Muutama kysymys passat -01

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

Muutama kysymys passat -01

ViestiKirjoittaja mks900 » 9.1.2007 17:07

Nyt ois dieselin vaihto edessä... muutama kysymys:

Onko mitä eroja 100hp ja 130hp?
Onko molempia 6 vaihteisena? Ja kestääkö 5 vaihteinen lastutettuna hyvin?
Onko -01 kaikki pumppusuutin koneita?
Kestääkö kytkin kuinka hyvin lastun kanssa?

Edit. Niin ja kun passatissa on perän tdi tekstissä d ja i punaisella ja on myyjän mukaan 100hp eli tarkoittaako se siis mitä? Kun kaikissa ei ole punaista tdi tekstissä...?
Viimeksi muokannut mks900, 9.1.2007 20:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 9.1.2007 19:43

lainaan sinulta topickia, itselle tulee huomenna 100hv a4 audi -02 vm
ja itsekin mietin mitä eroa noissa koneissa oikeasti on...

alustavien tutkimusten mukaan 100hv koneessa on sama ahdin kuin 115hv pwd:ssä?
sama cooleri kuin 130hv koneissa?
suuttimet ovat sitten omat?

eli olisiko fiksuin vaihtaa suuttimet ja sitten viedä esim karalalle softan tekoon?

Sirs, comments?

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 9.1.2007 20:00

100hv aina 5 vaihteinen
130hv saa käsittääkseni sekä 5 että 6 vaihteisena,mutta 5 vaihteisessa väännöt on rajattu 285nm kun taas 6 lovisessa 310nm
korjatkaa jos olen väärässä...

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 10.1.2007 8:55

130 heppasessa isommat pumppusuuttimet ja turbo. Muuten lieneet samat hilut koneissa.

100-heppasen saa palkällä lastulla piristettyä n.140-150hv ja vääntöä +300nm=niin paljon kuin kytkin sietää.

130-heppasesta saa lastulla irti n.170 heppaa ja vääntöä niin paljon kuin 5 tai 6-vaihteisen kytkin sietää

Mikkiz
-
Viestit: 6
Liittynyt: 6.9.2006 20:39

ViestiKirjoittaja Mikkiz » 10.1.2007 15:36

Käsittääkseni Golfia on saanut 130heppaisena sekä 5v, että 6v. Passatit 130hv taas aina 6v?
http://www.ajovalo.net/TDI3.htm
Tuolta voi katsella TDI merkintöjä...
Itseltä löytyy AVF-koneinen (96KW) -01 Passat highline ja ihan jees auto ollut. Minulla tuo tosin vasta ollut 3,5kk ja 20tkm.

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 10.1.2007 15:53

^ 130hp Passattia on olemassa 5-vaihteisena, ja muistaakseni ainakin osassa niistä vääntö on rajattu 285nm.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 10.1.2007 20:40

Mites sitten kytkimen luisto ongelmat on ratkaistu?
Onko tyhmä ajatus vaihdattaa suuttimet samalla ajaa uutta softaa?

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 10.1.2007 20:45

niin eli se sun -02 100hv audi on sitten pumppusuutinkone,jos olet isompia suuttimia ajatellut;)
ei sen puoleen käsittääkseni myös pumpparikoneisiin saa jo isompia...

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 11.1.2007 17:45

Kiitos vastauksista!
Aika paljonhan tuolta vanhoista teksteistäkin löytyi kun vaan jaksoi ajan kanssa lukea.
Tuo Mikkiz:n linkki selventikin paljon... tänks.

Jamppa80
-
Viestit: 40
Liittynyt: 12.5.2006 14:11

ViestiKirjoittaja Jamppa80 » 13.1.2007 15:13

Itellä on passat pd130 ja mulla vakiotehot on 130HV ja 310NM. Kirjaimet takana on siten että d ja i molemmat punaisia.

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 13.1.2007 20:01

Paljonkos nuo pd:n ahtimet keskimäärin kestää kilometrejä?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 11 vierailijaa