Dieselin jakopään hihnan vaihtoa pk seudulla?

Kaikki auto ja liikenne jutustelut joita varten ei ole omaa kanavaa...

Valvoja: ffp jäsenet

bigbear
-

Dieselin jakopään hihnan vaihtoa pk seudulla?

ViestiKirjoittaja bigbear » 28.11.2006 12:45

Mitkä firmat tekevät laadukasta huoltoa pk seudulla Golffin 2.0tdi moottoriin. Kyseessä on 120000tkm huolto.

weasel
-

ViestiKirjoittaja weasel » 28.11.2006 12:49

Kysy merkkiliikkeestä. Ainakiin vanhemman 1z TDI moottorin jakopääjumppa on _selkeästi_ edukkaampi VAG:lla kuin yhdelläkään korjaamolla.

mikmoila
-

ViestiKirjoittaja mikmoila » 28.11.2006 13:03

http://www.autohuoltonykanen.fi/

Edukas ja hakevat osat VW:ltä.

bigbear
-

ViestiKirjoittaja bigbear » 28.11.2006 13:53

VW oli 300-400€ kalliimpi kuin tuo nykänen, tosin huollon sisällöistä ei ole 100% varmuutta että onko ne ihan samat...

AGU
-

ViestiKirjoittaja AGU » 28.11.2006 13:56

No jaa, itse vaihdatin TDI Passattiin jakopään Nykäsellä
ja ihmetyttämään jäi lisätöiden hinta.
Termostaatin ja vesipumpun vaihto toi hintaan lisää 1,5h työn.
Todellisuudessahan nuo vaihtaa 10 minuutissa kun
jakopää on muutenkin purettuna.
Itse mukana tuotua laturia ei osattu(haluttu??) vaihtaa kun liitin oli erilainen,
siitä selvisi 15 minuutin työllä kun vaihtoi oikeanlaisen liittimen.
Laturin ihmettelystä kuitenkin veloitettiin 30min työ.
Laturin vaihto ja liittimen erilaisuus kerrotiin jo aikaa varatessa ja
kaiken piti olla ok. Ilmeisesti oli tarkoitus myydä uusi laturi samalla.

70 km huollosta sai lisätä jäähdytysjärjestelmään litran nestettä,
eli ilmaus ja koeajo ilmeisesti tekemättä.

Varaosissa suosittelen Pohjois-Helsingin autoa.
Passatin ikkunalistat maksoi kolmasosan VV-auton hinnasta
ja olivat ihan orginaali kamaa kuitenkin.

Taajuus
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taajuus » 28.11.2006 20:36

Minä en suurin surminkaan suosittele Nykästä. Passatin ensimmäinen(!) koneenvaihto suoritettiin siellä autoliikkeen piikkiin, jakopään lauettua pian kaupanteon jälkeen.

Moottorivaihdon työnjälki oli käsittämättömän ala-arvoista, en edes ala luettelemaan miten valtava määrä puutteita ja huolimattomuutta projektin jäljiltä löydettiin. Esimerkkinä mainittakoon vaikkapa vaihteensiirtäjän vipu, joka oli jätetty sormitiukkuuteen, joten kohtsillään katosi autosta pakki ja ykkönen.

Tässä yhteydessä yleistyi pienessä dieselpiirissä termi "Nykäs-patentti".

Finnhopper
-

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 29.11.2006 9:36

Oma 1.9TDI on menossa viikon päästä PHA:n hoteisiin juurikin isoon huoltoon ja remminvaihtoon + pari muuta juttua siinä samalla. Kokemuksia voin kirjoitella ens viikon jälkeen.

Finnhopper
-

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 12.12.2006 10:20

Huolto & muut hommat tehty ja ainakin vielä kaikki toimii. Vaihtoivat omatoimisesti jopa pimeän parkin, pointsit siitä. Aiemmassa paikassa olisi vaan laitettu huomautus että parkki pimeenä ja varailtu uutta aikaa vaihdolle...

Pasaatti
-

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 12.12.2006 12:06

^Mikä paikka? Tuntuu aika paksulta mikäli näin asia olisi?

Finnhopper
-

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 12.12.2006 14:43

Eräs merkkiliike missä aiemmin huollossa autoani käytin. En nyt nimeä sano koska sain sieltä kerran jopa ripeätäkin toimintaa kun oikeen tarve tuli. Muuten kohtuullista toimintaa huoltojen kanssa mutta sitten tuollaisia pikkujuttuja ei ole laitettu samalla kertaa. Toinen oli risa roiskeläppä. Ei viitsitty soittaa että vaihdetaanko samalla kun auto on huollossa eli ilmeisesti kiirettä pitää ja autoja laitellaan siihen tahtiin että mitään "extra"-hommaa ei mahdu väliin. Vaihdoin sitten itse kun itsellä oli sopiva aika. Ymmärrän kyllä senkin että jos jokaiselle vaihdetaan jotain extraa niin voi tulla kiirettä, mutta itse olen aina jättänyt autoni koko päiväksi liikkeeseen niin ei ole ainakaan siitä kiinni. Siellä tuntuu muutenkin olevan ruuhkaa tuolla huoltopuolella kun joskus kyselin kulmien säätöä niin kuukauden päähän olisin saanut ajan. En viitsinyt uusilla kumeilla ajaa kuukautta ~3500km vaan säädätin muualla. Tuon jatkuvan "kiireen" ja osittain hintojenkin takia olen päättänyt huollattaa autoani vastedes muualla.

Lisätään loppukevennykseksi kuitenkin vertailukohtaa Delta-Auton puolelta. Mulla oli aiemmin Stilo Multiwagoni josta meni kuskin penkinlämmitin ja tietenkin talvella. Lisäksi kovemmalla pakkasella kun auto oli kylmänä niin radio pätki virtoja ja CAN-väylään liittyvää herjaa pukkasi näyttöön. No näiden oireiden kanssa sitten tarjoamaan autoa takuuhuoltoon että laittavat kuntoon. Vastaus: Laitetaan seuraavan huollon yhteydessä mihin olikin enää matkaa ~15tkm! Edellä mainittujen lisäksi käytin kyseistä petoa pajalla moottorinohjaussoftan takia varmaan sen seitsemän kertaa kun tuppasi välillä sammumaan kun painoi kytkimen pohjaan. Ohjelmaa päivitettiin ja latailtiin uusiksi useamman kerran ja tuloksena oli että sammuilu poistui, mutta heijaava ja itsekseen kaasutteleva tyhjäkäynti uusiutui aina säännöllisiin väliajoin. Se riitti minun osalta Fiatin suhteen, ei kiitos enää. Kun Fiat vihdoin sai takaisinkutsukampanjan aikaiseksi tuon viallisen moottorinohjaussoftan osalta(tuli lappu kotiin että varaa aika huollosta) niin olin ajellut volkkarilla jo jonkun kymmenen tuhatta kilometriä...

pete-
-

ViestiKirjoittaja pete- » 23.1.2013 11:47

Nostellaan vanhaa.
Hain juuri auton PHA:n pihasta. Oli remmin vaihdossa.
Kaikki toimi niinkuin piti.
Osat ja työt 495e. (BKD)
Olivat vaihtaneet omatoimisesti myös uuden parkin palaneen tilalle.
Kyseessä herttoniemen toimipiste.

Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”