Auto ei käynnisty kylmänä jakohihnan vaihdon jälkeen.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Harri.VW
-
Viestit: 7
Liittynyt: 9.12.2006 10:25

Auto ei käynnisty kylmänä jakohihnan vaihdon jälkeen.

ViestiKirjoittaja Harri.VW » 9.12.2006 11:18

Wv sharan 1,9 tdi 81 kw oli jakopäänhihnan vaihdossa ja sen jälkeen auto ei lähde käyntiin kylmänä.Mutta jos antaa olla lohkolämmityksessä +5 asteessa puolituntia niin lähtee normaalisti käyntiin ja toimii hyvin.Lämpimänä käynnistyy ja toimii kaikin puolin täydellisesti.Vaihdoin uuden lämpötila-anturin mikä on vesiletkussa lähimpänä kantta muttei auttanut vikaan, ainoastaan jos ottaa siitä lämpötila-anturasta liittimen irti niin käynnistyy kylmänä hyvin mutta liitin paikallaan ei käynnisty. Auto oli korjaamolla ja siitä säädettiin ajotus joka ok ja järjestelmä tarkistettiin tietokoneella ja kaiken pitäisi olla ok ei anna vikakoodeja.

Heebo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 11.10.2006 11:04

ViestiKirjoittaja Heebo » 9.12.2006 11:49

Oireet viittaisi vahvasti siihen että hehkut ei tajua toimia.
Ootkos mitannut tuleeko hehkuille virtaa:
a) silloin kun anturissa liitin kiinni
b) silloin kun liitin irti
c) ollenkaan missään vaiheessa ja oiskos siellä mahd. toinenkin lämpötila-anturi jossain kannen päädyssä tms.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 9.12.2006 13:50

Ruiskutuspumpun perusajoitus pielessä ?

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 9.12.2006 15:07

Mä veikkaan kanssa ajoitus myöhäisellä..

Harri.VW
-
Viestit: 7
Liittynyt: 9.12.2006 10:25

ViestiKirjoittaja Harri.VW » 9.12.2006 16:43

Korjaamon mukaan on säädetty myös perusajoitusta ja niitten pitäisi olla kohdallaan. Voisiko olla mahdollista jotta nokka-akseli ei olisi ollut lukittuna vaihdon aikana ja hammaspyörä kiristetty väärään asentoon ( vaihdettu kaikki 3 stefaa samalla jolloin hammaspyörät olleet irti). Voisiko olla vaikutusta käynnistyvyyteen.
Ainakin 1.9 tdi 1Z ei ole nokka-akselissa kiilaa.

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 9.12.2006 17:04

Eli oliko tuossa nyt vaan lukittu pumppu ja nokka.
Pumpun ajotus tuossa säädetään siitä pumpun hammaspyörältä löysäämällä kolme pulttia ja kääntämällä pumpun akselia siinä pyörällä.
Onko ajotus tarkistettu testerillä?

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 9.12.2006 17:50

Eikun pumppua kääntämällä säädetään ajoitus. Kone on AFN tai AVG.

Harri.VW
-
Viestit: 7
Liittynyt: 9.12.2006 10:25

ViestiKirjoittaja Harri.VW » 9.12.2006 18:46

Vaikuttaisi ettei hihnanvaihdon yhteydessä olisi avattu venttilikoppaa jolloin ei ainakaan olisi voitu lukita nokka-akselia vaihdon aikana. Nokka-akselin hammaspyörä otettu irti stefan vaihdon takia. Voiko hammaspyörän laittaa väärään asentoon silloin.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 9.12.2006 21:43

Onko sinulla tai kaverilla VAG-COM, sillä olisi helppo nyt aluksi eliminoida se pumpun ajoitus jota minäkin veikkailen syypääksi.

McBonehill
-
Viestit: 25
Liittynyt: 23.7.2003 12:31

ViestiKirjoittaja McBonehill » 12.12.2006 8:18

Omassa edellisessä AGR:ssä oli pumpun ajotus myöhässä ~3º -> todella vaikee kylmäkäynnistys, lämpötilasta riippumatta. Hehkujen kunnolla ei mitään väliä. Pumppu kohdalleen -> ilman lohkolämppäriä ja suuremmalti hehkuttelematta -15 ºC:ssa käyntiin, tosin "reiluhkon" pöllyn kera, mut kuitenki.

Eli täältä kans ääni pumpun perusennakolle.

virtanen
-
Viestit: 69
Liittynyt: 3.6.2005 13:04

ViestiKirjoittaja virtanen » 12.12.2006 9:57

Selvä ajoitusongelma.

Harri.VW
-
Viestit: 7
Liittynyt: 9.12.2006 10:25

ViestiKirjoittaja Harri.VW » 13.12.2006 13:23

Auton käydessä tyhjäkäynnillä kuuluu ilmanputsarin luonta puputtava ääni mitä ei ole kuulunut ennen hihnan vaihtoa. Korjaamo tarkastaa tänään ajotuksen uudelleen saa nähdä korjaantuuko kylmäkäynnistyvyys.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 13.12.2006 13:45

Tämmönen yleinen harhaluulo pyörii vw:n merkkiliikkeiden keskuudessa että jakajapumpullisen tdi:n ajoitus voi olla hampaan sinne tänne, kyllä aivo pystyy korjaamaan sellaisen heiton..

Se on laatu kun puhuu.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 13.12.2006 15:10

Onkohan niillä oikeasti tietotaitoa tuon pumpun suhteen.
Yleinen harhaluulo korjaamoilla tuntuu olevan, että mikään ei voi olla ja mennä pieleen jos kaikki lukitaan hihnan vaihdossa niin kuin ne oli.

Mutta jos ajattelee... Mikäli kaikki pyörät on lukittu asianmukaisesti joka hihnan vaihdossa, niin mikä siihen on syynä että kaikissa jakajapumpullisissa tulee säätötarvetta jossain vaiheessa.
Kuluuko pumpussa mekaanisesti jokin vain onko se sitten tehtaalta lähtiessä jo valmiiksi pielessä.
Yleisin syy lienee kuitenkin se, että lipsahtaa hihnan vaihdoissa pieleen.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 13.12.2006 16:05

Hihnan venyminen varmaan yksi tekijä tuossa ajoituksen muuttumisessa ajan myötä, ja myös kun vaihdetaan uusi hihna. Useasti saa ajoitusta olla korjaamassa pikkupajojen jäljiltä, oireena juuri tuo huono kylmäkäynnistyminen.

Ei todellakaan saa olla hampaan verran pielessä! On nimittäin mennyt kesken ajonkin hampaan verran myöhäiselle ja juuri ja juuri pääsin takaisin pihaan johon sammui heti kun kierrokset laski lähelle tyhjäkäyntiä.

Harri.VW
-
Viestit: 7
Liittynyt: 9.12.2006 10:25

ViestiKirjoittaja Harri.VW » 14.12.2006 21:25

Nyt helpottaa! Hihna oli pumpulla yhden hampaan verran pielessä ja ajoitus säädettiin uudelleen ja nyt lähti kylmänä +2 asteessa hyvin käyntiin.Toivottavasti käynnistyy yön jälkeen yhtä hyvin.Kiitos hyvistä vinkeistä!

L3G3nD
-
Viestit: 34
Liittynyt: 2.12.2006 12:06

ViestiKirjoittaja L3G3nD » 24.12.2006 11:35

mulla on täysin samanlainen vika että ei kylmänä käyntiin. eli vien vaan korjaamolle ja saa siellä kattoa vai'?

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 24.12.2006 13:44

kannattaa itse tarkistaa vag comilla pumpun mekaaninen ajoitus ja säätää kohdalleen niin tietääpä mitä siellä on.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa