Eli ei saa aaziin cooleria laillisesti piste
Valvoja: ffp jäsenet
Eli ei saa aaziin cooleria laillisesti piste
Eli eräässä vanhassa topicissa oli joku tiennyt/tietävinään, että
"saksan maalta löytyy azz-koneisia passatteja jossa on vakiostaan ic..ic versiossa on 5hp enemmän....eli 80hp..."
Tähän nyt kaivattaisiin faktaa. Eli miten katsastusmiehelle osoitetaan että AAZ:taa on esiintynyt cooleriversiona jos nyt edes on. Näin vältyttäisiin kaikenmaailman VTT mittauksilta yms. p..kalta, joita ei otodellakaan ole aikomus tehdä.
Tilannehan on se että cooleri menee pasuunan nokalle joka tapauksessa. Jos se on pykälien mukaan edes periaatteessa mahdollista, niin etenisin mielelläni sitäkautta, jotta saisin merkinnän muutoksesta otteeseen. Uskoisin että tulevissa katsastuksissa on aivan sama mikä cooleri siellä nokalla kököttää, vaikka se muutos olisikin haettu alkuperäisellä aaz:n coolerilla.
Ps. KatsastusJeesukset voivat nyt ummistaa silmänsä, kun ette kuitenkaan käytännössä pysty estämään coolerin ilmestymistä Pasuunan keulaan. (hähää) ;)
"saksan maalta löytyy azz-koneisia passatteja jossa on vakiostaan ic..ic versiossa on 5hp enemmän....eli 80hp..."
Tähän nyt kaivattaisiin faktaa. Eli miten katsastusmiehelle osoitetaan että AAZ:taa on esiintynyt cooleriversiona jos nyt edes on. Näin vältyttäisiin kaikenmaailman VTT mittauksilta yms. p..kalta, joita ei otodellakaan ole aikomus tehdä.
Tilannehan on se että cooleri menee pasuunan nokalle joka tapauksessa. Jos se on pykälien mukaan edes periaatteessa mahdollista, niin etenisin mielelläni sitäkautta, jotta saisin merkinnän muutoksesta otteeseen. Uskoisin että tulevissa katsastuksissa on aivan sama mikä cooleri siellä nokalla kököttää, vaikka se muutos olisikin haettu alkuperäisellä aaz:n coolerilla.
Ps. KatsastusJeesukset voivat nyt ummistaa silmänsä, kun ette kuitenkaan käytännössä pysty estämään coolerin ilmestymistä Pasuunan keulaan. (hähää) ;)
Viimeksi muokannut Heebo, 24.10.2006 22:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hupsista... eli kyse oli nimenomaan AAZ koneesta...
Eli näin minäkin olen kyllä käsittänyt ettei sitä ole saanut ic:llä. Hain vain varmistusta omiin epäilyksiin.
Taisikin tälläkertaa päästä ns. helpoimman kautta kun tökkää vaan kennon keulaan jos tulee mussutusta niin käyttää pois ja homma bueno.
Uskoisin etä asiansa osaavat ja ymmärtävät katsastusmiehetkin tietävät että tuossa tapauksessa coolerin tehollinen merkitys on mitätön ja lisäksi päästöihin sekä koneen ikäänkin se vaikuttaa ainoastaan positiivisesti.
Eli jos homma on toteutettu siististi ja asianmukaisesti niin voisi olettaa että myös insinööri näkee hyödyttömän pykäläviidakossa rypemisen epämiellyttäväksi ja katsoo asiaa läpi lapasen. Näin ainakin toivottavasti.
Eli näin minäkin olen kyllä käsittänyt ettei sitä ole saanut ic:llä. Hain vain varmistusta omiin epäilyksiin.
Taisikin tälläkertaa päästä ns. helpoimman kautta kun tökkää vaan kennon keulaan jos tulee mussutusta niin käyttää pois ja homma bueno.
Uskoisin etä asiansa osaavat ja ymmärtävät katsastusmiehetkin tietävät että tuossa tapauksessa coolerin tehollinen merkitys on mitätön ja lisäksi päästöihin sekä koneen ikäänkin se vaikuttaa ainoastaan positiivisesti.
Eli jos homma on toteutettu siististi ja asianmukaisesti niin voisi olettaa että myös insinööri näkee hyödyttömän pykäläviidakossa rypemisen epämiellyttäväksi ja katsoo asiaa läpi lapasen. Näin ainakin toivottavasti.
Taitaa urbaani legenda olla tuo IC:llinen AAZ, vaikka silloin tällöin se on päätään nostanut.
Sitten joskus kun minä saan aikaiseksi IC:n leidin keulille iskeä, teen kiinnitykset sen verran viisaiksi ettei irroittaminen ole iso ongelma. Suora putki vaan sitten coolerin tilalle tarvittaessa. Ahtoputkethan saa vetää vaikka auton ympäri jos haluaa, siihen ei katsastusmiehellä ole mitään sanomista ;)
Sitten joskus kun minä saan aikaiseksi IC:n leidin keulille iskeä, teen kiinnitykset sen verran viisaiksi ettei irroittaminen ole iso ongelma. Suora putki vaan sitten coolerin tilalle tarvittaessa. Ahtoputkethan saa vetää vaikka auton ympäri jos haluaa, siihen ei katsastusmiehellä ole mitään sanomista ;)
Ymmärsin pointin ja näin suunnittelin itsekkin toimia, mutta jos pilkkua halutaan fiilata (mehän emme) niin vähäpäästöisen moottorin on kaikilta osin vastattava alkuperäistä.... Että se siitä ahtoputkesta auton ympärin... ja samallahan menisi karat, nestepäät, suuttimet, egr, katti sun muut uusiksi.
On niitä sellaisia jälkiasennussarjoja olemassa (Made in Denmark?) ainakin golffiin. Niissä on käytetty TVI:n alkuperäiskuuleria ja putket on siististi taivuteltuja alumiiniputkia. Vaikuttaisi ihan orkkikselta, ellei tietäisi, että AAZ -konetta ei ole kuulerilla tehtykään.
Edit: saisikohan tuota otsikkoa millään editoitua edes hiukan itse asiaa kuvaavaksi?
Edit: saisikohan tuota otsikkoa millään editoitua edes hiukan itse asiaa kuvaavaksi?
"No mites tää cooleri tässä keulilla?"
"Eiku kato se on TUUNINKIA! Kiiltää, bling bling, tuolta puskurin alta"
"..."
Menisiköhän läpi? :D
Menee läpi. Eräs papereiltaan vapari audi leimattiin useana vuonna pakopesä paikallaan, rungon/kompuran tilalla peitelevy. Kerran inssi kysyi että mikäs viritys se tuo on, johon tokaistiin että pakoputki. Eikä siitä sen enempää.
Ei ne aina mene läpi, kerran oli sumuvalojen lasi aivan hitusen rikki / murteella. Kysyin jotta riittääkö jos irroitan johdot valoista, olisi meinaan käynyt helposti kun olisi samantien nykäissyt irti.
Ei kelvannut ei, piti kuulemma ruuvata valot pois tai vaihtoehtoisesti korjata se lasi. Muutoin on liian helppo palauttaa laittomaksi se auto. Piti vielä tulla uudelleen näyttämään kun valot on poissa.
Eihän niitä nos varustetakaan saa olla paikallaan vaikka ovat sulakkeen poiston vuoksi käyttökelvottomat.
Tosin en tiedä missä se raja menee, saako se cooleri olla siellä takakontissa valmistajan laatikossa, ilmeisesti huonona päivänä ei saa olle edes siellä :=0
Ei kelvannut ei, piti kuulemma ruuvata valot pois tai vaihtoehtoisesti korjata se lasi. Muutoin on liian helppo palauttaa laittomaksi se auto. Piti vielä tulla uudelleen näyttämään kun valot on poissa.
Eihän niitä nos varustetakaan saa olla paikallaan vaikka ovat sulakkeen poiston vuoksi käyttökelvottomat.
Tosin en tiedä missä se raja menee, saako se cooleri olla siellä takakontissa valmistajan laatikossa, ilmeisesti huonona päivänä ei saa olle edes siellä :=0
Eihän niitä nos varustetakaan saa olla paikallaan vaikka ovat sulakkeen poiston vuoksi käyttökelvottomat.
...Niin liittimet ei saa olla kiinni, mutta järjestelmä saa olla muutoin asennettu tosin pullosta on vielä omat säännöt.
Eli aika pitkälle ne saa vissiin olla "valmiudessa"
Mielestäni kysymällä konttorilta tai ihan vaan kokeilemalla ite lähtisin tuota välijäähdytin asiaa ratkaisemaan.
Tosin en tiedä missä se raja menee, saako se cooleri olla siellä takakontissa valmistajan laatikossa, ilmeisesti huonona päivänä ei saa olle edes siellä :=0
tuo on kyllä niin totta, jos ei ole selvää pykälää johon voisi vedota.
Jaha jaha....
Onhan se poijaat niin että se katsastusmies aivan takuulla revityttää kaikenmaailman paffit, teipit ja suojat umpioista huisin vit...n jo pelkästään senkin takia, että ne sumarit ja lisävalot täytyy olla suunnattuna pykälien mukaan ihan samoin kuin ne auton omat valotkin.
Tää topikki alkaa ny riistäytyyn totaalisesti lapasista... alkuperäinen aihe kun koski AAZ koneen muutosta PYKÄLIEN MUKAAN coolerille. Asia tuli selväksi eli EI ole mahdollista.
Tää topikki alkaa ny riistäytyyn totaalisesti lapasista... alkuperäinen aihe kun koski AAZ koneen muutosta PYKÄLIEN MUKAAN coolerille. Asia tuli selväksi eli EI ole mahdollista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa