AGR hyytyi ajettuani vesilätäkköön?! KORJAANTUI ITSESTÄÄN!!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

whitedawg
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.4.2004 14:10

AGR hyytyi ajettuani vesilätäkköön?! KORJAANTUI ITSESTÄÄN!!

ViestiKirjoittaja whitedawg » 11.12.2006 21:30

eli ajelin kottin päin ja jouduin ajamaan isosta ja syvästä lätäköstä...tämän seurauksesta kuin salaman iskusta kone jäi tyhjäkäynnille ja hetken kuluttua hehkuvalo alkoi vilkkua...mikä mahtoi tulla? vettä jonnekin kenties...
vai saiko joku sähköliitin vettä itteensä...yritin tässä myrskyssä kurkkia lampun kanssa mutta selkeää märkää paikkaa en löytänyt.
Viimeksi muokannut whitedawg, 14.12.2006 18:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 11.12.2006 21:51

Ei diiselin pitäis muuten sammua veden takia paitsi jos sitä menee koneeseen ilmanottoputkesta, kuinkas alhaalta tuossa sitä ilmaa ottaa jos sen kautta on vettä mennyt ilmanputsariin ja joku anturi pimeenä?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 11.12.2006 22:14

Käy siis vaan tyhjäkäyntiä?
Saatko luettua vikakoodeja?

whitedawg
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.4.2004 14:10

ViestiKirjoittaja whitedawg » 12.12.2006 0:38

koodeja en pääse lukemaan...eikä sammunut vaan hyyty tyhjäkäynnille,ja kun painaa kaasua niin nostaa kierrrokset 1100-1200rpm ja sen jälkeen ei polkimesta tapahdu mitään,hetken päästä alkaa se hehkuvalo vilkkkua, kun sammuttaa niin käy normisti tyhjäkäynnillä 800rpm eikä hehkuvalo syty... ja ihan normi ilmanottosysteemi on.
oli vaan ihan saatanan syvä lammikko kun vesi tulvii pienvenesatamasta yli tielle enkä voinut kiertää

Kale
-
Viestit: 1439
Liittynyt: 23.7.2003 19:48

ViestiKirjoittaja Kale » 12.12.2006 7:50

Tää on taas näitä vakuutuspainajaisia. Mitään korvauksia ei heru mutta jos olisit ajanut auton sinne satama-altaaseen niin sitten heruis. Toivottavasti ei tuu mitään isoa remonttia.

whitedawg
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.4.2004 14:10

ViestiKirjoittaja whitedawg » 12.12.2006 9:51

vähän apdeittia... aamulla ennen töihin lähtöä kävin kokeilemassa piruuttani autoa ja huomasin että välittömästi startin jälkeen polkaisi kaasun pohjaan niin otti kierroksia iloisesti mutta sitten taas hyytyi ja nosti tyhjäkäyntikierrokset siihen 1100-1200 sekä hehkuvalo alkoi taas vilkkua... ei pitäis ainakaan olla vettä pahemmin missään enää kun oli koko yön puhallin konepellin alla... pitäiskö vaan aukoa joka sähköliitin ja kuivata/putsata ja toivoa... niin ja hinata vikakoodien lukuun...

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 12.12.2006 10:06

cordossa aikoinaan sama ongelma"lätäkön" jälkeen, sähköinen kaasupolkimen tunnistin oli saanut vettä siipeensä.Korjaantui kun kuivui tarpeeksi.Piti ajella 60 km 1200 rpm ja vauhtian. 70 km/h vitosella.

whitedawg
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.4.2004 14:10

ViestiKirjoittaja whitedawg » 12.12.2006 10:57

missä kohtaa borassa tää polkimen asento anturi tai sähköinen kaasupolkimen tunnistin sijaitsee?

LM
-
Viestit: 985
Liittynyt: 23.1.2004 9:05

ViestiKirjoittaja LM » 12.12.2006 11:38

Se on siellä kuskin jalkotilassa, kaasupolkimen takana/ yläpuolella.

jesi
-
Viestit: 360
Liittynyt: 15.8.2003 12:14

ViestiKirjoittaja jesi » 12.12.2006 14:27

Mulla lakkas kans kaasupoljin pelaamasta, 480e+työ.
Oireet täysin samat.

HeikkiS
-
Viestit: 282
Liittynyt: 26.6.2006 21:34

ViestiKirjoittaja HeikkiS » 12.12.2006 19:31

(AGR-koneellinen taavi) tää nyt ei varsinaisesti liity hyytymiseen, mutta missä voip olla vika, kun se hehkun merkkivalo rupee vilkkumaan käynnistyksen jälkeen?
ensin saattaa käydä pidemmän aikaa ihan normaalisti ja sit rupee valo vilkkumaan, mutta mitään muita oireita ei ole. hehkut on vaihdettu noin 2500 km sitten ja vanhoilla hehkuilla teki ihan samaa. toi härö ilmaantu ekan kerran pari kuukautta sitten kun oli vähän kosteampi keli ulkona ja auto oli ollut ajamattomana noin pari vuorokautta. ja nyt vika ilmenee hyvin satunnaisesti ja oikeastaan vain todella kylmänkostealla kelillä.

whitedawg
-
Viestit: 36
Liittynyt: 9.4.2004 14:10

ViestiKirjoittaja whitedawg » 12.12.2006 19:55

niin, tiedä niistä hehkuista sitten. tuntuu vaan et menee johonkin vikatilaan kun ensin startin jälkeen käy ihan nätisti tyhjäkäyntiä mutta kun antaa kaasua niin jos ei ihan samantien niin viimeistään puolen minuutin päästä veto katkeaa ja hakee 1200kierrosta mittarariin sekä alkaa hehkuvalo vilkkua...ja kaasupoljin ei vaikuta mitään.

TK75
-
Viestit: 14
Liittynyt: 19.9.2005 9:57

ViestiKirjoittaja TK75 » 13.12.2006 13:34

se vikkuva hehkun merkkivalo on moottorin häiriö valo... ei liity vättämättä mitenkää hehkuihin...

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 13.12.2006 15:51

juu ei välttämäti ... omasta oli jarruvalopolttimot palanu niin alko vilkkumaan.... tod loogista ;D mut kuulemma tekee sillonkin tarkotuksella sen vilkkumisen =)

Pora
-
Viestit: 188
Liittynyt: 24.9.2003 12:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pora » 13.12.2006 15:54

vika voi olla myös jarruvalokytkimessä

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 16.12.2006 19:52

Meinasin tuossa jo ehdottaa,että kuivattele ensin kunnolla ennenkuin viet huoltamolle, mullakin korjaantui itsestään...Eikä sen jälkeen ole vaivannut.

jesi
-
Viestit: 360
Liittynyt: 15.8.2003 12:14

ViestiKirjoittaja jesi » 18.12.2006 14:53

Mullakin tuo ilmeni ensin kerran, pelas hyvän tovin sen jälkeen, sitten piti 2km matkalla buutata auto 10krt ja loppupeleissä se lakkas tyystin toimimasta.
Harvemmin mikään "korjaantuu itsestään", toki jos käy hyvä tuuri.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa