caddyn hehkuvalo...
Valvoja: ffp jäsenet
caddyn hehkuvalo...
ei syty kun laittaa virrat päälle,mutta kun kone on käynistyny niin vähän aikaa ledi kiiluu ennenkuin sammuu.mikä mättää??? -84 caddy 1,6d
caddyn hehkuvalo...
syttyi eloon kun vaihto sen releen muttei sammu ennen kuin alkaa starttaamaan.eli kun virrat laittaa päälle niin valo syttyy,muttei koskaan sammu....pitkä hehku...................
Ekana tarkastaisin sen hehkun pääsulakeen, joka löytyy koneen takaa rintapellistä (musta muovirasia johon menee 2 paksua piuhaa). Jos ok niin seuraavaksi volttimittari kouraan ja - maihin ja + siihen pantaan joka menee kaikkien hehkujen kautta ja hehkutus ---> pitäisi pysyä puolisen minuuttia 12V ja sitten pudota jälkihehkuksi 6V jännitteelle suunnilleen yhtä pitkäksi aikaa. Jos edelleen kaikki ok mittaa itse hehkut mittarin resistanssi puolella ! panta irroitettuna ! ---> pitäisi olla joka hehkun päästä yhteys maihin jännitteettömänä (ei hehkutusta)... jos näin on niin hehkut pitäisi olla ok.
Muutapa en ainakaan tähän hätään keksi.
Ainiin... lähteekö se ihan hyvin käyntiin pakkasestakin?
Muutapa en ainakaan tähän hätään keksi.
Ainiin... lähteekö se ihan hyvin käyntiin pakkasestakin?
no niin
mittailin hehkut,oli ok 0,9-1,1 alueella kaikki ja se sulake on kans ehjä.Heebo kysyi kylmäkäynnistyksestä johon voi sanoa että heikosti lähteny,mutta ku se hehkuvalo ei oo toiminu niin ei oo tienny oikein tarkasti milloin starttais.tossa äsken ku mittasin sitä sulaketta ja laitoin virrat päälle niin ainaki 30-35sek. meni aikaa jonka jälkeen katoin mittaristoon niin prkl.,hehkuvalohan just sammu niinku oikein pitääki!!!mutta onko nuissa tosiaanki nuin hidas tuo hehkutus.?yli puoli minuuttia.....KIITOS NEUVOISTA JOTKA AUTTO VIAN LÖYTYMISEEN
Kyllähän se aika pitkään hehkuttaa normitulpilla. -70 -luvun 1.5 dieselissä minuutin hehkukaan ei ollut kovalla pakkasella outoa. Noissa taisi olla kolmen tyyppistä hehkua: normaali-, pika- ja salamahehku. Motonet:
Golf 76--91 Beru/Bosch-Hehkutulppa. . . . . . . . . . . .. 26-1601 9.90 ?
Golf 81--91 Ciemmesi-hehkutulppa. . . . . . . . . . . . . . 26-1605 6.90 ?
Golf 76--91 Bosch-Chromium hehkutulppa. . . . . . . .. 26-1606 19.90 ?
Golf 76--12.88 Salamahehkut+rele. . . . . . . . . . . . . . 26-0001 49.00 ?
Golf 76--91 Beru/Bosch-Hehkutulppa. . . . . . . . . . . .. 26-1601 9.90 ?
Golf 81--91 Ciemmesi-hehkutulppa. . . . . . . . . . . . . . 26-1605 6.90 ?
Golf 76--91 Bosch-Chromium hehkutulppa. . . . . . . .. 26-1606 19.90 ?
Golf 76--12.88 Salamahehkut+rele. . . . . . . . . . . . . . 26-0001 49.00 ?
ainaki savutusarvo
oli kohillaan ku tänään mittautin.0,1 ja 5360rpm saa kääntää takaisin sen varttikierroksen pumpulta minkä aukasin ennen mittausta..huomenna katsastus,saapa nähä mitä keksivät
ainaki savutusarvo
oli kohillaan ku tänään mittautin.0,1 ja 5360rpm saa kääntää takaisin sen varttikierroksen pumpulta minkä aukasin ennen mittausta..huomenna katsastus,saapa nähä mitä keksivät
TM -lehti aikanaan testasi tuon ihmedieselin käyntiinlähtöä kovilla pakkasilla jossakin Lapin perukoilla. Hyvinhän se lähti, mutta muistaakseni hieman savutuksesta kommentoitiin.
Monesti kannattaa käyttää tuplahehkua, jopa kolmeenkin kertaan hehkutus ei ole liiaksi. Omassa kädissä ei toiminut tuo ennakon säätö -siis ei ollut kytketty ja käyntiinlähtö pakkasilla oli hieman ontuvaa.
Itse olen huomannut, että vielä AAZ -koneellakin kannattaa pikkupakkasilla odottaa muutama sekunti hehkuvalon sammumisen jälkeen. Pari kertaa hehkuttamalla käyntiinlähtö on huomattavasti "miellyttävämpää".
Monesti kannattaa käyttää tuplahehkua, jopa kolmeenkin kertaan hehkutus ei ole liiaksi. Omassa kädissä ei toiminut tuo ennakon säätö -siis ei ollut kytketty ja käyntiinlähtö pakkasilla oli hieman ontuvaa.
Itse olen huomannut, että vielä AAZ -koneellakin kannattaa pikkupakkasilla odottaa muutama sekunti hehkuvalon sammumisen jälkeen. Pari kertaa hehkuttamalla käyntiinlähtö on huomattavasti "miellyttävämpää".
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 11 vierailijaa