2-t öljyä diisselin sekaan ?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Turmelo
-

2-t öljyä diisselin sekaan ?

ViestiKirjoittaja Turmelo » 13.11.2006 12:47

Ajattelin avata keskustelun aiheesta , sain idean tosta toisesta tredistä . Itse olen käyttänyt aina tankkauksen yhteydessä ja laittanut pikkuisen 2-t öljyä tankilliseen. Tavan olen oppinu tolta meijä ukolta, ku sillä on ollu diiseleitä enemmänkin(mersua, hiacea) . Tästä oon muualtakin kuullut, että varsinkin vanhempiin olisi hyvä pikkusen laittaa 2-t öljyä . voiko tosta olla haittaa ? , itse ainakin kuvittelisin päinvastoin , että pumppu ainakin tulee voideltua paremmin(ainakaan meidän isällä ei oo kertaakaan missään diisselissä ollut pumppuongelmia , ja muutenkaan ei mitään isompaa ole koneille joutunut tekemään, vaikka kilometrejä tulee reilusti ja usein autotkin ollut reilusti ajettuja) .

lukkari
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 13.11.2006 13:47

Jos olen oikein sisäistänyt, dieselin parafiini kyllä voitelee riittävästi itsessäänkin. Aikanaan kaasuttimellisissa autoissa lorautin tankkiin uskon vahvistukseksi tilkkasen 2T öljyä. Samoin, jos laitoin auton talviseisontaan, hieman vahvemman seoksen.

Turmelo
-

ViestiKirjoittaja Turmelo » 14.11.2006 22:05

Joo, varmasti voiteleekin , mutta lähinnä kysyn että voiteleeko paikat paremmin jos laittaa pikkusen 2-t öljyä ja onko siitä haittaa enemmän kuin hyötyä ? .. Myös oon kuullut väitteitä vanhojen diisselimiesten suusta, että diisseli oli ennen erillaista koostumukseltaan ja voitelikin huomattavasti paremmin, mutta nää on näitä essobaarijuttuja ?

[mortti]
-

ViestiKirjoittaja [mortti] » 14.11.2006 22:41

Kun noi diisselimiehet tuolta herää, niin eiköhän faktaa tuu ;)

Empä usko että uudemmissa dieseleissä olisi lisävoitelulle tarvetta, ja vanhemmat käy taas vaikka munkkirasvalla..

Tosiaan projekti-Hiacen ruiskupumppuun ajoin talveksi 2-tahtiöljyä, kun ulkona talven on käyttämättömänä..

jerrij
-

ViestiKirjoittaja jerrij » 14.11.2006 23:11

Itte laitan 1:n litran kuukaudessa tankkiin kerralla,ei ainakaan näissä vanhoissa vehkeissä siitä ole mitään haittaa,itte sain kerran tukkeutuneen suuttimen auki,3litraa 2tahti öljyä tankkiin ja pikku tiellä(suljetulla) kovaa,niin jo aukes suutin ja toimi sen jälkeen kun unelma.

Ton suutin aukasu menetelmän kerto paikallinen autokorjaaja.

Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”