Polttoaineen lämpötilatunnistin 1z?
Valvoja: ffp jäsenet
Polttoaineen lämpötilatunnistin 1z?
Söörttsillä ei löytynyt tuommosesta mitään, joten oisko jollain tietoa otsikon mukaisen vermeen vaihdosta. Kone 1z, ja tuo tunnistin sijaitsee ruiskupumpun sisällä. Oiskohan tuollekin tunnistimelle jotain keinoa millä sitä voisi huijata, esim. vastus? Ja minkähän väriset piuhat kuuluu tunnistimelle pumpun johtosarjasta?
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Autowiki:
Evry_mod,
VAG_1Z-moottori,
Jakajapumpulliset (TDI)
Ihan vain vinkiksi, jos edelliset vuoropuheluiden käsitteet eivät olleet tuttuja...
Evry_mod,
VAG_1Z-moottori,
Jakajapumpulliset (TDI)
Ihan vain vinkiksi, jos edelliset vuoropuheluiden käsitteet eivät olleet tuttuja...
Tuon lämpötila-anturin huijaamisessa se idea on siinä että jonkin teorian mukaan ECU myöhäistää ajoituksia läppimämmällä polttoaineella. Tavoitteena tässä on joidenkin päästöjen vähentäminen, mutta samalla vaikutetaan myös suorituskykyyn. Mitään faktapohjaista tietoa tuosta asiasta ei kuitenkaan taida olla saatavilla joten en nyt ihan välttämättä alkaisi niitä piuhoja vielä tässä vaiheessa pätkimään :D
Joo evry on tuttu juttu, mutta jos sillä huijattaisiin tässätapauksessa sitä tunnistinta niin eikös se meinais sitä että evry pitäis kokoajan olla"päällä"että auto toimii oikein. Oireet tällä hetkellä on että tasakaasulla ajaessa nykii niin että koneenkorvakot paukkuu, ja tyhjäkäynti humpaa. IQ säätö vain huonontaa asiaa.Kun auton laittaa kylmänä käyntiin niin n.10sek auto käy oiken ja taas alkaa rynkytys.
Lämpötila-antureista
Rane, ymmärsinkö oikein, että auto nykii ( pätkiii) ja tyhkäkäynti hummaa. Mutta kun auton laittaa käyntiin, niin kone käy ok. ekan 10 s.
Mulla on samanlainen vika, mutta erimerkkisessä autossa (merkki jääköön maintsematta, jotta vältytään merkkien väliseltä spekulaatiolta), boschin tekniikkaa kuitenkin.
Mistä keksit että vika voisi olla polttoaineen lämpöanturissa?
Moottorin lämpöanturillahan on joku ohituspiiri käytössä kylmällä koneella aluksi 10-30s, voisiko vika olla moottorin lämpöanturissa?
Käsittääksen ECU säätää syöttöennakkoa ainakin moottorin- ja ahtoilman lämpöanturien perusteella, polttoaine anturista en tiedä.
Kertokaa mikäli muilla on ollut kokemuksia lämpötila-antureista johtuneista käyntihäiriöistä.
Mulla on samanlainen vika, mutta erimerkkisessä autossa (merkki jääköön maintsematta, jotta vältytään merkkien väliseltä spekulaatiolta), boschin tekniikkaa kuitenkin.
Mistä keksit että vika voisi olla polttoaineen lämpöanturissa?
Moottorin lämpöanturillahan on joku ohituspiiri käytössä kylmällä koneella aluksi 10-30s, voisiko vika olla moottorin lämpöanturissa?
Käsittääksen ECU säätää syöttöennakkoa ainakin moottorin- ja ahtoilman lämpöanturien perusteella, polttoaine anturista en tiedä.
Kertokaa mikäli muilla on ollut kokemuksia lämpötila-antureista johtuneista käyntihäiriöistä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa