TDI ajoitukset
Valvoja: ffp jäsenet
TDI ajoitukset
Hommasin hiljattain VAG-COMin ja tarkastin ajotukset, onko tuo jo hampaan pielessä vai selviääkö pumppua kääntämällä.
Olen ihmetellyt ku lähtee kylmänä suht huonosti käymään, tämän luulis vaikuttavan.
Nuo on ilmeisesti myöhäsellä nyt aika rankasti.
Auto on vm99 110hp TDI passatti.
http://kotinetti.suomi.net/make72/ajotukset.jpg
Olen ihmetellyt ku lähtee kylmänä suht huonosti käymään, tämän luulis vaikuttavan.
Nuo on ilmeisesti myöhäsellä nyt aika rankasti.
Auto on vm99 110hp TDI passatti.
http://kotinetti.suomi.net/make72/ajotukset.jpg
110hp (81kW) ainakin on jakajapumpullinen vielä.
Oikean moottorin kun sieltä löydät ja älä paina kaasua, tuo tsekki kuuluu tehdä tyhjäkäynnillä (katoin vaan kun kuvassa seisoo, että not at idle mutta liekö väärästä moottorityypistä johtuvaa?).
Edit: Niin ja moottorin tyypin/koodin näet jakohihnakotelon päältä, huoltokirjan ensimmäiseltä aukeamalta tai takaluukussa varapyöräkotelossa olevasta tarrasta, jos ei ole tiedossa.
Oikean moottorin kun sieltä löydät ja älä paina kaasua, tuo tsekki kuuluu tehdä tyhjäkäynnillä (katoin vaan kun kuvassa seisoo, että not at idle mutta liekö väärästä moottorityypistä johtuvaa?).
Edit: Niin ja moottorin tyypin/koodin näet jakohihnakotelon päältä, huoltokirjan ensimmäiseltä aukeamalta tai takaluukussa varapyöräkotelossa olevasta tarrasta, jos ei ole tiedossa.
http://www.seatclubfinland.com/modules. ... ic&t=10058 tuolla näkyy jotain ohjetta olevan.
kannattaa logittaa vielä että saa tasakaasulla ajettaessa sen mitä ecu pyytää.
Mulla on maaginen raja ~43 astetta jonka jälkeen kulutus kipuaa ylöspäin ja pyynti ei toteudu.
Oli metroauton jäljiltä 60-astetta ja kulutus nousi 0.5L.
mitätön määrä, mutta kyllä sen 4.2L keskikulutuksilla huomaa jos tankillisella ajeleekin liki 200km vähemmän =(
Ei viitsinyt tehdä tuonne tunnareita, niin kysytään tänne.
Mitäs 68Corvette tuossa oikeen logitetaan? Jotain ennakkoa?
Miten exelillä onnistuu tuo muuttaa graafiseksi?
Tai siihen muotoon jossa näkyy eri väriset viivat yks pyydetylle yks toteutuneelle jne.
Tuosson humpattu kaasua, eli ei kannata tehä analyysiä.
http://kotinetti.suomi.net/make72//ju.csv
Tai siihen muotoon jossa näkyy eri väriset viivat yks pyydetylle yks toteutuneelle jne.
Tuosson humpattu kaasua, eli ei kannata tehä analyysiä.
http://kotinetti.suomi.net/make72//ju.csv
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
vag comin measuring blockseista löytyy injection timing specified start ja actual start.
Minä logittelin niin että etsin maksimin mekaanisen ennakon jolla vaihtelevassa matka ajossa vielä toteutui minimi specified.
Mulla arvo oli ~43-44 mekaanista ennakkoa joka taas löytyy measuring blockseista sivu 000 / basic settings ja sitten kenttä 2.
ennakon pyynti on omien kokemuksieni mukaan aika paljon konekohtaista, joten mitään optimaalista ohjearvoa en osaa kyllä sanoa.
minulla on ALH koneessa specified start tyhjäkäynnillä 0.4 ja se ei välttämättä toteudu jos mekaaninen ennakko on liian korkealla.
Minä logittelin niin että etsin maksimin mekaanisen ennakon jolla vaihtelevassa matka ajossa vielä toteutui minimi specified.
Mulla arvo oli ~43-44 mekaanista ennakkoa joka taas löytyy measuring blockseista sivu 000 / basic settings ja sitten kenttä 2.
ennakon pyynti on omien kokemuksieni mukaan aika paljon konekohtaista, joten mitään optimaalista ohjearvoa en osaa kyllä sanoa.
minulla on ALH koneessa specified start tyhjäkäynnillä 0.4 ja se ei välttämättä toteudu jos mekaaninen ennakko on liian korkealla.
Mico tuo sinun moottorisi on pumppusuutinmoottori. Tuolla pystyy tarkistamaan jakajapumpullisten moottoreiden ajoitukset.
Juu hei vaan... Mites näissä pumppareissa sitten on asian laita, ajoitukset tmsp siis? Itellä kans ollu mielessä että "jotain tarttis tehrä" kun toi pasuuna (avf) on niin s*tanan kankea lähtemään käyntiin, ei tarvii olla edes pakkasta kun jo jossain +5°C:ssä saa sahata normaalia pidemmän startin ja sitten käy hetken karmeesti kalkattaen, lisäks tuntuu soppa maistuvan vähän turhan hyvin tolle.
Pumppari, lainattu Ross-Techin sivuilta:
Note to 1.9 PD (pumpe duese aka unit injectors) owners: You cannot nor do not need to set your timing electronically. There are no graphs published for the simple reason that the timing is set using a dedicated VAG locking tool when changing the timing belt :-)
Leissöni vieköön, löysäsin pumpusta ne 3 pulttia/mutteria muttei oikeen tuntunu pyörähtävän.
Onko siinä nuitten 3:n lisäksi joku kiinnitys?
Suihku putket ei voi niin kovasti laittaa hanttiin, ainaki näin luulisin.
Koitin vääntää suht isolla(n.35cm) meisselillä muttei perskele alkanu liikkuun juuri mihinkään.
VAG-COM in mukaan ennen oli 28-29 ja nyt 31-32,,,,,ihanteellinen ennakko olis siinä 45:n kieppeillä.
Onko siinä nuitten 3:n lisäksi joku kiinnitys?
Suihku putket ei voi niin kovasti laittaa hanttiin, ainaki näin luulisin.
Koitin vääntää suht isolla(n.35cm) meisselillä muttei perskele alkanu liikkuun juuri mihinkään.
VAG-COM in mukaan ennen oli 28-29 ja nyt 31-32,,,,,ihanteellinen ennakko olis siinä 45:n kieppeillä.
Eipä onnistunu.
Pumpun takana on kaksi 13mm pulttia, alhaalla lähellä lohkoa melko vaikeassa paikassa ja sitten siinä ihan ylhäällä joka on helposti käsillä.
Ne molemma sain auki ja löysäsin vielä niin, että sormilla sai kierrettyä. Ei kääntyny pumppu mihinkään.
Sitten pumpun ihan persiissä on 12mm kannalla pultti, joka on jonkun hässäkän sisällä mikä kääntyisi sitten jollain isommalla avaimella tai vaikka papukaijapihdeillä.
Senkin sain auki mutta sitä isompaa mekanisimia on mahdoton päästä säätämään koska putket on edessä. Enkä olis uskaltanu sitä kääntääkään kun en tiennyt mikä se on.
Että mitä ihmettä, kysyy epätietoinen...
Pumpun takana on kaksi 13mm pulttia, alhaalla lähellä lohkoa melko vaikeassa paikassa ja sitten siinä ihan ylhäällä joka on helposti käsillä.
Ne molemma sain auki ja löysäsin vielä niin, että sormilla sai kierrettyä. Ei kääntyny pumppu mihinkään.
Sitten pumpun ihan persiissä on 12mm kannalla pultti, joka on jonkun hässäkän sisällä mikä kääntyisi sitten jollain isommalla avaimella tai vaikka papukaijapihdeillä.
Senkin sain auki mutta sitä isompaa mekanisimia on mahdoton päästä säätämään koska putket on edessä. Enkä olis uskaltanu sitä kääntääkään kun en tiennyt mikä se on.
Että mitä ihmettä, kysyy epätietoinen...
Taitaa olla etupää takapää ja takana on edessä... ;D
Siis jakopään päässä (etupäässä) pumppua on yksi 13mm ruuvi joka näkyy siinä pumpun yläpuolella ja sitten on kaksi 13mm mutteria jotka saa löysälle hihnapyörän reikien kautta kun ottaa jakopään suojamuovin irti ja kääntää koneen yläkuoloon.
Pumpun toisessa päässä josta suutinputket lähtee eli takapäässä on yksi 13mm pultti hankalassa paikassa suutinputkien alapuolella. Asettelee lenkkiavaimen pultin kantaan ja painaa toisella isolla avaimella 13mm avainta alaspäin niin pultti lähtee auki.
Kaikki neljä ruuvia/mutteria kun on löysällä ja vielä kun löysää suutinputket pumpun päästä niin alkaa pumppu kääntyä.
Siis jakopään päässä (etupäässä) pumppua on yksi 13mm ruuvi joka näkyy siinä pumpun yläpuolella ja sitten on kaksi 13mm mutteria jotka saa löysälle hihnapyörän reikien kautta kun ottaa jakopään suojamuovin irti ja kääntää koneen yläkuoloon.
Pumpun toisessa päässä josta suutinputket lähtee eli takapäässä on yksi 13mm pultti hankalassa paikassa suutinputkien alapuolella. Asettelee lenkkiavaimen pultin kantaan ja painaa toisella isolla avaimella 13mm avainta alaspäin niin pultti lähtee auki.
Kaikki neljä ruuvia/mutteria kun on löysällä ja vielä kun löysää suutinputket pumpun päästä niin alkaa pumppu kääntyä.
No enkös mä tota vähän yrittäny aikaisemmin selittää ;)
Ajattelinkin jo että ei helkuta, kyllä edellisessä AHUssa avasin niitä hihnapyörän alla olevia, muuten ei kääntyny pumppu mihinkään.
V-mäinen homma tässä nykyisessä, autoilmastointi ja niinku olis vähemmän tilaa syylärin ja nokkahihnan suojakotelon välissä kuin ilman ilmastointia olevassa.
Tosin edellinen oli Passat ja tämä on A4, voi johtua siitäkin.
Vaatii keulan siirtämistä huoltoasentoon :(
Edit: Suutinputkia ei muuten välttämättä tartte löysätä, se on niin pieni liike mitä sitä täytyy kääntää että kääntyy kyllä ja jäävät tuskin mihinkään sellaiseen jännitykseen että olisi haittaa.
Ajattelinkin jo että ei helkuta, kyllä edellisessä AHUssa avasin niitä hihnapyörän alla olevia, muuten ei kääntyny pumppu mihinkään.
V-mäinen homma tässä nykyisessä, autoilmastointi ja niinku olis vähemmän tilaa syylärin ja nokkahihnan suojakotelon välissä kuin ilman ilmastointia olevassa.
Tosin edellinen oli Passat ja tämä on A4, voi johtua siitäkin.
Vaatii keulan siirtämistä huoltoasentoon :(
Edit: Suutinputkia ei muuten välttämättä tartte löysätä, se on niin pieni liike mitä sitä täytyy kääntää että kääntyy kyllä ja jäävät tuskin mihinkään sellaiseen jännitykseen että olisi haittaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa