G3 Virtalukon pohjan irroitus??
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 21.9.2006 21:50
- Viesti:
G3 Virtalukon pohjan irroitus??
Eli onko kokemusta jollain mk3 golffin virtalukon pohjan vaihdosta. Millä tavalla lähtee aukii/saa vaihdettua? Loppu ideat itellä jo kesken,joten oisin kiitollinen pienestä lisäinfosta.
Ensin ratti pois. Sit ruuvaat viikset pois. Kolme ruuvia. Sit ulosvetäjällä akselista se holkki pois. Siinä on todella pieni kanta ja itsellä se oli ainakin todella tiukassa. Joutu tekeen patentti ratkaisuja et sai ulosvetäjällä pois. Sen holkin ku saat pois niin sit perässä tulee se koko mötti mis on virtalukko ja sen pohja.
Jos se holkki lähtee helpolla on homma noin 10min mut jos ei niin ottaa aikaa. Ja hermoja. Siihen on volkkarilla vissiin joku spesial työkalu.
Jos se holkki lähtee helpolla on homma noin 10min mut jos ei niin ottaa aikaa. Ja hermoja. Siihen on volkkarilla vissiin joku spesial työkalu.
-
- -
- Viestit: 21
- Liittynyt: 21.9.2006 21:50
- Viesti:
Tänään naapurin passattiin jouduttiin vetämään sitä huulta vähän rälläkällä syvemmäksi ja sitten lukittavalla ulosvetäjällä sellanen tunnin ähellys ja koputtelu. Melkosen tärkeetä saada siihen tasanen veto ettei työkalut lipsu reunan yli ja riko sitä holkkia. Toi on kyl sellanen insinöörien mestariväläys että ei mitää rajaa. Taatusti spesiaalikalulla koko hommaan menee tosiaan sen 10min. Työvelotus olis ollu 3h :D
Itse virtalukon pohjassakaan ei varsinaisesti vikaa ollut. Ne kosketusnastat vain oli loppuun kuluneet eikä siis virtaska kulkenut. Pikkusen kupariliuskoja kun väänsi ja jousia venytti, alko sekin toimimaan, mutta mitäpä turhia, uus laitettiin kun hintaa oli sen parikymppiä.
Itse virtalukon pohjassakaan ei varsinaisesti vikaa ollut. Ne kosketusnastat vain oli loppuun kuluneet eikä siis virtaska kulkenut. Pikkusen kupariliuskoja kun väänsi ja jousia venytti, alko sekin toimimaan, mutta mitäpä turhia, uus laitettiin kun hintaa oli sen parikymppiä.
Joskus aiemminkin muistan lukeneeni kauhutarinoita Golffin pohjan vaihdosta. C4 -koriseen Audiinkin joutuu töitä tekemään.
Kun Caravellesta alkoi viime viikolla pohja temppuilla pahemmin, hain Laakkoselta uuden pohjan ja sitten alkoi jännittää. Vaan eipä se tuon helpompaa olisi voinut olla: ratin muovit pois, yksi M3 ruuvi meiselipalalla irti, pohja pois ja uusi tilalle.
Kun Caravellesta alkoi viime viikolla pohja temppuilla pahemmin, hain Laakkoselta uuden pohjan ja sitten alkoi jännittää. Vaan eipä se tuon helpompaa olisi voinut olla: ratin muovit pois, yksi M3 ruuvi meiselipalalla irti, pohja pois ja uusi tilalle.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa