Vakuutusyhtiön vaihto
Valvoja: ffp jäsenet
Vakuutusyhtiön vaihto
Olen vaihtamassa autojeni vakuutusyhtiötä Nordeasta Pohjolaan.
Pohjolan asianainen lähetti postissa liikennevakuutuksen todistemerkin ja käskyn käydä tekemässä vakuutusyhtiön muutos katsastustoimipaikalla. Maksaa sen 10e/muutos.
Onko tämä välttämätöntä?
AKE:n mukaan on, koska tällöin he ja poliisi saavat ajanmukaisen tiedon. Kuin myös vanha vakuutusyhtiö, jolloin he osaavat lopettaa laskuttamisen. Mutta kun Pohjola tekee irtisanomisen minun puolestani, niin kyllähän tuo Nordea osaa olla laskuttamatta. Mihin AKE ja poliisi tarvitsevat minun vakuutustietoja?
Eli tuleeko minulle mitään sanktioita tai ongelmia jos jätän tekemättä muutosilmoituksen?
Pohjolan asianainen lähetti postissa liikennevakuutuksen todistemerkin ja käskyn käydä tekemässä vakuutusyhtiön muutos katsastustoimipaikalla. Maksaa sen 10e/muutos.
Onko tämä välttämätöntä?
AKE:n mukaan on, koska tällöin he ja poliisi saavat ajanmukaisen tiedon. Kuin myös vanha vakuutusyhtiö, jolloin he osaavat lopettaa laskuttamisen. Mutta kun Pohjola tekee irtisanomisen minun puolestani, niin kyllähän tuo Nordea osaa olla laskuttamatta. Mihin AKE ja poliisi tarvitsevat minun vakuutustietoja?
Eli tuleeko minulle mitään sanktioita tai ongelmia jos jätän tekemättä muutosilmoituksen?
-
- -
Juu näin se on.
Jotenkin vaan tuntuu tyhmältä rekisteröidä auto uudelleen vakuutusyhtiön vaihdon vuoksi ja tämä kaikki vain siksi, että otteessa lukee oikea vakuutusyhtiö.
Vahingon sattuessa poliisi kuitenkin kysyy, että mikä vakuutusyhtiö on ja AKE:n ei tarvitse tietää mun tekemisistä paskan vertaa.
Mutta kait se on alistuttava ja mentävä mukaan byrokratian rattaisiin.
Jotenkin vaan tuntuu tyhmältä rekisteröidä auto uudelleen vakuutusyhtiön vaihdon vuoksi ja tämä kaikki vain siksi, että otteessa lukee oikea vakuutusyhtiö.
Vahingon sattuessa poliisi kuitenkin kysyy, että mikä vakuutusyhtiö on ja AKE:n ei tarvitse tietää mun tekemisistä paskan vertaa.
Mutta kait se on alistuttava ja mentävä mukaan byrokratian rattaisiin.
-
- -
Eikö tuon pitäisi olla ihan vakuutusyhtiöiden välinen asia? Itselläni on myös käynyt mielessä vakuutusyhtiön vaihto halvempaan ja olin kuvitellut, että pelkkä sopimus uuden yhtiön kanssa riittäisi. Asia kyllä kiinnostaa...
Kylla asia meni juurikin noin sillonku vaihdoin veritaksesta turvaan! Ei todellakaan tarvinu rekisteröidä autoja uudestaan!
Itse vaihdoin vakuutukset Pohjolasta -> Fenniaan ja Fennia hoiti auton uudelleen rekisteröinnin kun jätin ilmoitusosan sinne. 10€ siitä tosiaan piti maksaa mutta korvauksena sain pesusetelin (pesu kuin pesu) paikalliselle huoltsikalle joten periaatteessa jäin voitolle ottaessani kalleimman pesun.
Gti-pertulla siis on samat vanhat rekisteriotteet käytössä?
Gti-pertulla siis on samat vanhat rekisteriotteet käytössä?
-
- -
If:iltä kun vaihdoin Fenniaan niin piti käydä konttorillla "rekisteröimässä" auto uudestaan.Eli uusi ote sieltä tuli.
Ei pitäs olla vaikeeta jos käskevät sen tekemään niin sithän se varmaan on niin?
Perseestähän tuo nyt on, se on ylimääräistä rahastusta vaan sen takia että uudessa otteessa on uudet tiedot.
Ei pitäs olla vaikeeta jos käskevät sen tekemään niin sithän se varmaan on niin?
Perseestähän tuo nyt on, se on ylimääräistä rahastusta vaan sen takia että uudessa otteessa on uudet tiedot.
Yleensä:
a) muutosilmoituksen tekee vakuutusyhtiö, eikä juokseta asiakasta turhan takia konttorille. Uusi rekisteriote tulee sitten postissa.
b) uusi vakuutusyhtiö antaa sen muutosmaksun hyvityksenä vakuutusmaksussa. Onhan se kumma, jos yhtiö saa arvokkaan asiakkaan ja siitä asiakkaan pitää vielä maksaa kynnysrahaa yhtiölle.
a) muutosilmoituksen tekee vakuutusyhtiö, eikä juokseta asiakasta turhan takia konttorille. Uusi rekisteriote tulee sitten postissa.
b) uusi vakuutusyhtiö antaa sen muutosmaksun hyvityksenä vakuutusmaksussa. Onhan se kumma, jos yhtiö saa arvokkaan asiakkaan ja siitä asiakkaan pitää vielä maksaa kynnysrahaa yhtiölle.
Kävin juuri ottmassa -90 Passattiin (1.8i) vakuutuksen. Liikennevakuutus ja osakasko maksaa vuodessa 615€ ilman boonuksia If-vakuutusyhtiössä (Rauma). Rekisteriote tuli postissa ja tuo 10€ maksu varmaan tulee seuraavaan laskuun. Tekisi mieli kysellä hieman mitä muut maksavat, mutta taitaa mennä gallupiksi. Samoin -94 Peugeot 405 maksaa saman, eurolleen. En jaksanut ruveta kilpailuttamaan noita eri vakuutusyhtiöitä, mutta jos hinnassa on mielestänne törkeästi ilmaa niin pistäkää vaikka yv, kiitos.
Saahan siitä vakuutusyhtiön vaihdosta toki maksaakin jos haluaa. Kyllähän uusi vak.yhtiö yleensä on halukas tuon uuden rek.otteen uusille asiakkaille tarjoamaan. Sama kun pankeille voi esim. lainan noston yhteydessä maksaa jonkun "avausmaksun". Viimeksi pyysivät pankissa maksua kun vaihdoin 12kk euriborin primeen. Hyvin lyhyen neuvottelun jälkeen tuokaan ei maksanut mitään.
Pohjola tarjosi kakkosautoon (mk3 Gti Golf) 400e halvemmat vakuutukset (liikenne + täyskasko) kuin Nordea. Ykkösauton vakuutus pysyi samassa. Kotivakuutus nousi parilla kympillä mutta korvaussummat kasvoivat tuplasti. Muissa vakuutuksissa ei suuria muutoksia. Siinä tarpeeksi syytä vaihtoon ja tästä syystä olen valmis maksamaan tuon muutosmaksun. Jään kuitenkin vuositasolla sen reilu 300e plussalle.
Katsotaan nyt miten Pohjola vastaa ongelmatilanteissa, jos niitä tulee.
Niin ja nämä vakuutukset olen hoitanut puhelinmyynnin kautta, eli en ole käynyt yhdessäkään Pohjolan konttorissa. Luultavasti tässä on syy miksi joudun käymään itse katsastuskonttorilla.
Katsotaan nyt miten Pohjola vastaa ongelmatilanteissa, jos niitä tulee.
Niin ja nämä vakuutukset olen hoitanut puhelinmyynnin kautta, eli en ole käynyt yhdessäkään Pohjolan konttorissa. Luultavasti tässä on syy miksi joudun käymään itse katsastuskonttorilla.
Mites se pohjola nyt noin halpa on yhtäkkiä?
Itellä oli pohjantähti ykkösautossa, halvempi kuin pohjola kun noita laskureita kattelin netistä, vaihdoin nordeaan ja säästöä tulee vaikkakaan ei kovin paljoa...
Ihan samalla lailla nordea lähetti laput ja tarran ja 8.8. mennessä piti konttorilla käydä vaihtamassa lappuun uus yhtiö (1.9. alko seuraava vakuutuskausi).
Kaippa ne ois lähettäny ite rekisteriotteetki jos ois soittanu ettei konttorille pääse. Vakuutusyhtiön lapuissa ei paljoa lukenu että tiedot päivittyis automaagisesti aken tietoihin, ilmeisesti konttorillakäynti on paras ratkasu siihen että ake tietää missä ne vakuutukset on ja poliisi saa oikeat tiedot tarvittaessa.
Itellä oli pohjantähti ykkösautossa, halvempi kuin pohjola kun noita laskureita kattelin netistä, vaihdoin nordeaan ja säästöä tulee vaikkakaan ei kovin paljoa...
Ihan samalla lailla nordea lähetti laput ja tarran ja 8.8. mennessä piti konttorilla käydä vaihtamassa lappuun uus yhtiö (1.9. alko seuraava vakuutuskausi).
Kaippa ne ois lähettäny ite rekisteriotteetki jos ois soittanu ettei konttorille pääse. Vakuutusyhtiön lapuissa ei paljoa lukenu että tiedot päivittyis automaagisesti aken tietoihin, ilmeisesti konttorillakäynti on paras ratkasu siihen että ake tietää missä ne vakuutukset on ja poliisi saa oikeat tiedot tarvittaessa.
Hah, mulla on vakuutukset pohjantähdessä. Golfin pakollinen liikennevakuutus 50% bonareilla 251,60e vuodessa (sis. keskittämis- ja maksutapa-alennukset).Mites se pohjola nyt noin halpa on yhtäkkiä?
Itellä oli pohjantähti ykkösautossa, halvempi kuin pohjola
Laskeskelin Pohjolan laskurilla, että vakuutus ilman noita alennuksia olisi 227,03e ja alennusten kanssa 205.45e. Hintaero on siis noin 45e/vuosi. Arvatkaapa vaihtuuko yhtiö...
Edit: Jos asuisin 100m idempänä, tuo viimemainittu hinta olisi hieman alle 200e/vuosi. Ei mitään järkeä hinnoittelussa.
Edit: Korjasin laskelmia, unohtui keskittämisalennus Pohjolan hinnasta.
Viimeksi muokannut SS, 21.11.2006 10:44. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Olen ollut ikäni KOP'n/Meritan/Nordean asiakas, perheemme on nyt ns. avainasiakas, ja kuitenkin Pohjola tulee halvemmaksi. Nordean tarjous vaimolleni tuohon kolmoskoppaseen oli 1160e, 0% liikenne- ja 60% kaskobonus. Pohjolan tarjous 760e samoilla bonuksilla.
Ei nuo nettisivujen laskurit kerro koko totuutta. Kannattaa ottaa luuri käteen tai mennä konttoriin neuvottelemaan hinnoista. Mitä enemmän vakuutuksia sitä enemmän on neuvotteluvaltteja.
Kirjoitin epäselvästi... Käytössä on täysarvovakuutus mutta tuo korvauskatto on nyt tuplasti suurempi kuin ennen, pienemmällä omavastuulla. Myös vastuuvakuutuksen ja oikeusturvavakuutuksen edut paranivat.
Ei nuo nettisivujen laskurit kerro koko totuutta. Kannattaa ottaa luuri käteen tai mennä konttoriin neuvottelemaan hinnoista. Mitä enemmän vakuutuksia sitä enemmän on neuvotteluvaltteja.
Eikös se kuitenkin mene aina niin, että yhtiö maksaa vahingon sattuessa kuitenkin vain todellisten kustannusten mukaan, korvauskattoon saakka. Siksi täysarvovakuutus on järkevämpi.
Kirjoitin epäselvästi... Käytössä on täysarvovakuutus mutta tuo korvauskatto on nyt tuplasti suurempi kuin ennen, pienemmällä omavastuulla. Myös vastuuvakuutuksen ja oikeusturvavakuutuksen edut paranivat.
Eräs sukulainen hiljattain yrtti hinnoista neuvotella, ei kuulemma ole pelivaraa vaan hinnat katsotaan taulukoista. Kyseisellä henkilöllä on myös kaikki vakuutukset Pohjantähdessä. on se kumma kun ei haluta pitää asiakkaista kiinni...Ei nuo nettisivujen laskurit kerro koko totuutta. Kannattaa ottaa luuri käteen tai mennä konttoriin neuvottelemaan hinnoista. Mitä enemmän vakuutuksia sitä enemmän on neuvotteluvaltteja.
Juuri tänään kävin juttelemassa Tapiolassa auton (polonen 9n 1.9TDI) vakuutuksista. Aikasemmin kävin Nordeassa. Taitaa Nordea voittaa, liikenne (0%), täyskasko ja tuulilasi Nordeassa alle 900e/v, Tapiolassa himpun yli 1100e/v. Tietenkin noissa samanlaiset ehdot yms. kuten omavastuu. Tosin Tapiolassa alkoi hinnat tippumaan ilmoitettuamme keräävämme tarjouksia ja äänestävämme myöskin lompakolla.
Palaa sivulle “Yleinen - muut aiheet”