Passatin kennon puhdistus vinkkejä kaivataan
Valvoja: ffp jäsenet
Passatin kennon puhdistus vinkkejä kaivataan
Kyseessä vm 98 1.9 tdia Passat AHU koneella. Ilmasin tänään nesteet ja lopputulos oli huono..Ei tule lämmintä ilmaa hyttiin. Seuraava projekti onkin puhdistaa lämppärin kenno. Kaikki keinot ja viritykset ovat tervetulleita! Tuo auto on järjettömän kylmä kun ulkolämpötila menee miinukselle. Autossa on webasto, joka hiukan auttaa asiaan.. Moottorin lämmöt nousevat normaalisti ajossa.
Automaattien ominaisuus toi kylmyys.
Ainakin itsellä molemmat 3b automaatit oli kylmiä.
Manuaali taas oli ihan lämpöisä yksilö.
Ilmasitko myös sieltä lämppärin kennolle menevästä letkusta,
siellähän on ilmausreikä.
Itse huuhtelin kennon sisältä lämpimällä vedellä.
Eli ihan vaan konehuoneesta lämppärille menevät letkut irti ja letkulla vettä vuorotellen molempiin suuntiin niin kauan että pois tuleva vesi oli kirkasta.
Irrotin myös kuljettajan jalkatilasta lämppärin moottorin ja työnsin imurin letkua
kennon suuntaan että sai irtoroskat pois.
Mutta lopputulos oli kylmä...
Kovemmilla pakkasilla piti maantielläkin ajaa laatikko kolmos asennolla että moottori kiertäisi vähän enemmän ja tuottaisi lämpöä.
Ainakin itsellä molemmat 3b automaatit oli kylmiä.
Manuaali taas oli ihan lämpöisä yksilö.
Ilmasitko myös sieltä lämppärin kennolle menevästä letkusta,
siellähän on ilmausreikä.
Itse huuhtelin kennon sisältä lämpimällä vedellä.
Eli ihan vaan konehuoneesta lämppärille menevät letkut irti ja letkulla vettä vuorotellen molempiin suuntiin niin kauan että pois tuleva vesi oli kirkasta.
Irrotin myös kuljettajan jalkatilasta lämppärin moottorin ja työnsin imurin letkua
kennon suuntaan että sai irtoroskat pois.
Mutta lopputulos oli kylmä...
Kovemmilla pakkasilla piti maantielläkin ajaa laatikko kolmos asennolla että moottori kiertäisi vähän enemmän ja tuottaisi lämpöä.
Ei siinä varsinaista ilmausruuvia olekkaan vaan toisessa
lämppärinletkussa on pieni reikä.
Letkunkiristintä löysälle ja vedät letkua sentin verran irtipäin ja
sisemmässä metalliputkessa oleva reikä osuu kumiletkun
reiän kanssa kohdakkain.
Sitten auto käyntiin ja vähän kierroksia niin kauan että ilmat tulee pois ja reiästä alkaa tulemaan vain nestettä.
jossain täällä foorumilla taisi olla kuvakin tuosta ilmausreiästä...
lämppärinletkussa on pieni reikä.
Letkunkiristintä löysälle ja vedät letkua sentin verran irtipäin ja
sisemmässä metalliputkessa oleva reikä osuu kumiletkun
reiän kanssa kohdakkain.
Sitten auto käyntiin ja vähän kierroksia niin kauan että ilmat tulee pois ja reiästä alkaa tulemaan vain nestettä.
jossain täällä foorumilla taisi olla kuvakin tuosta ilmausreiästä...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa