Vento 1.8CL (Myyty, uusi elämä muualla)

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 10.11.2006 21:17

Hieno prokkis, ei voi muuta sanoa.

Sergey, mainitsit tuolla ylempänä että on useampia passateja romiksella, mahtaakohan olla vielä?

B4 -korimallin orkkismaski olis hakusessa.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 14.11.2006 0:37

jos tarkotat tätä niin ei ole kyllä...

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 15.11.2006 20:40

Juurikin tuollainen on hakusessa, nou hätä sillä yhdestä kaupat jo vireillä.

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 11.1.2007 21:18

kiinnostais kaas omaan ventoon laitella tuollainen remmiahdin..mitäs se suomen oloissa vaatii..saako sitä millää lailliseksi peliksi? ja mitä muutoksia koneeseen piti tehä?

Clayman
-
Viestit: 233
Liittynyt: 12.4.2006 8:12

ViestiKirjoittaja Clayman » 12.1.2007 11:49

Vähäpäästöisessä pitää tehdä tuo jokin VTT:n käytönaikanen päästötesti tjsp. Tolokuttoman hintasta hommaa, meni läpi tai ei.

Texel
-
Viestit: 136
Liittynyt: 3.7.2004 20:29

ViestiKirjoittaja Texel » 12.1.2007 14:21

Ei tässä tapauksessa, kun ollaan ahvenanmaalla

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 12.1.2007 14:26

Mutta tuossa oli kysymys samasta hommasta mantereen puolella...

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 12.1.2007 15:15

pitäis lopputyö väsätä amikseen..niin toi olis melko "hyödyllinen" itelle..enemmän ku joku koulun hiaceen koneen korjaus..
ja kiinnostais laitella tuollainen..jos tuo vakio kone sen kestäisi...


missäs ite asiantuntija menee..olis kiva saada vähäsen faktaa..

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 21.1.2007 20:08

Oon ollu vähä talon ja mersun kimpus lähiaikoina niin ei ole kauheesti netissäkään tullu roikuttua...

EI saa suomessa lailliseksi sitten millään ilveellä. Paitsi isolla tukulla rahaa tietenkin. Kertaveto jossakin alan firmassa oli 1860€+alv ja sanoivat että yleensä tarvii 2-3 repäsyä ennenkuin sen saa EU normeihin. Eli vähäpäästöisiin ei todellakaan kannata laittaa tällaista.

Ottaa mielummin sitten vaikka 90 tai vanhempi ja laittaa siihen. Ite ajattelin että ostas wanhan Golf GTI 8V ja laittas siihen. Varmasti parempi aihio monipisteruiskun takia. 16V konehuoneeseen toi ei mahdu ellei tee radikaaleja muutoksia. 8V koneeseen ei tarvi kuin järjestellä uudelleen laturin paikka ja laittaa moniurahihna.

Kuten jo aikaisemmin mainitsin, koneeseen ei ole pakko tehdä mitään muutoksia, mutta kyllä ainakin G60 tms. ahtamiseen tarkoitettu nokka on hyvä laittaa ja kunnon pakosarja ja putki. Sitten tietysti matalempipuristeiset männät niin ei tarvi ajaa kokoajan yli 100 oktaanisella bensalla...

Itseasiassa tää ABS moottori on huonoin aihio :)

Niin ja mähän en oo mikään asiantuntija, viime kesäkuussa mulla ei ollut minkäänlaista autonvirityskokemusta. Nyt on jotakin jo vähän oppinut. Isoimman kiitoksen siitä saa kyllä laittaa FFP foorumille.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 28.1.2007 1:32

Kävin ruottissa ostoksilla... 1984 GTI 8v. Onko nuo vanteet orginaalit? Vai mitkä mahtaa olla, 14 tuumaset...

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 28.1.2007 10:04

Onko nuo vanteet orginaalit?


VW:n orig. alut ovat.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 11.2.2007 23:01

Nyt se Vento on siis saanu kokonaa uuden ABS moottorin ja lootan sisuksiinsa joilla ajettu 64tkm. Samantien vaihettiin suht hyvä kytkin uuteen, laakerieita ja muutama nivel ym ym. pikkusälää. Auto menee katsastukseen enskuussa ja mynnissäkin se vielä olis. Ei ole isoja haluja sitä nyt myydä (Ja se näkyy tietty hinnassa, Ahvenanmaan lisä) mutta jos sen joku välttämättä haluaa niin ostaa pois. nettiauto id1123480

Eli nyt se ei ole enää ahdettu vento!

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 16.8.2007 19:21

Nyt se o sitten katsastettu. Katsastusmies tuumasi että rekisterikilven valot ja tuulilasin teippi ei kelpaa. Viimevuonna samalla ukolla kelpas. Laittoi merkinnän otteeseen että korjattava, mutta päästi läpi muuten. Mainitsin kyllä että se ite hyväky ne viimevuonna... Ehkä siksi vain merkintä.

E: Ja tuo oikea etuiskaritolppa alkanut narisemaan ja kolisemaan, lienee siis se yläpään laakeri paskana? Kiristelin tässä yks päivä kaikki mutterit ym. Ja iskarin mutteri olikin väljä n 0,5mm. Kolina laantui paljon sillä, mutta ei kadonnut. Katsastusmiehellä ei alustan puolesta ollut mitään mainittavaa.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 17.8.2007 15:44

Mitäs sille sun 2.2 turbo mazdalle kävi? Hukkasitko sen jo pois vai veit johonkin ladon taakse? :) Ihteä kiinnostais tommonen harvinaisempi (?) jaappanilainenkin.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 18.8.2007 19:36

Siihen laitettiin ikkunat, pestiin ja tehtiin remppa ja myytiin pois! En tykänny siitä, liian uus. Nyt kiikarissa Mersu 300 tai 84 Celica supra ;)

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 28.9.2007 0:04

On alkanu Vento putputtamaan tyhjäkäynnil joka on menny aika alhaseks, 830. Ihan kuin siis kävisi kolmella. Koko sytkäosasto on vaihdettu puolaa myöden eikä ongelma korjaantunut... Mitäs lähetää ABS moottorissa etsimään seuraavaksi?

Kaasua kun painaa niin että kone käy yli 900, niin ongelma katoaa.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 28.9.2007 1:21

Käys läpitte tarkoin se muoviputki imusarjasta jarrutehostimelle, ja sitten sen putken liitokset ettei vedä ilmaa sieltä. Tuohan on todella yleinen vika kolmoskoppaisissa.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 29.9.2007 19:18

Läpi käyty yks halkeillut putkenpätkä vaihdettu ja vika lieveni, mutta ei poistunut. Edelleen kuulostaa veneeltä. kylmällä koneella käy nyt kuin unelma. Joku anturi?

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 30.9.2007 2:38

Mono-ecut käy jollain vakioarvolla niin kauan että kone lämpiää tarpeeksi, joten saattaapi olla että jäähdytysveden lämpöanturi antaa vääriä arvoja.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 3.10.2007 23:37

Myyty... Samalla rahalla millä ostinkin 1,5v sitten.

Homma jatkuu Golffin ja Audin merkeissä... Venton tilalle tuli MB 300CE-24V

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 14.12.2007 15:58

Auton elämän päätös Tapahtunut 27.11:

Kuva

Autossa oli myydessä uudet käyttämättömät nastarenkaat ja näin kesäkumeilla auton vielä 20.11. Huomatkaa nastojen määrä eturenkaissa. Vasen etupyörä on tulipellissä kiinni, lattia kuprulla ja ratti vituillaan, kojis vinossa, ovet harittaa ym. ym. ym.

E: Kuski ja matkustajat selvisi ihmeen kaupalla, auto ajautui liukkaalla, jyrkässä (90 astetta) mutkassa vastaantulevan kuorma-auton eturenkaaseen. Porukka ajaa yleisesti reipasta ylinopeutta, muutoin 70 alue mutta S-kurvissa 30 mutkan jyrkkyyden takia.
Viimeksi muokannut Sergey, 14.12.2007 16:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Salmi
-
Viestit: 995
Liittynyt: 4.9.2005 12:45

ViestiKirjoittaja Salmi » 14.12.2007 16:12

Ikävää..:( sitä on hiukan räpätty, jos kaikki nastat on uusista renkaista saatu irti.. Kuinkas kuskille kävi?

JUMA
-
Viestit: 539
Liittynyt: 24.6.2005 14:40

ViestiKirjoittaja JUMA » 14.12.2007 18:43

Onko tuo nyt sitten se badboy-konepelti?? ;-)

Uusista renkaista saa helposti nastat pois, jos ei tee "sisäänajoa".

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 14.12.2007 18:47

Oliko uusi omistaja siis ajanut kesärenkailla kolarin vai sudittanut nastat vittuun uusista talvipyöristä? Harmi että noita vaivalla tehtyjä yksilöjä päätyy autojen taivaaseen näin.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 14.12.2007 20:56

Niinpä.... Vatasen jalat ja omat kädet!

R.I.P!

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 14.12.2007 21:12

Jep, -Lari- tekemä konepelti on. Ajoi siis noi uudet nastarenkaat vituiks ja niillä kolarin. Hyvin näköjään viikossa saa nastat pois. oikeassa renkaassa on kuitenkin yksi nasta enemmän kuin vasemmassa... vasemmassa ei ole yhtään.

Sergey
-
Viestit: 672
Liittynyt: 1.7.2006 0:40

ViestiKirjoittaja Sergey » 27.3.2008 13:11

VIelä kerran Sam... Valoa tunnelin päässä, tuttavani osti auton kun hänen oman GTI perään ajettiin niin että se meni lunariin. GTI:stä otettiin koko keula ja akselistot yms. tarvittava tähän ventoon. Nyt siis Vento kulkee GTI voimin ja samalla värityksellä, Riegerin R-RX puskurilla varustettuna. Konepeltikin löytyi romikselta valmiiksi tuunattuna ihan omasta takaa.

Auto elää taas, pirteämpänä kuin koskaan.

Saiskohan tämän topicin nyt lukkoon vaikkapa :)

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 27.3.2008 13:25

OK!


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa