Toledossa Fault 17664

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

hp10a10
-
Viestit: 52
Liittynyt: 5.1.2007 20:27

Toledossa Fault 17664

ViestiKirjoittaja hp10a10 » 5.1.2007 20:34

Pistin -04 Diesel-Toledon käyntiin marketin pihalla ja jäi moottorin merkkivalo palamaan.
Ajelin kotiin auton ja pistin vag-com kaapelin kiinni ja sain engine -kohdasta seuraavan ilmon:

1 Fault Found:
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent

Eli moottorinlämpötila anturi olis sökönä? Lämpömittari ainakin toimii autossa ok eikä mitään käyntiongelmiakaan tuntunut olevan.

Sitten kun otin vag-com kaapelin irti ja käynnistin auton uudelleen niin merkkivalo ei enää jäänyt palamaan.

Siispä pari kysymystä tietämättömänä:

Nollasinko minä tietämättäni tuon vikakoodin? En kyllä painanut mitään nollausnappia. Luin vain koodit ja kopioin ne talteen. Nollaako vag-com ne automaattisesti kun ne vain lukee?

Onko tuolla Vag-comissa jokin muu osio jota pitäisi lukea kuin tuo Engine välilehti joka voisi valaista tässä asiassa?

En nyt sitten tiedä onko se anturi sökö vai ei kun merkkivalo ei ainakaan pala.

Mahtaako se vikakoodi olla edellen siellä muistissa kun en ainakaan tietoisesti sitä nollannut? Mikä noissa autoissa on käytäntö eli jos siellä on joku luettukin vikakoodi niin pitäisikö merkkivalon palaa?

Kiitoksia etukäteen!

jad
-
Viestit: 2019
Liittynyt: 3.11.2003 18:56
Viesti:

ViestiKirjoittaja jad » 5.1.2007 20:54

Ei nollaa automaattisesti. Mutta noita moottorilämpötila antureita VAGeissa menee. Hanki vaan yks tai kaks varalle. Varmasti niille on joskus käyttöä :)

Oltzu
-
Viestit: 174
Liittynyt: 21.9.2003 20:08

ViestiKirjoittaja Oltzu » 5.1.2007 20:57

Läpötila-anturi on nelinapainen. Mittaristolle ja moottorinohjausyksikölle menee lämpötilatieto eri johtoja pitkin, joten mittaristo voi näyttää lämmön ihan oikein. Anturi voi reistailla välillä ja sitä ei meinaa huomata. Kulutus voi muuttua ja käynti saattaa olla epätasaista etenkin kylmänä. Kyseessä on kohtuullisen edullinen osa, joten se kannattaa vaihtaa suosiolla oireiden ilmaantuessa. Asiasta on ollut keskustelua täällä palstalla jo aiemminkin. Käytä hakua ja hakusanaksi "lämpötila-anturi"

hp10a10
-
Viestit: 52
Liittynyt: 5.1.2007 20:27

ViestiKirjoittaja hp10a10 » 5.1.2007 21:26

OK..täytyy maanantaina hakea anturi ja vaihtaa!

Kannattaako hakea merkkiliikkestä vai motonetistä? Näytti olevan hintaan 15.90 siellä?

Miten tuolla Vag-comilla muuten nollataan sitten tuo koodi pois kun olen vaihtanut anturin?

Meneekö ihan Clear Codes valinnalla tuossa kun hakee Engine välilehdeltä Fault Codet vai pitääkö ne nollata jotain muuta kautta? (siinä on samassa ikkunassa nuo Copy Codes ja Print Codes valinnat)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa