mikä 12" subbari 200-300€?
Valvoja: ffp jäsenet
mikä 12" subbari 200-300€?
eli mikä maihtais olla paras 12" subbari tuohon hintaan? spl dynamics on jo koettu. tehoa pitäisi kyllä kestää sen 900-800wrms. ja pitäis olla 2x2ohm kelat... mitään mahtavaa hifi ääntä en hae. aika paljon kriteerejä, mutta koittaa suositella jotain.
Suosittelen tutustumaan JL Audion subbareihin. Esimerkiksi noilla kriteereillä löytyy malli nimelta 12W3v2. Hintaa kolmisen sataa ovh, 2x2 ohmin kelat ja tehoa kestää oikeilla säädöillä varmasti tuon 800 wattia.
Toinen hyvä vaihtoehto mielestäni olisi Rainbow Amboss 12, jota olen kuunnellut refleksikotelossa, vahvistimena oli Braxin 700W RMS antava pääte. Tuossa subissa on uskomattoman paljon voimaa, menee matalalle, toisto on tarkka ja dynaaminen. Tosi namu subi, eikä pahan hintainenkaan.
Miksi muuten 2x2 ohmin kelat, haetko yhden ohmin kytkentää??
Toinen hyvä vaihtoehto mielestäni olisi Rainbow Amboss 12, jota olen kuunnellut refleksikotelossa, vahvistimena oli Braxin 700W RMS antava pääte. Tuossa subissa on uskomattoman paljon voimaa, menee matalalle, toisto on tarkka ja dynaaminen. Tosi namu subi, eikä pahan hintainenkaan.
Miksi muuten 2x2 ohmin kelat, haetko yhden ohmin kytkentää??
Semi mainos mutta kuitenkin jos mielessä on hankkia jotain uutta...
Fusionilta tuli vastikään uusi mallisto ulos ja keskimmäinen "powerplant" sarja
vaikuttaa ainakin omasta mielestä mielenkiintoiselta. Toistaiseksi olen kerennyt testaamaan vasta 10" mutta se ainakin toimi ~800wrms tehoilla mukavasti...
Miinuspuolena tosin että tuossa on 2x4ohm kelat... No ainakin virtaa säästyisi... :)
Fusionilta tuli vastikään uusi mallisto ulos ja keskimmäinen "powerplant" sarja
vaikuttaa ainakin omasta mielestä mielenkiintoiselta. Toistaiseksi olen kerennyt testaamaan vasta 10" mutta se ainakin toimi ~800wrms tehoilla mukavasti...
Miinuspuolena tosin että tuossa on 2x4ohm kelat... No ainakin virtaa säästyisi... :)
^^Ilmeisesti mutu-tuntumalta sanot etteivät kestä tehoa.Mistä päättelet fusionin olevan yhtään parempi siinä asiassa?? Kaikki on kuule ihan säädöistä kiinni, jos sulla on 900watin vahvistimesta gainit täysillä ja kaikki supermegahyper bassokorostukset, niin ei varmasti mikään subi sellaista kesta.
Kuten sanottu, Ambossia olen kuullut oikein säädetyn 700 watin highend vahvistimen perässä, ja voin sanoa että painetta lähti omaan makuu ihan tarpeeksi.
Tietysti, jos tavoitteenasi on maksimaalinen äänenpaine, niin sitten suosittelen hommaan vaikka Cervin ta DD:n subin.
Miksi muuten 1ohmin kytkentä? Saadaksesi mahdollisimman paljon tehoa subille?
Kuten sanottu, Ambossia olen kuullut oikein säädetyn 700 watin highend vahvistimen perässä, ja voin sanoa että painetta lähti omaan makuu ihan tarpeeksi.
Tietysti, jos tavoitteenasi on maksimaalinen äänenpaine, niin sitten suosittelen hommaan vaikka Cervin ta DD:n subin.
Miksi muuten 1ohmin kytkentä? Saadaksesi mahdollisimman paljon tehoa subille?
-
- -
Nettikauppoja kannattaa välttää..
Nettikauppoja kannattaa välttää.. powerset on yksi parhaimista, hyvän palvelunsa ansiosta. Italialaiset ei tekniikkaa osaa tehä eli ei missään tapauksessa italian ihmeitä, ne kestää kuukauden.. Carpower 12` Sonic on yksi hyvä vaihtoehto. Itsellä on samainen luotettava ja laadukas saksalaismerkki. RMs tehoja ja db lukuja kannattaa pitää silmällä valintaa tehdessä.
Jos haluaa äänen laatua ja ottaa riskin niin Hertz HXS SPL, vaikkakin on italialainen. Itsellä kyrvähti puhekela 3h yhtämittaisen soiton jälkeen, ja oli säädöt kunnossa.
Ja kannattaa tiedostaa se että SPL prolla ja SPL audio merkeillä ei ole mitään tekemistä suomalais laatumerkin SPL DYNAMICSin kanssa.
Jos haluaa äänen laatua ja ottaa riskin niin Hertz HXS SPL, vaikkakin on italialainen. Itsellä kyrvähti puhekela 3h yhtämittaisen soiton jälkeen, ja oli säädöt kunnossa.
Ja kannattaa tiedostaa se että SPL prolla ja SPL audio merkeillä ei ole mitään tekemistä suomalais laatumerkin SPL DYNAMICSin kanssa.
^^^^Vai ei italialaiset osaa tehdä elektroniikkaa.. Mihin perustat väitteesti, vai mutuako kenties?? Et varmaan koskaan ole Res Audion tuotteisiin esimerkiksi tutustunut?? Tai Sinfoniin??
No okei, tuskin Ressiäkään italiassa tehdään, suunnitellaan vain. Suurin osa autohifi laitteistakin tulee akselilta Korea-Kiina.. Joista ensiksi mainitussa tehdään hyvät, viimeksi mainitussa halvat ja huonot.
No okei, tuskin Ressiäkään italiassa tehdään, suunnitellaan vain. Suurin osa autohifi laitteistakin tulee akselilta Korea-Kiina.. Joista ensiksi mainitussa tehdään hyvät, viimeksi mainitussa halvat ja huonot.
Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”