Passattiin erkkasarjaa????

Kaikki auton sisustaan ja autohifiin liittyvät aiheet.

Valvoja: ffp jäsenet

jantunen
-
Viestit: 38
Liittynyt: 9.8.2004 18:40

Passattiin erkkasarjaa????

ViestiKirjoittaja jantunen » 24.8.2006 13:03

Eli hakusessa olisi 98-malliseen varkku pasuunaan erillis-sarja.Minkä laisia/kokoisia kaiuttimia tohon sopii nätisti? Näytti kohtuu pirulliselta tuo alkuperäinen kaiutin systeemi pitää ilmeisesti hommata, tai tehä aina jotkut korokepalat?

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 24.8.2006 19:16

6,5" normisetti menee heittämällä kun hankkii sovitteet. Diskantin paikka on aika pieni. Jos haluaa sinne piiloon dissen, niin pitää valita setti, jossa on aika pieni diskantti. Löytyy mm. Rainbow, RES, Rockford Fosgate ja varmaan paljon muitakin. [mainos]Meiltä löytyy myös kuvallisine asennusohjeineen ko. autoon räätälöityä settiä: www.fanaticaudio.com[/mainos]

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 24.8.2006 19:27

Jep, 6.5" sarja menee joko valmiin tai ite väsäämän sovitteen kanssa. itelle tein ja tuossa diskantti sekä tässä midin paikka. Sarjana Phase CFS 165.25.

jantunen
-
Viestit: 38
Liittynyt: 9.8.2004 18:40

ViestiKirjoittaja jantunen » 25.8.2006 10:32

Ok! Ajattelin kokeilla hertzin sarjaa?? Alkuperäinen sarjakin soi ihmeen nätisti kunnes kärähti.....

GTI 2.0
-
Viestit: 419
Liittynyt: 18.8.2006 22:27

ViestiKirjoittaja GTI 2.0 » 26.8.2006 12:46

Itsellä on VW golffissa kanssa Hertz HSK 163 (4":silla keskiäänillä) erkka sarja täysi aktiivisena niin ei voi muuta kun kehua=)


http://www.powerset.fi/autohifi/hertz/hertz-erillis.htm

PS: katso tuolta=)

JA lisätään nyt sitten vielä että tämä olisi passeli vahvistin=)

http://www.powerset.fi/autohifi/spldynamics/s-4006.htm (ja on hinta kohdillaan eilen kävin hakemassa moisen)

lape85
-
Viestit: 506
Liittynyt: 29.7.2003 14:46

ViestiKirjoittaja lape85 » 28.8.2006 16:05

itellä on passatissa rainbowin slx 265 sarjat eessä ja takana. meni vakio paikolle koroke renkaiden avulla jotka kävin hakemassa paikallisesta liikkeestä. diskantit oli sen verran pienet että meni vakio paikkaan ja sulatin sen sinne kiinni.

*Patu*
-
Viestit: 385
Liittynyt: 22.8.2006 7:35

ViestiKirjoittaja *Patu* » 29.8.2006 7:46

Itse iskin eilen omaan Pasuunaan DLS:n MS6A-Erkkari sarjan.

Bassolle 30.mm korokepala vanerista ja diskantille muotoilin lasikuidusta paikat peilikolmioon. Jakosuodin mahtui hyvin ovipellin ja ovipahvin väliin. Hyvin tuo sarja istui paikalleen. Lisäksi tuli samalla vaimenettua ovi vibroblastilla.

Juttua tulossa projekti osioon myöhemmin.

Z3iZ3i
-
Viestit: 5
Liittynyt: 7.8.2006 1:08

ViestiKirjoittaja Z3iZ3i » 11.9.2006 22:52

Sanokaas miten johtoja kannattis vetää Passatissa (3B). Eli meinaan vahvistimen, erillissarjan ja subin laittaa. Vahvistin ja subi menee takakonttiin.

Taskinen
-
Viestit: 838
Liittynyt: 15.5.2006 22:26
Viesti:

ViestiKirjoittaja Taskinen » 17.9.2006 18:37

Kyllä infinityn kappa ja reference sarjat on omaa luokkaansa mikäli tykkää silkkisestä diskantista. DLS:n ms6 ja ms6a (varmaankin) ovat myös hyviä vaihtoehtoja, sekä suhteellisen edullisia.

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 17.9.2006 19:02

mulla on tuo ms6a erillissarja tuossa golffissa. varmasti hintansa arvoinen sarja.

Z3iZ3i
-
Viestit: 5
Liittynyt: 7.8.2006 1:08

ViestiKirjoittaja Z3iZ3i » 18.9.2006 15:20

Mistä johot mahtuu parhaiten konehuoneesta sisälle ja mistä kannattais vetää takakonttiin ?

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 20.9.2006 20:36

Ainoan läpiviennin ite löysin kytkinpolkimen juuresta neliön mallinen läpivientikumi. Moottoritilan puolelta paikka löytyy vasemman etulokasuojan, raidetangon "suojamuovia" raottamalla. Samaiseen paikkaan tulee tehostimen letkut joten ahdasta on, mutta muuta paikkaa en löytänyt ilman porakonetta. Toki jos ei ole ilmastointia niin sitten hantin puolella on läpivienti vapaana.

EDittiä: Niin ja kopissa johdot kuskasin keskeltä kuskin jalkatilaa, mukavuusboxin vierestä takajalkatilaan menevän ilmakanavan vierestä. Tilaa on sopivasti. Kojelaudan alle pääsee näkemään paremmin ku ottaa kuskin jalkatilasta alapahvin pois (samainen jossa valokatkaisija sekä mittarivalo/korkeudensäätö yhdistelma), Virran vein "lenkille" relerasian rungon ympäri, jotta sain ohjattua johdon vedottomasti ja ilman jyrkkää taistosta läpiviennistä. Takapäässä johdot meni kaikkineen sulassa sovussa vasemmalla puolella takapenkin sivussa, sekä selkänojan sivuosan vierestä konttiin. Hieman joutui veistelemään lattiamaton toppausta ohuemmaksi että kaikki extra johdot mahtu ilman pullistumia.

Z3iZ3i
-
Viestit: 5
Liittynyt: 7.8.2006 1:08

ViestiKirjoittaja Z3iZ3i » 3.10.2006 11:44

Miten kuskin jalkatilan alapahvi lähtee irti?

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 3.10.2006 19:24

Meinaat lattiamattoa? Jos se niin akulta plussa irti, hetki odottelua, penkin kiskon suojamuovit irti (takajalkatilassa), 2 mutteria etupuolelta, työnnä taaksepäin, irrota liittimet, nosta penkki pois. Varmuutta ei ole tarviiko tehdä kaikki seuraavat -luulisin näin. Irrota lepuutustuki, a-pilarin alapään suojamuovi (yx hakasklipsu ylhäällä hieman piilossa), kynnyskotelon sivulla oleva suojamuovi (on kiinni kolmionmallisilla litistyvillä metallikiinnikkeillä kynnyskotelossa). KYseisen muoviosan saat irti raottamalla sievästi b-pilarin etureunan kohdalta niin paljon että näkee ekan kiinnikkeen (vasemmalla puolella), avittaa meisselillä että saa irti. Muut samalla lailla. Takapäästä istuinosa pois (nosta etureunoista ylöspäin ja paina taaksepäin. Istuin on kiinni kahdesta kohtaa etureunasta, sekä T-mallisissa raudoissa takapäästä, siksi pitää painaa taaksepäin. Nosta sitten pois. Nyt oman muistin mukaan pitäisi olla niin paljon tilaa, että voi kammeta mattoa syrjään että saa johdot paikalleen. Se kait tarkoituksena? Matto on hieman väkinnäinen siirrellä, mut saa sen verran syrjään että mahtuu johdot alle.

Ai, nyt sytytti. Tänään ollut hieman hitaalla tuulella... ELi se ALAPAHVI... :-) Joo, on kiinni pulteilla (lokeroiden alaosissa) , sulakerasian kansi pois ja reunassa kaksi pulttia. Yhteensä taisi olla 4 tai 5 pulttia. Sitten kampea kojelaudan yläosan ja pahvin välistä ihan käsillä hieman alaspäin ja vedä pois. On kiinni takaosastaan muistaakseni kahdessa hakasessa. Katkasijoista liittimet irti ja ottaa pois.

Z3iZ3i
-
Viestit: 5
Liittynyt: 7.8.2006 1:08

ViestiKirjoittaja Z3iZ3i » 4.10.2006 15:43

Vielä olisi yksi kysymys..eli miten pelkääjän paikan ovipahvi lähtee irti? Kuljettajan puolen ovipahvin sain auki.

Pasaatti
-
Viestit: 1424
Liittynyt: 26.1.2005 22:12

ViestiKirjoittaja Pasaatti » 4.10.2006 16:05

Periaate aivan sama. Siitä vinokahvasta peitelevy pois (raota alhaalta meisselillä), on kiinni 2-3 kolmella (ei muista tarkkaan) _tiukalla_ metalliklipsulla. Alla kaksi ristipää pulttia. Sitten vetää verhouksen irti, on kiinni samanlaisilla pellin läpi painettavilla muovikiinnikkeillä kuin kuskin oven verhous. Kun verhous tuntuu olevan irti, niin ite laskin ikkunan alas ja lähdin irrottaan yläpäätä nostamalla lukkonupin päästä verhouksen ylös. Sit vetää etureunan pois kolmion alta. Sit näkeekin takapuolelle ja irrottaa liittimet ja vaijerin.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 16.10.2006 12:14

Onko muita reittejä kaapeleille takakonttiin? Ei millään jaksais ruveta repimään mattoa auki.. Kynnys kotelot tuntuu aika ahtailta, ainakin virtajohdolle.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 17.10.2006 14:17

Onko nyt niin, ettei kukaan ole vetänyt johtoja 3B-Passattiin muualta kuin keskeltä autoa?

b0bb0
-
Viestit: 87
Liittynyt: 4.6.2006 15:15

ViestiKirjoittaja b0bb0 » 24.10.2006 8:49

Onhan niitä muualtakin vedelty.

Ite pistin virtajohdon (olisko 35mm^2, tollasta yli etusormen paksuista jöötiä) repsikan puolelta ja RCAt kuskinpuolelta. Virta matkustaa sisään ilmastoinnin suojakumin välistä hanskalokeron taakse ja sieltä piilossa alas maton alle josta kynnyslistojen alle.

Itse en edes lähtenyt koittamaan listojen irroittamista kun niistä puhuttiin etteivät ehjinä irtoaisi. Noinkin paksu kaapeli meni suht kivuttomasti sinne alle, ainut missä joutui tosissaan vääntämään oli aivan takana, jossa kaapeli nousee sitten takapenkin alle.

RCAlle sama temppu toiselle puolelle.

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 25.10.2006 5:43

Vähän samanlaiseen ratkaisuun päädyin itsekin. Virtakaapeli sattui olemaan sen 36mm² ja se pujahti kabiiniin kytkin polkimen vierestä.
Nyt kun vielä sais kaiutin- ja signaalikaapeloinnin takaa eteen.. Kaapelin pujotus oveen taitaa olla aika operaatio.

Passat31
-
Viestit: 195
Liittynyt: 27.7.2003 17:50

ViestiKirjoittaja Passat31 » 26.10.2006 10:52

Etuoviin helppo lykätä piuhat kun on "putki" muita johtoja varten ja sielä on tilaa vaikka mille.

jantunen
-
Viestit: 38
Liittynyt: 9.8.2004 18:40

ViestiKirjoittaja jantunen » 26.10.2006 13:25

Rainbow SLX 265 DeLuxe

Tuollaset nyt tuli tilattua Fanatic Audiolta!
Koitetaan nyt tollasia. Pitäisi tulla autokohtainen paketti ,eli sisältää korekepalat ja ohjeet :)

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 26.10.2006 13:37

passat31 kirjoitti:Etuoviin helppo lykätä piuhat kun on "putki" muita johtoja varten ja sielä on tilaa vaikka mille.


Mulla on kaikkee sähköhärpäkettä takaovessakin, joten oletan et sielläkin on. Vähän arveluttaa ruveta repimään verhoiluja irti.

Nyt ei puutu kuin yks iltapäivä ylimääräistä aikaa, et ehtis tekemään projektin loppun..

Passat31
-
Viestit: 195
Liittynyt: 27.7.2003 17:50

ViestiKirjoittaja Passat31 » 30.10.2006 16:10

Takaovessa on liittimet sen haitarikumen alla, tosin siinä on tyhjiä paikkoja joita voi hyödyntää.

PoRToS
-
Viestit: 45
Liittynyt: 23.11.2006 23:19

ViestiKirjoittaja PoRToS » 30.11.2006 15:52

Teille, jotka olette näitä autokohtaisia sarjoja asentaneet:

1) Kuinka paljon parempi ääni näissä Rainboweissa on kuin vakioissa?
2) Mahtuuko nämä siis niiden vakiomuoviritilöiden taakse "piiloon", että näyttäis ulospäin vakiolta?
3) Pitääkö noita asentaessa purkaa kuinka paljon? Onko ovipahvi pakko irroittaa?

Nämä kyssärit siis Passattia koskien (itsellä -02 Highline), kun ei oikein meinaa tottua Citikan jälkeen passatin onnettomaan äänenlaatuun/paineeseen =)


Palaa sivulle “Sisusta & Autohifi”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 14 vierailijaa