G3 virtalukosta

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

-jarkko-

G3 virtalukosta

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 19.11.2006 18:17

Haulla koitin mutta tähän kyssäriin ei vastausta eli farmarissa kun virrat sammuttaa niin avain kyllä tulee pois mutta se pesä ei välillä pomppaa ylös (eli mankka on hetken päällä vaikka avain on pois virtalukosta). Varotteleeko virtalukko mitenkään jos on hajoamassa? Saako öljytä esim lukko/aseöljyllä? (mersussa jos virtalukko takertelee niin se varoittaa sillä että vaihto edessä ja jos pitkään takertelee niin lopuksi leipoo rattilukon jumiiin. Eikä mersun lukkoon saa mitään laittaa). Eikai tuon nyt vielä hajoamassa pitäisi olla kun mittarissa vasta 216tkm? Johtuisko kosteudesta kun toimii ok jos auto lämmin/kuiva?

zakuska
-
Viestit: 129
Liittynyt: 24.9.2005 13:47

ViestiKirjoittaja zakuska » 20.11.2006 6:48

Kyllä se voi olla hajoamassa, vaikka mittarissa on vasta tuon verran. Tyyppivika.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 20.11.2006 7:53

Siis ei helvetti, minkälaisen tyyppivikakulkineeseen olen sekaantunut?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 20.11.2006 7:58

Volkkarissa ei ole tyyppivikoja -vain vikoja. On se hieman outoa, että noinkin järeä osa kuin virtalukko, jonka pitäisi estää auton anastaminenkin, pätkii jo varsin vähillä kilometreillä.
Omani on ajettu hieman enemmän ja samaa vikaa pukkasi. Kokeilin noita yleisvoiteluaineita, kuten WD40 ja CRC, mutta ei mitään apuja. Sitten suihkin lukkopesään jarrukliineriä sen verran, että lattialle valui paksu musta liemi. Paineilmaa perään ja lopuksi aseöljyä, toiminut toistaiseksi.

wkk
-
Viestit: 8
Liittynyt: 14.9.2006 14:49

ViestiKirjoittaja wkk » 20.11.2006 12:57

Itelläni mittarissa oli n. 215tkm kun virtalukko meni remonttiin. Valitettavan aikasin tuntuu reistailu alkavan. :(

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 21.11.2006 10:59

Niinpä, aiempaan autoon 70-luvun mersuun vaihdoin 350tkm kohdalla kun lukkopesä oli niin väljä että avaimen sai pois missä asennossa vaan.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 21.11.2006 11:31

^Onpa ollut heikkoa tekoa, mulla virtalukko on vielä ihan timmissä 365tkm jälkeen :)

Jotenkin ihmettelen, miten noiden lukkojen kestoikä noin suuresti vaihtelee. Ainakin lukkosula ja muut mömmöt lukossa oletettavasti heikentävät sen kestoa. Avaimen mukana virtalukkoon päätyy helposti hienoa hiekkaa ja muuta töhnää oven lukosta. Myöskään kaikenlaisten Leathermanien roikkuminen avainnipusta ei ainakaan pidennä lukon kestoa.

Tokihan pätkä-ajossa virtalukkoa tulee useammin käytettyä, mutten usko sen selittävän eroja. Vai onko noita tullut esimerkiksi eri valmistajilta vuosien saatossa?

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 21.11.2006 17:55

Onko kolmosen ominaisuus että avain ei mene paikalleen muulloin kun ratti on rattilukossa?

Entä onko muilla kolmosen omistajille sitä että kun kääntää startti asentoon niin alussa on tyhjä kohta jolloin starttaa mutta virrat ei ole päällä, mutta sitten kun kääntää ihan oikeilla ääriasentoon niin sitten se starttaa ihan normaalisti?

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 22.11.2006 14:14

Onko kolmosen ominaisuus että avain ei mene paikalleen muulloin kun ratti on rattilukossa?

Kyyllä mulla ainakin menöö...


Entä onko muilla kolmosen omistajille sitä että kun kääntää startti asentoon niin alussa on tyhjä kohta jolloin starttaa mutta virrat ei ole päällä, mutta sitten kun kääntää ihan oikeilla ääriasentoon niin sitten se starttaa ihan normaalisti?

Ei ole. Taitaa sullakin olla v-lukon pohja menossa. Aika monesti (kuulemma) tekee justiin tuon, että startatessa ei oo virta päällä.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 26.11.2006 20:43

Mulla toimii tuo virtalukko muuten ok mutta kun ottaa avaimet pois niin pitää sormella painaa se "nappi" ylös. Saako tuonne laittaa esim aseöljyä (jos vaan vailla voitelua) vai leipooko koko laitos kiinni?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 27.11.2006 8:59

Tuonne kuusi viestiä ylöspäin viitaten...

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 27.11.2006 11:52

Täytyy asöljyä testata mutta lukkopesän vaihto on seuraavan omistajan murhe, naurettavia vehkeitä nämä on, muka taloudellisia, paskat.


Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa