Ekaksi pumppu pois ja pöydälle.


Hihnapyörä irti

Hihnapyörän alta laippa irti, lähtee kun lämmittää ja vetää ulosvetimellä. Voi olla tiukassa.

Laipan alta löytyy lukkorengas ja vaihdettava laakeri

Seuraavaksi pumpun takaosasta iso lukkorengas pois. Sitten voi varovasti naputella pumpun sisäosan irti. Pumpun sisäosa purkaantuu ns. taaksepäin. Eli akselin päähän vähän varovasti naputella, auttaa jos laakerin sisäkehää lämmittää hieman.
Kuvassa alarivissä vasemmalta oikealle lukkorenkaat, epäkesko, ulkopääty, jousi ja itse akseli jossa on kiinni lamellilaippa ja hihnapyörän puoleinen pääty. Ylärivissä on pari tappia, 10 kpl lamellia ja hihnapyörän laippa.

Tapit ja lamellit.

Lukkorenkaat, ulompi takaosan ja sisempi hihnapyörän puoleinen

Epäkesko / pumpun sisäosa. Tätä vasten lamellit liukuvat. Tapit tulevat noihin pieniin reikiin

Takapääty. Keskellä näkyy pieni neulalaakeri, tätä ei tarvitse vaihtaa.

Jousi

Pumpun sisäosa, lamellit tulevat noihin uriin.

Takapääty ulkoa päin

Pumpun runko sisältä päin.

Pumpun runko sisältä päin, tähän päähän vaihdetaan laakeri ja stefa.

Projekti jatkuu huomenna, pitää ostaa uusi laakeri, stefa ja o-renkaat. Lisäksi ohjaustehostinöljyä.