VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
Itelläni just tollanen wanha 333mhz/128mb läppäri toistaiseksi käytössä Vag-comin kanssa.Ja hyvin toimii.Tässä "viralliset" vaatimukset:http://www.ross-tech.com/vag-com/faq_1.html#1.4eli toi 333mhz on jo tehomylly!=)
Jollei täällä kellään, niin todennäköisesti tuolla:http://www.huuto.net/fi/
kato semmosia missä com portti on kiinteesti koneessa. mulla com portti on vasta pienen adpterin päässä tai vaihtoehtosesti vasta telakassa. vagcomi ei monista noista tykkää ja siksi mullakin läppärillä ei pääse kaikkiin moduuleihi kuten moottorinohjaus. pöytäkoneella taas pääsee kattomaan mitä vaan mutta sitä ei viitti tommosen takia ulos kantaa. paras vaihtoehto varmaan olis jos ois pätevästi toimiva entinen pöytäkone vaikka tallissa mistä vois sitte kattoo jutskia. tuosta adapteria asiasta muuten mainitaan ihan ross techin sivuilakin jossain.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
LauriJT:n komenttiin sellaista että tuo pitää sarjaportti adapterien kohdalla paikkansa mutta USB-adapterit ovat kokonaan toinen luku.
Myös toimivia USB-sarjaportteja on jos jostain syystä haluaa tuollaista sarjaportti adapteria käyttää. USB-versiot on useimmiten toteutettu hieman kehittyneemmällä elektroniikalla niin että niissä on esim. oikosulkusuoja.
Jos olet hankkimassa adapteria niin suosittelen USB:hen suoraan liitettävää niin ei tarvitse miettiä onko läppärissä com-porttia vaiko eikö. Kyllä läppäri diagnostiikassa pöytäkoneen kumminkin hakkaa mennen tullen.
Yhtenä vaihtoehtona voisi olla myös PocketPC eli noihinkin on VAG-COM:a vastaava softa VAG-Check joka tosin ei ihan yhtä kattava ole mutta melkosen hyvä kuitenkin.
Myös toimivia USB-sarjaportteja on jos jostain syystä haluaa tuollaista sarjaportti adapteria käyttää. USB-versiot on useimmiten toteutettu hieman kehittyneemmällä elektroniikalla niin että niissä on esim. oikosulkusuoja.
Jos olet hankkimassa adapteria niin suosittelen USB:hen suoraan liitettävää niin ei tarvitse miettiä onko läppärissä com-porttia vaiko eikö. Kyllä läppäri diagnostiikassa pöytäkoneen kumminkin hakkaa mennen tullen.
Yhtenä vaihtoehtona voisi olla myös PocketPC eli noihinkin on VAG-COM:a vastaava softa VAG-Check joka tosin ei ihan yhtä kattava ole mutta melkosen hyvä kuitenkin.
joo sinulta tilasin sillon joskus adapterin. katoin tuota valikoimaa niin onko tuo obd2-usb pötikkä yhteensopiva noihin vanhempiin järjestelmin eli obd? jaja, kokeiltiin tuota kaapelia kaverin -99 aaneloseen ja jostain syystä adpteri ei mahtunut siihen pistokkeen reikään. siis pistoke itse olisi varmaan sopinut mutta se on upotettu niin näppärän kokoiseen reikään että jä vikamuistit lukematta. onko muissa aanelkuissa onnistunut, vai olisiko tuossa vaan tehtaalla sattunut vähän maanantaikappale -reikä?
Onko tuola usb versiolla parempi mahdollisuus lukemisen onistumiseen kuin com portti mallilla kun on tämmöinen vähän hitaampi läppäri käytössä?
Onko tuola usb versiolla parempi mahdollisuus lukemisen onistumiseen kuin com portti mallilla kun on tämmöinen vähän hitaampi läppäri käytössä?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Siinä sarjaportti mallissa on inasen paksuseinäsempi liitin eli se on aika tukka. USB-mallissa kotelo on ohuempi ja itseasiassa liitin osa pikkuisen joustavakin eli se menee aina hyvin A4:kuunkin. USB-malli toimii siinä missä sarjaportillinenkin sekä tukee noita Dual-K -line Audeja ennen CAN-väylää. CAN-väyläänhän noilla ei pääse käsiksi.
Läppäriltä ei VAG-COM käytössä vaadita oikeastaan muuta kuin että Win98/WinXP asentuu. Ihan sama onko sarjaportti vaiko USB-malli käytössä.
Läppäriltä ei VAG-COM käytössä vaadita oikeastaan muuta kuin että Win98/WinXP asentuu. Ihan sama onko sarjaportti vaiko USB-malli käytössä.
kielen valinta ajotietokoneeseen
Yritin tuota ajotietokoneen kieltä vaihtaa lontoon murteelle 1. sivun ohjeiden mukaan, vaan eipä onnistunu? jotakin koodia oli vailla (WSC). Tarviiko se jonkun login-koodinkin? Ohjelmana 311.2 shareware.
-
- -
- Viestit: 262
- Liittynyt: 23.9.2005 8:23
-
- -
- Viestit: 357
- Liittynyt: 27.5.2006 18:13
minkä valikon alta löytyy tyhjäkäyntikierrosten nosto 903 --> 1000rpm?
ohjelmaversio 409
auto cordoba -00 tdi agr
edit: löytyi. adaption valikosta.
ohjelmaversio 409
auto cordoba -00 tdi agr
edit: löytyi. adaption valikosta.
Viimeksi muokannut AhdettuSiitin, 23.8.2006 11:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Tuolta löytyy kolmansien osapuolien tekemien adaptereiden kanssa toimivat ohjelmat. Käytännössä sarjaportillisen 311.2 ja USB-mallit sekä 311.2 että 409.1.
Ohjelmaa ei erikseen lähetetä vaan tuo sama ohjelma avataan lisenssi koodilla.
Ohjelman ostamiseksi pitää se ensin asentaa ja ottaa yhteys autoon, jonka jälkeen ohjelmasta saa koodin jolla tilataan avauskoodi vaikka tuon verkkokaupan kautta.
Maksu luottokortilla ja koodi tulee emaililla. Toimituskuluja, tulleja tai Alveja tuohon ei tule lisää, koska ei ole fyysisestä tuotteesta kyse toisin kun valmiin adapterin tilaamisesta.
Ohjelmaa ei erikseen lähetetä vaan tuo sama ohjelma avataan lisenssi koodilla.
Ohjelman ostamiseksi pitää se ensin asentaa ja ottaa yhteys autoon, jonka jälkeen ohjelmasta saa koodin jolla tilataan avauskoodi vaikka tuon verkkokaupan kautta.
Maksu luottokortilla ja koodi tulee emaililla. Toimituskuluja, tulleja tai Alveja tuohon ei tule lisää, koska ei ole fyysisestä tuotteesta kyse toisin kun valmiin adapterin tilaamisesta.
Kaverin -02 IV-Golfista yritimme ajaa 409.1:llä vikakoodeja, mutta ainakin moottorin osalta ilmoittaa jotain Can't Synch Baud Rate tjsp...
Muuten yhteys toimii ihan OK.
Pitäiskö tässä nyt sen läppärin virtuaalisen COM-portin nopeuksia pudottaa vai Start Baud -arvoa?
Kaapeli on tämä:
http://testi.accel.fi/epages/Kaupat.axl ... ts/0600001
Muuten yhteys toimii ihan OK.
Pitäiskö tässä nyt sen läppärin virtuaalisen COM-portin nopeuksia pudottaa vai Start Baud -arvoa?
Kaapeli on tämä:
http://testi.accel.fi/epages/Kaupat.axl ... ts/0600001
Onko missään topiccia mihin olisi kerätty eri paikkakunnilla olevia VAG-COMin omistajia? (en ainakaan heti löytänyt)..
Olisiko hyvä idea kerätä yhteen topicciin vapaaehtoisten yhteystietoja (puhelin, maili tai joku muu tapa)..? Silloin jokainen voisi katsoa onko omalla paikkakunnalla vapaaehtoisia auttajia esim vikakoodien lukemiseen eikä tarvitse aina ensimmäisenä rynnätä marmoritiskiltä pyytämään apua :)
Itse ainakin ilmoittaudun heti yhdeksi..
Olisiko hyvä idea kerätä yhteen topicciin vapaaehtoisten yhteystietoja (puhelin, maili tai joku muu tapa)..? Silloin jokainen voisi katsoa onko omalla paikkakunnalla vapaaehtoisia auttajia esim vikakoodien lukemiseen eikä tarvitse aina ensimmäisenä rynnätä marmoritiskiltä pyytämään apua :)
Itse ainakin ilmoittaudun heti yhdeksi..
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
xXx
Hyvä idea!!! Voin myös olla vapaaehtoinen...
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Eli aloitin nyt sitten threadin
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?p=412545#412545
Jos omistat softat tai kaapelit ja haluat/ehdit auttaa (tai yrittää) niin lisää tuonne tietosi.
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?p=412545#412545
Jos omistat softat tai kaapelit ja haluat/ehdit auttaa (tai yrittää) niin lisää tuonne tietosi.
-
- -
- Viestit: 434
- Liittynyt: 25.11.2005 9:52
xXx
No näyttäähän se 0,000 tarkkuudella, mutta kyllä ahtomittari on silti paljon kätevämpi...
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
no nyt on uus mitsku paikallaan, hain aamulla metroautosta.
Ei tosiaan tullut mitään koodeja mukana ja sopeuttamiseen vaadittiin alkuperäinen koodi sekä uuden mittariston koodi.
Olihan aikamoinen homma koodien metsästyksessä, mutta onnistuipa näköjään sitten lopulta.
Metroauton hinta vaihdolle oli 160€ ja 2-tuntia.
Mulla meni vaihtoon varttitunti ja koodaukseen toinen mokoma.
Ajoneston lisäksi piti koodata kilometrit, huoltotunnistimen arvot, avaimet, nopeusmittarin korjausta en löytänyt..
nyt kuitenkin tuntuisi toimivan =)
Ei tosiaan tullut mitään koodeja mukana ja sopeuttamiseen vaadittiin alkuperäinen koodi sekä uuden mittariston koodi.
Olihan aikamoinen homma koodien metsästyksessä, mutta onnistuipa näköjään sitten lopulta.
Metroauton hinta vaihdolle oli 160€ ja 2-tuntia.
Mulla meni vaihtoon varttitunti ja koodaukseen toinen mokoma.
Ajoneston lisäksi piti koodata kilometrit, huoltotunnistimen arvot, avaimet, nopeusmittarin korjausta en löytänyt..
nyt kuitenkin tuntuisi toimivan =)
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Käytännössä homma menee niin että katsot vag comilla mittariston ajonesto moduulin sarjanumeron SKZ######## vanhasta mittarista ja uudessa mittarissa pitäisi olla tarra pohjassa jossa kyseinen koodi on.
Noiden koodien perusteella huolto voi tilata maahantuojalta molempiin mittareihin sopivat nelinumeroiset koodit joilla mittariston voi sitten sopeuttaa autoon.
Vanhat tiedot pitä poimia vanhan mittariston muistista vanhalla koodilla ja ottaa talteen esim print screeneillä.
homma on aika monivaiheinen ja kenttiä on longlife mallissa aika läjä.
melkein kannattaa pyytää ohjeistusta huollosta, tai sitten yrittää sopia homma niin että poimit vanhat tiedot talteen itse ja vaihdat itse mittariston ja volkkarille jää vain koodaus.. itse en mielellään maksa puolen tunnin hommasta 160€ ja koodauksiin menee ammattimieheltä max. 15min josta ei kovin isoa laskua pitäisi tulla.
autolla vaan ei voi ajaa uuden mittariston kanssa ennen ajoneston sopeutusta, joten siirtymät täytyy hoitaa vanhan mittariston kanssa, tai työntämällä =)
Noiden koodien perusteella huolto voi tilata maahantuojalta molempiin mittareihin sopivat nelinumeroiset koodit joilla mittariston voi sitten sopeuttaa autoon.
Vanhat tiedot pitä poimia vanhan mittariston muistista vanhalla koodilla ja ottaa talteen esim print screeneillä.
homma on aika monivaiheinen ja kenttiä on longlife mallissa aika läjä.
melkein kannattaa pyytää ohjeistusta huollosta, tai sitten yrittää sopia homma niin että poimit vanhat tiedot talteen itse ja vaihdat itse mittariston ja volkkarille jää vain koodaus.. itse en mielellään maksa puolen tunnin hommasta 160€ ja koodauksiin menee ammattimieheltä max. 15min josta ei kovin isoa laskua pitäisi tulla.
autolla vaan ei voi ajaa uuden mittariston kanssa ennen ajoneston sopeutusta, joten siirtymät täytyy hoitaa vanhan mittariston kanssa, tai työntämällä =)
Kyllähän tuo kuulostaa aika kalliilta. Tällä hetkellä auto pyörimään vanhalla mittaristolla ja vauhdissa voi sitten vaihtaa uuden paikalleen :) Mutta seuraavan kerran ei enää taas lähdekkään. Pitää sitten varmaan turvautua jonkin liikkeen puoleen jos siihen ei mistään nuita ohjeita löydy. Kiitos näistä.
Tulisiko huolestua?
Koodi: Valitse kaikki
2 Faults Found:
01268 - Quantity Adjuster (N146)
19-10 - Lower Limit - Intermittent
01268 - Quantity Adjuster (N146)
17-10 - Control Difference - Intermittent
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 693
- Liittynyt: 27.2.2005 20:51
- Viesti:
Ei ole tehopoksia, mutta evry-modi on nappulalla kytkettävissä, olen kuitenkin ymmärtänyt että evryllä pystytään vetämään määräsäädin tappiin ja siitä aiemmin mulla olikin virheilmo (jonka jälkeen laitoin hieman lisää vastusta), nythän toi ilmoittelee alarajoista. Täytyy katsoa iltapäivällä mikä tuon IQ-arvo on.
mailit, gallonat ja farenheitit....
eli miten saan vag-comilla muutettua 99 Passatin matkamittarista + ajotietokoneesta mailit, gallonat ja farenheitit malliin eurooppa. Vaatii kenties jotain koodeja???
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/vwmkIV.html
Kohta 17 instruments
Tuo nyt on nelosgolffin ohje mut oletan et toimis pasaattiin.
Kohta 17 instruments
Tuo nyt on nelosgolffin ohje mut oletan et toimis pasaattiin.
Kysytään nyt täälläkin...
Onko kellään ideaa mikä voisi olla vikana kun yrittää käynnistää autoa kaapeli kiinni, menee immo päälle ja auto sammuu 1s kuluttua. Vikakoodi immon kykeytymisestä jää vikamuistiin.
Muuten paitsi käynnistettäessä kaapeli ym. toimii normaalisti.
K-linessä on 11V virrat päällä.. eikä tule mankan ISO liittimeltä, koska känniväylä mankalle tuli vasta 5/98 jälkeen. Ei kai ole normaalia, että on jännitettä noin paljon..?
Epäilyä on ollut että kaapeli saa aikaan jännitealeneman jostain syystä ja reistaisi immon päälle.
Onko kellää haisua tai käynyt mitään vastaavaa?
Kaapeli on siis Elekman ja auto 03/98 GTI Golf
Onko kellään ideaa mikä voisi olla vikana kun yrittää käynnistää autoa kaapeli kiinni, menee immo päälle ja auto sammuu 1s kuluttua. Vikakoodi immon kykeytymisestä jää vikamuistiin.
Muuten paitsi käynnistettäessä kaapeli ym. toimii normaalisti.
K-linessä on 11V virrat päällä.. eikä tule mankan ISO liittimeltä, koska känniväylä mankalle tuli vasta 5/98 jälkeen. Ei kai ole normaalia, että on jännitettä noin paljon..?
Epäilyä on ollut että kaapeli saa aikaan jännitealeneman jostain syystä ja reistaisi immon päälle.
Onko kellää haisua tai käynyt mitään vastaavaa?
Kaapeli on siis Elekman ja auto 03/98 GTI Golf
Hjelppikääs. Lankomiehen 1.9TDI 130hp 4motion Passatista (-01, facelift) löytyi seuraava koodinrimpsu:
Mistä tämä johtuu? Maffia loggailin ja yli 1200 antoi kiihdytyksissä, joten se lienee kondiksessa?
Koodi: Valitse kaikki
1 Fault Found:
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-00 - -
Mistä tämä johtuu? Maffia loggailin ja yli 1200 antoi kiihdytyksissä, joten se lienee kondiksessa?
Audi A6 1.8T
Kaverini auto ilmoittaa Vag-Comilla seuraavaa:
Control Module Part Number: 4B0 906 018 CG
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0002
Software Coding: 11002
Work Shop Code: WSC 02325
Additional Info: WAUZZZ4BZ1N106993 AUZ5Z0A0154177
1 Fault Found:
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
P1137 - 35-00 - -
Mistähän tämä kyseinen virheilmoitus voisi tulla?
Autoon on viimeisen puolentoista kuukauden aikana vaihdettu, ilmamäärämittari, N75 ja etummainen lamda-anturi.
Lamda-anturin vaihdon yhteydessä oli tullut ilmoitus että lohko 1:sessä vikaa, jolloin Audin merkkihuoltoliike oli vaihtanut etummaisen lamda-anturin. Kaikissa englanninkielisissä vikalistoissa kerrotaan, että bank (lohko) 1:nen on takimmainen lamda. Olisiko tässä nyt käynyt merkkiliikkeelle kömmähdys vai kuinka?
Control Module Part Number: 4B0 906 018 CG
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0002
Software Coding: 11002
Work Shop Code: WSC 02325
Additional Info: WAUZZZ4BZ1N106993 AUZ5Z0A0154177
1 Fault Found:
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
P1137 - 35-00 - -
Mistähän tämä kyseinen virheilmoitus voisi tulla?
Autoon on viimeisen puolentoista kuukauden aikana vaihdettu, ilmamäärämittari, N75 ja etummainen lamda-anturi.
Lamda-anturin vaihdon yhteydessä oli tullut ilmoitus että lohko 1:sessä vikaa, jolloin Audin merkkihuoltoliike oli vaihtanut etummaisen lamda-anturin. Kaikissa englanninkielisissä vikalistoissa kerrotaan, että bank (lohko) 1:nen on takimmainen lamda. Olisiko tässä nyt käynyt merkkiliikkeelle kömmähdys vai kuinka?
kilpijoki kirjoitti:Hjelppikääs. Lankomiehen 1.9TDI 130hp 4motion Passatista (-01, facelift) löytyi seuraava koodinrimpsu:
Code:
1 Fault Found:
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-00 - -
Mistä tämä johtuu? Maffia loggailin ja yli 1200 antoi kiihdytyksissä, joten se lienee kondiksessa?
Itse itselleni vastaten, ross-wiki : http://wiki.ross-tech.com/index.php/17964/P1556/005462 , tiesi sanoa että
Koodi: Valitse kaikki
17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
[edit]
Possible Symptoms
* Reduced power output
* Limp mode
[edit]
Possible Causes
* Boost Pressure too Low
* Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected or leaking
* Charger Pressure Control defective
o VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck
* Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
[edit]
Possible Solutions
* Check Hoses/Pipes to/between Components
* Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
* Check / Clean / Replace Charge Pressure Control
o Check / Clean mechanism for variable nozzles
Katsotaan koodit uudelleen ens viikonloppuna, lanko kertoi, että auto on joskus peräkärryä vetäessä puutunut tyystin ja uudelleen starttauksen jälkeen vetänyt taasen normaalisti... VNT-siivet vai N75??
Veikkaisin.. Peräkärryä vedettäessä ahdot nousee, siivet kun on jumissa niin saattaa nousta liikaa. Silloin ohjainlaite katsoo että liikaa tulee ja tiputtaa varaohjelmalle.
Seuraavaksi alkaa tiputtamaan ohjelmalle esim. nelosella vedätettäessä, ohitukset jne.
Seuraavaksi alkaa tiputtamaan ohjelmalle esim. nelosella vedätettäessä, ohitukset jne.
Viimeksi muokannut Iiro, 27.9.2006 12:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Onkos mulla nyt väärä piuha / ohjelma versio kun en saa oikeen koodeja luettua?!
Piuha on toi OBD-DIAG ja VAG-COM versio 409-1. Autona Golf V6 -01 ja ohjelma tinkii seuraavaa:
Port Status: OK
Interface: Found
Type: Serial Pass Through
Opto/Iso: No
Ross-Tech Design: No
VAG-COM OBD-II Compatibility Test
Test Status: test Complete
Result: Car is not ISO/OBD-II compatible
If this car is VW/Audi/Seat/Skoda
Try Select -> Individual controllers
Eli näyttäis olevan epäsopiva piuha?! Mutta joskus tälläkin onnistunut lukemaan koodeja, mutta nyt ei halua enää tehdä yhteistyötä?
Eli mikäs ois sitte oikeanlainen piuha??
Piuha on toi OBD-DIAG ja VAG-COM versio 409-1. Autona Golf V6 -01 ja ohjelma tinkii seuraavaa:
Port Status: OK
Interface: Found
Type: Serial Pass Through
Opto/Iso: No
Ross-Tech Design: No
VAG-COM OBD-II Compatibility Test
Test Status: test Complete
Result: Car is not ISO/OBD-II compatible
If this car is VW/Audi/Seat/Skoda
Try Select -> Individual controllers
Eli näyttäis olevan epäsopiva piuha?! Mutta joskus tälläkin onnistunut lukemaan koodeja, mutta nyt ei halua enää tehdä yhteistyötä?
Eli mikäs ois sitte oikeanlainen piuha??
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Onkos mulla nyt väärä piuha / ohjelma versio kun en saa oikeen koodeja luettua?!
Piuha on toi OBD-DIAG ja VAG-COM versio 409-1. Autona Golf V6 -01 ja ohjelma tinkii seuraavaa:
Port Status: OK
Interface: Found
Type: Serial Pass Through
Opto/Iso: No
Ross-Tech Design: No
VAG-COM OBD-II Compatibility Test
Test Status: test Complete
Result: Car is not ISO/OBD-II compatible
If this car is VW/Audi/Seat/Skoda
Try Select -> Individual controllers
Eli näyttäis olevan epäsopiva piuha?! Mutta joskus tälläkin onnistunut lukemaan koodeja, mutta nyt ei halua enää tehdä yhteistyötä?
Eli mikäs ois sitte oikeanlainen piuha??
Kyllä sulla ihan oikea "piuha" eli adapteri ja ohjelma on käytössä. Jos tuo on OBD-DIAG 4000 niin silloin adaperia kiinni laitettaessa pitää painaa sitä KKL-painietta että menee "VAG-COM" tilaan muutenhan tuo lukee vain OBD2/EOBD-standardin mukaisia juttuja ja niinkun VAG-COM:n OBD2-testi kertoo autosi ei ole OBD2 yhteensopiva.
Koitappa ottaa yhteyttä suoraan "modules" ja "engine" niin kuin tuo virheilmoituskin sanoo ja pitäisi vikakoodeja alka löytyä.
Jos sulla on OBD-DIAG 3001:n niin se on suoraan tuossa KKL-tilassa ja samo homma yksittäisiin moduleihin kun otat yhteyksiä homma toimii niinkun pitää.
Niin ja autossa virrat päällä kun testataan...
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Oliko se nyt niin, että tuohon 7-pinniin ei saa tulla olleskaan virtaa tuolta autosta?
Ei, siis ollut niin vaan kyllä siellä K-linjalla pitää jännite olla. Linjalla on ylösveto vastus eli kun yleismittarilla mittaat niin riippuen sen sisäisestä vastuksesta saat jotain 9-12V väliltä jännitteen. Tuolla tämän treadin alussa on juttua "After marker radio problemasta" ja linkki ross-techin sivuille, tutustu siihen.
Moi!
geniscan gs200 anto muutaman vikakoodin
16538 P0154 O2sensor Circuit - No activity detected (Bank 2 Sensor 1)
17800 Tähän en löytänyt selitystä?
00526 Brake light switch - Incorrect signsl
Tartteeko huolestua? Lähinnä noita kahta ensimmäistä tarkoitan, viimeisessä on ilmeisesti vaan jotain jarruvalon katkaisijasta, jarruvalot kyllä toimii normaalisti.
geniscan gs200 anto muutaman vikakoodin
16538 P0154 O2sensor Circuit - No activity detected (Bank 2 Sensor 1)
17800 Tähän en löytänyt selitystä?
00526 Brake light switch - Incorrect signsl
Tartteeko huolestua? Lähinnä noita kahta ensimmäistä tarkoitan, viimeisessä on ilmeisesti vaan jotain jarruvalon katkaisijasta, jarruvalot kyllä toimii normaalisti.
No nyt alko onnistumaan piti käyä muuttaa ohajauspaneelista aluekohtaisista asetuksista eri päivämäärä erotin kuin pilkku.
edit: missähän mahtaa olla vika noiden ohjeitten http://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-7.html#jmukaan menee ni tulee vaan erroria niihin kenttiin. Ja sitten kysysin että pitäskö huoltoväliä pystyä muuttamaan esim 15000km:stä 10000km:iin?
edit: missähän mahtaa olla vika noiden ohjeitten http://tdiclub.com/TDIFAQ/TDiFAQ-7.html#jmukaan menee ni tulee vaan erroria niihin kenttiin. Ja sitten kysysin että pitäskö huoltoväliä pystyä muuttamaan esim 15000km:stä 10000km:iin?
2.0 tdi imuläppä ja tuuletin vika
2004 tdi ilmoittaa imusarjassa olevan läppämoottorin vikaa ja tuuletin numero yksi vikaa.
Vaihdoin uuden läppämoottorin ja vika valo sammui pariksi päiväksi (vanhassa oli päässyt öljyä sisälle ja hammas irronnut.
Haastattelin volkkarin sähäkäriä joka sanoi läppämoottoreita menneen jonkin verran ja tuuletin vian 1 tarkoittavan tuuletinta num 2. sanoi myös että eecu:n päivitys voisi auttaa.(outoa kun on kuitenkin aikaisemmin toiminut)
Olen yrttänyt saada vag comilla tuuletinta pyörimään testitilassa ja ilmastointilaitetta käyttämällä ja muutenkin koneen ollessa lämmin mutta flekti ei vain lähde päälle,lämmöt säilyvät kuitenkin normaalina.
Millä saisin vikavalon pysymään poissa onko kellään vastaavia kokemuksia ?
Vaihdoin uuden läppämoottorin ja vika valo sammui pariksi päiväksi (vanhassa oli päässyt öljyä sisälle ja hammas irronnut.
Haastattelin volkkarin sähäkäriä joka sanoi läppämoottoreita menneen jonkin verran ja tuuletin vian 1 tarkoittavan tuuletinta num 2. sanoi myös että eecu:n päivitys voisi auttaa.(outoa kun on kuitenkin aikaisemmin toiminut)
Olen yrttänyt saada vag comilla tuuletinta pyörimään testitilassa ja ilmastointilaitetta käyttämällä ja muutenkin koneen ollessa lämmin mutta flekti ei vain lähde päälle,lämmöt säilyvät kuitenkin normaalina.
Millä saisin vikavalon pysymään poissa onko kellään vastaavia kokemuksia ?
Change Language Displayed:
[Select]
[17 - Instruments]
[Adaptation - 10]
Enter channel 04
The available languages are :
00001 - German
00002 - English
00003 - French
00004 - Italian
00005 - Spanish
00006 - Portuguese
[Save]
Lähde: www.ross-tech.com
^ päteekö tuo ohje myös 3bg passattiin?
mico kirjoitti:Miten tuolla TDIGraphilla katotaan, että onko ajoitus kohillaan? jotain viivoja siinä vilkkasee mutta ei ymmärrä?
http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html
Eli auto on -93 vuden vento 2E koneella. Suurin vika on erittäin epätasainen tyhjäkäynti. Luin vikakoodit ja niitä tuli kaasuläpän anturilta, lambdalta, nakutusanturilta koneen lämpöanturilta ja IAT- anturi (ilmanputsarin kotelossa oleva anturi?).
Lähes kaikki liittimet olen tarkastanut ja maadotuksia mitannut, kaikki olleet kunnossa. Mitenkähän vianetsintää kannattaisi jatkaa?
Lähes kaikki liittimet olen tarkastanut ja maadotuksia mitannut, kaikki olleet kunnossa. Mitenkähän vianetsintää kannattaisi jatkaa?
Oiskos kenelläkään vinkkiä, miksi vag-com ei suostu toimimaan kunnolla. Alkoi ärsyttämään partco:n adapterilla ja vag-com 303.1:llä esiintyvä jatkuva pätkiminen. Aina kun yritän logata moottorista tietoa vähänkään pidemmän aikaa/ useampaa kuin yhtä kanavaa, niin alkaa tökkimään ja heittää too many errors to continue.
Tilasin jaripetterin obd2-usb adapterin(kaapeli on kiinni usb portissa mutta emuloi sarjaportin toimintaa. Eli käytännössä kyse on sarjakaapelista.)
ja hankin vag-com 409.1 version. Tilanne ei muuttunut. Ja nyt on myös sellainen ongelma, että vag-com ei meinaa löytää interfacea. Usb portti on siirretty com1:een ja usb ajuri päivitetty 2.00 versioon. Auto käynnissä com test ei saa yhteyttä ollenkaan. Auton ollessa sammuksissa, yhteys löytyy välillä suoraan, välillä joutuu painamaan testiä monta kertaa. Kun testin saa läpi, painan aina save nappia. Kun menen tutkimaan moottoria, niin yleensä saan katsottua arvoja vähän aikaa, kunnes tulee too many errors to continue, tai interface not ready. Samaten kun saan com testin läpi ja menen vikakoodien hakuun, niin moottorin se löytää, mutta heittää heti seuraavaa osoitetta etsiessä interface not readyn.
Olen kokeillut tuon adapterin kanssa 409.1s sekä 409.1us versioita vuoronperään, eikä toiminnassa ole eroa. Molemmilla saa välillä com testin läpi, ja logattua hetken aikaa. Baud rate on oletuksena 0. Olen kokeillut vaihtaa sen 9600, sekä pariin siitä alempaan lukuun. Kun baud rate om 9600, com testin saa läpi, mutta moottoria ei löydy ollenkaan. Sama myös noilla pienemmillä asetuksilla. Kun vaihtaa taas 0 ja saa com testin menemään läpi, niin moottorikin löytyy... Olevinaan olen tehnyt "kaikkeni" enkä saa tuota rakkinetta pelaamaan kunnolla.
Kaapelin eikä ohjelman vaihto siis ei lopettanut tuota pätkimistä. Tuolla uudella adapterilla tuo vanha 303.1 softakin toimii aivan kuten ennenkin. Eli pätkän kerrallaan saan arvoja katsottua.
Saikohan tästä nyt kukaan ees mitään selvää... =)
Tilasin jaripetterin obd2-usb adapterin(kaapeli on kiinni usb portissa mutta emuloi sarjaportin toimintaa. Eli käytännössä kyse on sarjakaapelista.)
ja hankin vag-com 409.1 version. Tilanne ei muuttunut. Ja nyt on myös sellainen ongelma, että vag-com ei meinaa löytää interfacea. Usb portti on siirretty com1:een ja usb ajuri päivitetty 2.00 versioon. Auto käynnissä com test ei saa yhteyttä ollenkaan. Auton ollessa sammuksissa, yhteys löytyy välillä suoraan, välillä joutuu painamaan testiä monta kertaa. Kun testin saa läpi, painan aina save nappia. Kun menen tutkimaan moottoria, niin yleensä saan katsottua arvoja vähän aikaa, kunnes tulee too many errors to continue, tai interface not ready. Samaten kun saan com testin läpi ja menen vikakoodien hakuun, niin moottorin se löytää, mutta heittää heti seuraavaa osoitetta etsiessä interface not readyn.
Olen kokeillut tuon adapterin kanssa 409.1s sekä 409.1us versioita vuoronperään, eikä toiminnassa ole eroa. Molemmilla saa välillä com testin läpi, ja logattua hetken aikaa. Baud rate on oletuksena 0. Olen kokeillut vaihtaa sen 9600, sekä pariin siitä alempaan lukuun. Kun baud rate om 9600, com testin saa läpi, mutta moottoria ei löydy ollenkaan. Sama myös noilla pienemmillä asetuksilla. Kun vaihtaa taas 0 ja saa com testin menemään läpi, niin moottorikin löytyy... Olevinaan olen tehnyt "kaikkeni" enkä saa tuota rakkinetta pelaamaan kunnolla.
Kaapelin eikä ohjelman vaihto siis ei lopettanut tuota pätkimistä. Tuolla uudella adapterilla tuo vanha 303.1 softakin toimii aivan kuten ennenkin. Eli pätkän kerrallaan saan arvoja katsottua.
Saikohan tästä nyt kukaan ees mitään selvää... =)
täysin melkein sama ongelma kuin yläpuolellakin :)
kyllähän tuon VAG-COM ohjelman pitäisi interface löytää vaikka kaapeli ei ole kytkettynä autoon? Minulla ilmoittaa Port: OK Interface: Not found
Ajureina tuo sama kuin ylläolevassa sekä ohjelmana 409.1 release
COM Portti kakkonen käytössä (aionoa koneen mukaan vapaana oleva?)
DA?
kyllähän tuon VAG-COM ohjelman pitäisi interface löytää vaikka kaapeli ei ole kytkettynä autoon? Minulla ilmoittaa Port: OK Interface: Not found
Ajureina tuo sama kuin ylläolevassa sekä ohjelmana 409.1 release
COM Portti kakkonen käytössä (aionoa koneen mukaan vapaana oleva?)
DA?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
kaapeli on kiinni usb portissa mutta emuloi sarjaportin toimintaa. Eli käytännössä kyse on sarjakaapelista.
Toteutus on täsmälleen samanlainen kun Ross-Techin adaptereissa sillä erotuksella että Ross-Tech piilottaa ajurilla tuon sisäisen sarjaporttiadapterin luoman virtuaalisen sarjaportin laitehallinnasta. Tuon virtuaalisen sarjaportin avulla voit käyttää myös ohjelmia jotka on tehty pelkästään sarjaportille joka Ross-Techin adapterilla ei ole mahdollista.
too many errors to continue
Tuohon oli jossain vinkkinä että läppäri laturiin kiinni tai jos jo on niin kokeilee oikean verkkolaturin kanssa vaikka sisätilalämmittimen pistokkeen kautta. Jotain tekemistä virran saannin kanssa. Myös USB-hubi välissä voisi auttaa, tai sitten ei. Invertteriä en pistäisi laturin väliin kun niillä on rikottu adaptereita. Syy: inverreri voi nostaa läppärin maatason jonnekin ihan muualle kun auton runkomaa ja adapteri toimii välissä sitten sulakkeena... =)
Sitten voitaisiin koittaa vaihtaa adapteri OBD-DIAG 3001:n joka on perjaatteessa vastaava adapteri mutta joissain tapauksissa vakaampi ja joissain taas ei. Eli sisäinen rakenne on erilainen, joka johtaa pieneen joskus ratkaisevaan ajoitus eroon tuon OBD2-USB -adapterin kanssa. Esim. B5 S4:ssa on tuo 3001 toiminut kun toinen ei.
Passatin kohdalla olen muutaman kerran törmännyt tuollaiseen katkomiseen ja yhteistä niissä on ollut se että kabiini on ollut täys lisälaitteita (climatronic, tiptronic, navia jne. ei välttämättä kaikkia mutta monia kuitenkin) ja epäilen että tuolla on jotain yhteyttä siihen että uudemissa Audeissa (jossa usein on myös muutama lisävaruste) on käytössä ns. Dual-K line eli osa moduleista on toisella väylällä. Ilmeisesti sotkevat yhdellä väylällä jotenkin toisiaan. Ja tämä on sitten vahvasti mutua... =)
Tutkimme Micon ongelmaa ja huomasimme samalla kaapeli - läppäri yhdistelmällä ongelmia toisenkin auton kanssa. Micon kaapelilla toisella läppärillä toimii ja toinen läppäri toimii Micon autossa. Nyt lähti kannettavan Windows uudelleen asennukseen, katsotaan tuottaako ratkaisun ongelmaan.
Erikoista Micon passatissa on että vag-comia ei voi käyttää jos auto on valmiiksi käynnissä. Vag-com pitää tunnistuttaa auto sammuksissa ja sitten vasta käynnistää auto. Auto käynnissä tulee vikailmoitus "interface not found".
Erikoista Micon passatissa on että vag-comia ei voi käyttää jos auto on valmiiksi käynnissä. Vag-com pitää tunnistuttaa auto sammuksissa ja sitten vasta käynnistää auto. Auto käynnissä tulee vikailmoitus "interface not found".
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Erikoista Micon passatissa on että vag-comia ei voi käyttää jos auto on valmiiksi käynnissä. Vag-com pitää tunnistuttaa auto sammuksissa ja sitten vasta käynnistää auto. Auto käynnissä tulee vikailmoitus "interface not found".
Tämä viittaa myös tuohon aikaisemmin selittämääni väylän täyttymiseen. Pistänkö tuollaisen 3001:n kokeiltavaksi josko se pelaisi paremmin? Palautatte sitten huonommin pelaavan takaisin. Voidaan myös jatkaa maililla... =)
No nyt sain alle T5:n. Ärsyttävä piirre on ajovaloautomatiikassa. Eli saako VAG-COM:lla syttymään mittariston valot. Aamuisin kun on pimeetä, nii ei nää mittareita ellen pistä "oikeita" valoja päälle. Olisihan tuo sellainen "mukavuustoiminto", jos ei tarvis vääntää valokatkaisijaa aamuisin.
Toinen mieltä askarruttava asia on että voinko VAG-COM:lla säätää polttoaineen lämpötila-anturin arvoja? Olishan tuo melkoisen helppo "evrytys", jos se onnistuisi. Söörtsillä "evry" en löytänyt asiaan valaistusta.
Toinen mieltä askarruttava asia on että voinko VAG-COM:lla säätää polttoaineen lämpötila-anturin arvoja? Olishan tuo melkoisen helppo "evrytys", jos se onnistuisi. Söörtsillä "evry" en löytänyt asiaan valaistusta.
Adaptation kysymys
Adaptation painikkeen alta löytyy teksti:
Note: SAVE Ch:00 Resets All Factory Defaults
Tarkoittaako tämä etta tallettamalla kanavan 00 kyseinen palikka palautuu tehdas asetuksiin vai hävittääkö se tehdas asetukset ?
Note: SAVE Ch:00 Resets All Factory Defaults
Tarkoittaako tämä etta tallettamalla kanavan 00 kyseinen palikka palautuu tehdas asetuksiin vai hävittääkö se tehdas asetukset ?
Arska kirjoitti: Saako audi 100 c4 korisesta tolla vag-comilla nollattua sen näytön missä se varoittaa jarrupalojen kulumisesta,rikkinäisestä polttimosta ym..? Niin ja missä päin audissa löytyy tuo pistoke?
Pistoke on 2x2 mallinen, ja löytyy konehuoneesta, releboksista. Tulipellia vasten, kuskin puolella. Kuva
Eikä noita varoituksia mitenkään nollata, airbagin valon saat kuitattua. Mutta autocheckin varoitukset kuittaa vasta kun viat on korjattu, tai johdot katkaistu.
Mun läppäriin asennettiin XP uusiksi, ja pelkkä vag-com. Tuo ylempänä mainitsemani pätkiminen loppui. Nyt saa logattua ajossa kaikkia näyttöön mahtuvia kanavia yhtä aikaa, eikä pätki enää. Puolen tunnin testilenkillä yhteys tökkäsi 2 kertaa, ja molemmilla yhteyden sai takaisin autoa sammuttamatta. Niistäkin jäi sellainen epäilys, että syypäänä oli tuo jalkotilassa oleva aavistuksen väljän tuntuinen obd-liitin, johon vasen jalka osuu ajaessa vähän väliä.
Pitää testailla lisää, kunhan ennättää. Mutta tällä erää en tarvitse sitä 3001:stä kokeiltavaksi. =) Kiitoksia jaripetteri tarjouksesta!
Pitää testailla lisää, kunhan ennättää. Mutta tällä erää en tarvitse sitä 3001:stä kokeiltavaksi. =) Kiitoksia jaripetteri tarjouksesta!
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
No nyt on läppäri,mutta empä saanut toimintaan:( Eli kuuluuko niitten punaisten valojen palaa/vilkkua kun käyttää tota kaapelia? Ne ei mulla ainakaan vilku/pala. Oon hakenut ajurit ja niillä asentanut.. Miten voin kokeilla että saako kone yhteyden autoon varmuudella??
Ledit vilkkuu (siis tuossa OBD2-USB -mallissa) niin että toinen vilkkuu kun PC juttelee autolle ja toinen kun auto vastaa. Jos kumpikaan ledi ei vilku niin sitten pitää tarkistaa että ohjuspaneelin laitehallinnassa on usb-sarjaportilla oikea COM-portti käytössä. pitää olla sama mikä vag-com:n asetuksista otetaan käyttöön.
VAG-COM:sta ei siis käytetä USB valintaa vain edellä valittua COM-porttia. testipainikkeella voi koittaa tai sitten ihan moduleista yhteyttä moottoriin. tuo moottori antaa useasti selkeämmän virheilmoituksen. ja autossa virrat päällä että siellä on joku joka vastaa...
lisää vinkkejä löytyy tästä samasta treadista aikaisemmin sekä kysymällä.
valoautomatiikka
Osaisiko joku ohjeistaa miten vag-com:lla asetetaan valoautomatiikka päälle, kun noissa saksantuonti vehkeissä sitä ei ole valmiina? Pitäs muutaman kaverin Audi A6:n ja Passat:iin saada asetus muutettua.
Ledit vilkkuu (siis tuossa OBD2-USB -mallissa) niin että toinen vilkkuu kun PC juttelee autolle ja toinen kun auto vastaa. Jos kumpikaan ledi ei vilku niin sitten pitää tarkistaa että ohjuspaneelin laitehallinnassa on usb-sarjaportilla oikea COM-portti käytössä. pitää olla sama mikä vag-com:n asetuksista otetaan käyttöön.
VAG-COM:sta ei siis käytetä USB valintaa vain edellä valittua COM-porttia. testipainikkeella voi koittaa tai sitten ihan moduleista yhteyttä moottoriin. tuo moottori antaa useasti selkeämmän virheilmoituksen. ja autossa virrat päällä että siellä on joku joka vastaa...
lisää vinkkejä löytyy tästä samasta treadista aikaisemmin sekä kysymällä.
Joo,kiitti. Nyt toimii ja löysi jonku viankin. Jotain speed sensorista se mukisi. En pysty linkittämään tota vikaa tänne. ABS:t kyllä kumminkin toimii..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa