Tyhjäkäynti pätkii
Valvoja: ffp jäsenet
Tyhjäkäynti pätkii
Etsin haulla mutta en löytänyt oikeen vastauksia, eli auto on 130heppanen pumppusuutin ja nyt alkanut tyhjäkäynnillä pätkimään. Eli käy muuten hyvin mutta noin 10sek välein tuntuu kuin kävisi muutaman sekunnin kolmella ja ravisuttaa. vikakoodit pääsen lukemaan vasta lauantaina.
Maadoitusvikaa ehdotetaan täältäkin, kannattaa etsiä ns. päämaadoituspiste (en tiedä, missä A4:ssa? sijaitsee, mutta varmaan jossakin akun liepeillä), putsata pinnat ja kiristää liitokset.
Muita: heikko akku, laturi/latausvika, mutta jos starttaa kuitenkin hyvin kylmälläkin ja lataa niin nämä lienee kunnossa? Pumppusuuttimien johtosarjan löysät liittimet voi aiheuttaa pätkimistä, mutta tämän luulisi vaivaavan myös ajossa ja pitäisi pukata vikakoodia.
Sulake- ja relepaneelin päävirtakiskossa olevat liitokset kannattaa myös tsekata (kiristettäessä kannattaa olla varovainen, ettei aiheuta oikkareita, kannattaa irroittaa miinuskaapeli akulta)
Muita: heikko akku, laturi/latausvika, mutta jos starttaa kuitenkin hyvin kylmälläkin ja lataa niin nämä lienee kunnossa? Pumppusuuttimien johtosarjan löysät liittimet voi aiheuttaa pätkimistä, mutta tämän luulisi vaivaavan myös ajossa ja pitäisi pukata vikakoodia.
Sulake- ja relepaneelin päävirtakiskossa olevat liitokset kannattaa myös tsekata (kiristettäessä kannattaa olla varovainen, ettei aiheuta oikkareita, kannattaa irroittaa miinuskaapeli akulta)
Jatketaas taas. Auto oli laakkosella ja vaihtoivat egr:n ohjausletkun ja pumppusuuttimien o-renkaat. Mutta pätkii edelleen. Suuttimien korjaus arvot kunnossa mutta alkoivat silti epäilemään suutin vikaa. Kuullostaa kuitenkin maallikosta hölmöltä koska auto toimii ilman virrankulutusta normaalisti.
Uudet suuttimet kustantaisi 2200e + työt.
Ei oikeen uskaltaisi alkaa suuttimenvaihtoon tuohon hintaan jos vikaa niissä ei olekaan..
Nyt rahaa palanut 840e ja auto edelleen pätkii..
Uudet suuttimet kustantaisi 2200e + työt.
Ei oikeen uskaltaisi alkaa suuttimenvaihtoon tuohon hintaan jos vikaa niissä ei olekaan..
Nyt rahaa palanut 840e ja auto edelleen pätkii..
LM:heinolasta olen. Eli vain tyhjäkäynnillä pätkii ja pitää olla virrankulutusta päällä. Hitsi kun ei ole tuota vag-comia..missähän päin tuo käyntinopeusanturi sijaitsee? Tuo egr vena on kanssa varmaan aika tukossa..liekö sillä vaikutusta, täytyy se ainakin ite putsailla mut menee kyllä ens vuoden puolelle ennen kuin kerkii mitään tekeen.
Nonni, menihän päivä autoa tutkiessa ja jotain löytyikin. Eli kun tuota egr:n läppää kääntää siitä vivusta käsin niin pätkiminen loppuu..eikä imua tunnu siinä ohjausletkussa..eli hukkaako alipaineita johonkin? vetäsin nippusiteellä sen vivun osittain auki ja auto toimii nyt ihan hyvin.[/url]
edit: olikin imusarjassa oleva sammutusläppä (jokin sellainen) ei egr:n läppä:)
edit: olikin imusarjassa oleva sammutusläppä (jokin sellainen) ei egr:n läppä:)
Viimeksi muokannut Mankeli, 19.12.2006 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Dieseli käy ja sen kuuluu käydä "laihalla" jos menee ns. rikkaalle niin silloin tulee mustaa.Tästä voisi lohkaista myös pari todella mehukasta juttua muutaman lastufirman suusta mutta tämä ei ole sen paikka:-)
Jos sinulla tai kaverillasi on läppäri niin tuo adapteri maksaa n.50euroa ja on parissa päivässä kotona. Ohjelman saa netistä tekijän kotisivuilta ilmaiseksi, siis sellaisen version jolla tässä projektissa pärjäät.
Ovatkos vauhtikseen päin ehdottaneet? Entäs joko olet tukknut egr:n laipalla?
Lisäksi viime aikoina on alkanut ilmenemään pumppareissa kaikenlaisia ilmavaivoja alkaen tankin sisältä. Suodattimen muoviosat vaihtoon sekä mahdollisesti letkut tarpeen mukaan. Samalla sitten pätkä kirkasta väliin että näet meneekö ilmaa jatkossa..
Jos sinulla tai kaverillasi on läppäri niin tuo adapteri maksaa n.50euroa ja on parissa päivässä kotona. Ohjelman saa netistä tekijän kotisivuilta ilmaiseksi, siis sellaisen version jolla tässä projektissa pärjäät.
Ovatkos vauhtikseen päin ehdottaneet? Entäs joko olet tukknut egr:n laipalla?
Lisäksi viime aikoina on alkanut ilmenemään pumppareissa kaikenlaisia ilmavaivoja alkaen tankin sisältä. Suodattimen muoviosat vaihtoon sekä mahdollisesti letkut tarpeen mukaan. Samalla sitten pätkä kirkasta väliin että näet meneekö ilmaa jatkossa..
Joo, itse tuota on näköjään korjailtava..nyt laitoin sen läpän normaali asentoon ja pätkiminen alkoi heti. Nykäsin sen egr:n ohjausletkun irti ja tulppasin ja avot! eipä pätki! Taitaa siis tuo vena olla putsausta vaille ja tottakai nyt se tulpataan.
Kyllä tää palsta on ollut hyvä apu, kiitos siitä kaikille jotka jaksavat tänne kirjoitella:)
Saapa nähdä mitä korjaamo on valmis hyvitteleen maksamistani "arvaus" korjauksista joihin rahaa paloi n.850e..
Kyllä tää palsta on ollut hyvä apu, kiitos siitä kaikille jotka jaksavat tänne kirjoitella:)
Saapa nähdä mitä korjaamo on valmis hyvitteleen maksamistani "arvaus" korjauksista joihin rahaa paloi n.850e..
Jos se on merkkikorjaamo missä autoasi käytit niin voit ihan suoraa todeta että olisitte te voineet katsoakkin sitä autoa, varsinkin kun merkkikorjaamonkin on pakko tietää egr-ongelmista.
Tänäpäivänä suurin osa on vain töissä, kellään ei ole mitään ammattiylpeyttä paitsi rahaa kohtaan..
Tulihan taas.. No ainakin yhdelle vaggistelijalle tulee taas parempi joulu kun ei ole mitään miljoonan menoeriä tiedossa..
Tänäpäivänä suurin osa on vain töissä, kellään ei ole mitään ammattiylpeyttä paitsi rahaa kohtaan..
Tulihan taas.. No ainakin yhdelle vaggistelijalle tulee taas parempi joulu kun ei ole mitään miljoonan menoeriä tiedossa..
Jatketaas taas. Eli eilen vaihtoivat uuden egr venttiilin mutta ei silti toimi. ohjausletkun kun tukkii niin pätkiminen loppuu ja äsken tuossa tutkiessa huomasin että kun maffin pistokkeen irroittaa ja laittaa ohjausletkun kiinni niin ei myöskään pätki, eikä kyllä kuljekaan mihinkään!
Se egr vena oli ihan tukossa ja uskomaton vaikutus tehoihin oli uuden vaihtamisella.
Se egr vena oli ihan tukossa ja uskomaton vaikutus tehoihin oli uuden vaihtamisella.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 17 vierailijaa