Terves!
Miten tuollaiseen AAT-koneeseen tuotetaan alipaine jarrutehostajaa ja muita alipainetta vaativia laitteita varten? Epäilen että voisi olla jotain häikkää alipaineessa, kun menee jarrupoljin kumman kovaksi, jalkapallon tuntuiseksi, kun muutaman kerran poljinta pummpaa ajossa. Joskun tuntuu että jarrut häipyy kokonaan. Ilmaus ei auttanut asiaan. Voisihan tuo olla itse tehostajakin, mutta jos ensin tutkisi tätä vaihtoehtoa....
Petteri
Alipainetta
Valvoja: ffp jäsenet
Alipainepumppuhan se tuottaa alipaineen. Se löytyy kun seuraat j-tehostimelta paksua muoviputkea. Omat epäilykseni kohdistuvat juurikin sen putken varrella olevaan takaiskuventtiiliin, jonka pitäisi pitää aalipaine tehostimella. Jos tämä venttiili vuotaa (päästää alipaineen molempiin suuntiin) ,niin sitten a-paine voi karatakkin jostain ihan muualta esim. EGR-venttiililtä tai turbon kellolta (jos alipaineella).
Pumpun itsensä voi testata käyttämällä autoa muoviputken ollessa pumpusta irti, jolloin pumpun "reijässä" pitäisi olla reilusti imua.
Ps. Vastaus on yleisesti VAG dieseleitä koskeva = en juurikaan tunne AAT konetta.
Viisammat parsikoon vastausta.
Pumpun itsensä voi testata käyttämällä autoa muoviputken ollessa pumpusta irti, jolloin pumpun "reijässä" pitäisi olla reilusti imua.
Ps. Vastaus on yleisesti VAG dieseleitä koskeva = en juurikaan tunne AAT konetta.
Viisammat parsikoon vastausta.
Tervehdys jälleen!
Takaiskuventtiili testattu ja on kunnossa.
Irrotin takaiskuventiililtä lähtevät letkut ja puhalsin niihin josko ne vuotaisivat jostain.
Toinen lähtee korin takaosaan ja ei vuoda mistään puhaltaessa. Toinen menee siihen imusarjan lähelle muoviseen hässäkkään(EGR-venttiili?), johon tulee neljä letkua ja yksi 2-napainen sähköliitin. Tulppailin letkujen päitä ja puhaltelin, ei vuotoja letkuissa. Mutta kun laitan letkut kiinnis siihen muovihässäkkään, venttilistä jostain alkaa vuotaa ilmaa pois. Onkohan tuossa merkitystä käykö moottori vai ei? Sulkeutuuko sieltä joku kanava kun venttiili saa sähköt? Tuon vuodon havaitsin kun mootori ei käynyt ja en huomannut käydessä puhallella.
Onkohan mahdollista, että jarruja ilmatessa pumppaamalla tehostajan akseli tekisi liian pitkän liikkeen jolloin se voisi repiä tehostajan kalvon rikki?
Kiitos!
Takaiskuventtiili testattu ja on kunnossa.
Irrotin takaiskuventiililtä lähtevät letkut ja puhalsin niihin josko ne vuotaisivat jostain.
Toinen lähtee korin takaosaan ja ei vuoda mistään puhaltaessa. Toinen menee siihen imusarjan lähelle muoviseen hässäkkään(EGR-venttiili?), johon tulee neljä letkua ja yksi 2-napainen sähköliitin. Tulppailin letkujen päitä ja puhaltelin, ei vuotoja letkuissa. Mutta kun laitan letkut kiinnis siihen muovihässäkkään, venttilistä jostain alkaa vuotaa ilmaa pois. Onkohan tuossa merkitystä käykö moottori vai ei? Sulkeutuuko sieltä joku kanava kun venttiili saa sähköt? Tuon vuodon havaitsin kun mootori ei käynyt ja en huomannut käydessä puhallella.
Onkohan mahdollista, että jarruja ilmatessa pumppaamalla tehostajan akseli tekisi liian pitkän liikkeen jolloin se voisi repiä tehostajan kalvon rikki?
Kiitos!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 12 vierailijaa