 2 on MAP-anturi, jonka signaalipiuha poikki ja potikka väliin. 4. piuhahan se oli.

Ahtomittariin saa painetta letkusta, joka menee ahtimen kotelolta 3. kuvan 2. venttiilille. T-haara kannattaa laittaa mahdollisimman lähelle ahdinta. Letku on banjoliittimellä ahtimen kotelossa kiinni, siitä sen tunnistaa.

Jos haluaa imusarjan paineen, niin sitten on tehtävä erillinen nippa letkulle.

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 13.1.2007 13:30

ja toinen, onko kuvassa 4, Ca-kirjaimilla merkitty letku se, jonka poikkasen ja laitan t-haarottimen, jonka päähän ahtomittarin? :O

Tuo (Ca) letku on EGR venttiilin letku, sen voi vaikka tulpata umpeen. Käytä hakua, on ollut aiheesta paljon juttua.
Ei tule ahtopaineita siihen.
Ahtopaineita ei taida saada muuten mittarille, kuin poraamalla reikä imusarja / ahtoputki ja nippa siihen.
Käytä hakua, on ollut tästäkin aiheesta .
miksi bleedaat ahtoja? Savuttaako?

Juanos
-
Viestit: 11
Liittynyt: 12.1.2007 15:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juanos » 13.1.2007 13:44

ei VIELÄ savuta :DD
mutta aattelin kokeilla tuota evrymodea niin lueskellu aiheesta sen verran että sen jälkeen ainakin savuttaa niin aattelin kompensoida sitä sitten lisäämällä ahtoa :D

Juanos
-
Viestit: 11
Liittynyt: 12.1.2007 15:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juanos » 13.1.2007 19:01

nonyt on romut kiinni.

eron huomaa kyllä todella hyvin.
vääntää paremmin koko alueella =)

en oo varma, paljonko sitä ahtoa nyt bleedauksen jälkeen on kun laitoin sen t-haarottimen nyt tuohon kolmannen kuvan kakkosanturin letkuun ja vapaalla kun kaasuttelee niin säädön jälkeen 1.0 bar kohilla alkaa viisari väpättää, vaikkei oo vielä kierrokset ees munassa.
mutta sitten kun lähtee ajoon niin aina kunnon rankan kiihdyttelyn aikana painemittari ei paljon muuta teekkään kun väpätä niin että ärsyttävä ääni kuuluu :D

taisin laittaa ton nyt _vähän_ väärään paikkaan :DDD

Kane
-
Viestit: 344
Liittynyt: 1.11.2003 20:45

ViestiKirjoittaja Kane » 13.1.2007 20:49

Niin no, eipä se yleensä juuri vapaalla niitä ahtoja nostakaan... Yllättävän ylös olet mielestäni saanut kipuamaan vapaalla! Mikäs mittari sulla muuten on? Jos sulla on vaan kunnon mittari, niin kyllä sen pitäis näyttää ihan väpättämättä... olettaen että se on oikeassa paikassa kiinni. Veto päällä kun zoomailet, niin saat todellisia lukemia...

helix
-
Viestit: 200
Liittynyt: 17.5.2005 1:01

ViestiKirjoittaja helix » 13.1.2007 22:00

en oo varma, paljonko sitä ahtoa nyt bleedauksen jälkeen on kun laitoin sen t-haarottimen nyt tuohon kolmannen kuvan kakkosanturin letkuun ja vapaalla kun kaasuttelee niin säädön jälkeen 1.0 bar kohilla alkaa viisari väpättää, vaikkei oo vielä kierrokset ees munassa.
mutta sitten kun lähtee ajoon niin aina kunnon rankan kiihdyttelyn aikana painemittari ei paljon muuta teekkään kun väpätä niin että ärsyttävä ääni kuuluu :D

Tuo venttiilihän ohjaa hukkaporttia.
sehän nakuttaa koko ajan auton käydessä, ohjaa paineen hukkikselle tarvittaessa, muuna aikana menikös ne takaisin imupuolelle.
Väpätys voi johtua tuosta venttiilistä.
Mulla oli paine otto imusarjasta, ei väpättäny yhtään.
Voi tosin johtua myös mittarista "tarvii kuristimen, jolloin virtaus hidastuu"
Tässä toiselta foorumilta aiheesta.
http://www.holysmoke.fi/forum/viewtopic ... 8&start=30

Juanos
-
Viestit: 11
Liittynyt: 12.1.2007 15:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juanos » 13.1.2007 23:55

no voihan tu.. eli ei mee missään pikkuletkussa ahtopaineita?
kun ei nappais yhtään ruveta porailemaan tohon ennen imusarjaa ja värkkäillä siihen jotain omaa nippaa, mihin tulis letku kii jne :,(

jomin smokeline pilipalimittari tuo on :)

mico
-
Viestit: 577
Liittynyt: 1.9.2004 23:56

ViestiKirjoittaja mico » 14.1.2007 1:12

Niistä pilipali mittareista ei kyllä ota koskaan selvää mitä ne näyttää itellä näytti ihan mitä halus, laitoin ihan teollisuus mittarin ni rupes näyttään oikein. Itte passattiin porasin reijän, kierteet siihen ja nippa liiman kans kiinni hyvin on pitäny.
Tällait
Viimeksi muokannut mico, 15.1.2007 0:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jani.K
-
Viestit: 680
Liittynyt: 26.11.2005 13:53

ViestiKirjoittaja Jani.K » 14.1.2007 12:17

Jos laittaa teollisuusmittarin niin nestevaimennettu, 0- 2.5 bar on hyvä, isolla 63mm taululla. ei seilaa eikä väpätä. Tuosta bleedauksen tarpeellisuudesta en tiedä. Itse en ainakaan pelkän evryn takia alkais bledaamaan. Mulla on myös nippa tuossa muovisessa ahtoputkessa kiinni.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa