Cordoban ahdot hukassa ja vähätki tehot katoaa vedätyksellä
Valvoja: ffp jäsenet
Cordoban ahdot hukassa ja vähätki tehot katoaa vedätyksellä
Auto on 2001 Cordoba AGR-koneella ja hukkaportilla. Pari viikkoa sitten auto alkoi hyytymään kun vedätti nelosella, kierrokset nousi 3000rpm ja vauhti 115km/h, jonka jälkeen tuntui selvä pätkäsy eikä mennyt enää mihinkään millään vaihteella. Auton sammuttamalla ja uudestaan käynnistämällä vika poistui. Luettiin sitten vikakoodit ja sieltä paljastui tämä: 4626 Ahtopaineen säätöero. Vaihdoin eilen ahtopaineen säätimen ja ilmamassamittarin joka Boschin testerin mukaan täydellä kaasulla paikallaan jätti ilmamäärän 240mg/str vajaaksi, sen pitäisi olla 850 mutta se oli maksimissaan 610. Asensin ahtopainemittarin, maksimi ahdot 0,6bar ja paikallaan käy nopeasti 0,7bar. Mittari toimii, VAG-Com näytti samaa arvoa. VAG-Com näytti samaa vikakoodia ja lisäksi se ei saanut ilmamassamittarista mitään tietoa ulos, paitsi tasaisen 550mg/str. Mittasin Boschin testerillä sekä vanhan että uuden ilmamassamittarin, ei muutosta. Lisäksi huomasimme että jarrujen alipainetehostimenletku oli halki, tämä korjattiin tekemällä letkun sisälle toinen letku jolloin jarrut alkoivat taas toimia normaalisti ja uusi letku on tulossa maanantaina. Mutta noihin ahtoihin ja tuohon vikaan ei löydy mitään hyvää selitystä. Siksi kysynkin teiltä, voiko tuo jarrutehostimen alipaineletku tosiaan vaikuttaa ahtopaineensäätimeen niin paljon että se ei anna enempää ahtoja ? Välillä auto antaa ahtoja vain 0,3bar, miettii n. 3 sekuntia ja potkaseen ahdot tuonne 0,6bar, mistä tämä voi johtua ? Paikallisessa Seat-liikkeessä alkoivat ensin puhumaan ilmanputsarista ja naftasuodattimesta, ei voi vika olla niissä koska auto muuten toimii ja käy hyvin. Lisäksi ne tarjos uutta moottorinohjausboksia, en usko että siinäkään on vikaa koska yksikään vikavalo ei pala mittaristossa. Tässä alkaa jo usko mennä, lisäksi sitten kohta jo tyttöystävänkin hermot kun ei hänen autonsa toimi. Eli lyhyesti, missä lienee vika ?
Ei ole muissa letkuissa halkeamia, en ainakaan sellaisia ole löytänyt. Autoon tuli ensin väärin pakatun paketin takia Mersuun tarkoitettu tehoboksi, tällöin nämä ongelmat alkoivatkin sitten. Olisiko tässä nyt sitten sellanen tapaus että tuo Mersun boksi on rikkonut pumpun(?) ohjainlaitteen ? Vai olisiko peräti koko moottorin ohjainlaite mennyt tuosta rikki ? Jos ohjainlaite on rikki niin miten sen pystyy toteamaan/testaamaan että toimiiko ? Ja jos se on rikki niin sitten tehoboksin myynyt yritys saa kyllä luvan kustantaa uuden koska se ei ollut minun vika että tuli väärään autoon tarkoitettu tehoboksi, vai mitä mieltä te olette asiasta ?
Nyt auto tekee koko ajan sitä että lähdet liikkeelle niin ahdot 0.3bar ja sit kun annat vain kaasua niin muutaman sekunnin päästä ne hyppää 0.6bar. Auto menossa tiistaina paikalliseen Seat-huoltamoon että ottavat selvää että missä on vika. Tehoboksin myynyt kaveri maksaa korjauskulut jos vika on aiheutunut siitä Mersun tehoboksista. Ai niin, vika on koko ajan pahentunut ja ilmestyi juuri sen jälkeen kun laitoin autoon kiinni sen Mersun tehoboksin.
Joo, eli heti kun alkoi tehot hukkuun ja meni vikamoodiin nii tehoboksi irti, auto toimi vähän aikaa mutta sitten alkoi tekemään jo vakionakin tuota pätkimistä. Laitoin sen mersun boksin takas ja sain uuden tilalle jo marraskuun alkupuolella, mutta vahinko ehti jo tapahtua. Autosta on rikki ilmamassamittari sekä ohjainlaite, 25.1 saadaan auto huoltoon ja toivottavasti se tulee kuntoon.
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 20 vierailijaa