Elämää omituisempi ongelma...

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

Elämää omituisempi ongelma...

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 21.11.2006 10:17

Eli ongelmana on se että passatissa tuntuu 2. vaihteella osakaasulla kiihdytettäessä 2000rpm:n kohdalla pientä nykimistä... Ja samaan aikaan ahtopaine mittarissakin nykiminen näkyy viisarin väpätyksenä...
Muilla vaihteilla ei taikka sitten 2.vaihteellakin jos on iha vähä kaasua tai kaasu pohjassa ni ei nyiskele :) mielenkiintosta!!!! Oiskos jollain antaa mitään kivaa vinkkiä? Vaccomilla oon lokitellu mutta osakaasu arvot näyttää muutenkin ihan mitä vaan ja täyskaasulla ei ongelmaa ole ja arvotkin on ihan linjassa...

okkraj
-
Viestit: 199
Liittynyt: 31.8.2005 14:28

ViestiKirjoittaja okkraj » 21.11.2006 12:17

Täällä ihan sama ominaisuus -01 85kW (AJM) golfissa... Itsellä "ominaisuus" on helpoiten havaittavissa semi-lämpöisellä koneella riippuen myöskin kuun ja marsin välisestä inklinaatiosta. Eikös tästä "ominaisuudesta" ole muutkin täällä ilmoitelleet. Laittaisin veikkaukseni huonon ECU-softan piikkiin, ilmeisesti jos tuota "ominaisuutta" yrittää korjata niin tulee ongelmia jossain muualla.

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 21.11.2006 13:17

Koko kesänä ei ko. ongelmaa ole ollut, mutta kesällä oli myös EGR pois käytöstä. Eli johtuiskohan ongelma nyt sitten jotenkin EGR:n jumittamisesta ja tai jostain siihen liittyvästä...

jusu72
-
Viestit: 23
Liittynyt: 16.10.2006 21:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja jusu72 » 21.11.2006 17:43

Nykiminen/tehottomuus tuolla 2000rpm tienoilla on nyt juuri tällähetkellä vaivannut uusia vw konsernin dieseleitä.joissakin nyhtäminen ollut tosi rajua toisissa saa jopa käyttää mielikuvitusta jotta vian huomaa.Korjaillaan uudella softalla jolla vaiva häviää,vääntökasvaa ja kulutus pienenee.uutta softaa jos ei ole hetisaatavilla tai ollenkaan,niin menestyksellisesti vika saatu pois huijaamalla polttoaineen lämpötilaa vastuksella ko anturin tilalla.haittapuolena kovalla pakkasella ecu ei usko lämpötilaa ja syttyy häiriövalo.Kokeilkaa ihmeessä.

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 5.12.2006 8:55

Tulipa tuossa eilen alatukivarsien vaihdon jälkeen tulppailtua EGR jälleen ihan kokeeksi... No tän aamuinen kokemus oli että kappas, nykiminen olikin poissa!!! Nyt tuleekin mieleen että mahtaakohan EGR vena olla jotenkin jumissa / likainen vai mahtaakohan ongelma todella olla softa puolella...?

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

xXx

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 8.12.2006 10:34

Dodiin... tuli eilen irroiteltua putki mikä menee EGR:lle ja aika paljon löytyi sieltä ja EGR:n sisältä öljymuushia... 15min kaivelu ja puhdistus operaatio EGR venttiilille ja sille läpälle siellä sisällä mitä se ohjaa ja avot tänä aamuna ei nykimistä enään ollut vaikka EGR oli käytössä... Tosin saattaa vielä tulla nykimiset takaisin, mutta saattaa olla että tuosta putsailusta oli jopa apua ongelman kanssa!!!

Poloinen Kiisseli
-
Viestit: 146
Liittynyt: 28.4.2006 10:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Poloinen Kiisseli » 8.12.2006 11:22

Sitä metallista haitariputkeako tarkoitat? Lähtee kait helpolla irti, vai onko siellä jotain omituisia kiinnitysjuttuja?

VwVento
-
Viestit: 285
Liittynyt: 2.9.2004 19:08

ViestiKirjoittaja VwVento » 8.12.2006 12:25

Vika Suuttimissa ?

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

^^

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 8.12.2006 14:21

Ei metallinen putki vaan se kuminen mutka juuri ennen EGR venttiiliä mikä tulee välijäähdyttimen suunnalta EGR venttiilille päin. Tai näin ainakin AJM koneessa.

Ja ei. vika ei ole suuttimissa...

68Corvette
-
Viestit: 693
Liittynyt: 27.2.2005 20:51
Viesti:

ViestiKirjoittaja 68Corvette » 15.12.2006 13:32

onko tuo elämääsi vaikeampi ongelma ratkennut, vai vieläkö vaivaa?
oliko se tossa egr venttiilissä / putkessa?

Pikku_Paha
-
Viestit: 434
Liittynyt: 25.11.2005 9:52

ViestiKirjoittaja Pikku_Paha » 18.12.2006 10:14

Ongelma on kyllä palannut kun en jaksanut irrottaa EGR venaa ja putsata täydellisesti... Eli olen kyllä suht varma että vika piilee siinä... kun vaan jaksaisi :)


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa