Elikkä, pointteri on ruvennu syömään öljyä yli sietokyvyn. Ainakin 2 litraa menee tonnille, vuotoja ei ole. Muuten toimii hienosti, käyntiin lähtee ja verkkaisesti kulkee.
Ja savua tulee putken täyeltä.
Mistäköhän päin sitä rupiais vikaa kahtoon? Meneekö turpon läpi noin suurta määrää vai vuotaako kannessa jotkin kumet? Vai onko väljyyttä syvemmällä koneessa?
Kuulemma pointterit syö öljyä normaalia (mitä on normaali??) enemmän mutta en olis uskonut että näin paljon.
Pitäis täsä kuussa katsastaa, kuinkahan vaikuttaa päästöihin...
Muuten mukava työ-/harraste-/tavaran kuljetus auto avolava transportteri, ei viittis romuttaakkaan...
Valtava öljynkulutus 1.6TD pointterisa
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 220
- Liittynyt: 6.8.2003 12:44
Päästöihin tuo öljy ei pitäisi vaikuttaa jos ei ala katsastusmiestä visuaalisesti häiritsemään.. Siinähän mitataan vain nokihiukkasia.
Edit: Kaverin rellussa (vanha bensaturbo), päästi ahdin öljyä aika sikana laakerin välistä pakopuolelle. Sitä saattoi myös lisätä yli maksimin ollut öljymäärä, sillä se savutti tyhjäkäynnillä, mutta kierroksilla ei. Ehkä öljynpinta laski kun sitä oli enemmän kierrossa. Paluukierto oli todennäköisesti niin lähellä pintaa. Öljyä kului noin litra tuhannella..
Edit: Kaverin rellussa (vanha bensaturbo), päästi ahdin öljyä aika sikana laakerin välistä pakopuolelle. Sitä saattoi myös lisätä yli maksimin ollut öljymäärä, sillä se savutti tyhjäkäynnillä, mutta kierroksilla ei. Ehkä öljynpinta laski kun sitä oli enemmän kierrossa. Paluukierto oli todennäköisesti niin lähellä pintaa. Öljyä kului noin litra tuhannella..
Ja tietysti takavalojen seutu täynnä mustaa pikku pistettä?
Mulla oli aiemmin tollanen ja se kans alkoi pössyttää sinistä. Alkuun vaihdoin ohjurikumit mutta eipä se juurikaan muuttunut. Sitten ahdin vaihtoon ja jopa helpotti.
Ota ahtimen imuputki irti ja kokeile tuntuuko turbon akselissa pitkittäisvälyksiä. Jos tuntuu, niin se ahdin on sit sillä selvä....
Mutta eihän se tavatonta olis että mosa ois muutenki lopussa.
Iso ja painava auto + pieni moottori huonosti jäähdytetyssä tilassa = paljon lämpöongelmia ja konerikkoja ko mallissa.
Oma savukoneeni meni viallisena ollessaan hienosti ja pienillä arvoilla päästöistä läpi. Mittauskatos oli ihan täynnä sinistä savua testin jälkeen, katsastaja vaan pyöritteli päätään ja mutis että toi ei oo tervettä. Löi leiman paperiin ja toivotteli hyvää matkaa :)
Mulla oli aiemmin tollanen ja se kans alkoi pössyttää sinistä. Alkuun vaihdoin ohjurikumit mutta eipä se juurikaan muuttunut. Sitten ahdin vaihtoon ja jopa helpotti.
Ota ahtimen imuputki irti ja kokeile tuntuuko turbon akselissa pitkittäisvälyksiä. Jos tuntuu, niin se ahdin on sit sillä selvä....
Mutta eihän se tavatonta olis että mosa ois muutenki lopussa.
Iso ja painava auto + pieni moottori huonosti jäähdytetyssä tilassa = paljon lämpöongelmia ja konerikkoja ko mallissa.
Oma savukoneeni meni viallisena ollessaan hienosti ja pienillä arvoilla päästöistä läpi. Mittauskatos oli ihan täynnä sinistä savua testin jälkeen, katsastaja vaan pyöritteli päätään ja mutis että toi ei oo tervettä. Löi leiman paperiin ja toivotteli hyvää matkaa :)
-
- -
- Viestit: 16
- Liittynyt: 10.9.2006 12:23
Tyhjäkäynnillä ei savuta mutta kierroksilla lykää kyllä raakasti vaaliaa savua niin että ku muutaman kerran kaasuttaa niin on piha täynnä savua.
Ajossa savuttaa sillon ku painat kaasua niin sitten ku alkaa kone vetämään lykää putken täyeltä.
Tunteeko turpossa pitkittäisvälysta (jos sitä on) sormin koittamalla? Vai pitääkö olla mittakello, tms?
Ei siinä mitään ku satasella menee öljyä vähemmän ku naftaa, mutta kaukana ei oo...
Ajossa savuttaa sillon ku painat kaasua niin sitten ku alkaa kone vetämään lykää putken täyeltä.
Tunteeko turpossa pitkittäisvälysta (jos sitä on) sormin koittamalla? Vai pitääkö olla mittakello, tms?
Ei siinä mitään ku satasella menee öljyä vähemmän ku naftaa, mutta kaukana ei oo...
-
- -
- Viestit: 16
- Liittynyt: 10.9.2006 12:23
Eilen kävin näyttämäsä katsastuskonttorilla pointteria.
Vaikka syö öljyä ainaki 2 litraa tuhannelle kilometrille niin läpi meni päästöistä paremmin mitä emännän -96 1.9TD golffi, johon on vaihdettu uus kone ja turbo vuosi sitten.
Eka polokasulla oli arvo 4,8. Seuraavat 3 polokasua 2,4 tienoilla, eli läpi meni heittämällä. Turpollisen rajahan on 3 ja turpottoman 2,5. Golffia kun viime keväänä katsastin ja aattelin että menee leikiten uus kone läpi testistä mutta ei vaan niin ollukkaan. Melekeen 10 kertaa katsastusmies huuatti konetta ja viimein sai 3 viimistä kertaa nippanappa alle raja-arvon.
Näemmä vaikuttaa paljon päästöihin se että kuinka paljon saa kone ruokaa...
Ja leimakin tuli
Vaikka syö öljyä ainaki 2 litraa tuhannelle kilometrille niin läpi meni päästöistä paremmin mitä emännän -96 1.9TD golffi, johon on vaihdettu uus kone ja turbo vuosi sitten.
Eka polokasulla oli arvo 4,8. Seuraavat 3 polokasua 2,4 tienoilla, eli läpi meni heittämällä. Turpollisen rajahan on 3 ja turpottoman 2,5. Golffia kun viime keväänä katsastin ja aattelin että menee leikiten uus kone läpi testistä mutta ei vaan niin ollukkaan. Melekeen 10 kertaa katsastusmies huuatti konetta ja viimein sai 3 viimistä kertaa nippanappa alle raja-arvon.
Näemmä vaikuttaa paljon päästöihin se että kuinka paljon saa kone ruokaa...
Ja leimakin tuli
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa