Jo tässä selasin täydet 9 sivua mitä hakusanani antoivat mutta vielä jäi kysymyksiä auki..
Eli:
Mihin kannattaa ventossa asentaa keulalle väälijäähdytin? Tänään katsoin vähän jo paikkoja keulalta mutta melko hankalalta näyttää. Tilaa ei ole kovin ruhtinaallisesti vakiopuskurin kanssa. Pitäisi siis asentaa melko pieni jäähy.. Miten olette toteuttaneet putkistot? Kuvat olisivat pop. Yhden asennuksen löysin eräästä punaisesta golffista. Lisämateriaali olisi kova sana.
Ja sitten taas että meneekö tuohon vakiopakosarjaan mikään turbo suoraan tuon vanhan peukalonpään kokoisen KKK:n tilalle? Pakopaineiden kannaltahan tietenkin olisi uuden pakosarjan teko kannattavaa, mutta nyt haluaisin suoriutua mahd. vähällä. Tehoja nyt ei kuitenkaan ole kovin paljoa hakusessa. Kunhan jotain pientä piristystä. :)
Venton piristystä. (Taas..) AAZ 1.9TD
Valvoja: ffp jäsenet
oletettavasti sulla on siinä kiinni k14 ja suoraan siihen käy k24 muistaakseni joka on jo huomattavasti parempi kuin se alkup.välilaipalla siihen saa laitettuu aika kivasti isompiakin esim. t03 joka on vähän hidas heräämään vakio nestepäällä mutta ei toivoton.painettakin saa jo reilummin ja pakopaineet ei vielä taivaissa.paineita ei kannata ottaa yli 0.8 ilman cooleria.itsellä oli aiemmin supran jäähy jossa lähdöt samassa päässä ja meni ainakin passatin keulaan melko helposti ja luulen et myös ventoon kun ovat aika pitkälti samanlaisia keulasta.
Vakiopaikka jäähylle on siellä vasemman etupyörän edessä. Orkkis TDI:n kuuleri käy sinne suoraan. Putket voi vetää esim. näin. Jos vain pientä piristystä haet, niin sillä jäähyllä, vakioahtimella n. 0.8 ahtopaineilla kulku on jo aivan toista kuin perussetillä. Ahdin herää jossakin 1500 kierroksella ja voimaa on tarjolla tasaisesti. Ei savuta ja kulutuskin on kohtuullinen.
Isommilla tehoilla ongelmaksi tulee kytkimen kesto ja renkaitten pito 8)
Isommilla tehoilla ongelmaksi tulee kytkimen kesto ja renkaitten pito 8)
minkäs ikäinen auto sulla on uudemissa AAZ:sa kolmio laipalla oleva turbo ja siihen toi KKK 24 ei käy
Oma ventoni on loppuvuodesta 95 ensirekisteröity. Eli onko se nyt sitten tavallaan 96? Mutta ainakin 95. :) Enpä ole tutkinut vielä sitä pakosarjan laippaa. Downpipe on ainakin 4:llä pultilla. Missäs vuosimallissa tuo laippa sitten vaihtuu?
Nuo lukkarin säädöt kuulostaa melko hyviltä. Niillä varmaan pärjää melko pitkälle ja kuitenkin "tehoja" on hitusen yli 100hp? Ei siinä.. Kyllä tuolla rekkojen eelle pääsee hiukan nostetuilla ahdoilla ja puolikkaalla kiekalla syötönlisäystä. Ja kulutuskin on melko pieni. Just tulin 90km lenkiltä eikä mitään pelkoa ettei pysyisi liikenteen mukana. :)
Pitänee tässä käydä jokupäivä tuossa eräällä romiksella kyselemässä välijäähyjä ja tuota ahtokaraa. Ei huvittaisi tuota orkkista alkaa viilaamaan. Jos jollakin pyörii nurkissa ylimääräinen, ventoon menevä, pieni, n. 300x300x50mm (nuo mitat mitattu pimeessä maskinaukosta syylärin edestä..) tai sitten alkuperäinen cooleri niin ottakaa yhteyttä privaan. ;) (<- epävirallinen ostoilmoitus..)
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa